Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Die boot zal niet concurreren met de 77 lijkt me, immers rijdt die sinds een jaar nog maar tussen Sliedrecht en Boven-Hardinxveld.
In Dordrecht zie ik geen verdere bezuinigingen op de midi-lijnen (2 en 10). Op de inzetpiek, zaterdagmiddag als lijn 10 6x/uur rijdt, zijn daar 4 busjes nodig (een slag lijn 10 kost 30 minuten + 10 min. keertijd op het station). Ze hebben er ook precies vier daar, maar op alle andere momenten in de week zijn er maar twee nodig (3x/uur 10 op ma-vr overdag kan met twee busjes net als de combi 2/10 's avonds en zondag). Tijd genoeg voor onderhoud dus om ze in het weekend allemaal beschikbaar te hebben, maar wel kritisch want op de tegenwoordige route kan je geen 12-meter meer inzetten als je midi's tekort komt (met een Volvo 7700 kan je nooit de slinger Steegoversloot > Voorstraat > Nieuwbrug > Wijnstraat maken, dan sta je hopeloos klem tussen de paaltjes)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
greyhound
Berichten: 94
Lid geworden op: do 11 sep 2008, 21:23

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door greyhound »

Dan zij er dus door de week maximaal 2 (Gorinchem stad)+ 4 (Gorinchem Streek) + 2 (Dordrecht) = 8 nodig en op zaterdag 6. Dan is er volgens mij een behoorlijke reserve.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

In Gorinchem verandert trouwens ook het een en ander, vooral met de eerste en laatste ritten. In plaats dat op zowel de 78 als 79 (dus in beide richtingen op de ringlijnen) een eerste/laatste rit met een belbus wordt aangeboden gaan die ritten nog maar in één richting geboden worden. 's ochtends rijdt er zodoende alleen een 78 de vroegste rit uit Laag Dalem en een 79 de vroegste uit de Haarwijk, met de laatste ritten is de route precies andersom (dus 79 de laatste door Laag Dalem en 78 de laatste door de Haarwijk)

Op zaterdag en zondag gaat daarnaast de allervroegste rit eruit, maargoed, die reed ook wel heel vroeg vergeleken met wat gebruikelijk is elders in het land.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door nvdw »

Daniel schreef:Ik denk eerder dat het 'm in de stevige concurrentie door de trein zit: die is vanuit Hardinxveld-Giessendam behoorlijk aantrekkelijker geworden doordat er tegenwoordig altijd wel een station in de buurt is, terwijl lijn 77 een behoorlijke omweg maakte.
Als ik zie hoeveel fietsen er op Boven-Hardinxveld staan, dan klopt dat beeld wel. Het is nu voornamelijk sappelen voor die paar reizigers die de 77 gebruikten om in Gorinchem bij het ziekenhuis of Piazzacentrum te komen.

Verder heeft de 77 al behoorlijke klappen gehad door de lange afsluiting van de Rivierdijk in 2012 en het knippen van de lijn in 2007 (toen de 91 en de 77 een doorgaande verbinding Gorinchem-Rotterdam was).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door nvdw »

Is de boel iets te vroeg live gegaan wellicht? Ik krijg nu weer standaard de dienstregeling van mei 2013, ook voor andere gebieden zoals Zuid-Holland Noord.

Het valt me trouwens ook op dat het 'parelsnoer' met haltes in de online dienstregeling een paar rare kronkels kent. Zo heet de halte P&R Beverwaard nog steeds Cannenburchstraat (omroepster Loesje gebruikt die naam trouwens ook) en heeft de plaatsnaam voor de halte vaak geen enkele topografische logica. Op lijn 90 bijvoorbeeld valt halte Kloos onder Kinderdijk terwijl het toch echt binnen de komgrens van Alblasserdam ligt, idem voor Opperstok (Streefkerk volgens de lijst, feitelijk Groot-Ammers). Plaatsjes als Waal en Sluis worden zelfs in het geheel niet erkend ;)

In de data van 9292OV (ook zichtbaar in Google Maps) zijn enkele van die maffigheidjes wel aangepakt. Ik heb het idee dat de plaatsnamen nog een restje zijn van de zonegrenzen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Is de boel iets te vroeg live gegaan wellicht? Ik krijg nu weer standaard de dienstregeling van mei 2013, ook voor andere gebieden zoals Zuid-Holland Noord.
Alleen de streek is er weer af zo te zien, voor Dordrecht kan ik nog wel kiezen voor de tijden per 5 januari.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

die genoemde haltenamen hadden volgens mij meer met de zones te maken waar ze in lagen, tevens zijn haltes bij de dijkverzwaring regelmatig behoorlijk verplaatst. ook heeft een haltenaam vaak meer betrekking op de omgeving, dan op de kadastrale positie.

dat van Cannenburgstraat heb ik al jaren bij Arriva aangegeven, maar elke keer wordt er gezegd, dat het aangepast wordt en doen ho maar.

het intersseerd Arriva ook niet en de mensen weten zelf wel waar ze zijn/mieten wezen/uit mieten stappen.
veel reizigers weten sowieso al niet hoe hun vaste halte heet.
als ze ergens voorbij rijden is het vaak het moment om op het stopknopje te drukken.
is nog van vroeger, toen er helemaal niets afgeroepen werd...;-)

Arriva heeft trouwens wel vaker dingen voor inter gebruik al online gezet, om het dan korte tijd daarna weer weg te halen.

tevens presteren ze nog steeds om omleidingen voor mat-ritten ook op de site te zetten en wordt bijv. op Zuidplein ook aankomsthalte nog regelmatig 2x vermeld, terwijl die 2de keer eigenlijk alleen voor intern gebruik is., maar gewoon erbij zetten is makkelijker dan het systeem aanpassen, zodat gegevens voor intern gebruik gescheiden worden van openbare gegevens.
de RET doet dit trouwens ook, omdat daar bij verschillende tramlijnen de bufferhalte ook vermeld staat in de openbare dienstregeling, terwijl die alleen voor het ersoneel van toepassing is...

maar de meeste gebruikers kijken er toch niet naar, dus die puntjes op de i vinden bedrijven niet interessant...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Meltrain »

In de online dienstregeling van Arriva vind ik ook een 'Lijn 47 naar Lijn 47 Rivierenland'. :lol:
Deze lijn rijdt tussen Geldermalsen en Gorinchem: buiten de vakanties elke twee uur en op zaterdagmiddag elk uur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

zone5324bericht... schreef:tevens presteren ze nog steeds om omleidingen voor mat-ritten ook op de site te zetten
Wat dat betreft is het wel een flinke verbetering dat je tegenwoordig op de pagina met omleidingen een lijnnummer kunt kiezen en dan alle omleidingen op die lijn te zien krijgt. De keuzemogelijkheid is daarbij, gelukkig, beperkt tot de lijnen waarop een omleiding is.
Meltrain schreef:In de online dienstregeling van Arriva vind ik ook een 'Lijn 47 naar Lijn 47 Rivierenland'. :lol:
Deze lijn rijdt tussen Geldermalsen en Gorinchem: buiten de vakanties elke twee uur en op zaterdagmiddag elk uur.
Dat zullen wel de DAV-se diensten op lijn 47 zijn dan ofzo, ook zoiets voor intern gebruik kennelijk :P

Maargoed, ik merkte gisteren ook al dat Arriva iets wat ik reeds in 2007 heb aangegeven nog niet is aangepast: ze hebben de haltevertrekstaten net één regel te groot gemaakt waardoor je als je ze uitprint nog een tweede pagina krijgt met daarop alleen het onderste lijntje van de vertrekstaat :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

die marges kunnen best wel eens op hun eigen printers ingesteld zijn en daarop dus wel op 1 pagina printen...
maar ook daarvoor geldt weer, dat ze zich hier niet druk om maken...
hoeveel mensen printen tegenwoordig nog uit, met al die smartphones met internet bij de hand...
zo wordt er gedacht door de bedrijven (ook al hoor ik daar ook bij, want ik print ook niets meer uit. bewaar alles digitaal.).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

In 2007 waren die smartphones er natuurlijk nog niet in zulke grote aantallen, maar ook toen is er dus duidelijk niks aan gebeurd :wink: Zeker voordat de DRIPs echt als paddenstoelen uit de grond begonnen te schieten vond ik het altijd wel praktisch een vertrekstaat van een nabijgelegen halte op het prikbord te hebben hangen, nu inderdaad in mindere mate. (Al heb ik nog wel een vertrekstaat van station Amersfoort op m'n prikbord in de gang hangen)

Hoewel behoorlijk gedigitaliseerd heb ik sommige dingen trouwens toch nog liever op papier... Toch nog niet gek lang geleden voor m'n gevoel dat er in het busboekje een antwoordkaartje zat waarmee je een vertrekstaat kon bestellen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door nvdw »

Die Cannenburchstraat komt als zodanig alleen nog voor in de online dienstregeling per lijn op arriva.nl en in de halteomroep in de bus. Op 9292, in het busboekj en op de Albatros is het gewoon P&R Beverwaard...

Als we het dan toch over wijzigingen in de regio DAV hebben: Loesje roept in elk geval sinds vandaag 'molens, windmills' na het aankondigen van de halte Molenkade in Kinderdijk :D
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door OVinspecteur »

Zou het mogelijk zijn om de lijnen 76 en 77 aan elkaar te koppelen door vanuit Giessenburg via station Boven-Hardinxveld te rijden? Lijn 71 heb je dan misschien niet meer nodig. :idea:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Als je een Splash-tours achtig voertuig inzet zou dat kunnen maar anders mis je een brug om aan de concessie-eisen te kunnen voldoen. Vanuit Giessenburg zou je immers via de linkeroever van de Giessen moeten rijden om bij station Boven-Hardinxveld te komen, maar dan heb je weer iets anders nodig om Giessen-Oudekerk te bedienen wat aan de rechteroever van de Giessen ligt.

Lijn 71 zal wel voornamelijk rijden om aan de bedieningseisen voor het stukje Boven-Hardinxveld dat uit lintbebouwing langs de Rivierdijk bestaat te blijven voldoen. Het is bij mijn weten geen eis dat er een rechtstreekse verbinding naar het ziekenhuis in Gorinchem moet zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door OVinspecteur »

Daniel schreef:Als je een Splash-tours achtig voertuig inzet zou dat kunnen maar anders mis je een brug om aan de concessie-eisen te kunnen voldoen. Vanuit Giessenburg zou je immers via de linkeroever van de Giessen moeten rijden om bij station Boven-Hardinxveld te komen, maar dan heb je weer iets anders nodig om Giessen-Oudekerk te bedienen wat aan de rechteroever van de Giessen ligt.

Lijn 71 zal wel voornamelijk rijden om aan de bedieningseisen voor het stukje Boven-Hardinxveld dat uit lintbebouwing langs de Rivierdijk bestaat te blijven voldoen. Het is bij mijn weten geen eis dat er een rechtstreekse verbinding naar het ziekenhuis in Gorinchem moet zijn.
In Wijngaarden, dat volgens Wikipedia net iets groter is dan Giessen-Oudekerk, komt inmiddels geen enkele bus meer. Waarom valt dat dorpje buiten de concessieplicht en Giessen-Oudekerk niet? Aan de linkeroever van de Giessen is er zo te zien ook lintbebouwing. Je zou er een bruggetje, kabelpont o.i.d. naar Giessen-Oudekerk kunnen aanleggen.

De bediening van Oud-Alblas (2300 inwoners) en de lintbebouwing van daar naar Bleskensgraaf door een buurtbus lijkt me trouwens ook wel karig in dat opzicht.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door nvdw »

Een kwestie van het Programma van Eisen (pdf) erbij pakken.
Regio en concessieverlener zetten zich in voor handhaving van de bereikbaarheid van de kleinere
kernen. Zij geven dat vorm in de eis aan concessiehouder om alle kernen met meer dan 800 inwoners
(kernenlijst is in het PvE opgenomen) aan te sluiten op het openbaar vervoer. Waar vaste lijndiensten
bedrijfseconomisch gezien niet haalbaar zijn dient de concessiehouder te voorzien in oproepgestuurd
openbaar vervoer en/of buurtbussen.
Alle kernen groter dan 800 inwoners moeten door de concessiehouder worden ontsloten met
openbaar vervoer. De minimale frequentie in de kleinere kernen is 1 rit per uur van maandag t/m
zondag overdag (ma-vr 7-19 u, za 8-19u, zo 10 – 19u). Als een vaste lijnexploitatie niet haalbaar is
moet hij dit voorzieningenniveau vraagafhankelijk aanbieden.
Verder is er per kern sprake van ofwel een dekkingseis ofwel een ontsluitingseis. In het laatste geval moet de concessiehouder een halte of treinstation "op een loopafstand van ten hoogste 800 meter van het geografische zwaartepunt van die kern aanbieden. Deze vervoerverbinding biedt rechtstreeks vervoer naar tenminste één belangrijke bestemming en/of overstappunt op ander openbaar vervoer." De ontsluitingseis staat het gebruik van buurtbussen en vraagafhankelijke ritten (i.e. belbussen) toe.

Een plaats als Oud Alblas valt in de categorie ontsluitingseis. Met lijn 19 en buurtbus 702 wordt aan die eis waarschijnlijk voldaan, waarbij de 702 's avonds en in het weekend als belbus tussen Oud-Alblas en het busstation van Papendrecht rijdt. Dat is geheel conform de eis in het PvE.

Dat Boven-Hardinxveld nog steeds per (bel)bus wordt bediend zal te maken hebben met de afstand van het station tot de woonkern (is 1,2 km vanaf de kruising Wilhelminalaan/Rembrandtstraat). Met alleen het station is aan de ontsluitingseis niet voldaan, ook al zal in de praktijk het gros van de reizigers alsnog van de trein gebruik maken (kijk maar naar de enorme hoeveelheid fietsen op het station).

Wijngaarden heeft een belbusverbinding (onder buurtbusnummer 701) met het station van Sliedrecht. Dat is toegestaan als de vervoerder de kern redelijkerwijs niet op het reguliere net kan aansluiten.

De lintbebouwing langs de Graafstroom werd voor de grote lijnenshuffle nog bediend door de 151 Papendrecht-Gorinchem. Die sloeg echter Ottoland en Goudriaan over ten gunste van Oud-Alblas en reed na Vuilendam via Giessen-Oudekerk en Giessenburg (dat deeltraject doet de 76 dus nu). Het lijken op zich allemaal redelijk grote kernen maar de reistijd naar een (bus)station is altijd vrij lang, de gemiddelde snelheid is logischerwijs laag en het aantal opstappers is hoe dan ook beperkt. Tienhoven en Waal hebben in dit opzicht geluk dat zij aan een doorgaande buslijn liggen (de 90) en daardoor 'gefundenes Fressen' voor de vervoerder zijn.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door OVinspecteur »

Nu zie ik inderdaad dat Wijngaarden een buurtbus heeft volgens de dienstregeling. Maar die staat niet op de lijnennetkaart.

Grappig dat Giessen-Oudekerk genoemd staat in de PvE-lijst met woonkernen; zonder aantal inwoners erbij. Maar met een brug over de Giessen zouden ze wel voldoen denk ik als de bus Giessenburg – Boven-Hardinxveld zou gaan rijden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door nvdw »

Die (voetgangers)brug gaat er alleen voor een magere busverbinding niet komen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

nvdw schreef:Lijn 81
Op zondag vervalt de laatste rit v.v. (23.30 uit Gorinchem, 0.30 uit Utrecht)
Correctietje hierop: de laatste rit ri. Utrecht vervalt niet, maar de hele dienstregeling schuift een halfuur naar voren. Richting Gorinchem is er wel daadwerkelijk een rit minder op zondag.
De laatste ri. naar Utrecht vervalt trouwens ook in de vakantiedienstregeling op maandag t/m vrijdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Stefan »

En een kleine kick van 't topic... Ik zag net op de Arriva website dat de lijnen 90, 181, 387 en 388 ook op de Graadt van Roggenweg in Utrecht gaan stoppen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door zone5324bericht... »

die halte is eruit gehaald, zodat de bussen zonder halte over te slaan bij flinke verkeersoverlast via een andere route van een naar het Jaarbeursplein kunnen rijden.
ze hebben natuurlijk op de Weg der Verenigde Naties een tijd werkzaamheden gehad, dus waarschijnlijk is de route weer normaal ingepland, nu die werkzaamheden daar afgerond zijn...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Daniel »

Qliners hebben daar echter nooit gestopt, maargoed, die kunnen natuurlijk niet meer bij Westplein stoppen (komen ze niet meer) en niet meer bij 24 Oktoberplein (op de fly-over is geen halte). Dan is dit op zich een logische keuze.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door nvdw »

Sinds de ingebruikname van de flyover en de maatregelen rondom de Croeselaan en het Westplein komt het nauwelijks meer voor dat de bussen die normaal via Hooggelegen rijden een alternatieve route nemen. Het kan nog steeds goed druk zijn, maar het verkeer stroomt stukken beter door. Het is nu juist lijn 81 die op zijn route via Kanaleneiland in de avondspits de meeste vertraging oploopt.

Stoppen op het 24 Oktoberplein is wel degelijk mogelijk, je kunt immers onderaan bij de stoplichten in beide richtingen parallel aan de flyover rijden en er zijn haltes - lijn 26 doet het ook zo. Een stop kost je wel extra tijd en de stoplichten geven nog weer wat extra onzekerheid in het geheel, waarschijnlijk daarom dat er voor gekozen is gewoon op de flyover te blijven.

Ik zeg overigens bewust stoplichten - afhankelijk van hoe je het treft heb je ze mee en ben je drie minuten voor tijd in Vianen, of je hebt ze allemaal tegen en je bent drie minuten te laat...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Wijzigingen DAV-gebied (Arriva) per 6 januari 2013

Bericht door Stefan »

Inderdaad.. In Dordrecht kunnen ze er overigens ook een houtje van, met de 'stoplichten'. :P

Net als dat ik met lijn 16 áltijd voor de overweg sta als ik vanaf station Dordt vertrek. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten