Nieuwe dienstregelingen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Wubbo »

Waar haalt Veolia al die kleine bussen vandaan? Zo te zien rijden bijna alle (gewijzigde) lijnen 's avonds met een kleine bus.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Chauf21 »

Ik gok op busjes die overdag worden gebruikt voor leerlingenvervoer en andere taxi-achtige ritten :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door STF »

De lijn waar ik weleens in zit, die met een klein busje wordt gereden van Maastricht Beatrixhaven naar Maastricht CS rijdt zowiezo nooit na 18 uur dus dat busje kunnen ze alvast gebruiken ;)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door mb90 »

Of ze huren een taxibedrijf in die die ritten gaat rijden. Dat gebeurt hier bij Arriva in het DAV-gebied ook op de lijnen die gereden worden met 8-persoonsbusjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Op de meeste lijnen waar Veolia nu al kleine busjes op zet rijden busjes van de Regiotaxi. Die zijn zelfs al keurig in Veolia-huisstijl :wink: En vooral belangrijk: van die busjes zijn er ontzettend veel verspreid door heel Limburg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door MdJ »

In Apeldoorn wordt lijn 15 Teuge de Zanden (hele dag), lijn 5 Berg en Bos (avond+zondag), 10 Kerschoten (avond+zondag) met een Cxx-busje, incl chauffeur. Er zijn totaal 3 busjes, waarvan 1 A4tjes heeft voor lijn 15.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Suus »

Connexxionbusjes in Veolia gebied? Dat is apart te noemen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Ach, alle taxibusritten binnen Dordrecht worden door een HTM-dochter gereden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Meltrain »

In PDF zijn inmiddels ook bij de RET de dienstregelingen van tram en bus bekend.
Zie hier: RET-site.
Hoewel redelijk laat, kan het erger: bij het GVB hebben ze sinds vandaag pas de wijzigingen online (zonder nieuwe drgl) en bij de HTM is nog helemaal niks te zien. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Wubbo »

Ik zocht vanmiddag even bij het GVU, maar kon daar ook niks ontdekken... Ze blijken al wel in de vertrektijd-tabellen te staan, maar een fatsoenlijke aankondiging wat er wijzigt kan er niet af.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daniel »

Info over de wijzigingen bij het GVU staat op www.vooru.nl en uiteraard ook op de wiki :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door STF »

GVB heeft het vandaag bekend gemaakt, weinig verandering in het dagnet maar het nachtnet veranderd wel behoorlijk.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door tsov »

Niet dat ik ooit met de nachtbus ga ('t is belachelijk duur en fietsen is 's nachts een stuk relaxter :wink:), maar ik vind het net niet echt verbeterd. Als ik hiervandaan naar het CS zou willen met de nachtbus (om een vliegtuig te halen ofzo) gaat die bus nu vrijwel direct, maar straks eerst nog heel Molenwijk en de Banne door...
Dit geldt voor grote delen van Noord en Zuidoost, in de andere wijken zijn weinig veranderingen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Vinny »

Ik krijg eindelijk een directe verbinding met Ass. Hoera!

Alleen 's nachts... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Karl »

Net zoals ik 's nachts een directe verbinding heb met Rotterdam Centraal (negen kilomter verderop), terwijl ik anders twee keer moet overstappen. :roll:
Het is een spectrum.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door MdJ »

Wiki wijzigingen Veluwe zegt:
# lijn 4 Gelre Ziekenhuis Lukas - Matenveld: in de ochtendspits moeten doorgaande reizigers op van Gelre Zkh Lukas naar Matenveld op het station overstappen, in de andere richting worden wel doorgaande ritten gereden.
Lijn 4 rijdt van Gelre Zkh Lukas naar Matenhoeve :wink: Lijn 1 rijdt wel van/naar Matenveld :wink:

(http://www.ovinnederland.nl/wiki/Wijzig ... sie_Veluwe)
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ruben »

MdJ schreef:Lijn 4 rijdt van Gelre Zkh Lukas naar Matenhoeve :wink: Lijn 1 rijdt wel van/naar Matenveld :wink:

(http://www.ovinnederland.nl/wiki/Wijzig ... sie_Veluwe)
Als je in de wiki inlogt mag je hem zelf bewerken. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Daantje »

tsov schreef:Niet dat ik ooit met de nachtbus ga ('t is belachelijk duur en fietsen is 's nachts een stuk relaxter :wink:), maar ik vind het net niet echt verbeterd. Als ik hiervandaan naar het CS zou willen met de nachtbus (om een vliegtuig te halen ofzo) gaat die bus nu vrijwel direct, maar straks eerst nog heel Molenwijk en de Banne door...
Dit geldt voor grote delen van Noord en Zuidoost, in de andere wijken zijn weinig veranderingen...
Is die bus de lus dan andersom gaan rijden ofzo? Tot voor kort was het zo dat als je vanaf Centraal Station naar Noord (Buikslotermeerplein wilde) je eerst een heel eind omreed.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door tsov »

D'r waren drie lijnen naar Noord, nu nog twee, dus die lussen zijn veranderd :wink:
Zie de kaart
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ruben »

De 354 rijdt ook verder richting het oosten en gaat nu via Victorieplein. Zucht. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door mb90 »

De RET pakt de nieuwe dienstregeling wel groots aan. Net als op 4 november 2002 toen het buslijnennet op de schop ging, wordt er ook nu huis-aan-huis een folder per regio op A4-formaat verspreid. Voor mij lag dus vandaag de folder Zuid / Pernis in de bus. Het zijn dezelfde folders als van de site, maar het is toch makkelijker zo. :)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door MdJ »

NS-Reiziger schreef:
MdJ schreef:Lijn 4 rijdt van Gelre Zkh Lukas naar Matenhoeve :wink: Lijn 1 rijdt wel van/naar Matenveld :wink:

(http://www.ovinnederland.nl/wiki/Wijzig ... sie_Veluwe)
Als je in de wiki inlogt mag je hem zelf bewerken. ;)
Ah, oke. Dat wist ik niet. Dit is inmiddels door iemand anders gedaan, waarvoor dank :)
Bij twijfel: gebruik beton.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door IC3 »

Hoera, op 9292ov is ook de nieuwe dienstregeling voor West-Brabant bekend gemaakt. Dat betekent nu dat ik ook in de avonduren en in het weekend openbaar vervoer heb. Iets dat er minstens zeven jaar niet meer is geweest. Eindelijk kan ik de auto eens laten staan en me laten rijden voor 60 cent, want op de site van de provincie staat dat er nog meer interessante kortingstarieven komen! :D
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door mb90 »

En op zaterdag gaat lijn 101 ook eerder rijden vanaf het Zuidplein naar Bergen op Zoom. Nu gaat de eerste rit pas vanaf 11:23 uur, maar vanaf 14/12 al vanaf 8:20 uur. En op zondag gaat de lijn ook rijden en dat is nu helemaal niet het geval. Daarnaast blijft hij ook nog eens in de avond langer doorrijden en in de daluren gaat het van 1x naar 2x per uur. Dat worden meer tourtjes naar Brabant. 8-)
Laatst gewijzigd door mb90 op ma 01 dec 2008, 18:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe dienstregelingen

Bericht door Ruben »

MdJ schreef:Ah, oke. Dat wist ik niet. Dit is inmiddels door iemand anders gedaan, waarvoor dank :)
Ja ik had het daarna toch maar even aangepast. Moest nog wat aanpassingen erin doen, vandaar. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten