Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Maastricht Noord krijgt in 2012 station
vrijdag 2 april 2010
De provincie Limburg, de gemeente Maastricht en ProRail hebben vrijdagmiddag een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de bouw van station Maastricht Noord. Deze overeenkomst is een belangrijke stap in de richting van de realisatie van het station Maastricht Noord. In de overeenkomst is vastgelegd dat alle partijen zich maximaal inspannen om het station voor 2012 op te nemen in de dienstregeling van Veolia.
Bron en meer...
vrijdag 2 april 2010
De provincie Limburg, de gemeente Maastricht en ProRail hebben vrijdagmiddag een samenwerkingsovereenkomst getekend voor de bouw van station Maastricht Noord. Deze overeenkomst is een belangrijke stap in de richting van de realisatie van het station Maastricht Noord. In de overeenkomst is vastgelegd dat alle partijen zich maximaal inspannen om het station voor 2012 op te nemen in de dienstregeling van Veolia.
Bron en meer...
Ik doe ook maar wat
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Wel grappig dat ze naast het artikel een foto van een D-GTW zetten...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Het opvallendse is dat eerst werd gezegd dat alle vier de sporen een perron zouden krijgen, het station moet komen aan het stuk waar de lijnen naar Sittarrd en Heerlen naast elkaar liggen. Nu krijgen dus alleen de twee sporen waar Veolia rijdt een perron. Blijkbaar wil NS Reizigers hier dus niet stoppen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Maar is het dan de bedoeling dat hier straks NS, Veolia of beide vervoerders stoppen?
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Alleen Veolia met de stoptrein naar Kerkrade (perrons worden slechts 120m).
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
De bedoeling was, als het aan de provincie ligt, natuurlijk wel dat beide vervoerders hier stoppen. In de eerdere impressies van dit station waren er ook perrons aan de sporen waar NS rijdt. Nu blijken er toch alleen perrons voor de Heuvellandlijn te komen.Joshua schreef:Maar is het dan de bedoeling dat hier straks NS, Veolia of beide vervoerders stoppen?
Blijkbaar heeft de provincie Veolia wel zover gekregen dat ze er willen gaan stoppen (niet zo gek, Veolia rijdt immers in opdracht van de provincie), maar NS dus niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Is het geen beter idee om het perron van station Maastricht te verlegen. Dan ben je ongeveer op hetzelfde punt.
immer kwaliteits posts
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
*bump*
Even wat actuele foto's gemaakt, om dit topic ook weer wat leven in te blazen...
DSCF1386 by EtienneMuis, on Flickr
DSCF1383 by EtienneMuis, on Flickr
DSCF1381 by EtienneMuis, on Flickr
DSCF1380 by EtienneMuis, on Flickr
DSCF1382 by EtienneMuis, on Flickr
Even wat actuele foto's gemaakt, om dit topic ook weer wat leven in te blazen...
DSCF1386 by EtienneMuis, on Flickr
DSCF1383 by EtienneMuis, on Flickr
DSCF1381 by EtienneMuis, on Flickr
DSCF1380 by EtienneMuis, on Flickr
DSCF1382 by EtienneMuis, on Flickr
-
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Vanuit de trein lijkt het perron klaar voor gebruik, echter het stationsplein is dus nog niet op orde getuige de vorige post.
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Dat schiet echt niet op met die stationsomgeving daar zeg... Dat station had al een jaar klaar moeten zijn, maar het is nog een zandbak.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Het voorste perron op de foto's ziet er trouwens ook maar karig uit vergeleken met het achterste.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Vorige aannemer schijnt failliet te zijn, daarom duurt het allemaal zo lang -o-Wubbo schreef:Dat schiet echt niet op met die stationsomgeving daar zeg... Dat station had al een jaar klaar moeten zijn, maar het is nog een zandbak.
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Opening station Maastricht Noord
Vanaf zondag 17 november 2013 gaan stoptreinen van Veolia het nieuwe station Maastricht Noord aandoen. Op zaterdag 30 november 2013 wordt ook het P+R-terrein Maastricht-Noord in gebruik genomen. Koop tijdens Magisch Maastricht een P+R-kaartje en reis gratis met de pendelbus naar de Markt. Lees verder
Vanaf zondag 17 november 2013 gaan stoptreinen van Veolia het nieuwe station Maastricht Noord aandoen. Op zaterdag 30 november 2013 wordt ook het P+R-terrein Maastricht-Noord in gebruik genomen. Koop tijdens Magisch Maastricht een P+R-kaartje en reis gratis met de pendelbus naar de Markt. Lees verder
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Op de dag van de opening (van het P&R terrein) even wat plaatjes gaan schieten bij het station. Dit was het resultaat
Station Maastricht-Noord 1 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 2 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 3 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 5 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 7 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 8 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 9 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 10 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 12 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 13 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 18 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 19 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 20 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 21 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 22 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 23 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 24 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 25 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 26 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 27 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 28 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 29 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 31 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 33 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 34 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 38 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 41 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 41 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 1 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 2 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 3 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 5 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 7 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 8 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 9 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 10 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 12 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 13 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 18 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 19 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 20 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 21 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 22 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 23 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 24 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 25 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 26 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 27 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 28 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 29 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 31 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 33 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 34 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 38 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 41 by EtienneMuis, on Flickr
Station Maastricht-Noord 41 by EtienneMuis, on Flickr
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Ziet er goed uit! :D
Ik snap niet waarom het hele station in NS-huisstijl is uitgevoerd terwijl er alleen treinen van Veolia stoppen?
Ik snap niet waarom het hele station in NS-huisstijl is uitgevoerd terwijl er alleen treinen van Veolia stoppen?
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
^^ Volgens mij is dit omdat het station in beheer staat van 'NS Stations', maar dit weet ik niet zeker.
Beneden hingen er iig regels met 'NS Stations' als ondertekening
Beneden hingen er iig regels met 'NS Stations' als ondertekening
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Het is de huisstijl van ProRail, niet van NS
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Ben blij. Ik ben juist voor een uniform geheel voor alle stations.Yanaike schreef:Ziet er goed uit! :D
Ik snap niet waarom het hele station in NS-huisstijl is uitgevoerd terwijl er alleen treinen van Veolia stoppen?
Ook dezelfde vertrekstaten layout hanteren! Arriva heeft volgensmij een afwijkende layout daarin.
Alleen het Logo van NS zou mogen worden veranderd.
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Waar zie jij een logo van NS? Op de vertrekstaat staat een Veolia-logo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Tsja, of er nou treinen van NS stoppen of niet: het is een NS-station. Da's gewoon een van de gevolgen van de niet altijd even voordehandliggende manier waarop we de boel in NL geprivatiseerd hebben
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Ik zeg ook niet of ik blij/niet blij ben. Maar als ik de macht zou hebben in Veolia zou ik overwegend meer rode en witte tinten gebruiken.huibf schreef:Ben blij. Ik ben juist voor een uniform geheel voor alle stations.Yanaike schreef:Ziet er goed uit! :D
Ik snap niet waarom het hele station in NS-huisstijl is uitgevoerd terwijl er alleen treinen van Veolia stoppen?
Ook dezelfde vertrekstaten layout hanteren! Arriva heeft volgensmij een afwijkende layout daarin.
Alleen het Logo van NS zou mogen worden veranderd.
Maar het zou inderdaad best kunnen dat dit de huisstijl van ProRail is en daarmee ook de stations bij Veolia gebonden zijn aan de gele en blauwe borden. Ik dacht alleen dat het bij een van de nieuwere stations van Arriva in het noorden van het land anders was.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
De blauwe bordjes zijn standaard voor alle stations in Nederland. Met uitzondering van het bordje met het grote NS-logo, die mogen andere vervoerders vervangen door hun eigen logo (alleen zie ik op deze foto's niet of Maastricht Noord zo'n bord heeft).
Vervoerders kunnen wel eigen vertrekstaten ophangen. Dat vinden ze bij Veolia kennelijk niet nodig.
Vervoerders kunnen wel eigen vertrekstaten ophangen. Dat vinden ze bij Veolia kennelijk niet nodig.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Veolia betaalt de NS daar gewoon voor geloof ik - hoewel het enigzins raar is dat ze samen met de NS vertrekstaten dan ook gaan verwijderen, aldus de adviesaanvraag over vertrekstaten.
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Wat is dan de definitie van een NS-station? Een NS-kaartautomaat vind je er bijvoorbeeld niet...marlies schreef:Tsja, of er nou treinen van NS stoppen of niet: het is een NS-station. Da's gewoon een van de gevolgen van de niet altijd even voordehandliggende manier waarop we de boel in NL geprivatiseerd hebben
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Maastricht Noord krijgt in 2012 een station
Een NS-station is een station dat wordt beheerd door NS Stations. En dat zijn in principe alle stations in Nederland.
Dat betekent nog niet dat Veolia dan niet zelf vertrekstaten kan gaan verzorgen.
Als NS de vertrekstaten verzorgt, en NS besluit volledig te stoppen met de gele vertrekstaten, is een logisch gevolg dat NS die dan ook niet meer zal ophangen op Veolia-stations.webguy schreef:Veolia betaalt de NS daar gewoon voor geloof ik - hoewel het enigzins raar is dat ze samen met de NS vertrekstaten dan ook gaan verwijderen, aldus de adviesaanvraag over vertrekstaten.
Dat betekent nog niet dat Veolia dan niet zelf vertrekstaten kan gaan verzorgen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten