Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Frans F schreef:
Michael 1988 schreef:Ik denk overigens wel dat er midibussen worden aangeschaft door Arriva. Je hebt in Tilburg nog de wijkbus en in Oost-Brabant nog lijn 92 (volgens mij) en 162 die beide nu met midibussen wordt bereden. Daarnaast kan het misschien zo zijn dat in de binnenstad van Den Bosch midibussen worden ingezet (meende daar ergens in de PvE iets over gelezen te hebben).
De wijkbus in Tilburg is al begin dit jaar opgeheven (zie http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-omgev ... -1.3573056). Midibussen worden op dit moment alleen nog gebruikt rond Oss op de lijnen 1, 2, 96, 161 en 162. Daarvan worden de lijnen 1, 2 en 162 in 2015 opgeheven. Lijn 96 gaat alleen nog in de spits rijden en in de spits zijn de kleinere bussen daar nu juist vaak een probleem. Lijn 161 zou op zich met een midibus toe kunnen, maar dan praat je over welgeteld 1 bus en het lijkt nogal inefficient om daar een afwijkend type voor te kopen.
Meende dat lijn 93 (dacht eerst 92) ook nog bestond en een midibus had, maar schijnbaar dus niet.

Ik lees nu overigens in een van de dossiers dat alle HOV lijnen Volanslijnen worden.

Daarnaast staat er in de PvE onder C.3.4 Pluspakket het volgende:
Alleen Concessiegebied Oost-Brabant:
• Optie Oss (stadsdienst);
• Optie ’s-Hertogenbosch (Emissieloos Kleinschalig Openbaar Vervoer binnen binnenstadsring).
Concessiegebied West-Brabant en Oost-Brabant:
• Vrije opties invulling te bepalen door de Inschrijver
Met kleinschalig openbaar vervoer denk ik aan midibussen aangezien grote bussen niet in de binnenstadsring mogen komen. Er kunnen ook nog opties bijgevoegd zijn door beide vervoerders om op bepaalde lijnen midibussen te laten rijden.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op wo 18 dec 2013, 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Vinny »

Frans F schreef:
Vinny schreef: Komt er geen vraagafhankelijk vervoer dan? In Friesland zijn de meeste dorpen (hoe klein ook) wel bereikbaar per beltaxi.
Het op de slechte lijnen bespaarde geld wordt meteen weer uitgeven aan uitbreidingen op de hoofdlijnen en kan dus niet gebruikt worden voor extra vraagafhankelijk vervoer zoals bijv. in Friesland is gebeurd. Daarnaast gaat het in Brabant ook om grotere plaatsen die deels zonder OV komen te zitten en niet om dorpen van 100 inwoners zoals in Friesland. De kosten van vraagafhankelijk taxi-vervoer kunnen dan al gauw gierend uit de klauwen lopen.

Ik weet verder niet of de vervoerders in hun aanvullende bod boven het basisnetwerk nog iets hebben geboden in de vorm van belbusritten. Maar ik vermoed uit de berichtgeving tot nu toe dat dat niet al te veel zal zijn, zeker in West-Brabant waar de elektrische bussen een enorme hap uit het budget nemen.
Het lijkt mij niet zinvol om allerlei toeters en bellen te financieren terwijl de basismobiliteit niet in orde is. Maar goed, daar hebben wel meer concessieverleners last van... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef: Gaat lijn 153 trouwens nog extra rijden of blijft het bij 3 ritten per dag ?
De eis voor de HOV-lijn Oss-Uden-Veghel-Eindhoven is dat die de 7 dagen per week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat minimaal twee keer per uur rijdt en in de spitsuren op schooldagen minimaal vier maal per uur tussen Uden en Eindhoven. Daarbij moeten alle huidige haltes van lijn 152 worden bediend, dus ook in Veghel. Als Arriva daarnaast extra ritten wil rijden of versnelde ritten (zoals lijn 153) mogen ze dat zelf weten. Maar er is dus geen eis dat lijn 153 uberhaupt moet blijven rijden.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 18 dec 2013, 11:12, 6 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:Meende dat lijn 93 (dacht eerst 92) ook nog bestond en een midibus had, maar schijnbaar dus niet.
De lijnen 90-92-91 zijn momenteel in Grave en Cuijk doorverbonden tot een doorgaande reeks Den Bosch-Grave-Mill-Cuijk-Mill-Uden v.v.

Wat er op lijn 93 (Cuijk-Boxmeer) rijdt weet ik niet, maar wellicht zou het kunnen dat daar inderdaad nog een midibus rijdt. Die heb ik wellicht over het hoofd gezien. Maar ook daar gaat het maar om 1 bus, dan kom je samen met lijn 161 nog maar op twee voor de toekomst.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 18 dec 2013, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Lijn 93 wordt in ieder geval buiten de spits met kleiner mat gereden. BBA huurde een taxibedrijf in die een midibusachtige taxibus inzette. Arriva in het begin ook en is later op een Procity overgestapt.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Maak daar maar Mercedes-Benz Sprinter City van. Daarnaast staat er in het dossier over de kernnetwerk Oost-Brabant dat er een definitieve beslissing over de stadsdienst van Oss komt in april 2014. Dus hoe Frans F er bij komt dat de stadsdienst nu al wordt opgeheven weet ik niet. Maar die beslissing valt pas in april 2014 aangezien de cijfers nog gebasseerd waren van voor december 2012 (toen de stadsdienst anders werd gezet). Met de stadsdienst er bij kom je toch uit op 4 of 5 midibussen.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op wo 18 dec 2013, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:
Alleen Concessiegebied Oost-Brabant:
• Optie Oss (stadsdienst);
• Optie ’s-Hertogenbosch (Emissieloos Kleinschalig Openbaar Vervoer binnen binnenstadsring).
Concessiegebied West-Brabant en Oost-Brabant:
• Vrije opties invulling te bepalen door de Inschrijver
Met kleinschalig openbaar vervoer denk ik aan midibussen aangezien grote bussen niet in de binnenstadsring mogen komen. Er kunnen ook nog opties bijgevoegd zijn door beide vervoerders om op bepaalde lijnen midibussen te laten rijden.
Wat bekend is dat de stadsdienst Oss definitief verdwijnt, dat heeft van Heugten gisteren volgens het BD meegedeeld. Over de optie Den Bosch is niets gezegd, maar misschien is die ene emissieloze bus daarvoor bestemd. Ook de situatie rond de Transferiumbussen in Den Bosch (waarvoor een apart bod moest worden uitgebracht) blijft onduidelijk.

Wel is bekend gemaakt dat een aangeboden optie voor het handhaven van de dalurenritten overdag in het land van Cuijk door de Provincie is geaccepteerd. Vermoedelijk betreft dat de gekoppelde lijnen 90-92-91.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Frans F schreef: Wat bekend is dat de stadsdienst Oss definitief verdwijnt, dat heeft van Heugten gisteren volgens het BD meegedeeld.
Link?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:Daarnaast staat er in het dossier over de kernnetwerk Oost-Brabant dat er een definitieve beslissing over de stadsdienst van Oss komt in april 2014. Dus hoe Frans F er bij komt dat de stadsdienst nu al wordt opgeheven weet ik niet. Maar die beslissing valt pas in april 2014 aangezien de cijfers nog gebasseerd waren van voor december 2012 (toen de stadsdienst anders werd gezet). Met de stadsdienst er bij kom je toch uit op 4 of 5 midibussen.
http://www.bd.nl/regio/regio-oss-en-ude ... -1.4142897
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ja had het uiteindelijk wel kunnen vinden (na even zoeken). Maar in de volgende link staat wel dat er pas een definitieve beslissing zou vallen op uiterlijk 1 april 2014 (zie pagina 25 Stadsdienst Oss).

http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... 9C2512.pdf
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:Ja had het uiteindelijk wel kunnen vinden (na even zoeken). Maar in de volgende link staat wel dat er pas een definitieve beslissing zou vallen op uiterlijk 1 april 2014 (zie pagina 25 Stadsdienst Oss).

http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... 9C2512.pdf
Uiterlijk 1 april, dus eventueel ook eerder. Kennelijk is de optie zo duur uitgevallen dat de Provincie besloten heeft er niet op in te gaan en er definitief een punt achter te zetten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Maak daar maar Mercedes-Benz Sprinter City van. Daarnaast staat er in het dossier over de kernnetwerk Oost-Brabant dat er een definitieve beslissing over de stadsdienst van Oss komt in april 2014. Dus hoe Frans F er bij komt dat de stadsdienst nu al wordt opgeheven weet ik niet. Maar die beslissing valt pas in april 2014 aangezien de cijfers nog gebasseerd waren van voor december 2012 (toen de stadsdienst anders werd gezet). Met de stadsdienst er bij kom je toch uit op 4 of 5 midibussen.
Ik kan die kleine meuk niet uit elkaar houden. Allemaal lelijk en oncomfortabel in ieder geval ;) Maar ik dacht dat het dezelfde bussen waren als in Oss en op lijn 96 en ik dacht altijd dat dit Procity bussen waren. Maar dan zal ik me wel vergist hebben.
Michael 1988 schreef:Ja had het uiteindelijk wel kunnen vinden (na even zoeken). Maar in de volgende link staat wel dat er pas een definitieve beslissing zou vallen op uiterlijk 1 april 2014 (zie pagina 25 Stadsdienst Oss).

http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... 9C2512.pdf
Tja, de bussen waren dan ook veelal leeg. Ik heb enkele keren met lijn 2 gereisd en toen wel eens met chauffeurs gepraat. Ze vonden het altijd fijn als er voor de uitzondering iemand in de bus zat, de hele dag alleen rondrijden was ook niets. Vooral omdat die bussen ook in de avond en het weekend moesten rijden.
Laatst gewijzigd door fogeltje op wo 18 dec 2013, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef: Ik had eigenlijk als provincie/KAN graag gezien dat er tussen Uden en Nijmegen budget vrij wordt gemaakt voor een sneldienst via de A50 van Uden naar Nijmegen gekoppeld aan lijn 152 of 153.(misschien alleen als spitslijn)
Slecht plan om dit via de A50 te doen naar mijn mening. Want dan sla je Grave over en daar is het juist in de spits erg druk. Zo een sneldienst zou wel via Grave moeten rijden en dan kom je toch al vrij snel uit op de oude 199. Ik pleit al jaren lang voor enkele sneldienstritten, vooral in de ochtendspits richting Nijmegen. De twee Munckhofbussen van 7:22 zouden dat kunnen doen: de eerste als sneldienst (duidelijk aangegeven) en de tweede als reguliere lijn en beide een rondje Heyendaal laten doen (de meerderheid van de mensen uit die bussen zijn studenten).

Ook zou Arriva kunnen overwegen met Breng te ruilen van ritten: Breng om 7:22 met een gelede bus uit Nijmegen die overgaat op de Heyendaalboemel (die komt op tijd aan dat de Heyendaalshuttle opgestart wordt, de volgende bus niet), Arriva om 7:37. Dan kan Arriva nog steeds Munckhofbussen huren, eentje die de bus van 7:22 versterkt indien nodig en eentje voor de rit van 7:37, want die rit is ook stervensdruk.

Interessant om te horen dat Arriva een optie heeft gedaan voor daluren in het Land van Cuijk. Goed dat de provincie niet alleen naar de centen kijkt.

En bedankt voor info dat die lijnen aan elkaar gekoppeld zijn. Ik wil daar binnenkort een ritje maken, dan doe ik het wel zo dat ik één lange rit kan maken :)
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ik snap er sowieso al niets meer van. Daarnaast zie ik nu pas dat dus de lijnen 65, 90, 96 en 162 op de nominatie staan om buurtbus te worden (waarbij de buurtbuslijn 96 al dan niet aanvullend wordt op de nieuwe lijn 96 Oss-Schaijk). Ze worden niet geschrapt, maar mogelijk dus buurtbus. Het lijkt mij ook niet logisch om lijn 162 te schrappen want anders hebben de plaatsen Maren Kessel, Lith en Lithoijen geen busverbinding meer.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Mr-W schreef: Ik had eigenlijk als provincie/KAN graag gezien dat er tussen Uden en Nijmegen budget vrij wordt gemaakt voor een sneldienst via de A50 van Uden naar Nijmegen gekoppeld aan lijn 152 of 153.(misschien alleen als spitslijn)
Slecht plan om dit via de A50 te doen naar mijn mening. Want dan sla je Grave over en daar is het juist in de spits erg druk. Zo een sneldienst zou wel via Grave moeten rijden en dan kom je toch al vrij snel uit op de oude 199. Ik pleit al jaren lang voor enkele sneldienstritten, vooral in de ochtendspits richting Nijmegen. De twee Munckhofbussen van 7:22 zouden dat kunnen doen: de eerste als sneldienst (duidelijk aangegeven) en de tweede als reguliere lijn en beide een rondje Heyendaal laten doen (de meerderheid van de mensen uit die bussen zijn studenten).

Ook zou Arriva kunnen overwegen met Breng te ruilen van ritten: Breng om 7:22 met een gelede bus uit Nijmegen die overgaat op de Heyendaalboemel (die komt op tijd aan dat de Heyendaalshuttle opgestart wordt, de volgende bus niet), Arriva om 7:37. Dan kan Arriva nog steeds Munckhofbussen huren, eentje die de bus van 7:22 versterkt indien nodig en eentje voor de rit van 7:37, want die rit is ook stervensdruk.

Interessant om te horen dat Arriva een optie heeft gedaan voor daluren in het Land van Cuijk. Goed dat de provincie niet alleen naar de centen kijkt.

En bedankt voor info dat die lijnen aan elkaar gekoppeld zijn. Ik wil daar binnenkort een ritje maken, dan doe ik het wel zo dat ik één lange rit kan maken :)
Ik dacht dat lijn 9 richting Radboud en HAN een voldoende alternatief vormde voor reizigers uit Grave richting Nijmegen.Ik ben op deze lijn sowieso snel geneigd om spits sneldiensten te herintroduceren,Als het iedere dag ontzettend druk is zijn ze gewoon kostendekkend uit te voeren en hebben reizigers veel profijt van.

Eerlijk gezegd zo ik Lijn 2 Nijmegen Station - Eindhoven Station willen herintroduceren en betalen vanuit 99,lijn 21 en lijn 25. lijn 21 is nu toch al een ontsluitende lijn en kan Aarle-Rixtel en die nieuwbouwwijk mee pakken,Handel zal voor het ziekenhuis meer gericht zijn op Uden, bespaard ze weer een overstap en compenseerd het wegvallen van lijn 25. Alleen het stuk Nuenen-Tongelre-Eindhoven zou ik eruit halen of alleen in de Avonduren rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Het "leuke" is nog dat de 162 enkele jaren terug nog omgezet is van buurtbus terug naar "gewone" bus. Bij de grote kaalslag van 14 december 2003 is de oude 162 omgezet in een buurtbus (en alleen tussen Maren-Kessel en Oss) en later weer wat uitgebreid.

Lijn 96 heeft altijd een moeilijk leven gehad, ever since hij door Hermes is ingevoerd. Er was een reden dat de lijn oorspronkelijk alleen op maandag t/m vrijdag reed, daarbuiten was de vraag gewoon niet hoog genoeg. Wat wellicht wel scheelt is dat lijn 257 niet meer tussen Schaijk en Oss rijdt, dat zou wellicht wat meer reizigers voor lijn 96 kunnen opleveren.

Lijn 90 heeft een flinke teloorgang gehad. Dat was vroeger nog een van de stamlijnen van Zuidooster.

Lijn 9 biedt niet genoeg capaciteit, bovendien moet niet iedereen in Heyendaal zijn en voor mensen die op CS moeten zijn is lijn 9 een omweg, dus langer en duurder. En juist de mensen voor Heyendaal willen in Grave al overstappen. Gevaar is dan dat de sneldienst toch niet genoeg reizigers krijgt en de uitgedunde 99 overvol blijft en voller wordt.

De oude lijn 21 komt niet meer terug, die hoop heb ik allang opgegeven. Het SRE is al best lang van de gestrekte "snelle" lijnen en de provincie lijkt nu ook die kant op uit te gaan. Dus zeker voor lange lijnen zal er geen ontsluitingskarakter inzitten.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:Ik snap er sowieso al niets meer van. Daarnaast zie ik nu pas dat dus de lijnen 65, 90, 96 en 162 op de nominatie staan om buurtbus te worden (waarbij de buurtbuslijn 96 al dan niet aanvullend wordt op de nieuwe lijn 96 Oss-Schaijk). Ze worden niet geschrapt, maar mogelijk dus buurtbus. Het lijkt mij ook niet logisch om lijn 162 te schrappen want anders hebben de plaatsen Maren Kessel, Lith en Lithoijen geen busverbinding meer.
Voor lijn 162 wordt wel een alternatief gevraagd, maar geen reguliere lijn. Dat betekent bijv. dat het weer een buurtbus kan worden aangevuld met enkele touringcarritten in de spits op schooldagen. De vraag daarbij is of ook de paar ritten naar Den Bosch blijven bestaan.

Lijn 90 wordt tussen Den Bosch en Heesch overdag een 30 minutendienst. Heesch-Grave zou worden teruggebracht tot alleen de spitsuren, maar blijft vanwege de geaccepteerde optie wellicht ook ma-vr tussen de spitsen rijden. Van een buurtbus is geen sprake.

Lijn 96 gaat alleen nog in de spitsuren rijden, of er een aanvulling komt met buurtbussen voor overdag is niets over bekend.

Lijn 65 wordt in principe opgeheven ondanks dat net vorige week de route is veranderd om er meer mensen in te krijgen. Of er een buurtbus voor in de plaats komt is niets over bekend.

Een probleem dat ik zie met vervangende buurtbussen zie is budget. Als alle dorpen die uit de boot vallen alternatief vervoer moeten gaan krijgen (buurtbus, belbus, taxi, etc.) ontstaat er een financieel probleem voor de provincie want daar is geen geld voor gereserveerd.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 18 dec 2013, 13:33, 7 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:
Michael 1988 schreef: Het lijkt mij ook niet logisch om lijn 162 te schrappen want anders hebben de plaatsen Maren Kessel, Lith en Lithoijen geen busverbinding meer.
Voor lijn 162 wordt wel een alternatief gevraagd, maar geen reguliere lijn. Dat betekent bijv. dat het weer een buurtbus kan worden aangevuld met een touringcarritten in de spits op schooldagen.
Hoop wel dat de provincie versterkingen verplicht,hier in de SRE laten ze reizigers gewoon staan en interesseert het Hermes niet zoveel dat er iedere dag reizigers achterblijven.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

SRE verplicht ook versterking, bij meerdere voorvallen over x periode.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

En wat is die x-periode? Een half uur?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Dat weet ik niet zo, maar als zoiets maar 1x per 2 maanden gebeurt dat is dat wat anders als elke dag dezelfde ! rit. Maar dat lijkt me logisch
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BR628 »

In diverse concessies is die periode vaak een paar dagen tot een week. Dus als het laten staan van reizigers structureel begint te worden, moet er versterkt gaan worden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Dat weet ik niet zo, maar als zoiets maar 1x per 2 maanden gebeurt dat is dat wat anders als elke dag dezelfde ! rit. Maar dat lijkt me logisch
Dat klopt, maar zelfs als het elke dag hetzelfde is dan is Hermes soms nog hard gelovig dat het structureel is en probeert men het toch weer op incidenteel af te schuiven. Vandaar mijn sarcasme ;)
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
huibf schreef:Dat weet ik niet zo, maar als zoiets maar 1x per 2 maanden gebeurt dat is dat wat anders als elke dag dezelfde ! rit. Maar dat lijkt me logisch
Dat klopt, maar zelfs als het elke dag hetzelfde is dan is Hermes soms nog hard gelovig dat het structureel is en probeert men het toch weer op incidenteel af te schuiven. Vandaar mijn sarcasme ;)
Precies,en dit geldt voor Lijn 458 Weert Station - Heeze Station al sinds het begin van het schooljaar(mogelijk nog langer) alleen gaat er niet iedere dag iemand klagen omdat je toch geen reactie krijgt van Hermes op verwijtbare rituitval of reguliere klachtenformulieren. Het zijn iedere dag rit 10 en 12 met vertrek 08:48 en 09:18 uit Heeze richting Sterksel.
Ik dien gewoon iedere keer een duo verwijtbarerituitval + regulier klachten formulier in als ik moet blijven staan in Heeze, maar andere dagelijkse gebruikers hebben er genoeg van omdat het in hun ogen toch geen zin heeft.(ik gebruik dit busje alleen als ik me heb verslapen enz)
Overigens zijn de vrijwilligers zeer begripvol en nemen ze soms als het heel koud is meer dan 8 reizigers mee en rijden ze de rit van 9:18 op verzoek door naar Providentia :pos:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Frans F schreef:
Michael 1988 schreef:Ik snap er sowieso al niets meer van. Daarnaast zie ik nu pas dat dus de lijnen 65, 90, 96 en 162 op de nominatie staan om buurtbus te worden (waarbij de buurtbuslijn 96 al dan niet aanvullend wordt op de nieuwe lijn 96 Oss-Schaijk). Ze worden niet geschrapt, maar mogelijk dus buurtbus. Het lijkt mij ook niet logisch om lijn 162 te schrappen want anders hebben de plaatsen Maren Kessel, Lith en Lithoijen geen busverbinding meer.
Voor lijn 162 wordt wel een alternatief gevraagd, maar geen reguliere lijn. Dat betekent bijv. dat het weer een buurtbus kan worden aangevuld met enkele touringcarritten in de spits op schooldagen. De vraag daarbij is of ook de paar ritten naar Den Bosch blijven bestaan.

Lijn 90 wordt tussen Den Bosch en Heesch overdag een 30 minutendienst. Heesch-Grave zou worden teruggebracht tot alleen de spitsuren, maar blijft vanwege de geaccepteerde optie wellicht ook ma-vr tussen de spitsen rijden. Van een buurtbus is geen sprake.

Lijn 96 gaat alleen nog in de spitsuren rijden, of er een aanvulling komt met buurtbussen voor overdag is niets over bekend.

Lijn 65 wordt in principe opgeheven ondanks dat net vorige week de route is veranderd om er meer mensen in te krijgen. Of er een buurtbus voor in de plaats komt is niets over bekend.

Een probleem dat ik zie met vervangende buurtbussen zie is budget. Als alle dorpen die uit de boot vallen alternatief vervoer moeten gaan krijgen (buurtbus, belbus, taxi, etc.) ontstaat er een financieel probleem voor de provincie want daar is geen geld voor gereserveerd.
Ik haal dit ook maar uit de dossiers van de Provincie Noord Brabant (zie hier blz 26).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten