Dienstregeling 2014.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Te Alm.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Meltrain »

Is er al een lijst met van elke trein de geplande materieelinzet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Daniel »

Aannemende dat je alleen het type materieel en niet de lengte bedoeld: ja die is er.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Michael »

Ik had ergens gelezen (weet niet meer waar) dat er nog niet genoeg DDZ beschikbaar was voor de s1900 en dat ICR wat langer door blijft rijden. Klopt dit?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Ja, min of meer.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Ardan »

'VRM' lijkt me VIRM, maar wat is IRM dan?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

VRM = ICR,
IRM = VIRM
"Laat je ledematen bewegingen maken"
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:'VRM' lijkt me VIRM, maar wat is IRM dan?
De V in IRM staat voor Verlengd. Het is ooit aangeschaft als DD-IRM in 3 en 4-baksuitvoeringen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Suus »

Een leesbaarder overzicht kan je op http://www.ovtijden.com/matinzet/2014/00/ vinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Meltrain »

reisthijs schreef:VRM = ICR,
IRM = VIRM
Waarom staat er dan niet gewoon ICR? :?
Nog bedankt voor het overzicht Daniel. :) Is er dan ook ergens een lijst waar je ook de samenstellingen kunt zien?

De s31300 en s31400 rijden zo te zien uitsluitend met een Protos. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:
Ardan schreef:'VRM' lijkt me VIRM, maar wat is IRM dan?
De V in IRM staat voor Verlengd. Het is ooit aangeschaft als DD-IRM in 3 en 4-baksuitvoeringen.
Dat weet ik allang, maar dit was met betrekking op het mat-lijstje ;)
Ik doe ook maar wat
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Amazonous »

Bee schreef:Een leesbaarder overzicht kan je op http://www.ovtijden.com/matinzet/2014/00/ vinden.
Probleem: met 7409 rows is die pagina redelijk groot en wat traag :mrgreen: Je kunt de info ook vinden in de planning, http://www.ovtijden.com/iff/dvs/zl/20140121

VRM zul je in die lijsten overigens niet vinden, heb ze maar even hernoemd naar ICR (normale dienst) of ICR-HSL/BNL voor HSL/BNL-dienst. Leek me niet onverstandig gezien het grote aantal vragen wat VRM voor een rare nieuwe materieelsoort is :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Milco »

Op de wiki ben ik al enige tijd bezig met het invoeren van treindienstregeling 2014, maar kan iemand me uitleggen wanneer de 5000, 5100 en 15100 rijden en wanneer ze welk traject rijden? Ik vind het nu namelijk erg onduidelijk. Wie kan mij wat verduidelijking geven? Alvast bedankt! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

in de spits:
2x uur 5000 Den Haag - Breda
2x uur 5100 Den Haag - Roosendaal

buiten de spits:
2x uur 5000 Den Haag - Dordrecht
1x uur 5100 Den Haag - Roosendaal
1x uur 15100 Den Haag - Breda
('s avonds en in het weekend rijdt de 5000 niet)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Milco »

Ah, kijk een aan. Duidelijk! Bedankt! :pos:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Flitskikker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Flitskikker »

De Mat '64 doet nog een jaartje mee, zie ik?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

NS verlengt aantal volle spitstreinen

Bericht door Edwin »

Mat '64 wordt zelfs als verlengde spitstrein ingezet:
Rover schreef: 1723: Intercity V 6:54 Den Haag Centraal – Utrecht - Amersfoort - Deventer - Enschede A 9:15
Was 4 baks ICM en wordt 6 baks ICM

11622: Intercity V 8:04 Amersfoort Schothorst – Hilversum - Schiphol A 8:52
Was 7 baks ICM en wordt 9 baks ICM

3327: Sprinter V 7:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 8:24
Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT

4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64

3329: Sprinter V 8:02 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 8:54
Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT

4661: Sprinter V 17:10 Amsterdam Centraal – Almere - Lelystad - Zwolle A 18:35
Was 6 baks SLT en wordt 10 baks SLT

3323: Sprinter V 6:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 7:24
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT

4462: Sprinter V 17:26 Den Bosch – Oss - Nijmegen A 18:06
Was 3 baks SGMM en wordt 4 baks Mat 64

3360: Sprinter V 17:35 Hoofddorp – Zaandam - Purmerend - Hoorn Kersenboogerd A 18:28
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT

4065: Sprinter V 16:43 Uitgeest – Zaandam - Amsterdam - Gouda - Rotterdam Centraal A 18:34
Was 5 baks SGMM en wordt 8 baks SLT

4029: Sprinter V 7:43 Uitgeest – Zaandam - Amsterdam - Gouda - Rotterdam Centraal A 9:35
Was 6 baks SGMM en wordt 10 baks SLT

1563: Intercity V 16:24 Enkhuizen – Hoorn - Amsterdam - Amersfoort - Deventer A 18:43
Was 7 baks ICM en wordt 8 baks VIRM

1665: Intercity V 17:37 Schiphol – Amersfoort - Apeldoorn - Deventer - Enschede A 19:45
Was 8 baks ICM en wordt 9 baks ICM

563: Intercity V 17:05 Rotterdam Centraal Utrecht - Amersfoort - Zwolle – Groningen A 19:44
Was 8 baks ICM en wordt 9 baks ICM

730: Intercity V 8:46 Groningen – Zwolle - Almere - Schiphol - Den Haag Centraal A 11:26
Was 4 baks VIRM en wordt 6 baks VIRM

12522: Intercity V 6:44 Leeuwarden – A 9:25 Rotterdam Centraal
Was 9 baks ICM en wordt 11 baks ICM
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

Nou ja, verlengd: Nijmegen-Deurne staat voor 2014 volledig met Mat'64 gepland. Het komt gewoon toevallig handig uit zo denk ik dan.

(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 :mrgreen: )
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Edwin »

reisthijs schreef:Nou ja, verlengd: Nijmegen-Deurne staat voor 2014 volledig met Mat'64 gepland. Het komt gewoon toevallig handig uit zo denk ik dan.

(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 :mrgreen: )
Is het inderdaad zoveel verschil tussen SGMm-3 of Mat'64-4?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS verlengt aantal volle spitstreinen

Bericht door webguy »

Edwin schreef:
Rover schreef: 4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64
Deze is natuurlijk helemaal een lacher - eigenlijk een grote misser...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Klaasje »

Een rijtuig tweede klasse DDAR heeft net zoveel zitplaatsen als een complete plan V. Nu is DDZ wat minder efficiënt ingedeeld maar alsnog blijft het best wel een capaciteitsknaller.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door webguy »

Dus kom je een Plan V tekort - je gaat 200 plekken achteruit in capaciteit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS verlengt aantal volle spitstreinen

Bericht door Suus »

webguy schreef:
Edwin schreef:
Rover schreef: 4425: Sprinter V 7:53 Nijmegen – Oss - Den Bosch A 8:33
Was 4 baks DDZ en wordt 6 baks Mat 64
Deze is natuurlijk helemaal een lacher - eigenlijk een grote misser...
3x Plan V (1e klasse: 72, 2e klasse: 360) heeft meer zitplaatsen dan 1 DDZ-4 (1e klasse: 65, 2e klasse: 319). Vooruitgang dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Nitein-Repart »

MAT64 wordt ingezet in de Sprinter 4400: ’s Hertogenbosch - Nijmegen, Sprinter 7500: Ede-Wageningen - Arnhem, Sprinter 9600: ’s Hertogenbosch - Eindhoven - Deurne, Sprinter 6800: Roermond - Sittard - Maastricht Randwijck en Sprinter 6900: Sittard - Heerlen.
Op de as Tilburg Uni-Eindhoven-Weert komt SLT te rijden _o- .
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Goed, per april 2014 komt DDAR weer terug op de baan.
1700 + 3 rijtuigen. 17 stammen.

Bron: http://somda.nl/forum/14382/p478340/Ont ... n+DDARDDZ/
Laatst gewijzigd door Thom91 op do 09 jan 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten