Dienstregeling 2014.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door julsteren »

Een vriend kreeg net een zaklamp van Arriva Vechtdallijnen ter ere van hun nieuwe spoorlijn :') Dat ding rijdt al een verrekte week ook nog eens...
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Meltrain »

Thom91 schreef:Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.
Dat kun je zelf ook. :wink:
Bovendien moet op 'onze' Wiki nog steeds een pagina voor DDZ worden aangemaakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Suus »

benza schreef:Het begint vandaag!

Iets die ik niet snapt:

Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:

XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (3400)

Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)

Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).

Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
De s3400 komt niet in Zaandam, maar ik zie het probleem niet. Als het niet had gepast was het niet in de dienstregeling terecht gekomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:
Thom91 schreef:Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.
Dat kun je zelf ook. :wink:
Bovendien moet op 'onze' Wiki nog steeds een pagina voor DDZ worden aangemaakt.
Ik weet gelukkig niet hoe die wiki werkt :P
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

benza schreef:Het begint vandaag!

Iets die ik niet snapt:

Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:

XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (34004000)

Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)

Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).

Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???
Past prima hoor. Je kan de ene tien minuten twee buizen naar Zd gebruiken en de volgende tien minuten naar Ass. Net waar de capaciteit nodig is. Dit past in ieder geval prima.
Komt wel goed schatje.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door VIRM »

Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door VIRM »

Thom91 schreef:Past prima hoor. Je kan de ene tien minuten twee buizen naar Zd gebruiken en de volgende tien minuten naar Ass. Net waar de capaciteit nodig is. Dit past in ieder geval prima.
Op papier kan het wel. Maar op papier is theorie. In de praktijk hebben sommige treinseries wel eens last van vertragingkjes (s3000 zuidwaarts, s3300 noordwaarts zijn de laatste tijden feest). Als je een hele strakke planning hebt, dan gaan er treinen op elkaar moeten wachten bij het minste of geringste.
Ofwel: het zou mij niet verbazen als het regelmatig fout gaat.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Wubbo »

VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Dat is vanwege de nieuwe veiligheidsregels bij onderhoudswerkzaamheden. Op vrijdagavond en zaterdagavond (de drukste avonden) rijden de treinen wel.
VIRM schreef:Op papier kan het wel. Maar op papier is theorie. In de praktijk hebben sommige treinseries wel eens last van vertragingkjes (s3000 zuidwaarts, s3300 noordwaarts zijn de laatste tijden feest). Als je een hele strakke planning hebt, dan gaan er treinen op elkaar moeten wachten bij het minste of geringste.
Ofwel: het zou mij niet verbazen als het regelmatig fout gaat.
De s3300 rijdt nu op een andere tijd dan in de vorige dienstregeling (waarin hij erg opgepropt zat), de kans is aanwezig dat die nu beter op tijd gaat rijden. Maar het is waar: het middelste spoor van de Hemtunnel wordt nu in twee richtingen gebruikt, in de vorige dienstregeling was dat maar in 1 richting. Hoe dat uit gaat pakken gaan we meemaken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Vorige dienstregeling zat hij er ook al dubbel in hoor..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

Wubbo schreef:Dat is vanwege de nieuwe veiligheidsregels bij onderhoudswerkzaamheden.
Is het echt noodzakelijk dat daarvoor 5x per week de laatste trein opgeheven wordt? Op andere trajecten is dat maar 2x in de week het geval.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Wubbo »

Nee. 2 of 3x is de normale hoeveelheid, maar NS heeft er op een aantal plekken voor gekozen om zo'n trein dan in alle 5 de nachten niet te rijden. Anders zou je iets krijgen als nacht zo/ma niet, ma/di wel, di/wo wel, wo/do niet, do/vr niet, vr/za wel, za/zo niet. Dat patroon zie je nu bijvoorbeeld in Flevoland, en dat is lastig uit te leggen.
benza

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door benza »

VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.
De s3300 rijdt nu op een andere tijd dan in de vorige dienstregeling (waarin hij erg opgepropt zat), de kans is aanwezig dat die nu beter op tijd gaat rijden. Maar het is waar: het middelste spoor van de Hemtunnel wordt nu in twee richtingen gebruikt, in de vorige dienstregeling was dat maar in 1 richting. Hoe dat uit gaat pakken gaan we meemaken.
Bedankt.
benza

Re: NS verlengt aantal volle spitstreinen

Bericht door benza »

Edwin schreef:Mat '64 wordt zelfs als verlengde spitstrein ingezet:
Rover schreef:
3323: Sprinter V 6:32 Hoorn Kersenboogerd – Purmerend - Zaandam - Hoofddorp A 7:24
Was 3 baks SGMM en wordt 6 baks SLT
Trouwens, NS heeft zijn belofte hier niet gemaakt. Vanochtend was het een SLT4 :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

benza schreef:
VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.
Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:
benza schreef:
VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.
Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.
Het is nog veel teleurstellender dat het correcte lidwoord bij een zelfstandig naamwoord niet gebruikt wordt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Ardan »

Badum-tsss :pos:
Ik doe ook maar wat
benza

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door benza »

deadlock schreef:
Thom91 schreef:
benza schreef:
VIRM schreef:Klein vraagje: ik zie net, tot mijn grote teleurstelling, dat de laatste s1500 doordeweeks is geschrapt. Is daar een reden voor?
Daardoor rijdt er 's avonds vanaf Amsterdam richting Zaandam en verder ongeveer een uur lang helemaal niks. :(
Inderdaad, het laatste trein doordeweeks is nu op 00:17. Teleurstellend.
Het is veel teleurstellender dat ze geen vervangende bussen inzetten.
Het is nog veel teleurstellender dat het correcte lidwoord bij een zelfstandig naamwoord niet gebruikt wordt.
Helaas is het niet mijn moedertaal, ben frans :)
Toch vind ik een taal-foutje minder erg, dan minder dienst voor een hogere abonnement-prijs. Maar ja, meningen verschillen :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door reisthijs »

Dat was mij meteen duidelijk, dat soort foutjes maak je niet als het je moedertaal is.
De foutjes die ik soms soms zie van mensen voor wie Nederlands wel de moedertaal is, die zijn echt teleurstellend.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door VIRM »

reisthijs schreef:Dat was mij meteen duidelijk, dat soort foutjes maak je niet als het je moedertaal is.
De foutjes die ik soms soms zie van mensen voor wie Nederlands wel de moedertaal is, die zijn echt teleurstellend.
Mee eens. Maar gewoon wel goed en knap dat je het gewoon probeert en gewoon doet! :)

Overigens zag ik gisteravond dat de nu laatste s1500 maar tot en met Hoorn rijdt... Dus de stations na Hoorn Kersenboogerd hebben een uur eerder dan de vorige dienstregeling helemaal geen trein. Dat is echt een achteruitgang...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Suus »

Neuh, na Hoorn zat er hooguit nog een halve paardenkop in de trein én de bediening van Enkhuizen was véél later dan andere spoorlijnen in de regio. Gewoon een stuk rationalisatie waar misschien drie mensen last van hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Thom91 »

Welke andere spoorlijnen dan? Hdr heeft nog een relatief late bediening en Hwd helemaal.
Komt wel goed schatje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Wubbo »

Den Helder en Heerhugowaard hebben ook hun late trein verloren (maar slechts in 2 nachten). De bediening van bijvoorbeeld Zandvoort stopt al eerder op de dag, en Noord-Holland wordt nog altijd beter bediend dan bijvoorbeeld de regio Utrecht.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door mijack1985 »

Volgens de Facebook pagina van Rail Magazine zal morgen (21-12-13) de eerste DDZ zesje ingezet worden in de t1900.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:Welke andere spoorlijnen dan? Hdr heeft nog een relatief late bediening en Hwd helemaal.
De nachtsprinter zit gewoon vol hoor in het weekend. Heb er wel eens ingezeten vanuit Utrecht (Centraal). Ik was blij dat ik niet helemaal tot Heerhugowaard mee hoefde. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2014.

Bericht door IC140 »

In het weekend wel ja, maar doordeweeks een heel stuk minder. En laat die OHR-nachten nou net doordeweeks vallen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten