Mag ik even kwijt #144

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Volgens mij ontstaan dat soort problemen door de vrij directe koppeling met de prijzencomputer van DB en die kan geen verbondstickets verkopen en geeft dus vaker dit soort meldingen. Nu is Heerlen is een buitenzone van het AVV en tickets met tariefcode H zijn daar geldig. Daarvoor zijn verschillende prijsstappen.

De prijzen en het benodigde ticket is heel lastig te vinden op het internet (het is er wel, maar ik weet zo snel niet meer waar het op de AVV-site staat), maar uit eigen ervaring (heb eind oktober eens op station Aachen met de kaartautomaat staan spelen) ben ik tot de ontdekking gekomen dat Heerlen - Aachen (of andersom) een ticket met preisstufe H3 vereist en deze kost 5,10 voor een enkele reis. Deze tickets zijn ook te koop bij de DB-automaat op station Heerlen (staat aan de centrumkant in de wand naast de ingang van Tickets & Service). Het ticket H3 is geldig tot en met Heerlen-Woonboulevard, maar daar niet te koop.
Het zal allemaal best, maar ik neem aan dat een kaartje Heerlen-Aachen ook via de NS-automaat te koop is, en deze dan ook een bepaald tarief tevoorschijn tovert. Dit zal waarschijnlijk CIV-tarief zijn een geen AVV-H3-tarief.
Een kaartje Hoensbroek-Aachen, dat wél via HiSpeed te boeken is, zal namelijk ook volgens CIV-tarief berekend worden, omdat hierop bijvoorbeeld Railplus-korting geldt, en dat zal bij het AVV-tarief niet het geval zijn.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Thom91 »

Ha, bier!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Ardan »

Hier ook! :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Ardan »

Lalala! :D
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Ha, bier!
Goed punt, wordt het wel eens tijd voor :P
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Michael »

Zo, mijn weekend zit er weer op. Nu even 4 dagen werken en dan heb ik weer weekend.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Z2N »

That awkward moment, dat je er door de trein te missen op Utl erachter komt dat de serie s6000 nog steeds in beide richtingen in Lunetten stopt.. Ik vond het al zo raar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door lint41 »

Nieuwe treindienstregeling gaat dan ook pas volgende week in ;-)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Z2N »

Oh goeiemorgen! :shock:

Ben niet echt wakker vandaag denk ik.. :oops: :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Michael »

De Qbuzz 4148 was net op dienst en wou gelijk al op vakantie :lol: :mrgreen:

Afbeelding
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door marlies »

Dat is de tekst die op de lijnfilm verschijnt automatisch als er op de noodoproep-knop gedrukt is. Zodat collega's en hulpverleners weten dat er iets ernstigs aan de hand is (overval bijvoorbeeld) maar willekeurige passanten niet. Als een chauffeur daar nu voor de lol mee rijdt heeft Qbuzz dat vergeten uit te leggen aan de 'nieuwe' collega's of er is er eentje niet heel handig bezig geweest :P

(en ja, ik vind de keuze voor 'Mallorca' als codewoord voor 'noodgeval' ook wat vreemd en haast wat ongepast aangezien het een feesteiland is, maar dat komt geheel voor de rekening van Qbuzz ;P )
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door STF »

Ik versta echt geen woord van dat Portugese geklets; reed een aantal uur met Portugese buschauffeur mee die ook prima Luxemburgs spreekt. Je kunt alleen natuurlijk wel raden waar hij me in de pauze mee naar toe nam om koffie te gaan drinken; een Portugees café... Er zaten een stuk of vijftien personen aan de bar, druk met elkaar in gesprek, ik heb geprobeerd of ik enigszins kon begrijpen waar ze het over hadden. Nou echt niet, geen flauw idee...

(Ongeveer 25 procent van de Luxemburgse bevolking heeft de Portugese nationaliteit, zodoende barst het hier ook van de Portugese cafés.)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door waldo79 »

Als je het Frans machtig bent, dan herken je af en toe woorden Portugees.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door STF »

Nooit Frans geleerd nee, wel destijds in een Frans restaurant (Amsterdam) gewerkt, grootste deel van het personeel was Franstalig dus na enige begon ik het wel een beetje te verstaan/begrijpen. Is onderhand weer helemaal weggezakt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Michael »

Vandaag post van de belastingdienst gekregen. Ik ga er nog op achteruit ook met mijn zorgtoeslag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Suus »

Iedereen. Budget voor zorgtoeslag gaat omlaag maar je zorgverzekering wordt ook goedkoper over het geheel, dus in de praktijk merk je er weinig van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Michael »

Okee. Dat wist ik niet.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door AppleMoose »

Zorgverzekering wordt iets goedkoper, maar dat wordt weer teniet gedaan door de verhoging van het eigen risico.
Althans, als ik nu kijk naar mijn eigen zorgverzekering. Die gaat met een tientje omlaag, terwijl het eigen risico een tientje omhoog gaat.
Nu heb ik nog geen bericht gehad over mijn zorgtoeslag (ontvang waarschijnlijk het maximale bedrag), maar als dat omlaag gaat, ga ik er weldegelijk op achteruit...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door deadlock »

Is dat bij de premie niet per maand een tientje? Bij mij wel. Eigen risico is per jaar natuurlijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Michael »

Zo, heb net even OMSI 2 besteld bij Bol.com
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Suus »

Maximale zorgtoeslag gaat van 88 euro per maand naar 72 euro per maand, de kans dat Ronaldussen er op achteruit gaat is aanzienlijk, maar het blijft beperkt aangezien de gemiddelde zorgpremie tien euro per maand gaat.

In mijn geval was de premie vorig jaar 91,90 en wordt het 81,25, de schade is in zo'n geval dus beperkt tot ongeveer 6 euro per maand meer t.o.v. van vorig jaar. Eigen risico blijf je houden natuurlijk, de verhoging daarvan de afgelopen jaren was schandalig te noemen, die verhoging blijft dit jaar gelukkig wel beperkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:Is dat bij de premie niet per maand een tientje? Bij mij wel. Eigen risico is per jaar natuurlijk.
Klopt. Even niet bij nagedacht.
In dat opzicht valt het nog redelijk mee. Dan ga ik ongeveer tien euro p/m op achteruit als ik bij de huidige verzekering blijf. (Verlaging premie heft slechts een deel van de verlaging van de zorgtoeslag op).

Ik moet sowieso eens goed kijken naar mijn zorgverzekering. Ik betaal nu 140 euro per maand incl. aanvullende en tandartsverzekering.
Laatst folder van Besured gekregen. Basispremie €81,25, aanvullend €8,50 en tandarts is €11,50 p/m. (dekking tot 350 euro). Komt in totaal neer op 101,25 euro p/m. Je hebt gewoon vrije zorgkeuze en geen verhoogd eigen risico (boven het wettelijk verplichte eigen risico).
Klinkt heel aanlokkelijk en scheelt aanzienlijk in de kosten. Iemand toevallig ervaring met deze verzekeraar?

Overigens gaan zij in de folder nog uit van een maximale zorgtoeslag van 88 euro, waardoor de basisprima in zeker zin gratis zou zijn... (op die manier maken ze ook reclame!). Als de zorgtoeslag echt naar 72 euro gaat, is deze reclame best misleidend te noemen...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Suus »

Besured is overduidelijk een submerk van National Academic, staat zelfs op hun site. Ik heb al jarenlang mijn zorgverzekering bij NA en ik kan niets anders zeggen dan dat ik heel tevreden ben. Sta nooit in de wacht als ik bel en declaraties zijn in een week verwerkt. Zal daar niet anders zijn dan en de prijs is meer dan acceptabel :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door Michael »

Ronaldussen schreef:Overigens gaan zij in de folder nog uit van een maximale zorgtoeslag van 88 euro, waardoor de basisprima in zeker zin gratis zou zijn... (op die manier maken ze ook reclame!). Als de zorgtoeslag echt naar 72 euro gaat, is deze reclame best misleidend te noemen...
Ik heb het totaalbedrag wat in die brief stond gedeeld door 12 en toen kwam ik uit op 72 euro. En ik heb tot nu toe altijd het maximale bedrag gekregen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #144

Bericht door STF »

Brr, was koud op de zitmaaier, nou groeit het gras momenteel nog amper maar de herfst heeft van de week pas echt goed doorgezet wat betreft het laten vallen van de blaadjes. De meest effectieve methode om de dikke pakken bladeren van het gras te krijgen door te gaan maaien.

Ik geloof dat ie werkelijk de enige motor ter wereld heeft die nadat deze door brandstofgebrek af is geslagen, gewoon weer probleemloos start en langdurig blijft draaien.
Aan het einde van het seizoen vul ik liever geen brandstof meer bij, is beter om al dat soort apparatuur als bladblazers, grasmaaiers, grastrimmers en heggenscharen met een lege tank op te bergen/te stallen.
Ruim een halfuur nadat vanmiddag de motor van de zitmaaier af was geslagen wegens brandstofgebrek, draaide ie nog altijd. Het brandstoffilter (doorzichtig, hangt onder het gaspedaal, dus goed te zien) staat ook gewoon droog, toch draait de motor ergens op...??? :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten