Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Hainje schreef: D'r vast nog wel ergens een standaard afpoeierbrief in een bureaula liggen. :X
Huh? :shock: Ik mis in de zin nog iets om dit even goed te begrijpen. Ps. mijn joepie was sarcastisch bedoeld. -o-

Edit: Ik heb de zin maar even compleet in mijn bericht geplaatst, omdat ik nu pas zie dat het oorspronkelijke bericht op een andere pagina staat.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op di 03 dec 2013, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Dat is waarschijnlijk dezelfde club die in Nijmegen protesteerde tegen Hermes.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Zal mij niet verbazen en wat hebben ze ermee gewonnen? Niets! Zal me ook niet verbazen als Veolia dadelijk gewoon als winnaar naar voren komt ondanks alle bezwaren (al wil ik niet te ver in de toekomst gaan kijken), al dan niet gewoon mee mag doen. Als Veolia niet mee mocht doen van de provincie hadden ze dat voor de inschrijving aan moeten geven. Echter is dit weer tegen de Europese wetgeving van openbare aanbestedingen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Michael 1988 schreef: Huh? :shock: Ik mis in de zin nog iets om dit even goed te begrijpen.
Ja verhip je hebt gelijk, weet niet wat er de laatste tijd met mij(n toetsenbord) aan de hand is, maar er ontbreken regelmatig essentiele woorden in mijn zinnen.

Wat ik dus wilde zeggen, De Provincie zal vast nog wel een leuke afpoeierbrief in een bureaula hebben liggen om deze fanatiekelingen met een kluitje het riet in te sturen.
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Hainje schreef:
Michael 1988 schreef: Huh? :shock: Ik mis in de zin nog iets om dit even goed te begrijpen.
Ja verhip je hebt gelijk, weet niet wat er de laatste tijd met mij(n toetsenbord) aan de hand is, maar er ontbreken regelmatig essentiele woorden in mijn zinnen.

Wat ik dus wilde zeggen, De Provincie zal vast nog wel een leuke afpoeierbrief in een bureaula hebben liggen om deze fanatiekelingen met een kluitje het riet in te sturen.
Goh, de toetsenbord nog de schuld geven ook ;). Jij typt het uit en plaatst het bericht, niet het toetsenbord. De controle moet je ook zelf doen en niet je toetsenbord ;). Het is geen robot. Ik denk dus dat er met jou de laatste tijd iets aan de hand is. Moet ik een afspraak maken in het ziekenhuis voor een scan van je hersenen? Kijken of alle hersencellen er nog inzitten :P. uhum... sarcasme

Maar goed, ik denk dat de provincie inderdaad nog wel zo'n brief zal hebben liggen en anders kunnen een aantal anderen die de mening van die (sorry dat ik het zeg) gekken niet delen wel even een "leuke" brief schrijven.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Wellicht leuk voor de hobbyist: http://www.brabant.nl/politiek-en-bestu ... 060512&p=2

Als je doorbladert naar bijlagen dan staan er vanaf 1.3A links naar PDFs van BBA lijnfolders van de dienstregeling 2005. Dit omvat helaas alleen de dienstregelingen van de provinciale concessies, de SRE/De Kempen folders staan er dus niet bij.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Ik hoorde van het buurtbuschauffeur dat busstation Veghel in 2014 zou moeten verhuizen vanaf het Bolkenplein naar de grote doorgaande weg iets verderop (de weg waarvan je afdraait om via de halte Blauwe Kei bij het busstation te komen). Weet iemand daar meer vanaf?

Beetje pauper als je het mij vraagt. Het huidige station heeft wat voorzieningen. Je kunt even een frietje eten als je de bus mist. Het nieuwe busstation ligt alweer op een paar minuten lopen. Maar ja, ik snap wel waarom de provincie het zou willen, dan kunnen bussen beter doorrijden omdat ze niet meer via het Bolkenplein hoeven. Maar voor de reiziger lijkt me het huidige busstation prettiger. Ik wacht zelf ook liever aan een busstation dan aan een drukke weg.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

fogeltje ik weet er zelf niet van maar heb wel wat op google gevonden :mrgreen:
VEGHEL - Het gemeentebestuur van Veghel wil het busstation van het Bolkenplein verplaatsen naar de hoek Rembrandtlaan-Stadhuisplein, bij het gemeentehuis. Op deze plek ligt nu nog een skatebaan.
bd.nl


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9o7Lw3hrUIs[/youtube]
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Bedankt voor de link. De skatebaan heb ik gezien. Dus het wordt wel een busstation proper, naast de weg, zover ik begrijp. Ik dacht namelijk eerst dat er gewoon wat stroken aan weerszijden van de weg zouden komen (wat overstappen in tegengestelde richtingen nogal omslachtig zou maken). Ik vraag me af of er ook wat voorzieningen komen. Zou de Arriva-store mee verhuizen? Of komt er alleen nog een faciliteit voor chauffeurs?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

zover is het niet vanaf het bestaande busstation, Voor de bereikbaarheid van het Centrum zal het niet zoveel uitmaken.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Mooi dat ze het busstation nu verplaatsen. Voor de lijnen 152 en 160 is de nieuwe locatie veel beter. Al vraag ik me wel af of voor beide lijnen (en voor lijn 159 wanneer die doorrijdt) niet nog een halte extra zullen krijgen bij ROC De Leijgraaf op de Udenseweg, aangezien ze nu namelijk ook al bij de school stoppen. Voor lijn 157 en/of 159 kan de huidige halte en route wel blijven bestaan. Overigens vind ik de plek waar ze het nieuwe busstation willen plaatsen nogal krap. Ik zou hem niet bij de skatepark plaatsen, maar eerder aan de andere kant bij de Brandweer. Daar is net iets meer plek, echter kan het wel een probleem vormen voor de lijn 157 die daar misschien moelijk een draai kan maken. Of ze moeten een deel van de parkeerplaats (die vaak best vol staat) opofferen voor het busstation en van de huidige busstation parkeerplaatsen maken.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Joshua »

Het busstation in Veghel verplaatsen is serieus een idioot plan. Het ligt nu mooi in het centrum. Die skatebaan is niet veel verder, maar er is verder niks omheen. Maar misschien dat ze er net als in Uden dan ook een cafetaria bij maken.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

In Veghel staat ook een cafetaria/eetgelegenheid in de buurt. Maar over Uden gesproken, het busstation daar gaat ook op de schop. Perrons worden verhoogd en verlengd en alles wordt een kwartslag gedraaid. De bussen gaan na de werkzaamheden in en uit het busstation via de Violierstraat.

Zie hier
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Ook al is een eetgelegenheid dichtbij, het nodigt niet uit om te wachten.

Vandaar dat de perrons in Uden nog steeds niet zijn aangepast, ik vroeg me al af waarom die nog steeds niet opgehoogd zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ik heb het over de huidige situatie in Veghel, niet over de nieuwe situatie met de eetgelegenheid. In de nieuwe situatie is het iets verder lopen. In de huidige situatie zit er een shoarmatent (als ik het me goed herinner) aan de overkant van het busstation. En anders heb je nog altijd de boekenwinkeltje aan de zijde van de OV-shop. Die verkoopt ook snacks en dergelijke.

Ik vraag me wel af wat er terugkeert in Uden na de verbouwingen. Tenminste of die friettent en andere eetgelegenheid (weet even niet meer wat voor iets het is) er nog blijft staan of niet of terug komt op een andere plek.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

In Veghel grenst de eetgelegenheid aan het busstation, alleen straat oversteken. Dat is optimaal en nodigt uit om te wachten. Je kunt je frietje eten en gewoon kijken of je bus al komt of niet.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Je had het zeker over Uden in je vorige bericht? Nee daar nodigt het inderdaad niet echt uit om te wachten. Je ziet daar iets moeilijker of de bus komt (in beide eettenten).
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Joshua »

Nou in Uden bij Caferatia de Com-eet zit je heel fijn. Als je weet dat je wat langer de tijd hebt zit je er graag. Ik tenminste. Maar bij die andere horecagelegenheid die er voor zit, wat geloof ik zo beetje lk jaar een ander is vind ik het inderdaad een stuk minder prettig.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Nee ik bedoelde de huidige situatie in Veghel. Daar kun je nu goed wachten. Het busstation verplaatsen zal niet uitnodigen tot wachten.

In Uden heb ik in beide toko's wel eens verwacht. De frietboer is vrij duur vind ik, de shoarmaboer minder maar daar zit ik minder prettig als het lang duurt.
"Een touringcar is geen bus"
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Als het goed is wordt vandaag bekend welke vervoerders vanaf eind 2014 mogen gaan rijden in Brabant. Er werd net al een nieuwsbericht online gezet op Omroep Brabant maar dat is gelijk weer offline gehaald.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door mijack1985 »

Serieus vandaag al, ben benieuwd
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BR628 »

Maar de inhoud van dat bericht is wel waarheid.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Ik lees net een bericht op Facebook dat het officieel is: Arriva blijft in Oost Brabant rijden en Veolia blijft in West Brabant. Pers bericht volgt nog.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door mijack1985 »

Er zal wel een fout in dat artikel staan. Ipv Connexxion zullen ze waarschijnlijk Syntus bedoelen
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten