Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door STF »

Alle wielkasten dicht is overigens ook mogelijk, zie je in Luxemburg soms: de sturende wielen hebben dan de afdekking aan het wiel zelf hangen i.p.v. aan het chassis van de bus.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Kevster »

Al opgevallen dat ie een oranje interieur heeft? ;)
Jorn
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 15:37

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Jorn »

Kevster schreef:Al opgevallen dat ie een oranje interieur heeft? ;)
Heb jij een betere foto waarop je dat kan zien?
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Kevster »

Ze zijn begonnen met het aanbrengen van nieuwe haltebordjes! Hoe dat er dan uitziet? Nou, zo:

Afbeelding
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Cpt.Iglo »

Een concept die ik tegen kwam:

Afbeelding

Jammer dat dit een concept is en dat de Capacity's waarschijnlijk wat 'saaier' worden, ik vind deze bus erg mooi! Ik hoop dat ze met de nieuwe Citaro's wel zoiets gaan doen, deze bussen onderscheiden zich nog veel meer van 'standaard' bussen, en doen qua vormgeving en uitstraling weinig onder voor een tram, een 'probleem' dat veel standaard bussen wel hebben.
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door rener »

dit concept met de strik is al uitgevoerd op de 3097 als zogenaamde feestoutfit alleen dan met de Qlink kleuren in de strik. :D
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Cpt.Iglo »

Ja dat weet ik, het ging mij meer om het design (los van de bestickering) van deze bus! ;)
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door rener »

Oke. 3 januari is er een soort feestelijke onthulling bij qbuzz in groningen. Dan weten we hoe het eruit gaat zien.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Jelmer »

zijn de nummers van de nieuwe wagens al bekend?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Michael »

Ik zag net een foto van de capacity voor Qbuzz voorbijkomen op Facebook en het wordt de Capacity met Metrodesign.
Jorn
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 15:37

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Jorn »

Michael schreef:Ik zag net een foto van de capacity voor Qbuzz voorbijkomen op Facebook en het wordt de Capacity met Metrodesign.
Waar op fb (graag linkje!)?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Michael »

Is geplaatst in een besloten groep.
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door menno47 »

We hebben weer een Hoofdstation ! *O*
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... -Groningen
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Cpt.Iglo »

Michael schreef:Is geplaatst in een besloten groep.
Gaat het niet gewoon om deze foto?
Afbeelding

Zo nee, dan kun je natuurlijk altijd even een printscreen nemen op de betreffende pagina. ;)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Michael »

Nee. het is niet die foto. Het is er eentje in een garage van Qbuzz. Aangezien op dat plaatje ook een Citaro LE van Qbuzz is te zien. Ik zal wel even vragen of ik hem mag gebruiken.
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Cpt.Iglo »

@ Michael: Ben benieuwd!

Er is nu ook een videokanaal met filmpjes over Qlink, op dit moment is er nog maar één filmpje beschikbaar, maar er komen er vast nog wel meer: http://www.youtube.com/channel/UC3ql4qaHEJkOp3UYLHWbePA
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Michael »

Afbeelding

Afbeelding

Alstu
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door rener »

een promotiewebsite is ook de lucht in gegaan. oa met de video erop.

http://www.qbuzz.nl/q-link/
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Soortvanhenk »

Je moet wel een flinke baan hebben om de bus te betalen, dus dat klopt wel aan het filmpje. :-p
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Cpt.Iglo »

@ Michael: Bedankt!

Ik kwam zojuist onderweg een Capacity tegen op de N7 tussen het Julianaplein en afrit Helpman. Helaas in het donker en in tegengestelde richting, maar voor wat ik heb kunnen zien ziet het er netjes en strak uit.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door groningen »

Hij stond gisteravond op de buffer in Groningen. De nieuwe Q-link bus. Geen busnummer, maar het kenteken is ZZ-94-67.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Bjarte »

Ik kan er gewoon totaal niet over uit. Een k** plaats als Annen, met 3.600 inwoners, heeft 10x een betere busverbinding met Groningen dan een plaats als Eelde-Paterswolde met ruim 10.000 inwoners. Eelde ligt ook nog eens veel dichter bij de stad. Ook Haren, met net zo veel inwoners als Eelde-Paterswolde, heeft véél meer busverbindingen met de stad. Ga daar eens wat aan doen, In plaats van nieuwe buslijnen uitzetten die eigenlijk niet zo nieuw zijn! Verkeerde prioriteiten naar mijn mening :(
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Cpt.Iglo »

Eelde-Paterswolde 10.000 inwoners, Zuidlaren-Annen samen 13.500. ;) Waarom zou je de bus laten stoppen in Zuidlaren als deze ook door kan rijden naar Annen? Daar komt bij dat de andere Qliners nu niet meer hoeven te stoppen bij Annen, dus scheelt tijd (en dus geld).

Eelde-Paterswolde heeft met lijn 2 trouwens al een prima (rechtstreekse) verbinding, dus ik zie het probleem niet zo.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door marlies »

Lijn 2 is hardly rechtstreeks te noemen. Een spitslijn via de Meerweg en de A28 zou geen kwaad kunnen wat dat betreft.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Bericht door Vinny »

Bjarte schreef:Ik kan er gewoon totaal niet over uit. Een k** plaats als Annen, met 3.600 inwoners, heeft 10x een betere busverbinding met Groningen dan een plaats als Eelde-Paterswolde met ruim 10.000 inwoners. Eelde ligt ook nog eens veel dichter bij de stad. Ook Haren, met net zo veel inwoners als Eelde-Paterswolde, heeft véél meer busverbindingen met de stad. Ga daar eens wat aan doen, In plaats van nieuwe buslijnen uitzetten die eigenlijk niet zo nieuw zijn! Verkeerde prioriteiten naar mijn mening :(
Wat je je wel moet realiseren dat historisch gegroeide "overbediening" vaak wel tot gevolg heeft gehad dat er ook meer vraag is dan op basis van het inwoneraantal alleen verwacht kan worden. Bijvoorbeeld omdat mensen in die plaats zijn gaan of blijven wonen terwijl ze in Groningen werken in de veronderstelling een goede verbinding te hebben en te houden. Wat vaak vergeten wordt door vervoerders en overheden is dat de ov-markt niet super dynamisch is. Scholieren zitten meerdere jaren op een middelbare school en forensen werken vaak tientallen jaren op dezelfde plaats. Die stemmen hun behoefte niet elke 15 december opnieuw af aan de dienstregeling. En na het opheffen van een buslijn ben je veel van die reizigers voorgoed kwijt terwijl het instellen van een nieuwe lijn vaak jaren aan opbouw kost.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten