Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregeling

Bericht door Michael »

Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregeling NS: 'Wij zijn teleurgesteld'

ROOSENDAAL - De nieuwe dienstregeling van de NS, die 15 december inging, zorgt vooralsnog alleen in de omgeving van Roosendaal voor problemen. De treinaansluitingen zijn daar niet goed afgestemd op de dienstregeling van busvervoerder Veolia. Daardoor moeten reizigers langer wachten of missen zij hun trein.

Tot medio maart worden pendelbussen ingezet als tijdelijke oplossing. Daarna wordt de busdienstregeling van Veolia aangepast op de nieuwe dienstregeling van de NS. In de rest van Brabant zijn geen problemen met de nieuwe dienstregeling.

"We zijn teleurgesteld dat dit is gebeurd, maar Veolia heeft meteen goede stappen gezet door pendelbussen in te zetten", zegt Nienke van der Pas van Reizigersoverleg Brabant.

Lees verder op: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20390 ... steld.aspx
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Suus »

Dit is 100% de schuld van Veolia, hoe kan het dat ze niet op de hoogte waren van de nieuwe dienstregeling en alle andere vervoerders wel. Er hebben daar mensen liggen slapen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Michael »

Nee hoor. NS heeft te laat zijn dienstregeling geleverd naar Veolia heeft in een eerder nieuwsbericht gestaan.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Mr-W »

Bee schreef:Dit is 100% de schuld van Veolia, hoe kan het dat ze niet op de hoogte waren van de nieuwe dienstregeling en alle andere vervoerders wel. Er hebben daar mensen liggen slapen.
Dat weet ik niet,weet wel dat Reizigers overleg Brabant en Veolia de schuld bij NS leggen omdat die te laat heeft gecommuniceerd over de nieuwe dienstregeling richting Veolia.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P5x0aiSH ... gvNZCN4ciA[/youtube]
Folder West Brabant Folder Roosendaal
Laatst gewijzigd door Mr-W op ma 16 dec 2013, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Suus »

Alle andere vervoerders in de rest van het land waren op tijd op de hoogte van de dienstregeling, ook andere locaties van Veolia. Waarom gaat het dan in West-Brabant mis? Dat moet toch echt aan Veolia liggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Somoht »

Precies er waren zelfs wat concessiegebieden die een week minder de tijd hadden omdat er een ambtenaar enkele jaren geleden zat te slapen.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Rick Vlodrop »

Even een familielid wat tekst laten citeren uit de BN De Stem editie Roosendaal van vorige week:

'Veolia gaat de reizigers vanaf donderdag met flyers op de hoogte
stellen. De noodmaatregelen zijn volgens het busbedrijf nodig omdat de
NS de nieuwe dienstregeling, die 15 december ingaat, te laat had
doorgegeven.
NS-woordvoerster Inge Rijgersberg beaamt dat een en ander 'anders is
gelopen'. Dat komt volgens haar mede door de aangescherpte
veiligheidseisen voor spoorbeheerder ProRail. "Het is een combinatie
van factoren. Daarbij komt dat zo'n nieuwe dienstregeling een zeer
ingewikkeld proces is."
Om problemen te voorkomen zegt de NS volgende maand al met de
busvervoerders te gaan praten voor de volgende dienstregeling, die in
december 2014 ingaat.'

Het is dus echt de NS die fout heeft gezeten en niet Veolia.
Zou mij eerlijk gezegd ook verbazen, in vergelijking met andere vervoerders waar ik mee reis zoals HTM en Arriva vind ik dat Veolia de beste aansluit op de treinen, zowel in Haaglanden als in Brabant.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door fogeltje »

Aangezien het in alle andere gebieden wel goed is gegaan betwijfel ik ten zeerste dat Veolia zelf helemaal onschuldig is.
"Een touringcar is geen bus"
erjeebee
Berichten: 1396
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door erjeebee »

als in Limburg
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Rick Vlodrop »

Wie zegt dat het in andere gebieden niet fout gaat...Veolia heeft actie ondernomen anderen wellicht niet.

De intercity van Eindhoven naar Venlo vertrekt nu 2 minuten later uit Eindhoven. Sommige van de aansluitende Hermes-bussen in Helmond vertrekken om 15 en 45, die aansluitingen stonden al onder druk. Ik kan mij niet voorstellen dat deze aansluitingen in stand blijven.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Yanaike »

Maar waarom kan de dienstregeling van Veolia dan nu niet alsnog afgestemd worden op de dienstregeling van NS? Dat lijkt mij een stuk goedkoper dan het inzetten van pendelbussen.

En wat gaan die pendelbussen eigenlijk doen? Rijden ze dezelfde routes als andere bussen of brengen ze passagiers naar een punt verder op de route van de normale bus?
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Mr-W »

Rick Vlodrop schreef:Wie zegt dat het in andere gebieden niet fout gaat...Veolia heeft actie ondernomen anderen wellicht niet.

De intercity van Eindhoven naar Venlo vertrekt nu 2 minuten later uit Eindhoven. Sommige van de aansluitende Hermes-bussen in Helmond vertrekken om 15 en 45, die aansluitingen stonden al onder druk. Ik kan mij niet voorstellen dat deze aansluitingen in stand blijven.
Lijn 51 en 20 zijn niet aangepast en is de aansluiting niet te halen
Op Lijn 54 trouwens ook niet.(lijn 54 kan iets later vertrekken richting Brouwhuis als de bustunnel af is)
Lijn 24 vertrekt 2 minuten later.(alleen is er in de avonduren en in het weekend geen aansluiting waardoor het slimmer is om in Ehv al over te stappen op lijn 24 waar er wel aansluiting is vanuit dezelfde s1900 uit Gvc)
Aansluiting op lijn 53 en 52 zijn zelfs iets aan de ruime kant.
Lijn 23 en 22 liggen totaal buiten het patroon,lijn 52 richting Brouwhuis ook,De aansluitingen worden iets ruimer als het nieuwe busstation opengaat want dat is minder ver lopen.Nadeel van het nieuwe station is dat er poortjes komen waardoor er in de spits filles kunnen ontstaan voor de poortjes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Daniel »

Rick Vlodrop schreef: in vergelijking met andere vervoerders waar ik mee reis zoals HTM en Arriva vind ik dat Veolia de beste aansluit op de treinen, zowel in Haaglanden als in Brabant.
Mwoh, in Brabant waren ze vooral goed in het bieden van non-aansluitingen... 2x/uur aansluiten op een trein die 1x/uur gaat en 1x/uur op een trein die 2x/uur gaat enzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Meltrain »

Uit dat artikel:
Wijzigingen in Brabant
Brabantse treinreizigers moeten rekening houden met enkele wijzigingen. Zo zijn de aankomst- en vertrektijden van de sprinter tussen Breda en Dordrecht veranderd. Voorheen zat er drie kwartier tussen twee treinen, maar met de nieuwe dienstregeling is die tijd teruggebracht tot een kwartier.
Ook een gevalletje klok en klepel. :roll:
Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijdt nu altijd ieder half uur een trein in plaats van in een 15-45-minutendienst.
Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal zijn de tijden met een kwartier verschoven en tussen Lage Zwaluwe en Breda zijn de tijden in de spits anders dan daarbuiten. Ik geef toe dat het onmogelijk is om daar een busdienstregeling op aan te sluiten, maar dat gaat on principe alleen om Breda-Prinsenbeek.

Even voor Veolia pleiten: nergens anders zijn de tijden echt met een kwartier verschoven. Desondanks lijkt me dat NS dat op tijd heeft doorgegeven, voor de zomer wisten wij zelfs al (ongeveer) wat de nieuwe dienstregeling zou worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Aangezien het in alle andere gebieden wel goed is gegaan betwijfel ik ten zeerste dat Veolia zelf helemaal onschuldig is.
Nee hoor NS heeft ook niet medegedeeld dat trein r Venlo 2 minuten later vertrekt. Daar deze treinen vaak 3 tot 4 minuten al vertraagd zijn (vandaag ook weer gewoon) is nu de aansluiting in helmond en deurne ook kapot.
Ic Venlo komt uit de spoormonitor erg slecht uit de resultaten.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Aangezien het in alle andere gebieden wel goed is gegaan betwijfel ik ten zeerste dat Veolia zelf helemaal onschuldig is.
Nee hoor NS heeft ook niet medegedeeld dat trein r Venlo 2 minuten later vertrekt. Daar deze treinen vaak 3 tot 4 minuten al vertraagd zijn (vandaag ook weer gewoon) is nu de aansluiting in helmond en deurne ook kapot.
Ic Venlo komt uit de spoormonitor erg slecht uit de resultaten.
Eigenlijk zou Hermes in Helmond de bussen om xx21 en xx51 moeten laten vertrekken zodat de aansluiting vanuit de s1900 uit beide richtingen wordt gehaald.
Van Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station is het al jaren een misser dat er zowel in Hm (deze is nu nauwelijk haalbaar) als in Ehv aansluiting geboden wordt op dezelfde s1900 in de daluren. Overigens is het wel een pluspunt dat lijn 24 na s9600 vertrekt uit Ehv zodat Mierlo-Hout en in mindere mate Brandevoort 2x uur een OV verbinding hebben.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door huibf »

20 en 24 zijn op elkaar afgestemd op de corridor Geldrop-Eindhoven.
Helaas is het gevolg dat vooral in Helmond aansluitingen verloren gaan, omdat Eindhoven logischerwijs belangrijker is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Even voor Veolia pleiten: nergens anders zijn de tijden echt met een kwartier verschoven. Desondanks lijkt me dat NS dat op tijd heeft doorgegeven, voor de zomer wisten wij zelfs al (ongeveer) wat de nieuwe dienstregeling zou worden.
Mwoh, langs het hele traject van die Sprinters verschuiven de tijden he. Iets wat je juist in het weekend gaat merken (want lagere frequenties). Ik heb echter niks gehoord over slechte aansluitingen in Rijswijk, Rotterdam Lombardijen en Dordrecht (wat de voornaamste aansluitknopen met streekbussen die minder frequent rijden zijn)
Reizigers die met de Sprinter in Dordrecht aankomen hebben daarnaast nu bv. geen aansluiting op de stadsbussen meer (al worden de belangrijkste stromen daarvandaan nog wel door de IC bediend die nog wel aansluit) en ook de MerwedeLingeLijn sluit alleen nog op de ICs uit Rotterdam aan op zondag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door CamilleKreemers »

Yanaike schreef:Maar waarom kan de dienstregeling van Veolia dan nu niet alsnog afgestemd worden op de dienstregeling van NS? Dat lijkt mij een stuk goedkoper dan het inzetten van pendelbussen.

En wat gaan die pendelbussen eigenlijk doen? Rijden ze dezelfde routes als andere bussen of brengen ze passagiers naar een punt verder op de route van de normale bus?
Het nadeel in alles aanpassen zit erin dat dan alle chauffeursdiensten en voertuigomlopen opnieuw bepaald moeten worden. Dat is niet de makkelijkste taak van de planner. Extra ritten rijden kan dan eenvoudiger zijn.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:20 en 24 zijn op elkaar afgestemd op de corridor Geldrop-Eindhoven.
Helaas is het gevolg dat vooral in Helmond aansluitingen verloren gaan, omdat Eindhoven logischerwijs belangrijker is.
Dan kan lijn 20 toch ook 30 minuten schuiven richting Eindhoven,vertrekt tijd van lijn 24 en 20 is nu 41 en 46, als ze op xx18 en 22 vertrekken komen sluiten ze beter aan vanuit de treinen enLijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station en hoeven ze beide niet in Helmond een halfuur te wachten.Aankomst van beide lijnen namelijk xx15.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Suus »

Lees even het bericht boven je, alles hangt samen met personeelsdiensten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Michael »

Yanaike schreef:Maar waarom kan de dienstregeling van Veolia dan nu niet alsnog afgestemd worden op de dienstregeling van NS? Dat lijkt mij een stuk goedkoper dan het inzetten van pendelbussen.

En wat gaan die pendelbussen eigenlijk doen? Rijden ze dezelfde routes als andere bussen of brengen ze passagiers naar een punt verder op de route van de normale bus?
In Maart gaat Veolia de dienstregeling weer wijzigen om alsnog de bussen aan te laten sluiten op de treinen.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door Rick Vlodrop »

Vanaf 23 maart start in Roosendaal de nieuwe dienstregeling, het volgende staat op de site van Veolia Transport.

Dienstregelingwijziging Roosendaal
23 maart 2014



Nieuw in de dienstregeling vanaf 23 maart 2014
Vanaf 23 maart rijden de buslijnen in en rond Roosendaal volgens een nieuwe dienstregeling. De routes van alle stads- en streeklijnen blijven ongewijzigd. De vertrektijden van de stads- en streeklijnen wijzigen voor een verbetering van de treinaansluitingen. Op de Intercity van/naar Breda-Zwolle, de Intercity van/naar Bergen op Zoom-Vlissingen en de Sprinter van/naar Oudenbosch-Dordrecht-Den Haag worden de overstaptijden korter, op de Intercity van/naar Dordrecht langer. De noodoplossingen die sinds december gelden vervallen per 23 maart.

Hieronder vindt u de belangrijkste wijzigingen in de dienstregeling. U vindt alle wijzigingen en informatie over de dienstregeling, haltevertrekstaten en actuele tarieven ook op onze website: veolia-transport.nl. En natuurlijk is alle informatie beschikbaar via onze Veolia App.

Stadsdienst Roosendaal
Lijn 1,2 en 3
De dienstregeling van alle stadslijnen verschuift met ongeveer 6 tot 8 minuten. Iedere lijn sluit van buitenwijk naar station op andere treinen aan dan dat dezelfde lijn vanaf het station naar buitenwijk dat doet. Wanneer u op station Roosendaal overstapt op de trein reist u op de heenreis vaak dan ook via een andere route dan op uw terugreis. Hieronder staat aangegeven welke stadslijnen op welke treinen aansluiten:

Op de Intercity richting Breda, Bergen op Zoom en de Sprinter richting Oudenbosch:
• Lijn 1 vanaf Kortendijk
• Lijn 2 vanaf Tolberg
• Lijn 3 vanaf Langdonk-Kroeven

Op de Intercity richting Dordrecht:
• Lijn 1 vanaf Tolberg
• Lijn 2 vanaf Langdonk
• Lijn 3 vanaf Kortendijk

Van de Intercity uit de richting Breda, Bergen op Zoom en de Sprinter uit Oudenbosch:
• Lijn 1 naar Tolberg
• Lijn 2 naar Langdonk
• Lijn 3 naar Kortendijk

Van de Intercity uit de richting Dordrecht:
• Lijn 1 naar Kortendijk
• Lijn 2 naar Tolberg
• Lijn 3 naar Kroeven-Langdonk

In de avonduren en op zondag blijven de stadslijnen in één richting rijden:
• Vanaf het station en de Roselaar reist u naar Tolberg, Weihoek en Franciscus Ziekenhuis altijd met lijn 2 naar Tolberg. Richting de Roselaar en het station rijdt alleen lijn 1 naar Kortendijk.
• Vanaf het station en de Roselaar reist u naar A-dijk en Langdonk altijd met lijn 3 naar Kroeven en Langdonk. Richting de Roselaar en het station rijdt alleen lijn 2 naar Tolberg.
• Vanaf het station en de Roselaar reist u naar Kortendijk en Langdonk altijd met lijn 1 naar Kortendijk. Richting de Roselaar en het station rijdt alleen lijn 3 naar Kroeven.

Buurtbuslijn 4 Station NS – Stadskantoor – Station NS
Geen wijzigingen.

Lijn 5 Station NS – Borchwerf – Majoppeveld – Station NS
De noodoplossingen worden definitief in de dienstregeling opgenomen. Er bestaat aansluiting op alle treinen van en naar Roosendaal.

Lijn 103/111 Willemstad/Bergen op Zoom – Oud Gastel – Roosendaal Station NS – Westrand
In de avonduren en op zondag wijzigen de vertrektijden zodat op het station goede aansluitingen ontstaan tussen lijn 103/111 en de stadsdienst Roosendaal.

Lijn 104/112 Bergen op Zoom – Wouw – Roosendaal Station NS – Kalsdonk
De gehele week wijzigen de vertrektijden licht zodat van/naar richting Wouw aansluiting bestaat op alle treinen van en naar Roosendaal. De extra spitsritten die als noodoplossing rijden vervallen per 23 maart. Reizigers die doorreizen van/naar Kalsdonk krijgen te maken met iets langere wachttijden op het station.

Buurtbuslijn 211 en 220
Geen wijzigingen.

Lijn 312 Breda – Rucphen - Roosendaal
Maandag t/m vrijdag vertrekken de eerste twee ritten uit Etten-Leur, St. Willebrord, Sprundel, Rucphen en vanaf de Dijkrand in Roosendaal twee minuten eerder. De aansluiting op de Intercity naar Dordrecht wordt zo hersteld.

http://www.veolia-transport.nl/brabant/ ... 5--web.pdf
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door waldo79 »

Vind het leuk dat je het persbericht over hebt genomen van Veolia, maar heb je een standpunt over de wijzigingen rond Roosendaal :?:
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alleen problemen in West-Brabant door nieuwe dienstregel

Bericht door huibe »

Waarom moet je een standpunt hebben?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten