Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

OK, ik denk dat het toch met de markt te maken heeft gehad. Het zal zo zijn dat de lijnen die vanwege de markt niet via de Burchtstraat rijden, maar toch Plein 1944 aandoen (sommige lijnen doen het centrum helemaal niet aan op marktdagen volgens mij en rijden rechtstreeks naar Nassausingel) via de dingesstraat (ben de naam alweer kwijt) terugrijden ipv over de Bloemerstraat (waar de halte Smetiusstraat ligt). Het gaat dan om de ritten vanaf het station (en niet richting het station zoals ik dacht te zien) Rest zou gewoon via de Bloemerstraat moeten rijden.
"Een touringcar is geen bus"
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door koekje »

Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Enkele folders waren in Nijmegen al op, waaronder Nijmegen Stad. Ging weer hard dus. Gelukkig heb ik er toch eentje weten te bemachtigen dankzij de aardige dame van het loket :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Joshua »

Nou er stond van de week een rij bij dat loket tot bijna binnen in de Kiosk. Dus ik denk dat ik gewoon ga voor een online bestelling.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Frank »

Opmerkelijk dat in het boekje Velp / Dieren / Doesburg de nieuwe lijn naar Velp, de 331, niet is opgenomen. In het boekje Arnhem stad is men vergeten de avonddienstregeling van lijn 8 op zondag toe te voegen (andere dagen van de week is dit wel gebeurd). Ze hadden bij de VVV in Arnhem geen lijnennetkaartjes en betwijfelden of die nog zouden komen; er was immers toch niet veel veranderd. Hoop er deze week wel een van Nijmegen te krijgen, want die van vorig jaar heb ik ook al niet :cry: .
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Had dat maar gezegd. Kaarten lagen er zaterdag genoeg. Zover ik begrepen heb is er van Arnhem geen nieuwe papieren versie gekomen.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Frank »

Gelukkig heb ik die van Arnhem wel :) . Misschien dat ik morgenmiddag nog naar Nijmegen ga.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Srananbloke »

Vanavond noodgedwongen van lijn 331 gebruikgemaakt vanwege een wisselstoring tussen Arnhem en Nijmegen. Hoewel het al op de haltepalen staat, (sommige) abri's zijn voorzien van de tijden en ook DRIS correct is, filmt de 331 zelf nog steeds 31. Heeft vast nog wat tijd nodig voordat het in infoxx is verwerkt.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Frank »

Nog niet alle haltepalen zijn aangepast. Zelf heb ik vandaag gebruik gemaakt van lijn 14 door de storing. Hoewel de 300 en 331 net geweest waren vertrok de bus toch redelijk gevuld van het station. We moesten reizigers achterlaten bij het Velperplein, Airborneplein en St. Laurentiuslaan. Achterin de bus hadden imo nog wel wat extra mensen kunnen staan. Scheelt toch weer 30 minuten wachten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

De lijnfilm is al bekend blijkt uit Twitter.

Frank, als er iets met haltepalen niet klopt, maak dan even een lijstje en stuur dat naar mij door (graag zoveel details mogelijk, welke halte en welke richting en wat klopt er niet en wat moet het zijn), dan stuur ik dat door naar Twittermans (of je maakt zelf een Twitteraccount aan ;) )
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door BrengMe »

Lijnfilm is opgelost. Ik zit nu in bus 331 en hij toont ook gewoon 331.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Frank »

Net met lijn 331 gereisd van Nijmegen naar Elst - dat heb ik met de 31 ook zo vaak gedaan, maar meestal 's avonds laat - maar de situatie bij Lent is wel een ramp zeg. Tel daarbij op dat een stoplicht bij de nieuwe halte Citadel College niet op de bus leek te reageren en ik begrijp wel dat met +6,5 bij Elst aankwamen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Frank schreef:Net met lijn 331 gereisd van Nijmegen naar Elst - dat heb ik met de 31 ook zo vaak gedaan, maar meestal 's avonds laat - maar de situatie bij Lent is wel een ramp zeg. Tel daarbij op dat een stoplicht bij de nieuwe halte Citadel College niet op de bus leek te reageren en ik begrijp wel dat met +6,5 bij Elst aankwamen.
Leuk he, minuten lang voor een busstoplicht wachten? Dat had ik vroeger altijd in lijn 99 als er een touringcar op reed. Rond Dukenburg liep de lijn daardoor soms wel tot vijf minuten vertraging op.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door BrengMe »

Ik reis dagelijks naar de halte Citadel college (ik ga daar naar school :D ) en moet zeggen dat die stoplichten inderdaad lang op rood staan. Als je bij de Dijkstraat uitstapt en gaat lopen, is de afstand misschien groter, maar kom je eerder op school aan.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

BrengMe schreef:Ik reis dagelijks naar de halte Citadel college (ik ga daar naar school :D ) en moet zeggen dat die stoplichten inderdaad lang op rood staan. Als je bij de Dijkstraat uitstapt en gaat lopen, is de afstand misschien groter, maar kom je eerder op school aan.
Geef dat dan eens door aan Breng via Twitter of Facebook. Mogelijk is er iets niet goed met verkeerslichtbeïnvloeding (als ze dat daar hebben dij dat stoplicht).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Tochjo »

Op 1 december betaalde ik 10 cent meer voor mijn busreis dan op basis van 9292.nl te verwachten was. Keurig via breng.nl > Klantenservice en contact > Restitutie > 'Ga naar pagina' > op saldo gereisd en er is te veel saldo afgeschreven een formulier ingevuld. Krijg ik vandaag een mail dat ik het verkeerde formulier heb ingevuld :?

Zojuist dan maar het formulier ingevuld waar naar verwezen werd in de reactie van Connexxion (dat overigens volstrekt niet geschikt was om mijn situatie aan te geven, maar als zij dat willen, dan doe ik dat maar) én een klachtenformulier over de onjuiste link op de website. Ze geven zich niet zomaar gewonnen voor die 10 cent, maar ik evenmin 8-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Tochjo schreef:Op 1 december betaalde ik 10 cent meer voor mijn busreis dan op basis van 9292.nl te verwachten was. Keurig via breng.nl > Klantenservice en contact > Restitutie > 'Ga naar pagina' > op saldo gereisd en er is te veel saldo afgeschreven een formulier ingevuld. Krijg ik vandaag een mail dat ik het verkeerde formulier heb ingevuld :?

Zojuist dan maar het formulier ingevuld waar naar verwezen werd in de reactie van Connexxion (dat overigens volstrekt niet geschikt was om mijn situatie aan te geven, maar als zij dat willen, dan doe ik dat maar) én een klachtenformulier over de onjuiste link op de website. Ze geven zich niet zomaar gewonnen voor die 10 cent, maar ik evenmin 8-)
Ik pak in dat geval gewoon altijd het eerste formulier. Ik vink "4 euro" aan bij afgeschreven bedrag (je kunt daar niets invullen) en zet in de omschrijving neer wat ik betaald heb, wat het zou moeten zijn en wat ik graag terug zie. Binnen een dag heb ik meestal mijn geld terug (in het weekend kan het wat langer duren) en soms nog geld te veel ook :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Tochjo »

Ja precies, het afgeschreven bedrag kon ik niet correct invullen - om vervolgens toch maar te verklaren dat ik het naar waarheid heb ingevuld. Maar dit is me wel een gedoe zeg, bij Syntus en Arriva ging het makkelijker.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Srananbloke »

Ik vond tussen een stapeltje folders het wijkmagazine 'De Wester' (voor Waterkwartier/Wolfskuil), en tot mijn grote verbazing ontdekte ik in het magazine de naam en het gezicht achter die 'Breng weg, Novio terug' pamfletjes.

Het is een voormalig monteur van Novio die alle bussen die Novio heeft gehad kan overdenken en dromen. Toen bekend werd dat Novio het veld zou ruimen heeft hij bijna elke consumentenorganisatie/portal, politieke partijen, de burgemeester en weet ik het wie/wat nog nog meer benaderd om Novio te behouden. Inmiddels plakt hij geen pamfletten meer (een boete aan zijn broek :') ), maar hij schijnt nog dagelijks op het stationsplein aanwezig te zijn om fouten op te sporen en deze door te geven aan de Stadsregio.

tsja....
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Tochjo schreef:Ja precies, het afgeschreven bedrag kon ik niet correct invullen - om vervolgens toch maar te verklaren dat ik het naar waarheid heb ingevuld. Maar dit is me wel een gedoe zeg, bij Syntus en Arriva ging het makkelijker.
Als je het gewoon netjes in de omschrijving zet, dan kunnen ze je niks maken. Het feit dat het formulier pauper is, is niet jouw schuld. In het oude formulier kon je gewoon het bedrag invullen.
Srananbloke schreef:Ik vond tussen een stapeltje folders het wijkmagazine 'De Wester' (voor Waterkwartier/Wolfskuil), en tot mijn grote verbazing ontdekte ik in het magazine de naam en het gezicht achter die 'Breng weg, Novio terug' pamfletjes.

Het is een voormalig monteur van Novio die alle bussen die Novio heeft gehad kan overdenken en dromen. Toen bekend werd dat Novio het veld zou ruimen heeft hij bijna elke consumentenorganisatie/portal, politieke partijen, de burgemeester en weet ik het wie/wat nog nog meer benaderd om Novio te behouden. Inmiddels plakt hij geen pamfletten meer (een boete aan zijn broek :') ), maar hij schijnt nog dagelijks op het stationsplein aanwezig te zijn om fouten op te sporen en deze door te geven aan de Stadsregio.

tsja....
Triest, geef ze dan gewoon in eerste instantie bij de vervoerder door. Als die er niets mee doet, dan kun je dat altijd nog melden bij de Stadsregio. Dat van die boete verklaart wel waarom het zo stil is :') Is dat ook reden dat hij zijn Facebookpagina heeft hernoemt van Hermes weg naar iets van Hermes is onvriendelijk voor rolstoelgebruikers?
"Een touringcar is geen bus"
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door peter s »

Hier de site:

https://www.dewester.info/

Rechts onder kun je De Wester digitaal binnenhalen, dan pagina 10 en 11
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Srananbloke schreef:Ik vond tussen een stapeltje folders het wijkmagazine 'De Wester' (voor Waterkwartier/Wolfskuil), en tot mijn grote verbazing ontdekte ik in het magazine de naam en het gezicht achter die 'Breng weg, Novio terug' pamfletjes.

Het is een voormalig monteur van Novio die alle bussen die Novio heeft gehad kan overdenken en dromen. Toen bekend werd dat Novio het veld zou ruimen heeft hij bijna elke consumentenorganisatie/portal, politieke partijen, de burgemeester en weet ik het wie/wat nog nog meer benaderd om Novio te behouden. Inmiddels plakt hij geen pamfletten meer (een boete aan zijn broek :') ), maar hij schijnt nog dagelijks op het stationsplein aanwezig te zijn om fouten op te sporen en deze door te geven aan de Stadsregio.

tsja....
Triest, geef ze dan gewoon in eerste instantie bij de vervoerder door. Als die er niets mee doet, dan kun je dat altijd nog melden bij de Stadsregio. Dat van die boete verklaart wel waarom het zo stil is :') Is dat ook reden dat hij zijn Facebookpagina heeft hernoemt van Hermes weg naar iets van Hermes is onvriendelijk voor rolstoelgebruikers?
Ben benieuwd wanneer de eerste U-OV weg GVU terug actievoerder opstaat :mrgreen:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Michael 1988 »

Zal waarschijnlijk wel een autistisch persoon zijn die veranderingen moeilijk kan opvatten (net zoals de persoon achter de Novio weg actie). Ik vind eerder dat zo iemand gewoon hulp moet gaan zoeken, veranderingen komen er nu eenmaal en zoals hij al zegt was al in 2006 bekend dat Novio zal gaan verdwijnen omdat dat zo moest volgens de wetgeving. Hij heeft 7 jaar lang hulp kunnen zoeken om het verdwijnen van zijn geliefde bedrijf te kunnen verwerken. Dat kon hij beter doen i.p.v. er voor te gaan strijden om Novio in handen van de gemeente te behouden (waarbij veranderingen toch mogelijk zouden zijn). Nee daarvoor rent hij liever met een pijp achter iemand aan.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Srananbloke »

Als hij slim is, graaft hij nu nog zo'n rode Novio abri uit en plaatst die in de achtertuin voor het te laat is. Wel een afgelegen abri in het holst van de nacht, anders volgt er weer een boete :mrgreen:
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Bij de DAR staan nog twee ongebruikte rode abri's, eentje voor in zijn voortuin, eentje voor in zijn achtertuin. Daar stopte volgens mij vroeger lijn 7, de halte "DAR" kan ik me in ieder geval nog uit boekjes herinneren.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten