OVer je OV-Chipkaart #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Kun je bij een balie niet producten laten 'ophalen'? Al dan niet met 50 cent toeslag...
Die toeslag geldt alleen voor papierenkaartjes.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Edwin »

Bee schreef:Volgens mij is het via de automaat verwijderen voldoende. Zo heb ik het begin dit jaar gedaan en dat was voldoende. Kan bij een NS-automaat en het kan dan zelfs met hulp op afstand lijkt mij.
Klopt. Niks meer hoeft online, alleen nog bij een automaat: http://www.studentenreisproduct.nl/stud ... etten.aspx

@VIRM: Kan nergens op de website vinden dat dit ook bij een balie kan. T.z.t. maar vragen bij een balie of zij het ook voor jou kunnen doen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door hauptbahnhof »

Zoals ik al zei zit die functionaliteit niet in het systeem wat bij de balies wordt gebruikt. Wel hebben de GVB-locaties allemaal ophaalautomaten (AVM's) dus de baliemedewerker zou hem daarbij kunnen helpen.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op vr 29 nov 2013, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Etienne »

Etienne schreef:Op OVchipkaart.nl heb ik niet eens een account, nooit aangemaakt ook.

Wat Geert zegt, zou eventueel wel kunnen. Maar in principe let ik niet echt op de tijdstippen van in- en uitchecken, daar ik met mijn studentenreisrecht doorgaans geen problemen heb.
De RET heeft de instapborg gisteren teruggestort :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Milco »

Ik ben van plan volgende week een ritje Lelystad Centrum - Dronten - Lelystad Centrum mee te rijden met lijn 163, de laatste kans in een Berkhof Duvedec 8-) . Maar hoe zit het dan met de ov-chipkaart? Moet ik in Dronten uitchecken en kort daarna weer inchecken of kan ik gewoon alleen in Lelystad inchecken op de heenweg en als de bus weer terug is uit Dronten weer uitchecken bij Lelystad Centrum?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Edwin »

Milco schreef:Ik ben van plan volgende week een ritje Lelystad Centrum - Dronten - Lelystad Centrum mee te rijden met lijn 163, de laatste kans in een Berkhof Duvedec 8-) . Maar hoe zit het dan met de ov-chipkaart? Moet ik in Dronten uitchecken en kort daarna weer inchecken of kan ik gewoon alleen in Lelystad inchecken op de heenweg en als de bus weer terug is uit Dronten weer uitchecken bij Lelystad Centrum?
Je hoeft niet uit te checken zo lang je het voertuig niet verlaat. Er wordt gewoon het gehele traject, zowel heen als terug, berekend.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door huibf »

Edwin schreef:
Milco schreef:Ik ben van plan volgende week een ritje Lelystad Centrum - Dronten - Lelystad Centrum mee te rijden met lijn 163, de laatste kans in een Berkhof Duvedec 8-) . Maar hoe zit het dan met de ov-chipkaart? Moet ik in Dronten uitchecken en kort daarna weer inchecken of kan ik gewoon alleen in Lelystad inchecken op de heenweg en als de bus weer terug is uit Dronten weer uitchecken bij Lelystad Centrum?
Je hoeft niet uit te checken zo lang je het voertuig niet verlaat. Er wordt gewoon het gehele traject, zowel heen als terug, berekend.
sterker nog als de bus daarna weer veranderd van lijnnummer dan hoef je ook niet uit/in te checken.
Je kan dus de hele dag reizen in dezelfde bus, en op het einde dus gewoon 60 euro aftikken (of niet uitchecken :oops: )
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Milco »

Oké, nou dat heb ik nooit geweten. Dus even voor de duidelijkheid: als ik in Lelystad incheck en na terugkomst uit Dronten weer uitcheck in Lelystad, dan wordt dus de ritprijs heen + terug afgeschreven? :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door huibf »

Jep. Als het maar dezelfde bus is.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Edwin »

Milco schreef:Oké, nou dat heb ik nooit geweten. Dus even voor de duidelijkheid: als ik in Lelystad incheck en na terugkomst uit Dronten weer uitcheck in Lelystad, dan wordt dus de ritprijs heen + terug afgeschreven? :)
Ja. Zo kan je dus in Almere met één bus die als 7, 6, 3 en 4 (wanneer die op Station Centrum op elkaar keert) gewoon blijven zitten en hoef je niet uit- en weer in te checken. Kost je alleen aardig wat geld als je op saldo reist.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door hauptbahnhof »

En het is de vraag of je wel in de bus mag blijven zitten...
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door nvdw »

Gisteravond zover gekomen om de chipkaart eens voor NS te gebruiken. Buiten die idiote 20 euro ging het proces aan de automaat heerlijk vlekkeloos.

Ik check in op station Leiden bij die poortjes die geen poortjes zijn want ze staan toch gewoon open. Een wat merkwaardige piep en een melding op het display 'Reizen op Saldo NS 2e klas' (of iets in die slinger). Geen groen of rood lampje. Ben ik nu wel of niet ingecheckt? Achteraf: ja dus, maar waarom dan zo onduidelijk met zo'n piep die voor het goede net te lang duurt en een ambigue melding? De gele zuiltjes op Utrecht Centraal lieten bij het uitchecken dan weer niks aan duidelijkheid te wensen over, dat was eigenlijk zoals ik in de bus gewend ben.

Goed. Tot zover de mededelingen van Methusalem de OV-Chipkaartpionier voor vandaag :oops:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Geert »

hauptbahnhof schreef:Zoals ik al zei zit die functionaliteit niet in het systeem wat bij de balies wordt gebruikt. Wel hebben de GVB-locaties allemaal ophaalautomaten (AVM's) dus de baliemedewerker zou hem daarbij kunnen helpen.
NS heeft een ander systeem, misschien kan het daar wel?
@KM46: een tijd terug zag ik een briefje bij het loket hangen dat alle chipkaarthandelingen 50 cent kosten.
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door hauptbahnhof »

Zou zomaar kunnen maar de ervaring die ik heb is dat de NS-medewerkers minder kunnen dan die van RET/GVB.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Michael »

Ik was afgelopen zaterdag vergeten uit te checken op station Breda bij de NS. Kwam daarachter toen ik al met de bus vertrokken was. Iemand vertelde mij dat je als je met de bus gereisd heb alsnog uit kon checken bij NS. (hij had dat zelf ook een keer gehad) Dus toen ik later terugkwam op het station geprobeerd en het werkte. ik had dus al twee busreizen gemaakt en kon alsnog uitchecken bij NS.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door fogeltje »

Ik claim zeven cent bij Hermes en krijg 1,16 :') De laatste tijd lazen ze mijn omschrijving juist goed.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Vinny »

Vandaag bij de overstap Arriva-NS: overstap OK. Ik was echt even verbaasd. Het zal toch niet zo zijn dat ze het overstapprobleem tussen verschillende vervoerders hebben opgelost? Ik zal het zelf niet merken, ik heb een weekend-vrij abonnement.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Ik claim zeven cent bij Hermes en krijg 1,16 :') De laatste tijd lazen ze mijn omschrijving juist goed.
Viel me de laatste tijd ook al op dat ik precies het bedrag krijg wat ik heb ingevuld in de omschrijving. :)
Met verwijtbare rituitval zijn ze heel traag. Op mijn formulier van 09-11 heb ik nog steeds geen reactie gehad :x
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tochjo »

Vinny schreef:Vandaag bij de overstap Arriva-NS: overstap OK. Ik was echt even verbaasd. Het zal toch niet zo zijn dat ze het overstapprobleem tussen verschillende vervoerders hebben opgelost?
Dat is al een aantal maanden zo. Bij een overstap wordt "het basistarief" niet opnieuw in rekening gebracht. Natuurlijk werkt NS met een andere tariefopbouw en betekent dit simpelweg dat je nu 86 cent minder betaalt dan voorheen. De prijsdegressie ben je wel kwijt dan, maar men is wel bezig om een "lange-afstandskorting" in te voeren.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door waldo79 »

Dat laatste begint ergens op te lijken ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door webguy »

Leg jij dan maar uit dat retour straks weer niet meer 2x enkele reis is. Vroeger was het niet zo, nu tijdje wel, en straks niet meer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Daniel »

Dat is neem ik aan alleen het geval bij een reis met meerdere vervoerders? Of wordt bij NS de trein die de buitenbocht neemt en dus meer meters aflegt straks ook duurder dan eentje die de binnenbocht neemt, zoals soms al te merken is bij de bus?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Vinny »

Dat is al een aantal maanden zo
Het is in ieder geval de eerste keer dat ik de melding kreeg. Ben in november nog met de trein gegaan zonder dat piepding betreffende tekst liet zien ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door Tochjo »

Er zijn recent wel wat teksten aangepast. Zo wordt bij veel abonnementen tegenwoordig de tekst "Uitgecheckt" getoond, begreep ik.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #9

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Of wordt bij NS de trein die de buitenbocht neemt en dus meer meters aflegt straks ook duurder dan eentje die de binnenbocht neemt, zoals soms al te merken is bij de bus?
NS gaat de tariefeenheden echt niet afschaffen. Dus nee.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten