Dienstregeling 2014.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Nitein-Repart »

En dan gaat MAT64 alleen nog in Limburg (s6800/s6900) en Ede-Arnhem rijden?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Mijn glazen bol weet daar het antwoord helaas niet op. Ik ga straks even mijn spiegeltje spiegeltje aan de wand proberen.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door webguy »

Er rijdt ook Mat '64 in de s7600 - maar dat zal wel weer veranderen na de herst en als SGM-3 met magneetrem weer op de baan is.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Mr-W »

@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Daniel »

Ik ben Thom91 dan wel niet, maar die gaan DDZ vrijmaken wat dan weer ICR uit de s1900 gaat vrijmaken voor de diensten over de HSL.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100. Verder kan ik het niet zo even bedenken waar die dingen nog meer handig zijn.
Komt wel goed schatje.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Mr-W »

Gaat VIRM ook verdwijnen uit de [wiki]Treinserie 1900 (2014)[/wiki] :D
In de s6400 kan prima DDZ uitgehaald worden,die capaciteit is zelfs in de ochtendspits niet nodig tussen Ehv en Wt
Laatst gewijzigd door Mr-W op vr 13 dec 2013, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door MdJ »

s5500 moet s5600 zijn hoop ik? (want Utrecht-Baarn kan makkelijk in een SGMm-III.
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Waarom zou dat? De s5500 is zo'n lekker gesloten omloop met eigen keringen.
Dat SGM kan je elders ook prima inzetten.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Daniel »

Het gaat er meer om dat dat SGM ruim zat is en er dus helemaal geen reden is dat door DDAR te gaan vervangen, da's namelijk alleen in de spits nuttig. Daarbuiten zijn de SGM-drietjes die de losse V'tjes vervingen al aan de ruime kant.
Ik had overigens gelezen dat juist in de s5600 weer DDAR zou gaan rijden. Logisch ook gezien het doel is om DDZ vrij te maken en die serie de dubbeldekscapaciteit ook echt nodig heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door MdJ »

5500 levert niet zoveel op: je rijdt met behoorlijke capaciteitsoverschot (juist dat kan beter elders gebruikt worden) en het levert niks op: ja, 3 losse SGMm-III'tjes, terwijl dat ook drie DDARén kost.
Bij twijfel: gebruik beton.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door huibf »

reisthijs schreef:Nou ja, verlengd: Nijmegen-Deurne staat voor 2014 volledig met Mat'64 gepland. Het komt gewoon toevallig handig uit zo denk ik dan.

(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 :mrgreen: )
nou fijn. Die rommel. Waarom zetten ze die niet in in de randstad. En komen de mooie treinen naar het oosten.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

Er komt SGMm naar het oosten (s7000 en s7600) en er gaat SLT naar het zuiden (s5200 en s6400). Zijn dat geen mooie treinen?

De dubbeldeks-"rommel" die DDAR heeft blijft waarschijnlijk lekker in de randstad. (A)

Dus geen reden om te zeuren.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Meltrain »

Ik vind SLT rommel. :) Ben blij dat mijn vaste treinen nu SGMm krijgen. :D
Thom91 schreef:
Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100.
15100? Weet je dat zeker? :?
Die rijdt alleen buiten de spits en zit ook gekopped met de s5000 en s5100.
Bedoel je niet toevallig de s15400?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Milco »

Meltrain schreef:Ik vind SLT rommel. :)
Ha, ik ook! En DDAR ook en VIRM heb ik ook liever niet!

En ja, we dwalen af...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:Ik vind SLT rommel. :) Ben blij dat mijn vaste treinen nu SGMm krijgen. :D
Thom91 schreef:
Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100.
15100? Weet je dat zeker? :?
Die rijdt alleen buiten de spits en zit ook gekopped met de s5000 en s5100.
Bedoel je niet toevallig de s15400?
Ja, die strandpendel. :P
Komt wel goed schatje.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Nitein-Repart »

Thom91 schreef:
Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100. Verder kan ik het niet zo even bedenken waar die dingen nog meer handig zijn.
Hoe kom je erbij dat de s5500 met DDZ gaat rijden, wordt een mix van SLT en SGMm.
DDZ gaat rijden in de s4800, s5400, s5600 (reed hij al) en s14800
De as Den Haag Centraal-Dordrecht(-Roosendaal/Breda) wordt een SGMm-bolwerk
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

Dat is alleen maar planning voor de eerste maanden van de nieuwe dienstregeling. Dat kan in april weer anders zijn.

Als er dan weer DDAR gaat rijden moet er toch weer ergens met de inzet geschoven worden.
Er is nergens gezegd dat DDAR alleen maar op plekken gaat rijden waar nu DDZ rijdt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Geert »

Hoop wel dat ze DDZ en DDAR uit elkaar kunnen houden - stoptrein met DDZ is niet zo erg, maar DDAR is niet echt intercitywaardig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Meltrain »

Zijn DD-AR en NID eigenlijk onderling koppelbaar? Of is daarvoor te veel aangepast bij de verbouwing tot NID?
Houden we hier trouwens de naam NID of DDZ aan? Het is niet handig als beide door elkaar gebruikt worden.
Tot slot is de mouse-over voor DDZ/NID er nog niet: m7538.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Ja zijn ze wel. Nee doen ze niet.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Suus »

De algemene naam is DDZ.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Mr-W »

Bee schreef:De algemene naam is DDZ.
waarom staat er dan op de wiki (bijna) altijd NID in de plaats van het meer gebruikte DDZ ?
Gaan er trouwens nog DDZ 6jes rondrijden?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

NID is de naam die NS heeft willen pluggen, maar dat is net als bij de bizon mislukt.
Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.

Ja, de DDZ-zesjes worden in februari verwacht.
Komt wel goed schatje.
benza

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door benza »

Het begint vandaag!

Iets die ik niet snapt:

Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:

XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (3400)

Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)

Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).

Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 66 gasten