OVer je reiservaringen in december 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door MdJ »

Citaro schreef:
MdJ schreef:De laatste rit van lijn 109 naar Eerbeek (die van 18.50 dus, de latere ritten rijden alleen in Apeldoorn) reed met een gelede wagen, de 5245. De rit reed via de stalling aan de Wapenrustlaan, zodat er gewisseld kon worden voor een ambassador (de 5140).

Wel opvallend dat als de GPS "kwijt" is, je hem kunt resetten door de voordeur open en dicht te doen :lol:
En passagiers mochten overstappen in/bij de stalling? Zo ja, rare gang van zaken.
Alle drie de passagiers mochten overstappen. Loopafstand was ongeveer 5 meter... Dus het valt wel mee... Maar wel grappig om weer eens tijdens een reguliere rit via de Stalling te rijden :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Geert »

MdJ schreef:Wel opvallend dat als de GPS "kwijt" is, je hem kunt resetten door de voordeur open en dicht te doen :lol:
Waarschijnlijk triggert dat iets in het boordsysteem om een hersynchronisatie te doen? Is natuurlijk wel logisch dat er een deur open/dicht gaat op een halte, mooi ijkmoment voor de infoxx.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Mr-W »

Vandaag ben ik met een vriend van mij naar eindhoven geweest om folders te graaien.
we zijn begonnen met lijn 22, we hadden als bestemming Van Oldenbarneveltlaan, chauffeuse heeft via de CVL overstap geregeld op lijn 6 8-) ook heeft ze na gevraagt of de bus op de Van Oldenbarneveltlaan stopt. CVL zei van wel echter de chauffeur van lijn 6 wilde niet stoppen op die halte,ook heeft iemand daardoor op Koudenhoven de bus gemist.
Hebben daarom besloten om geen [wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki]te nemen vanaf Pagelaan.
Gelukkig had lijn 6 wel alle folders en is ons setje bijna compleet. *bus*
We zijn vergeten om de Hermeswinkel binnen te lopen.
Na een rondje door de stad te hebben gelopen in Eindhoven hebben we lijn 24 naar huis genomen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door julsteren »

Veel fotografen vanmiddag tussen Almelo en Marienberg.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:Vandaag ben ik met een vriend van mij naar eindhoven geweest om folders te graaien.
we zijn begonnen met lijn 22, we hadden als bestemming Van Oldenbarneveltlaan, chauffeuse heeft via de CVL overstap geregeld op lijn 6 8-) ook heeft ze na gevraagt of de bus op de Van Oldenbarneveltlaan stopt. CVL zei van wel echter de chauffeur van lijn 6 wilde niet stoppen op die halte,ook heeft iemand daardoor op Koudenhoven de bus gemist.
Hebben daarom besloten om geen [wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki]te nemen vanaf Pagelaan.
Gelukkig had lijn 6 wel alle folders en is ons setje bijna compleet. *bus*
We zijn vergeten om de Hermeswinkel binnen te lopen.
Na een rondje door de stad te hebben gelopen in Eindhoven hebben we lijn 24 naar huis genomen.
En nu nog een klacht indienen omdat de bus niet stopte terwijl je door de CVL verteld was dat dit zou moeten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Vanmorgen had net de aanrijding tussen Bilthoven en Overvecht plaatsgevonden toen ik richting Utrecht wilde reizen. Had niet zo'n zin via Hilversum te gaan, dus maar bedacht de vertraagde Sprinter naar Bilthoven te nemen en daar op lijn 77 over te stappen. Makkelijker gezegd dan gedaan, want de aanrijding bleek te zijn gebeurd op de ADOB in de Leijenseweg. Daar komt de 77 ook langs en zodoende was ik dus even in de war (reisinfo is immers ook al aangepast aan morgen) toen er een 77 naar Bilthoven Kwinkelier stond op de halte ri. Utrecht. Was echter gewoon een omgeleide bus wegens de gestremde overweg.
Het kwam echter gewoon weer goed: een stukje de route van lijn 58 af lopen bracht me op de 2e Brandenburgerweg (da's net twee haltes van het station vandaan) en daar was ik precies tegelijk met de 77 die ik van het station zag vertrekken en nog het rondje door de Centrumwijk moest maken :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
De fly-over te 's-Hertogenbosch rond een miezerend middaguur. Opvallend is het rode object bevestigd op de betonnen keerwand. Volgens de Bouwmanager nodig om ervoor te zorgen dat er geen objecten tegen de bovenleiding er beneden komen. Dat er nog allemaal verziersels bevestigd zijn om de fly-over maakte de installatiedeskundige niets uit, de plaat moest en zou er komen. De architect heeft hem vervolgens een rood kleurtje gegeven. Leuk feitje: gebouwd voor maximaal 80 km/h.

Afbeelding
De betonnen bak voor het spoor naar Oss. 19 januari wordt hij opgeleverd en zullen de treinen naar Oss over deze brug rijden. Bovenkant spoorstaaf is ongeveer ter hoogte van het schouwpad rechts, er gaat nog ongeveer een meter aan constructie in om het spoor een goede ligging te geven en te houden. Herkenbaar zijn wederom de verziersels aan de buitenkant en de frappante bovenleidingportaal.

Algemene indruk: Erg gaaf, en oh mijn god. Wat zijn die bruggen stil zeg. Ik moest af en toe opkijken, oh er rijdt een trein overheen. Chapeau ProRail & Aannemers. *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Meltrain »

Meltrain schreef:Op de treinperrons van Rotterdam Blaak zijn de CiCo's verwijderd. :(
Dit is vervelend voor overstappers van metro op trein (vv.) van het metrospoor oost --> west, aangezien die via de directe doorgang niet langs een poortje van NS komen en dus nu onnodig moeten omlopen.
Ik heb via de NS informatiezuil mijn klacht al doorgegeven en die medewerkster van de NS vond het een terechte klacht.
Ik hoop dat er iets mee gedaan wordt. :)
Vandaag was ik weer op Rtb en ik zag dat de CiCo's zijn vervangen en er nu ook CiCo's van de RET op het treinperron staan, zodat je zo'n overstappunt hebt, zoals ook bij de Amsterdamse metro op Dvd en Asa.
De CiCo's van de RET waren echter nog niet in gebruik, maar die op het metroperron nog wel, dus was er geen probleem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Milco »

Vandaag ben ik op jacht geweest naar de Kersttram van het GVB. Op metrostation Heemstedestraat kon hij dan op de foto:
Afbeelding

Daarnaast wil ik een foto van vanmiddag bij de Van der Madeweg graag even laten zien, als dat mag! :D
Afbeelding
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Meltrain »

Mooi. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Vinny »

Ja, zo lijkt Amsterdam wel een wereldstad :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Edwin »

Mooi hoor. Vijf metro's in één shot.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Michael »

Ik kwam er vanochtend achter dat Veolia de incheckapparatuur een klein beetje heeft aangepast. Als je inchecked komt er incheck OK op het scherm te staan en klinkt er een pieptoon. Als je uitchecked komt er Uitcheck OK (en natuurlijk de ritprijs) op het scherm te staan en klinkt er twee piepjes snel achter elkaar.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Edwin »

Michael schreef:Ik kwam er vanochtend achter dat Veolia de incheckapparatuur een klein beetje heeft aangepast. Als je inchecked komt er incheck OK op het scherm te staan en klinkt er een pieptoon. Als je uitchecked komt er Uitcheck OK (en natuurlijk de ritprijs) op het scherm te staan en klinkt er twee piepjes snel achter elkaar.
Arriva heeft sinds kort ook twee piepjes bij correct uitchecken.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Anne »

Sinds 8 december volgens Arriva.
Melding en piep bij in- en uitchecken gewijzigd

Met ingang van 8 december 2013 zijn de piep en tekstberichten van alle in- en uitcheckpalen bij Arriva gewijzigd.

Voor ons een belangrijke stap naar verbetering van het gebruiksgemak van het OV-chipkaartsysteem, en in het bijzonder voor reizigers met een functiebeperking.

Hoort u:
1 piep: u heeft juist ingecheckt
2 piepjes: u bent juist uitgecheckt
3 piepjes: er is een fout opgetreden bij het in- of uitchecken
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Anne »

Milco schreef: Daarnaast wil ik een foto van vanmiddag bij de Van der Madeweg graag even laten zien, als dat mag! :D
Afbeelding
Fraai gezicht.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door marlies »

avl schreef:Sinds 8 december volgens Arriva.
Melding en piep bij in- en uitchecken gewijzigd

Met ingang van 8 december 2013 zijn de piep en tekstberichten van alle in- en uitcheckpalen bij Arriva gewijzigd.

Voor ons een belangrijke stap naar verbetering van het gebruiksgemak van het OV-chipkaartsysteem, en in het bijzonder voor reizigers met een functiebeperking.

Hoort u:
1 piep: u heeft juist ingecheckt
2 piepjes: u bent juist uitgecheckt
3 piepjes: er is een fout opgetreden bij het in- of uitchecken
Het duurde even voor ik doorhad dat de getallen daarvoor niet onderdeel van de opsomming zijn maar onderdeel van de zin. Zonder je dat te realiseren lijken de laatste 2 situaties nogal op elkaar :@
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door reisthijs »

Dus gewoon eindelijk hetzelfde piepjesschema als bij NS.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Vinny »

marlies schreef:
avl schreef:Sinds 8 december volgens Arriva.
Melding en piep bij in- en uitchecken gewijzigd

Met ingang van 8 december 2013 zijn de piep en tekstberichten van alle in- en uitcheckpalen bij Arriva gewijzigd.

Voor ons een belangrijke stap naar verbetering van het gebruiksgemak van het OV-chipkaartsysteem, en in het bijzonder voor reizigers met een functiebeperking.

Hoort u:
1 piep: u heeft juist ingecheckt
2 piepjes: u bent juist uitgecheckt
3 piepjes: er is een fout opgetreden bij het in- of uitchecken
Het duurde even voor ik doorhad dat de getallen daarvoor niet onderdeel van de opsomming zijn maar onderdeel van de zin. Zonder je dat te realiseren lijken de laatste 2 situaties nogal op elkaar :@
Het was mij ook opgevallen dat er "iets" veranderd was. Maar ik was vergeten wat er precies stond :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Suus »

Een trend ingezet door NS *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door webguy »

Als je goed kijkt in de reisplanner zie je overigens nu ook een andere trend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Dat in detail wordt aangegeven met welke vervoerder je reist bedoel je? En ik kreeg net ook een prijs direct onder het reisadvies naast het tabelletje met prijzen dat er altijd al onder stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door webguy »

Ja, de prijs per reismogelijkheid inderdaad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Daar kan je dus ook mooi zien hoe de prijsberekening loopt, al gaat daarin iets mis heb ik het idee. Het valt me althans op dat nu ook Amersfoort - Dordrecht Stadspolders 40 cent goedkoper is dan Amersfoort - Dordrecht (beide gevallen advies via Rotterdam). Voorheen waren die trajecten beide even duur en was het alleen vanaf Utrecht goedkoper een kaartje naar Dordrecht Stadspolders te kopen zover ik me herinner.
De tariefeenheden volgen dus de kortere route via Geldermalsen blijkbaar altijd nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door reisthijs »

Zo te zien wordt nu altijd de prijs berekend via de kortste route ongeacht de route die in het advies staat. Bij een advies via Geldermalsen staat dus dezelfde prijs als bij een advies via Rotterdam.
En bij Amsterdam-Rotterdam wordt nog steeds geen rekening gehouden met de toeslag, wel staat de s900 nu eindelijk echt vermeld als Intercity direct.

Dit zal vast wel vooruit lopen op de gewijzigde prijsberekening vanaf 1 januari? Dan zouden alle prijzen op de 'chipkaart-methode' berekend gaan worden, dus afhankelijk van welk deel van de reis met welke vervoerder gaat.

Oh wacht, dat staat ook onder het ?-je:
Prijs gebaseerd op reizen met OV-chipkaart, enkele reis, 2e klas zonder korting. Prijs kan per vervoerder verschillen.
...maar dat is nu nog niet het geval.


(Wie heeft de knopjes 'eerder' en 'later' omgewisseld? nu ga ik steeds de verkeerde kant op...)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten