Wiki-standaard buslijnen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wiki-standaard buslijnen

Bericht door Daniel »

Ik denk dat je met een sjabloon al een aardig eind kunt komen waarbij het vooral makkelijk is dat het automatisch werkt. Met, om in het voorbeeld van Fogeltje te blijven, een lijstje met "Voormalige lijnen 21 in de concessie SRE" analoog aan wat we nu voor treinseries hebben kan je denk ik al best een eind komen. En zo'n lijstje zou mooi de gelegenheid geven om steeds verder in de historie van een lijn terug te klikken.

De wijzigingen waarbij lijnnummers wijzigen of trajectdelen door een andere lijn overgenomen worden houd je dan over, maar dat zijn juist ook wijzigingen die zich goed lenen voor een beschrijving in een algemeen geschiedenisverhaaltje. De simpele verlengingen met een paar haltes en kleine routewijzigingen zouden dan door het sjabloon gedekt zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Wiki-standaard buslijnen

Bericht door fogeltje »

Etienne schreef:
Daniel schreef:Als je al iets met de voorgaande periode wilt gaan tonen dan denk ik dat je het met een sjabloon-achtig iets moet doen zoals nu bij de treinseries. Anders wordt het inderdaad nogal een klus om alles weer bij te werken bij wijzigingen.
Een sjabloon daarvoor in toch niet persé noodzakelijk. Aan de hand van de OVinNL-tabel, kan je toch ook een tabelletje maken en dat meekopiëren indien er (bij de huidige lijnen) wijzigingen optreden?

Dan wil ik even inhaken op de invulling van (dienstregeling)pagina's
Ik heb hier thuis nog stapels busboekjes liggen van allerhande vervoerders, nadeel is dat men vooral in de 80'er jaren geen wijzigingen in de boekjes publiceerde en ik vaak geen datums kan publiceren.
Voordeel van een sjabloon, als een bepaalde lijst op meerdere pagina's voorkomt, is dat maar 1 ding gewijzigd hoeft te worden. Als het maar op 1 pagina staat, dan kan het ook zo zoals ik het nu doe.
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Wiki-standaard buslijnen

Bericht door Etienne »

Via Roelof88 (die het symbool gemaakt heeft) heb ik bij Lijn H1 de telefoonsymbooltjes aan de route toegevoegd om duidelijk te maken dat voor deze haltes gereserveerd moet worden.

Wat vinden anderen hiervan?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Wiki-standaard buslijnen

Bericht door Roelof88 »

Het mooiste is dat wanneer je met de muis over het telefoonsymbool gaat dat je dan de tekst krijgt: "Voor deze halte moet telefonisch gereserveerd worden" en dat de telefoon verder niet aanklikbaar is (net als de routestripsymbolen). Dat kan het beste met een sjabloon (bijvoorbeeld {{Telefoon}}). Ik heb dit even getest in mijn eigen naamruimte: [wiki]Gebruiker:Roelof88/Sjabloon:Test[/wiki]. Ik wacht eerst de reacties af voordat ik er een definitief sjabloon van maak.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten