Daniel on tour #70: Laatste dag GVU [veel foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #70: Laatste dag GVU [veel foto's]

Bericht door Daniel »

Deze laatste dag van de BRU-concessies van GVU en Connexxion was voor mij uiteraard een goede reden maar weereens naar de hoofdstad van "mijn" provincie'tje af te reizen. Al was dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar doordat ik niet zo snel was vanmorgen ontliep ik in ieder geval nipt de aanrijdingstrein. In plaats daarvan ging het met een vertraagde Sprinter naar Bilthoven waar ik door de eveneens ontregelde busdienst als gevolg van de aanrijding de bus net weg zag rijden toen ik de halte gevonden had. Tenminste, het bleek gewoon een omgeleide te zijn die nog het rondje Centrumwijk moest maken. Ikzelf maakte dan maar een klein wandelingetje en kon vlak nadat ik de bus de andere kant op vastlegde...
Afbeelding
Connexxion 3172 te Bilthoven, 2e Brandenburgerweg by Daniël Bleumink, on Flickr

...weer instappen in de bus die ik bij het station net weg zag rijden. Na dit busritje naar Utrecht besloot ik bij het Neude uit te stappen om rustig verder richting station te wandelen. Als eerste kwam de BRAM 281 langs...
Afbeelding
Stichting BRAM ex-GVBA 281 te Utrecht, Lange Viestraat by Daniël Bleumink, on Flickr

...gevolgd door lijn 4 met een bestemming die beter had gepast op een oude LPG'er...
Afbeelding
GVU 4632 te Utrecht, Lange Viestraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Na op het station een poging tot het huren van een OV-fiets te hebben gedaan (de eerste kon gelijk terug met een los achterwiel, tweede deed het beter) ging het richting Catharijnesingel. Net daarvoor had ik de BRAM 590 het centrum in zien rijden als lijn 2, dus die zou ik daar vrij snel moeten kunnen onderscheppen. En zo geschiedde...
Afbeelding
Stichting BRAM ex-GVB 590 te Utrecht, Catharijnesingel by Daniël Bleumink, on Flickr

Een klein stukje verderop op de Tolsteegbrug kwam de volgende bus van BRAM alweer langs: de 301...
Afbeelding
Stichting BRAM ex-GVB 301 te Utrecht, Tolsteegbrug by Daniël Bleumink, on Flickr

...met een A300 op lijn 2 er achteraan...
Afbeelding
GVU 4118 te Utrecht, Tolsteegbrug by Daniël Bleumink, on Flickr

Een plaatje in het museumkwartier hoorde er natuurlijk ook nog bij, hier in de Lange Nieuwstraat met het lijnsymbool voor o.a. lijn 2 op de achtergrond...
Afbeelding
GVU 4451 te Utrecht, Lange Nieuwstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

De abri van halte Sterrenwijk bood tijdens een buitje een mooi droog plekje, maar tegelijk ook een prima standpunt om lijn 43 vast te leggen samen met het haltebord wat de nieuwe situatie zonder een lijn 43 al toont...
Afbeelding
Connexxion 3203 Utrecht, Venuslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Het verdwijnen van lijn 13 betekend niet dat ook z'n beginhalte bij het stadion verdwijnt, aan het nieuwe bord te zien zullen de korte ritten van lijn 41 daar ook gewoon gaan keren. In de spits is het dus een kwestie van goed gokken hier gezien de hoge frequentie met acht bussen per uur...
Afbeelding
GVU 4623 te Utrecht, Herculeslaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Het rondje Diakonessenhuis wordt nu nog door lijn 3 gemaakt, maar vanaf morgen door lijn 8...
Afbeelding
GVU 4638 te Utrecht, Adriaen van Ostadelaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Als enige lijn heeft lijn 4 nog oude halteborden. Het zou natuurlijk ook behoorlijk zonde van het geld zijn om die voor een maandje te vervangen...
Afbeelding
GVU 4616 te Utrecht, Jan van Scorelstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Connexxion en GVU in de Biltstraat. Wilde ik een lijn 11 vastleggen hier, doet het display het niet :P ...
Afbeelding
Connexxion 3179 te Utrecht, Biltstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Afbeelding
GVU 4630 te Utrecht, Biltstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Niet werkende displays was iets waar ook deze lijn 3, hier in de Nachtegaalstraat, last van had...
Afbeelding
GVU 7841 te Utrecht, Nachtegaalstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Voor de bus op de volgende foto is het allesbehalve de laatste dag, maar tussen Maartensdijk en Utrecht zal hij in de nieuwe concessie niet meer rijden...
Afbeelding
Connexxion 3268 te Utrecht, Blauwkapelseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Wat ook niet meer zal rijden is lijn 8 naar Overvecht Zuid die zonder enige vervanging wordt opgeheven na amper een half jaar in deze geamputeerde vorm te hebben bestaan...
AfbeeldingGVU 1842 te Utrecht, Eykmanlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

In Overvecht legde ik nog twee keer lijn 1 vast...
Afbeelding
GVU 4604 te Utrecht, Neckardreef by Daniël Bleumink, on Flickr

Afbeelding
GVU 4606 te Utrecht, Elbedreef by Daniël Bleumink, on Flickr

Of nouja, eigenlijk 3 keer. Op dit deel van de Paranadreef komt lijn 1 morgen echter niet meer...
Afbeelding
GVU 4644 te Utrecht, Paranadreef by Daniël Bleumink, on Flickr

Terwijl ik in afwachting van heel wat anders was kwam ook de GEVU 27 nog even langs...
Afbeelding
GEVU 27 te Utrecht, Paranadreef by Daniël Bleumink, on Flickr

Langzaamaan ging het vervolgens weer terug richting station. Als eerste kwam ik nog lijn 6 tegen in de Anton Geesinkstraat...
Afbeelding
GVU 4640 te Utrecht, Anton Geesinkstraat by Daniël Bleumink, on Flickr

Vervolgens doorgegaan naar het Nijenoord waar nog even een specifiek lijnnummer op de foto moest. Immers rijdt dit deel van lijn 26 na morgen als lijn 16 door de knip op het station...
Afbeelding
GVU 4608 te Utrecht, Nijenoord by Daniël Bleumink, on Flickr

De busjes reden hier mooi op aflopende nummervolgorde...
Afbeelding
GVU 4607 te Utrecht, Nijenoord by Daniël Bleumink, on Flickr

Hoewel er tegenwoordig een doorsteek over de trambaan heen bestaat maakt lijn 7 nog altijd een lusje via de Kanaalweg om juist onder de trambaan door te gaan...
Afbeelding
GVU 7873 te Utrecht, Kanaalweg by Daniël Bleumink, on Flickr

De reizigers op lijn 7 werden vast een beetje voorbereid op het type materieel wat er vanaf morgen rijdt. Hoewel... de naam "Citaro" is zo'n beetje de enige overeenkomst...
Afbeelding
GVU 9148 te Utrecht, Van Heuven Goedhartlaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Lijn 47 rijdt vanaf morgen én vanaf de centrumzijde van het station én via Hoograven. Nog maar een laatste plaatje op z'n huidige route gemaakt dus, op een brug die er een mooi tijdsbeeld bij geeft qua naam...
Afbeelding
Connexxion 3272 te Utrecht, Nelson Mandelabrug by Daniël Bleumink, on Flickr

Op de terugweg naar het station bleek dat voor sommige bussen de concessie net een paar uur te lang duurde. De 7866 werd bij halte Jaarbeursplein klaargemaakt om te worden weggesleept...
Afbeelding
GVU BB-BL-92 en 7866 te Utrecht, Croeselaan by Daniël Bleumink, on Flickr

...al liet de wagen van de werkplaats hem zo achter in afwachting van een takelwagen...
Afbeelding
GVU 7866 te Utrecht, Croeselaan by Daniël Bleumink, on Flickr

Tot slot van deze dag nog wat plaatjes op wat nu nog Busstation Oost is gemaakt. Zoals dit assortiment GVU-bussen...
Afbeelding
GVU bussen op Busstation Oost by Daniël Bleumink, on Flickr

...maar ook een busje wat nog door het hele ombouwcircus heen moet...
Afbeelding
Connexxion 3211 te Utrecht, Busstation Oost by Daniël Bleumink, on Flickr

En nog een paar andere...
Afbeelding
GVU 4643 te Utrecht, Busstation Oost by Daniël Bleumink, on Flickr

Afbeelding
GVU 4639 te Utrecht, Busstation Oost by Daniël Bleumink, on Flickr

Tussenritten met een gele bus op lijn 50 zijn er na morgen niet meer...
Afbeelding
Connexxion 3193 te Utrecht, Busstation Oost by Daniël Bleumink, on Flickr

En tot slot nog een lijn 11 waarvan het display het wel deed...
Afbeelding
GVU 4613 te Utrecht, Busstation Oost by Daniël Bleumink, on Flickr

Tot zover het GVU, morgen een frisse start met U-OV. Ben benieuwd, zowel hobbymatig als als klant. Hoewel, dat laatste is maandag pas van toepassing :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8682
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #70: Laatste dag GVU [veel foto's]

Bericht door Milco »

Leuk verslag weer! :pos:

Hoe zit het de aankomende week eigenlijk met lijn 50? Qbuzz heeft de lijnen 51 en 251 geïntroduceerd ter vervanging van de korte ritten van lijn 50, maar in de Connexxion-dienstregeling staan ze nog gewoon vermeld. Rijden de korte ritten dan aanstaande week tijdelijk met een provincie-bus, voordat de korte ritten stoppen? De dienstregeling van de concessie Provincie Utrecht bus wisselt namelijk pas de 15e.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #70: Laatste dag GVU [veel foto's]

Bericht door Daniel »

Zover ik herinner uit het bekijken van de dienstregelingen is er op lijn 50 vrijwel niks aan de tijden verandert. Oftewel: het loopt nogsteeds prima als Connexxion de lange ritten (die immers afgestemd zijn op de treinen op Driebergen-Zeist) rijdt volgens de huidige dienstregeling en Qbuzz de tussenritten volgens de nieuwe dienstregeling.

Overal langs de route hangt aannemelijk al de nieuwe reisinformatie, dus zijn daar vast de korte ritten verdwenen. (Je vergat lijn 71 trouwens nog als de vervanging tussen Driebergen en Doorn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21356
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #70: Laatste dag GVU [veel foto's]

Bericht door Meltrain »

Mooi verslag. :D
Die BRAM 590 is echt leuk. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten