Dienstregelingen SRE 2014
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3406
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Waar slaat het eigenlijk op dat lijn 184 en 404 exact hetzelfde traject afleggen?
Ik weet dat 184 een scholierenlijn is, maar die kun je toch ook gewoon onder lijnnummer 404 gaan rijden?
Verder vind ik het opvallend dat een groot deel van de scholierenlijnen wél is ingetekend, maar een klein aantal lijnen ontbreekt (181,182,188). waarom staat lijnen als 186, 187 en 189 er dan wel in...
Ik weet dat 184 een scholierenlijn is, maar die kun je toch ook gewoon onder lijnnummer 404 gaan rijden?
Verder vind ik het opvallend dat een groot deel van de scholierenlijnen wél is ingetekend, maar een klein aantal lijnen ontbreekt (181,182,188). waarom staat lijnen als 186, 187 en 189 er dan wel in...
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Nu zie ik pas dat de 400 over de Bosdijk gaat. Creative route. Kan me wel voorstellen dat daar makkelijker ingehaald kan worden dan op de busbaan of op de Montgomerylaan (dacht eerst dus dat ie zo reed), maar als het maar 2 minuten scheelt of je lijn 400 of 401 pakt, zou ik zeggen: frequentieverhoging op de 401! :D
Lijn 404 stopt volgens de wiki ook nog op het MMC en bij Peppelrode... dus het is toch nog net een iets andere buslijn En ergens vind ik het ook wel mooi dat ze het verschil tonen tussen een bus die regelmatig rijdt en een bus die in de spits puur voor scholierenvervoer misschien wel 7 ritten per uur verzorgt.
Lijn 404 stopt volgens de wiki ook nog op het MMC en bij Peppelrode... dus het is toch nog net een iets andere buslijn En ergens vind ik het ook wel mooi dat ze het verschil tonen tussen een bus die regelmatig rijdt en een bus die in de spits puur voor scholierenvervoer misschien wel 7 ritten per uur verzorgt.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Dat is dus juist de oude situatie. Lijn 400 rijdt pas sinds afgelopen zomer. Daarvoor reed lijn 401 hoogfrequent. De route van lijn 400 schijnt sneller en goedkoper (met OVC) te zijn.Yanaike schreef:maar als het maar 2 minuten scheelt of je lijn 400 of 401 pakt, zou ik zeggen: frequentieverhoging op de 401! :D
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8606
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Nou ben ik niet bekend in Eindhoven, maar is het niet sneller om met lijn 400 via de Tilburgseweg te rijden? Heb je nog een stuk over/langs de snelweg wat mij aanzienlijk sneller lijkt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Heb zelf beide lijnen al vaak gebruikt,lijn 400 is inderdaad goedkoper en bijna altijd sneller en meer kans op een zitplaats voor jezelf en je tas of koffer. Lijn 400 heeft ook als voordeel dat je niet in een aftandse-phileas zit.(citaro is veel comfortabeler)fogeltje schreef:Dat is dus juist de oude situatie. Lijn 400 rijdt pas sinds afgelopen zomer. Daarvoor reed lijn 401 hoogfrequent. De route van lijn 400 schijnt sneller en goedkoper (met OVC) te zijn.Yanaike schreef:maar als het maar 2 minuten scheelt of je lijn 400 of 401 pakt, zou ik zeggen: frequentieverhoging op de 401! :D
Route via N2 en Tilburgseweg is niet ideaal omdat de bus opgehouden wordt op de HOV baan door andere buslijnen,eventueel via de ringweg(Boschdijk-Macaronilaan-Beukenlaan) rijden zou dat probleem oplossen.
Is de lijnnetkaart trouwens op papier verkrijgbaar ?
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Tegen de tijd dat je van de Boschdijk via de Beukenlaanop op de Tilburgseweg bent, ben je als je doorrijdt over de Boschdijk al lang en breed op de Anthony Fokkerweg.
Ik denk dat we gevoeglijk mogen aannemen dat ze alle opties bekeken hebben (inclusief de optie om de HOV baan te volgen tot de Zwaanstraat en dan over de Oirschotsedijk te rijden) en dat de huidige route de beste optie is
Ik denk dat we gevoeglijk mogen aannemen dat ze alle opties bekeken hebben (inclusief de optie om de HOV baan te volgen tot de Zwaanstraat en dan over de Oirschotsedijk te rijden) en dat de huidige route de beste optie is
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3406
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Oirschotsedijk is inmiddels een fietspad, daar kan geen bus meer overheen ;-)
Re: Dienstregelingen SRE 2014
oh..
Enige tijd niet geweest daar.. en gelijk veranderen ze alles :( :)
Enige tijd niet geweest daar.. en gelijk veranderen ze alles :( :)
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Over lijn 400:
Alle mogelijke varianten zijn voorbij gekomen en deze is als beste uit de bus gekomen.
We hebben diverse routes besproken/bekeken/gereden en met alle voor-/nadelen en rijtijden is deze er uit gekomen.
Over lijnennetkaart:
Vanmiddag heb ik een geprint exemplaar ontvangen.
Ik neem aan dat ze binnenkort te koop zijn in de Hermes winkel.
Alle mogelijke varianten zijn voorbij gekomen en deze is als beste uit de bus gekomen.
We hebben diverse routes besproken/bekeken/gereden en met alle voor-/nadelen en rijtijden is deze er uit gekomen.
Over lijnennetkaart:
Vanmiddag heb ik een geprint exemplaar ontvangen.
Ik neem aan dat ze binnenkort te koop zijn in de Hermes winkel.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Dan ga ik toch nog even door op lijn 400. Er ligt een prachtige vrije busbaan tussen station en airport die grofweg de kortste route volgt van station naar airport.
Als de 400 deze route niet volgt omdat die bus daar geen andere bussen in kan halen, zie ik dat als een zwakte van de infrastructuur. Het moet niet zo zijn dat een bus sneller gaat over gewone wegen dan over een HOV. Dat zou betekenen dat de HOV-as blijkbaar niet meer voldoet?
Maar dat lijkt mij het probleem niet als het slechts om 2 minuten gaat. Als bus 401 in 2 minuten tijd 15 haltes meer aan kan doen dan bus 400 lijkt mij het gewoon veel beter om lijn 400 op te heffen en de opgeheven ritten toe te voegen aan lijn 401. De mensen uit Meerhoven een hogere frequentie -> dus blij, de mensen die langs de busbaan wonen blij, alleen de mensen van/naar het vliegveld zijn 2 minuten langer onderweg maar 2 minuten meer/minder lijkt me niet iets om me als passagier druk over te maken.
Als de 400 deze route niet volgt omdat die bus daar geen andere bussen in kan halen, zie ik dat als een zwakte van de infrastructuur. Het moet niet zo zijn dat een bus sneller gaat over gewone wegen dan over een HOV. Dat zou betekenen dat de HOV-as blijkbaar niet meer voldoet?
Maar dat lijkt mij het probleem niet als het slechts om 2 minuten gaat. Als bus 401 in 2 minuten tijd 15 haltes meer aan kan doen dan bus 400 lijkt mij het gewoon veel beter om lijn 400 op te heffen en de opgeheven ritten toe te voegen aan lijn 401. De mensen uit Meerhoven een hogere frequentie -> dus blij, de mensen die langs de busbaan wonen blij, alleen de mensen van/naar het vliegveld zijn 2 minuten langer onderweg maar 2 minuten meer/minder lijkt me niet iets om me als passagier druk over te maken.
En waarom kunnen ze de 401 niet goedkoper maken dan? Of met comfortabele Citaro's uitvoeren?Mr-W schreef: Heb zelf beide lijnen al vaak gebruikt,lijn 400 is inderdaad goedkoper en bijna altijd sneller en meer kans op een zitplaats voor jezelf en je tas of koffer. Lijn 400 heeft ook als voordeel dat je niet in een aftandse-phileas zit.(citaro is veel comfortabeler)
Route via N2 en Tilburgseweg is niet ideaal omdat de bus opgehouden wordt op de HOV baan door andere buslijnen,eventueel via de ringweg(Boschdijk-Macaronilaan-Beukenlaan) rijden zou dat probleem oplossen.
Is de lijnnetkaart trouwens op papier verkrijgbaar ?
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Het ligt iets genuanceerder.
* over hov zou sneller zijn, mits er geen opstopping en zijn, vanwege de overige halterende bussen.
* over hov en niet stoppen aan de halten heeft boze reizigers tot gevolg
* niet stoppen is een vereiste van NS en Airport en niet zozeer van SRE en Hermes.
* de 400 heeft dru's afepakt van de 401. In principe is de frequentie van 401 nu normaal in relatie met de oppervlakte dichtheid.
* hermes is min of meer verplicht mee te werken. Een vreemde mag niet zomaar in de concessie komen rijden, daarbij is 400/401 wel de krenten uit de pap en vangt verliezen elders op.
* over hov zou sneller zijn, mits er geen opstopping en zijn, vanwege de overige halterende bussen.
* over hov en niet stoppen aan de halten heeft boze reizigers tot gevolg
* niet stoppen is een vereiste van NS en Airport en niet zozeer van SRE en Hermes.
* de 400 heeft dru's afepakt van de 401. In principe is de frequentie van 401 nu normaal in relatie met de oppervlakte dichtheid.
* hermes is min of meer verplicht mee te werken. Een vreemde mag niet zomaar in de concessie komen rijden, daarbij is 400/401 wel de krenten uit de pap en vangt verliezen elders op.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Dit verandert de zaak wel... Al ziet de route er op de lijnennetkaart nog altijd belachelijk uit. Maar ja... dat hebben we dan te danken aan NS en Airport, als die zo graag een omslachtige route voor hun klanten willen dan is dat maar zohuibf schreef:Het ligt iets genuanceerder.
* over hov zou sneller zijn, mits er geen opstopping en zijn, vanwege de overige halterende bussen.
* over hov en niet stoppen aan de halten heeft boze reizigers tot gevolg
* niet stoppen is een vereiste van NS en Airport en niet zozeer van SRE en Hermes.
* de 400 heeft dru's afepakt van de 401. In principe is de frequentie van 401 nu normaal in relatie met de oppervlakte dichtheid.
* hermes is min of meer verplicht mee te werken. Een vreemde mag niet zomaar in de concessie komen rijden, daarbij is 400/401 wel de krenten uit de pap en vangt verliezen elders op.
Ik weet in ieder geval dat als ik ooit op airport zou staan en moet kiezen tussen 400 en 401, dat ik de eerste bus pakt die voor mijn neus verschijnt, of het nou een 'snel'bus is of niet.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Lijn 401 kan niet met ander materiaal dan de phileas gereden worden vanwege imagokweties van APTS en de gemeente Eindhoven.
Hopelijk komen er in de nieuwe concessie gewone gelede bussen of VanHool ExquiCity,mijn persoonlijke voorkeur is Mercedes-Benz Capacity.
Lijn 401 kan niet goedkoper worden omdat er per kilometer wordt betaald.
Als ik op Airport moet zijn neem ik eigenlijk alleen lijn 401 als er geen phileas rijdt, heb er 2x ingezeten en vond ze niet fijn en als ik toch een keuze heb neem ik liever een comfortabelere bus en minder kosten dan een aftandse Phileas met zeer slechte stoelen en dan kom je automatisch op lijn 400 uit.
Bovendien is de route van lijn 400 mooier, het bosstuk bij Landsard en de ex HTM man lions citys op de Oirschotsedijk zijn leuk om te zien.Goederenspoor Acht vind ik ook de moeite waard.
Een rechtstreekse snelbus is wel verkoopbaar aan andere reizigers als er gestopt wordt bij P&R Meerhoven.
Uit ervaring weet ik dat de meeste reizigers de eerste de beste bus naar Airport pakken of richting het station.
Meestal heb ik voldoende tijd en neem ik gewoon de comfortabele 400.
Overigens heeft NS veel invloed op Eindhoven Airport,veel winkels zijn van NS servex,de starbucks de AH to go enz.
Hopelijk komen er in de nieuwe concessie gewone gelede bussen of VanHool ExquiCity,mijn persoonlijke voorkeur is Mercedes-Benz Capacity.
Lijn 401 kan niet goedkoper worden omdat er per kilometer wordt betaald.
Als ik op Airport moet zijn neem ik eigenlijk alleen lijn 401 als er geen phileas rijdt, heb er 2x ingezeten en vond ze niet fijn en als ik toch een keuze heb neem ik liever een comfortabelere bus en minder kosten dan een aftandse Phileas met zeer slechte stoelen en dan kom je automatisch op lijn 400 uit.
Bovendien is de route van lijn 400 mooier, het bosstuk bij Landsard en de ex HTM man lions citys op de Oirschotsedijk zijn leuk om te zien.Goederenspoor Acht vind ik ook de moeite waard.
Een rechtstreekse snelbus is wel verkoopbaar aan andere reizigers als er gestopt wordt bij P&R Meerhoven.
Uit ervaring weet ik dat de meeste reizigers de eerste de beste bus naar Airport pakken of richting het station.
Meestal heb ik voldoende tijd en neem ik gewoon de comfortabele 400.
Overigens heeft NS veel invloed op Eindhoven Airport,veel winkels zijn van NS servex,de starbucks de AH to go enz.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
181, 182 en 188 intekenen wordt het erg onduidelijk. Daarbij rijden ze maar een paar ritten. Dat was de afweging. Wat ik wel jammer vindt is dat er geen haltestaten hangen. De tijden wijzigingen nauwelijks door het jaar.Zugführer schreef:Waar slaat het eigenlijk op dat lijn 184 en 404 exact hetzelfde traject afleggen?
Ik weet dat 184 een scholierenlijn is, maar die kun je toch ook gewoon onder lijnnummer 404 gaan rijden?
Verder vind ik het opvallend dat een groot deel van de scholierenlijnen wél is ingetekend, maar een klein aantal lijnen ontbreekt (181,182,188). waarom staat lijnen als 186, 187 en 189 er dan wel in...
online zou dan de uitkomst moeten zijn. Maar die is niet actuuel, lijn 196 en 197 zijn gewijzijgd, maar kijk nu maar eens op hermes.nl. beetje knullig mijn inziens.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
dat gebeurt dus ook nu... er was geen probleem, nu soms wel op de 401, later op de route.... volle bus, en wachtende reizigers.Yanaike schreef:Dit verandert de zaak wel... Al ziet de route er op de lijnennetkaart nog altijd belachelijk uit. Maar ja... dat hebben we dan te danken aan NS en Airport, als die zo graag een omslachtige route voor hun klanten willen dan is dat maar zohuibf schreef:Het ligt iets genuanceerder.
* over hov zou sneller zijn, mits er geen opstopping en zijn, vanwege de overige halterende bussen.
* over hov en niet stoppen aan de halten heeft boze reizigers tot gevolg
* niet stoppen is een vereiste van NS en Airport en niet zozeer van SRE en Hermes.
* de 400 heeft dru's afepakt van de 401. In principe is de frequentie van 401 nu normaal in relatie met de oppervlakte dichtheid.
* hermes is min of meer verplicht mee te werken. Een vreemde mag niet zomaar in de concessie komen rijden, daarbij is 400/401 wel de krenten uit de pap en vangt verliezen elders op.
Ik weet in ieder geval dat als ik ooit op airport zou staan en moet kiezen tussen 400 en 401, dat ik de eerste bus pakt die voor mijn neus verschijnt, of het nou een 'snel'bus is of niet.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Denk dat het wat betreft de bus vooral te maken heeft met het feit dat er ook e-(combi)tickets worden verkocht door de NS die al een busreis er bij inbegrepen hebben.Mr-W schreef:Overigens heeft NS veel invloed op Eindhoven Airport,veel winkels zijn van NS servex,de starbucks de AH to go enz.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Die combikaartjes zijn de grootste onzin die er is.
OVC is altijd goedkoper.
Prijs voor een treinkaartje+ busticket is even duur als een los treinkaartje + een ritkaartje van €3,50.
Bovendien is het combiticket formeel niet geldig in lijn 401.
Airport Eindhoven terugreis
Trein naar Eindhoven + busshuttle HERMES naar Airport Eindhoven aldus NS.nl (busshuttle is lijn 400)
Even iets over de ticketautomaten bij Airport. Het Hermeskidskaartje zit niet in de automaat dus zijn er genoeg mensen die voor hun kind ook een ritkaartje van €3,50 kopen in de plaats van het goedkopere kidskaartje.
OVC is altijd goedkoper.
Prijs voor een treinkaartje+ busticket is even duur als een los treinkaartje + een ritkaartje van €3,50.
Bovendien is het combiticket formeel niet geldig in lijn 401.
Airport Eindhoven terugreis
Trein naar Eindhoven + busshuttle HERMES naar Airport Eindhoven aldus NS.nl (busshuttle is lijn 400)
Even iets over de ticketautomaten bij Airport. Het Hermeskidskaartje zit niet in de automaat dus zijn er genoeg mensen die voor hun kind ook een ritkaartje van €3,50 kopen in de plaats van het goedkopere kidskaartje.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
tja... bekend...Mr-W schreef:Die combikaartjes zijn de grootste onzin die er is.
Even iets over de ticketautomaten bij Airport. Het Hermeskidskaartje zit niet in de automaat dus zijn er genoeg mensen die voor hun kind ook een ritkaartje van €3,50 kopen in de plaats van het goedkopere kidskaartje.
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Op het combiticket staat lijn 400 of lijn 401!
En dat is ook zo gecommuniceerd naar de chauffeurs!
En dat is ook zo gecommuniceerd naar de chauffeurs!
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Wist ik niet.Ik ga meer uit van wat op de NS website staat en heb het product nog nooit aangeschaft omdat het veel duurder is dan OVC.Hans schreef:Op het combiticket staat lijn 400 of lijn 401!
En dat is ook zo gecommuniceerd naar de chauffeurs!
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Op de radio loopt momenteel schijnbaar een reclamespotje van Hermes. Ik hoorde alleen "Ga naar hermes.nl. Voor u in beweging". Iemand enig idee waar het over gaat? Of alleen de nieuwe dienstregeling? Dat zou wel vreemd zijn aangezien het geen plaatselijk station was, volgens mij stond 538 of iets dergelijks op.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Das inderdaad vreemd. De Slogan is overigens wel oud er zijn wel meer slogans in het verleden gemaakt.fogeltje schreef:Op de radio loopt momenteel schijnbaar een reclamespotje van Hermes. Ik hoorde alleen "Ga naar hermes.nl. Voor u in beweging". Iemand enig idee waar het over gaat? Of alleen de nieuwe dienstregeling? Dat zou wel vreemd zijn aangezien het geen plaatselijk station was, volgens mij stond 538 of iets dergelijks op.
Ik vind ze niet sterk en ook sarcastisch te maken.
* We brengen u graag naar een feestje............ maar niet terug
* Hermes, (V)(D)oor u in beweging
Vandaag de eerste dag na pak m beet 100 jaar geen bus meer op zondag tussen Meijel en Deurne.
Hermes. Door u in beweging.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
En vandaag voor het eerst in 34 jaar geen busje meer van Lieshout naar Veghel. En volgend jaar na bijna 135 jaar geen verbinding Helmond - Veghel meer.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Vind dit iets erger dan het wegvallen van lijn 26 op zondag. Bovendien krijgt Meijel-Deurne waarschijnlijk volgend jaar zijn bus op zondag terug door het trajectdeel Milheeze-Bakel-Helmond over te nemen van lijn 23. Vooral voor Aarle-Rixtel-Handel-Erp gaat het er volgend jaar slecht uitzien,er is alleen een alternatief in de vorm van een buurtbus die niet in het weekend rijdt.Vooral op Zaterdag doet lijn 25 het helemaal niet slecht,meestal +- 15 reizigers in Helmond.fogeltje schreef:En vandaag voor het eerst in 34 jaar geen busje meer van Lieshout naar Veghel. En volgend jaar na bijna 135 jaar geen verbinding Helmond - Veghel meer.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Dienstregelingen SRE 2014
Die plannen zijn nog lang niet rond. Ik denk niet dat de 25 tussen Helmond en Gemert compleet gaat verdwijnen. Voor het traject Gemert - Veghel ziet het er niet goed uit. Maar het is al bekend dat vooral de landelijke regio's van de provincie hard getroffen gaan worden.
Ik pleit nog altijd voor een lijn 23 Boxmeer - Gemert, 2x per uur op werkdagen. De ene keer gekoppeld aan lijn 25 Gemert - Beek en Donk - Aarle-Rixtel - Helmond en een keer gekoppeld aan lijn 121 Gemert - Eindhoven (een rit Gemert - Uden moet geslachtofferd worden om het een beetje DRU neutraal te maken, gezien de huidige 23 maar 1x per uur rijdt, de andere rit rijdt gewoon naar Uden). Eventueel op tijden dat de buurtbus rijdt niet lijn 25 laten rijden maar lijn 125, in Helmond neffe d'n knaal maar dan moet Aarle-Rixtel wel een halte krijgen en dat is volgens mij lastig te realiseren aan die weg. In Beek en Donk zou bij de Oranjelaan gestopt kunnen worden. De Oranjelaan gaat dit jaar toch een tijdje dicht omdat bij de nieuwbouwwijk een rotonde wordt aangelegd. Men zou anticiperend daarop meteen kunnen zorgen voor een veilige voetgangeroversteek en goede haltevoorziening.
In de avond (mits dan gereden wordt) en weekend huidige lijn 25 laten rijden en dan 1x per uur Gemert - Boxmeer (samen met lijn 121 Eindhoven - Uden blijft er toch 2x per uur een verbinding Gemert - Nijmegen).
Men zou kunnen overwegen de 122 via Handel en Huize Padua naar Boekel te laten doorrijden. In ieder geval niet de 121 zijn nek omdraaien door hem weer slingers te laten rijden. 122 zou prima via de oude route van lijn 121 kunnen rijden in Gemert: Carrousel - Heuvel - Ridderplein - Pastoor Poellplein en dan via de buurtbushalte Drossard La Courtstraat (of zoiets), geen stop overigens, naar het Pastoor Poellplein en na het tankstation rechtsaf richting de rotonde van de Lodderdijk en linksaf naar Handel.
Ik pleit nog altijd voor een lijn 23 Boxmeer - Gemert, 2x per uur op werkdagen. De ene keer gekoppeld aan lijn 25 Gemert - Beek en Donk - Aarle-Rixtel - Helmond en een keer gekoppeld aan lijn 121 Gemert - Eindhoven (een rit Gemert - Uden moet geslachtofferd worden om het een beetje DRU neutraal te maken, gezien de huidige 23 maar 1x per uur rijdt, de andere rit rijdt gewoon naar Uden). Eventueel op tijden dat de buurtbus rijdt niet lijn 25 laten rijden maar lijn 125, in Helmond neffe d'n knaal maar dan moet Aarle-Rixtel wel een halte krijgen en dat is volgens mij lastig te realiseren aan die weg. In Beek en Donk zou bij de Oranjelaan gestopt kunnen worden. De Oranjelaan gaat dit jaar toch een tijdje dicht omdat bij de nieuwbouwwijk een rotonde wordt aangelegd. Men zou anticiperend daarop meteen kunnen zorgen voor een veilige voetgangeroversteek en goede haltevoorziening.
In de avond (mits dan gereden wordt) en weekend huidige lijn 25 laten rijden en dan 1x per uur Gemert - Boxmeer (samen met lijn 121 Eindhoven - Uden blijft er toch 2x per uur een verbinding Gemert - Nijmegen).
Men zou kunnen overwegen de 122 via Handel en Huize Padua naar Boekel te laten doorrijden. In ieder geval niet de 121 zijn nek omdraaien door hem weer slingers te laten rijden. 122 zou prima via de oude route van lijn 121 kunnen rijden in Gemert: Carrousel - Heuvel - Ridderplein - Pastoor Poellplein en dan via de buurtbushalte Drossard La Courtstraat (of zoiets), geen stop overigens, naar het Pastoor Poellplein en na het tankstation rechtsaf richting de rotonde van de Lodderdijk en linksaf naar Handel.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten