Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Daar is toch wel iets op te verzinnen? Halteperrons verwijderen omdat die niet meer nodig zijn, dat scheelt weer ruimte. Of de bus in één richting over de gewone rijbaan laten rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Sja, wat jij allemaal zegt, zeg ik ook. Maar helaas ben ik niet degene die het bepaalt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Is een bus dan zo veel breder dan een tram? Of kunnen er nu ook geen twee trams naast elkaar rijden? Aannemende dat jullie deze halte bedoelen?
Gebeurt er zaterdag nog iets speciaals met het afscheid van lijn 25? Het is toch een lijn die 83 jaar onafgebroken gereden heeft op (ongeveer) dezelfde route....
Gebeurt er zaterdag nog iets speciaals met het afscheid van lijn 25? Het is toch een lijn die 83 jaar onafgebroken gereden heeft op (ongeveer) dezelfde route....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Tuurlijk kunnen er twee trams naast elkaar. Het is Rotje Knor niet eah :D
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Combino is 2,40m breed terwijl bijvoorbeeld een cita 2,55m breed is.. Kan dus problemen opleveren..
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
In mijn herinnering wilde de Rijnstraat geen OV, dat zat de automobilisten die naar de winkels wilden maar in de weg. Dan mogen ze het krijgen ook :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Een bus is niet veel breder maar heeft wel beduidend meer ruimte nodig. Omdat het sturen bij een bus nu eenmaal mensenwerk is. In tegenstelling tot en tram.Meltrain schreef:Is een bus dan zo veel breder dan een tram? Of kunnen er nu ook geen twee trams naast elkaar rijden?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Veranderingen bij tram
Rijden vaker
Tram 1, 2 en 5
Op weekdagen tussen 14.00 - 16.00 uur en op zondag tussen 11.00 - 13.00 uur.
Ik zie geen verandering bij lijn 2 op werkdagen op de genoemde tijden. Is dit leuke marketing van het GVB om een eerdere frequentieverhoging (toen de musea weer open gingen) te verkopen?
Rijden vaker
Tram 1, 2 en 5
Op weekdagen tussen 14.00 - 16.00 uur en op zondag tussen 11.00 - 13.00 uur.
Ik zie geen verandering bij lijn 2 op werkdagen op de genoemde tijden. Is dit leuke marketing van het GVB om een eerdere frequentieverhoging (toen de musea weer open gingen) te verkopen?
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Ik zie bij lijn 1 en 5 ook niet overigens. Dus waarschijnlijk idd leuke marketing (en ze noemen de veranderingen t.o.v. een jaar geleden).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Zijn die verbeteringen niet al in september doorgevoerd, vooruit lopend op de nieuwe dienstregeling?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Via de Facebookpagina van Op de Rails:
DE LAATSTE DAG VAN LIJN 25.
Vandaag, zaterdag 14 december, zal lijn 25 na 83 jaar trouwe dienst zijn laatste ritten maken.
Ter gelegenheid hiervan zal van 10.00 u. tot 15.00 u. het tramstel 465 + 731 op lijn 25 zal rijden, bekend van de toeristentram.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
tgv2 schreef:Veranderingen bij tram
Rijden vaker
Tram 1, 2 en 5
Op weekdagen tussen 14.00 - 16.00 uur en op zondag tussen 11.00 - 13.00 uur.
Ik zie geen verandering bij lijn 2 op werkdagen op de genoemde tijden. Is dit leuke marketing van het GVB om een eerdere frequentieverhoging (toen de musea weer open gingen) te verkopen?
Bij lijn 1 heb ik op de Wiki aangepast van dal: 8x naar 8-10x.hauptbahnhof schreef:Ik zie bij lijn 1 en 5 ook niet overigens. Dus waarschijnlijk idd leuke marketing (en ze noemen de veranderingen t.o.v. een jaar geleden).
Bij lijn 2 heb ik op de Wiki aangepast van dal: 8x naar 6-10x (was soms al 6x per uur, maar nooit aangepast).
Bij lijn 5 heb ik niks aangepast.
Mogelijk dat er een paar niet opvallende ritten erbij zijn gekomen. Maar veel is er inderdaad niet veranderd.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Vandaag maar eens een foto gemaakt bij daglicht van de abri met vertrektijdendisplay bij de halte Linneausstraat, zie hieronder het resultaat. Helaas werkt het LED-display nog niet.hauptbahnhof schreef:Er is bij halte Linneausstraat (stad uit) een AV-display gesignaleerd (in de abri). Mocht er iemand in de buurt zijn, een foto deze kant op is welkom
De halte Leidseplein (stad-uit) heeft ook een abri die is voorzien van een groot display, helaas werkt deze ook nog niet.
Sinds donderdag rijdt er weer een Combino thematram rond, dit maal voor het Amsterdam Light Festival. De witte vlakken schijnen in het donker te reflecteren. Vandaag rijdt de wagen op lijn 7 en (mede dankzij een tip van forumlid hauptbahnhof) kon ik hem bij het Flevopark op de foto zetten.
Kersttram 781 rijdt vandaag zijn rondjes op lijn 10, gister was de wagen op lijn 2 aan te treffen en vrijdag reed de wagen op lijn 16.
Tot slot was gister de laatste dag van tramlijn 25 waarbij een historisch tramstel op de lijn reed. De meeste dienstwagens waren daarnaast voorzien van een banner achter de voorruit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Hangen er bij de Linneausstraat nu ook geen vertrektijden meer?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Nee die zijn verdwenen, en er is ook geen ruimte om ze op te hangen dus hoe ze dat gaan oplossen is mij een raadsel.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Vast een scherm met dezelfde info
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Wat is dat voor enorm blok op die abri's
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Dus Amsterdam heeft nu een glow-in-the-dark tram?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Vrijdag werkte de installatie op de Linneausstraat wel. En je kan in de meeste gevallen je info kwijt in de tweede abri.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Voor de geïnteresseerden onder u hier een afscheidsvideo van lijn 25 van de AT5-website: http://www.at5.nl/gespot/117779/afscheidsvideo-lijn-25 :(
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Sinds vandaag rijdt de M5-metro ook op lijn 53/54. Slechts één dienst is bestemd voor de M5, daarnaast worden de overige stellen (maximaal drie diensten) ingezet op lijn 50.
De inzet op lijn 54 is niet nieuw, tussen september en november werd de M5 ook al op deze lijn ingezet, maar na de terugkeer van het reguliere metronet was dit materieel weer van deze lijn verdwenen.
De inzet op lijn 54 is niet nieuw, tussen september en november werd de M5 ook al op deze lijn ingezet, maar na de terugkeer van het reguliere metronet was dit materieel weer van deze lijn verdwenen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Vanmiddag stond mijn metro 50 richting Gein rond 15:00 bij Heemstedestraat een poosje uit z'n neus te peuteren. Even later werd duidelijk waarom (want de bestuurder riep het niet op. Maar what's new?): we gingen opeens linkerspoor rijden, omdat er bij de Sneevlietweg een metro defect stond.
Overigens nog opvallend dat bij mijn aansluitende 51 de halte-afroep bij De Boelelaan/VU al de A.J.Ernststraat omriep, en de bestuurder het corrigeerde door zelf om te roepen. Scherp!
Dus klein vraagje: als er een metro defect is, hoe en met wat wordt deze weggesleept?
Overigens nog opvallend dat bij mijn aansluitende 51 de halte-afroep bij De Boelelaan/VU al de A.J.Ernststraat omriep, en de bestuurder het corrigeerde door zelf om te roepen. Scherp!
Dus klein vraagje: als er een metro defect is, hoe en met wat wordt deze weggesleept?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Is het niet zo dat er in eerste instantie geprobeerd wordt de metro ter plekke te repareren?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
Pas werden bij mij op station van der Madeweg twee kapotte stelletjes CAF weggesleept door een derde stel dat snel van het achterliggende opstelterrein werd gehaald. (dat kan uiteraard niet overal)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #9
GVB heeft ook twee locomotiefjes. Een oranje, en een geel-groene als ik me niet vergis.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten