Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nieuwe concessie, nieuwe lijnen, nieuwe routes, nieuw materieel, nieuwe baas. Alles is nieuw en zoiets heeft altijd opstartproblemen. Ik kan me geen concessie herinneren waarbij zoiets wel helemaal soepel verliep. Zelfs bij waar ik werk waren er opstartproblemen wegens een verhuizing en wijziging van aanvoerroutes.
Michael 1988 schreef:Nieuwe concessie, nieuwe lijnen, nieuwe routes, nieuw materieel, nieuwe baas. Alles is nieuw en zoiets heeft altijd opstartproblemen. Ik kan me geen concessie herinneren waarbij zoiets wel helemaal soepel verliep. Zelfs bij waar ik werk waren er opstartproblemen wegens een verhuizing en wijziging van aanvoerroutes.
Maar eigenlijk moet dit niet kunnen. Als ze dit soort concessies nu gewoon 2 jaar vantevoren aanbesteden, dan moet er toch tijd genoeg zijn om alles goed te kunnen regelen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Overigens wordt de claim van gratis wifi in de treinen tot op heden nog niet waargemaakt. Vanochtend geprobeert in treinstel 39 en daar werkte het nog niet. Ook de informatievoorziening in de trein laat nog wat te wensen over. Verder dan dit soort teksten is men in de afgelopen dagen nog niet gekomen:
Niet zoals de bussen in Syntus Twente/Twents rood en wit, maar in Syntus Gelderland blauw, terwijl deze lijn niet eens tot deze concessie behoort en daar nauwelijks aansluiting mee heeft.
Overigens was de rit waarin deze foto is genomen (trein 31224) sterk vertraagd. Er werd met twee stellen gereden (gerenoveerde 39 voor, niet gerenoveerde 35 achter). Die eerste had er na aankomst in Oldenzaal geen zin meer in. Dat werd na 5 minuten door een enigszins geïrriteerde machinist aangekondigd "hij doet het weer eens niet. Vervolgens is de trein volledig plat gegooid ('s ochtends om 7:00 uur totale duisternis in de trein) en opnieuw opgebouwd. Dat bracht nog niet het gewensde resultaat. Vervolgens werd het achterste treinstel weer opgebouwd en werden er enkele meters richting Bad Bentheim gereden alvorens de machinist terug ging naar het voorste stel. Inmiddels een kwartier later had het treinstel er eindelijk zin aan. Klinkt hoopvol voor een 12 jaar oud treinstel met nieuwe motoren die nog 10 jaar mee moeten gaan.
Erno-BE schreef:In de Valleilijn (bus) en breng bussen werkt de wifi ook niet.
Ik typ dit vanuit een breng bus, bij breng doet de wifi het dus wel. Ik moet wel zeggen dat ik er soms problemen mee heb.
Nu weer ontopic.
Het is off-topic maar goed, ik heb op verschillende lijnen geprobeert de wifi aan te zetten en te internetten, maar dat ging gewoon niet in de breng-bus.
Kun je wel tellen ;)? Het zijn 7 Optare Solo's. Ik heb overigens de nummers 3306 - 3314. Tenzij de 3313 en 3314 niet bestaan.
Ik vermoed dat ze voornamelijk in de lijnen 95, 97 en 66 worden ingezet, daar reden eerder ook al veel optares. Het zijn schattige buskes, maar het comfort is toch wel iets minder ten opzichte van een Amba.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Volgens mij rijdt de bus tijdelijk nog niet de normale route, omdat in de wijk Bornsche Maten de wegen nog niet allemaal klaar zijn (geen doorsteek naar de Stroom Esch). Wellicht zijn het dus haltes die komen als de wegen klaar zijn en de bus dus dat stuk in de route ook rijdt.
dennistd schreef:Volgens mij rijdt de bus tijdelijk nog niet de normale route, omdat in de wijk Bornsche Maten de wegen nog niet allemaal klaar zijn (geen doorsteek naar de Stroom Esch). Wellicht zijn het dus haltes die komen als de wegen klaar zijn en de bus dus dat stuk in de route ook rijdt.
Kun je wel tellen ;)? Het zijn 7 Optare Solo's. Ik heb overigens de nummers 3306 - 3314. Tenzij de 3313 en 3314 niet bestaan.
Ik vermoed dat ze voornamelijk in de lijnen 95, 97 en 66 worden ingezet, daar reden eerder ook al veel optares. Het zijn schattige buskes, maar het comfort is toch wel iets minder ten opzichte van een Amba.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze ook rijden op lijn 10 en 50 (die aan elkaar gekoppeld zijn).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Misschien dat ik dit niet in het juiste draadje plaats maar wilde even wat kwijt over de nieuwe syntus dienst regeling in Twente.
Ik en nog tientallen andere collega's reizen dagelijks tussen Enschede en Almelo via de trein en bus. Wij hebben een NS ov jaartrajectabonnement MET bus stad/streek vervoer.
Op mijn pasje staat 4500 en 4550.51 met 1 zone.
Bij connexxion betekende dit heel simpel vanaf Enschede CS heb je het recht om 1 zone te reizen.
Dus in Enschede is dat 4501/4502/4503/4504) etc.. Dit staat zo bij mij en andere collega's op het pasje.
We hebben geen tegoed erop staan omdat het al een betaalde dienst is (jaar abonnement)
Sinds Syntus rijdt is het natuurlijk wel compleet chaos! Bij het inchecken gaat er nu bij iedereen geld af.. Dus vele staan nu negatief en kunnen niet meer inchecken. Chauffeurs zijn ontwetend en van hen mag je niet meer mee rijden.. (sorry geen tegoed op je pas dus pech gehad!)
Sommige chauffeurs weten dit wel en van hen hoef je niet in te checken.
Na wat telefoontje richting syntus vertelde ze mij dat het komt doordat ZIJ 4500 als stad/streek code niet herkennen..
Dan vraag ik me weer af.. WAAROM MOET DE KLANT DAAR WEER DE DUPE VAN WORDEN?!?
Ik en vele met mij hebben jaren zo gereisd en nooit problemen gehad en nu zegt syntus doodleuk.. jammer code herkennen we niet wij werken alleen met 4501/4502 etc.. en dat staat niet op je pasje dus moet je betalen...
Moe wordt je er van.. Nu moeten wij dus elke dag geld gaan terug vragen? lekker efficient bezig!
Ik vertik het om er tegoed op te zetten want we hebben uiteraard al betaald voor dit vervoer!
Nogmaals excuses als ik in het verkeerde topic zit, maar dit moest even gezegd worden!
(PS voeg 1 regeltje toe aan je ov chip incheck systeem ..4500 Enschede CS.. en je hebt een groot probleem voor honderden misschien wel duizenden mensen in 1x opgelost!, scheelt weer pasjes omruilen, geld restitutie, wachten, ergenissen etc...)
Michael 1988 schreef:
Kun je wel tellen ;)? Het zijn 7 Optare Solo's. Ik heb overigens de nummers 3306 - 3314. Tenzij de 3313 en 3314 niet bestaan.
Hmm... misschien de volgende keer toch maar niet zo klakkeloos knippen en plakken
Hoezo knippen en plakken? Ik heb dat opgezocht op de wiki hier, op busfoto.nl en .net en op google ;). Op busfoto.nl zijn de 3311 en 3310 sowieso te zien.
Was het een idee om lijn 61 (Overdinkel-Enschede) te koppelen aan lijn 73/74 (Enschede-Winterwijk/Doetinchem) zodat Losser en Overdinkel een directe verbinding met het Ziekenhuis en Zuiderval krijgen. Van lijn 74 worden vam de 9 omlopen 4 door Syntus en 5 door Arriva gereden. Van lijn 73 worden van de 7 omlopen 4 door Syntus en 3 door Arriva gereden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?