Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Alle wielkasten dicht is overigens ook mogelijk, zie je in Luxemburg soms: de sturende wielen hebben dan de afdekking aan het wiel zelf hangen i.p.v. aan het chassis van de bus.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Al opgevallen dat ie een oranje interieur heeft? ;)
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Heb jij een betere foto waarop je dat kan zien?Kevster schreef:Al opgevallen dat ie een oranje interieur heeft? ;)
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ze zijn begonnen met het aanbrengen van nieuwe haltebordjes! Hoe dat er dan uitziet? Nou, zo:
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Een concept die ik tegen kwam:
Jammer dat dit een concept is en dat de Capacity's waarschijnlijk wat 'saaier' worden, ik vind deze bus erg mooi! Ik hoop dat ze met de nieuwe Citaro's wel zoiets gaan doen, deze bussen onderscheiden zich nog veel meer van 'standaard' bussen, en doen qua vormgeving en uitstraling weinig onder voor een tram, een 'probleem' dat veel standaard bussen wel hebben.
Jammer dat dit een concept is en dat de Capacity's waarschijnlijk wat 'saaier' worden, ik vind deze bus erg mooi! Ik hoop dat ze met de nieuwe Citaro's wel zoiets gaan doen, deze bussen onderscheiden zich nog veel meer van 'standaard' bussen, en doen qua vormgeving en uitstraling weinig onder voor een tram, een 'probleem' dat veel standaard bussen wel hebben.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
dit concept met de strik is al uitgevoerd op de 3097 als zogenaamde feestoutfit alleen dan met de Qlink kleuren in de strik. :D
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ja dat weet ik, het ging mij meer om het design (los van de bestickering) van deze bus! ;)
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Oke. 3 januari is er een soort feestelijke onthulling bij qbuzz in groningen. Dan weten we hoe het eruit gaat zien.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
zijn de nummers van de nieuwe wagens al bekend?
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik zag net een foto van de capacity voor Qbuzz voorbijkomen op Facebook en het wordt de Capacity met Metrodesign.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Waar op fb (graag linkje!)?Michael schreef:Ik zag net een foto van de capacity voor Qbuzz voorbijkomen op Facebook en het wordt de Capacity met Metrodesign.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Is geplaatst in een besloten groep.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
We hebben weer een Hoofdstation ! *O*
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... -Groningen
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... -Groningen
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Is soms van eeuwige duur !
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Gaat het niet gewoon om deze foto?Michael schreef:Is geplaatst in een besloten groep.
Zo nee, dan kun je natuurlijk altijd even een printscreen nemen op de betreffende pagina. ;)
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Nee. het is niet die foto. Het is er eentje in een garage van Qbuzz. Aangezien op dat plaatje ook een Citaro LE van Qbuzz is te zien. Ik zal wel even vragen of ik hem mag gebruiken.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
@ Michael: Ben benieuwd!
Er is nu ook een videokanaal met filmpjes over Qlink, op dit moment is er nog maar één filmpje beschikbaar, maar er komen er vast nog wel meer: http://www.youtube.com/channel/UC3ql4qaHEJkOp3UYLHWbePA
Er is nu ook een videokanaal met filmpjes over Qlink, op dit moment is er nog maar één filmpje beschikbaar, maar er komen er vast nog wel meer: http://www.youtube.com/channel/UC3ql4qaHEJkOp3UYLHWbePA
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Je moet wel een flinke baan hebben om de bus te betalen, dus dat klopt wel aan het filmpje. :-p
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
@ Michael: Bedankt!
Ik kwam zojuist onderweg een Capacity tegen op de N7 tussen het Julianaplein en afrit Helpman. Helaas in het donker en in tegengestelde richting, maar voor wat ik heb kunnen zien ziet het er netjes en strak uit.
Ik kwam zojuist onderweg een Capacity tegen op de N7 tussen het Julianaplein en afrit Helpman. Helaas in het donker en in tegengestelde richting, maar voor wat ik heb kunnen zien ziet het er netjes en strak uit.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Hij stond gisteravond op de buffer in Groningen. De nieuwe Q-link bus. Geen busnummer, maar het kenteken is ZZ-94-67.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Ik kan er gewoon totaal niet over uit. Een k** plaats als Annen, met 3.600 inwoners, heeft 10x een betere busverbinding met Groningen dan een plaats als Eelde-Paterswolde met ruim 10.000 inwoners. Eelde ligt ook nog eens veel dichter bij de stad. Ook Haren, met net zo veel inwoners als Eelde-Paterswolde, heeft véél meer busverbindingen met de stad. Ga daar eens wat aan doen, In plaats van nieuwe buslijnen uitzetten die eigenlijk niet zo nieuw zijn! Verkeerde prioriteiten naar mijn mening :(
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Eelde-Paterswolde 10.000 inwoners, Zuidlaren-Annen samen 13.500. ;) Waarom zou je de bus laten stoppen in Zuidlaren als deze ook door kan rijden naar Annen? Daar komt bij dat de andere Qliners nu niet meer hoeven te stoppen bij Annen, dus scheelt tijd (en dus geld).
Eelde-Paterswolde heeft met lijn 2 trouwens al een prima (rechtstreekse) verbinding, dus ik zie het probleem niet zo.
Eelde-Paterswolde heeft met lijn 2 trouwens al een prima (rechtstreekse) verbinding, dus ik zie het probleem niet zo.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Lijn 2 is hardly rechtstreeks te noemen. Een spitslijn via de Meerweg en de A28 zou geen kwaad kunnen wat dat betreft.
Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad
Wat je je wel moet realiseren dat historisch gegroeide "overbediening" vaak wel tot gevolg heeft gehad dat er ook meer vraag is dan op basis van het inwoneraantal alleen verwacht kan worden. Bijvoorbeeld omdat mensen in die plaats zijn gaan of blijven wonen terwijl ze in Groningen werken in de veronderstelling een goede verbinding te hebben en te houden. Wat vaak vergeten wordt door vervoerders en overheden is dat de ov-markt niet super dynamisch is. Scholieren zitten meerdere jaren op een middelbare school en forensen werken vaak tientallen jaren op dezelfde plaats. Die stemmen hun behoefte niet elke 15 december opnieuw af aan de dienstregeling. En na het opheffen van een buslijn ben je veel van die reizigers voorgoed kwijt terwijl het instellen van een nieuwe lijn vaak jaren aan opbouw kost.Bjarte schreef:Ik kan er gewoon totaal niet over uit. Een k** plaats als Annen, met 3.600 inwoners, heeft 10x een betere busverbinding met Groningen dan een plaats als Eelde-Paterswolde met ruim 10.000 inwoners. Eelde ligt ook nog eens veel dichter bij de stad. Ook Haren, met net zo veel inwoners als Eelde-Paterswolde, heeft véél meer busverbindingen met de stad. Ga daar eens wat aan doen, In plaats van nieuwe buslijnen uitzetten die eigenlijk niet zo nieuw zijn! Verkeerde prioriteiten naar mijn mening :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten