Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door Michael 1988 »

Man, die initiatiefnemers ken ik. Een van de twee was al van het begin af aan al rebels en vond de leeftijdsgrens van 16 al te hoog (dronk al op z'n 14e of 15e). Ik zal de naam maar niet noemen, maar een stratenmaker en een drukker komen dus met dit initiatief. Vraag me af waar ze het geld vandaan halen want de overheid betaalt geen rode cent en er moeten wel volle bussen zijn om dit rendabel te maken. Maar goed, slecht initiatief naar mijn mening :N
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door deadlock »

matti93 schreef:
Vinny schreef:Dat zou kunnen maar je kunt de tieners niet bestraffen. Ze hebben in Nederland geen strafbaar feit gepleegd, als ze in België wel legaal mogen drinken ;)
Openbare dronkenschap lijkt me wel een strafbaar feit, onafhankelijk van waar gedronken is.
Strafbaar is hij die "zich in kennelijke staat van dronkenschap op de openbare weg bevindt". De maximumstraf daarvoor is een hechtenis van ten hoogste twaalf dagen of een geldboete van de eerste categorie.
Openbare dronkenschap is een soortement van parapluwet waarmee je lastige mensen van straat kan halen. Zomaar controleren of iemand dronken is omdat 'ie ergens loopt is niet de bedoeling.

Goed, het eindpunt van dit verhaal is; De gemeentes zijn zelf verantwoordelijk voor de controles, zitten hier niet op te wachten want het levert niets op (alcoholgebruik onder jongeren daalt al meer dan een decennium best hard) en die comazuipers komen toch wel aan hun bier, geleverd door paps en mams of grote broer. Daarnaast bestaat er zoiets als goed ouderschap en eigen verantwoordelijkheid. Die verantwoordelijkheid begint niet opeens als je 18 jaar oud bent, die begint eerder. Alle soorten verdovende middelen moeten gedecriminaliseerd worden. Criminaliteit neemt er spectaculair door af en het levert enkele miljarden aan belastinginkomsten per jaar op. Politie kan zich dan ook bezig houden met zaken die er echt toe doen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:Ik denk niet dat de categorie jongeren waarop wordt gemikt €20 voor de bus gaat betalen. Dat geld zetten ze liever om in kratten bier bij de lokale supermarkt die ze hun broer van 18 laten kopen.

Ik vrees dus dat dit een kansloos initiatief is, noch los van het probleem om touringcarbedrijven te vinden die midden in de nacht op stap willen met dronken pubers.
Diamond zou je daar waarschijnlijk nog zo gek voor krijgen, die hebben daar speciaal aftandse bussen voor en doen dat soort vervoer (vervoer van dronken mensen) regelmatig.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door Michael 1988 »

Hebben ze wel genoeg bussen om de 8 lijnen te rijden? Pas is er namelijk al 1 afgebrand en ze hebben dan nog 3 of 4 gelede's (plus een plukbus) en nog een standaard en dubbeldekker (meen dat een van de Ex-CXX gelede's was afgebrand).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door fogeltje »

Zelf waarschijnlijk niet, maar voor een deel zouden ze daarin wel in moeten kunnen voorzien volgens mij.

Ik wist niet dat ze voormalige CXX bussen hadden. Of doel je op de B88's? Die kwamen van GVU af.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef: Diamond zou je daar waarschijnlijk nog zo gek voor krijgen, die hebben daar speciaal aftandse bussen voor en doen dat soort vervoer (vervoer van dronken mensen) regelmatig.
Bestaan die dan nog? Het laatste wat ik er ooit van gehoord heb was toen ze een paar jaar geleden door Arriva eruit geknikkerd zijn. Ze reden in de spits een aantal vaste ritten op de lijnen 156, 157 en 158. Daarvoor gebruikten ze ex-GVU bussen van 22 jaar oud waarvan de verwarming kapot was. Toen het 's winters begon te vriezen regende het klachten bij Provincie en was het einde oefening. Ze hadden trouwens ook nog een luxe donkerrode ex-CXX gelede bus, die was wel comfortabel.
Laatst gewijzigd door Frans F op vr 20 dec 2013, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:
fogeltje schreef: Diamond zou je daar waarschijnlijk nog zo gek voor krijgen, die hebben daar speciaal aftandse bussen voor en doen dat soort vervoer (vervoer van dronken mensen) regelmatig.
Bestaan die dan nog? Het laatste wat ik er ooit van gehoord heb was toen ze een paar jaar geleden door Arriva eruit geknikkerd zijn. Ze reden in de spits een aantal vaste ritten op de lijnen 156, 157 en 158. Daarvoor gebruikten ze ex-GVU bussen van 22 jaar oud waarvan de verwarming kapot was. Toen het 's winters begon te vriezen regende het klachten bij Provincie en was het einde oefening. Ze hadden trouwens ook nog een donkerrode Duitse gelede bus, die was wel comfortabel.
Diamond bestaat nog steeds, ik zag einde van de zomer nog een tourbus van hun nabij het centrum van Nijmegen. Tot en met december 2012 hadden ze 's ochtends een vaste rit lijn 99 Uden naar Nijmegen, meestal met twee gelede bussen. Daar was ik in die tijd nog vaste reiziger op. Per 6 januari 2013 is dat Munckhof geworden. Diamond reed die ritten meestal met 1 of 2 B88 (de voormalige GVU bussen), soms werd een van die bussen vervangen door een gelede touringcar van hun. Volgens mij hadden ze nog wel de ritten op de 156/157/158 behouden. Ze blijven een van de weinige aanbieders in de regio met gelede bussen en aangezien Arriva zelf geen gelede bussen heeft moeten ze wel.

Overigens viel dat met die klachten wel mee volgens mij, want het duurde jaren voordat Diamond er op lijn 99 uit geknikkerd werd. Volgens mij kon Arriva gewoon geen andere aanbieder met gelede bussen vinden. Die Duitse bus van hun ken ik niet. Heb wel in de gelede touringcar (wellicht bedoel je die), de gelede ex-GVU, een gewone touringcar, de dubbeldekker en een mini-touringcar (22 personen ofzo) gezeten.

Die B88 begon overigens op het einde ook te lekken. Rechts voorin moest je bij regen niet meer gaan zitten.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door Frans F »

Nee, ze zijn er toen (in 2009) echt acuut uitgegooid. Sindsdien rijdt Arriva richting Eindhoven de ritten zelf met een gewone bus, op schooldagen worden twee ritten op lijn 156 vooraf gegaan door een extra touringcar vanaf Schijndel (begin bij de garage van Dortmans) tot Eindhoven.

Op lijn 158 reed sindsdien ook Dortmans ter versterking, maar dat is al heel snel beëindigd toen het aantal ritten op lijn 160 drastisch werd uitgebreid.

Vreemd dat ze op lijn 99 wel zijn blijven rijden. Inderdaad, gelede bussen zijn moeilijk te huren, maar deze bussen voldeden op geen enkele manier aan de eisen uit de concessie.

Even op internet gekeken en een fotootje gevonden van die luxe bus. Het was inderdaad een gelede touringcar ex-CXX, de 362. Hij leek me qua type echt Duits, maar misschien was hij nog van Den Oudsten of zo.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:Nee, ze zijn er toen echt acuut uitgegooid. Sindsdien rijdt Arriva richting Eindhoven de ritten zelf met een gewone bus, op schooldagen worden twee ritten op lijn 156 vooraf gegaan door een extra touringcar vanaf Schijndel (begin bij de garage van Dortmans) tot Eindhoven.

Op lijn 158 reed sindsdien ook Dortmans ter versterking, maar dat is al heel snel beëindigd toen het aantal ritten op lijn 160 drastisch werd uitgebreid.

Vreemd dat ze op lijn 99 wel zijn blijven rijden. Inderdaad, gelede bussen zijn moeilijk te huren, maar deze bussen voldeden op geen enkele manier aan de eisen uit de concessie.

Even op internet gekeken en een fotootje gevonden van die luxe bus. Het was inderdaad een gelede touringcar ex-CXX, de 362. Hij leek me qua type echt Duits, maar misschien was hij nog van Den Oudsten of zo.
Wanneer zijn ze er dan acuut uitgegooid? In september 2012 was al bekend dat ze per januari niet meer mochten rijden op lijn 99, dat is niet acuut maar leek er gewoon op dat hun contract niet verlengd werd. Of bedoel je dat ze dit jaar op hun resterende ritten eruit geflikkerd zijn? Verbazen zou het me niet veel. Op lijn 99 reden ze vaak met vertraging en ze verkochten kaartjes aan mensen die geen OVC konden tonen. Dat vond ik nog het meest onbehoorlijke en heb ik nooit bij andere touringcarren gezien. Alsof zij op zicht konden zien of ik geld op mijn OVC had staan. Ze hebben in ieder geval eind 2012 en begin 2013 nog versterking gereden op 152/156/157 (lijn 99 dus t/m december 2012).

Heel vroeger kwam ik ze ook nog op lijn 121 Eindhoven - Uden tegen, toen Arriva de lijn nog met Hermes deelde, maar dat is inmiddels alweer een flinke tijd geleden.

EDIT: die "Duitse touringcar" is de gelede touringcar waar ik op doelde, ik dacht dat ze er dan meer van hadden, maar dat weet ik niet zeker. Die kwam ik vroeger op lijn 121 en later op lijn 99 tegen. Op lijn 99 reed deze meestal alleen, later gingen ze ivm de drukte met twee bussen rijden en kwam de ex-GVU 533 er meestal bij, soms reden ze zelfs beide ritten met ex-GVU bussen.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door Michael 1988 »

Diamond heeft of had 4 rijklare gelede bussen en 1 gelede plukbus (ex-GVU 4549). De plukbus staat een eindje verderop op de NCB laan in iemands achtertuin. Diamond heeft of had 2 gelede B88 bussen van GVU (ex 4516 en 4533) en 2 Berkhof Excellence gelede bussen, afkomstig van CXX (ex-362 en ex 364, die luxer zijn dan de ex-GVU bussen). De ex CXX 364 is echter op 30 november in brand gevlogen (zie hier voor meer info). Daarnaast heeft Diamond als ik me niet vergis nog een 13m dubbeldekker, een Mercedes touringcar (schat 10m), een 13m touringcar (mogelijk ex-OV) en een minibus of taxibus (weet het even niet meer zeker).

Dat zijn dus 7 bussen (afgezien van de taxibus). Maar die ex-GVU bussen zijn goed genoeg voor dat "zuipvolk". Een van de laatste keren dat ik in een van de bussen zat deden de stopknoppen en de radio (ja die bussen hadden radio) het al niet :P. Alleen dat met de verwarming kan wel problemen opleveren (lees onderkoeling).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:Diamond heeft of had 4 rijklare gelede bussen en 1 gelede plukbus (ex-GVU 4549). De plukbus staat een eindje verderop op de NCB laan in iemands achtertuin. Diamond heeft of had 2 gelede B88 bussen van GVU (ex 4516 en 4533) en 2 Berkhof Excellence gelede bussen, afkomstig van CXX (ex-362 en ex 364, die luxer zijn dan de ex-GVU bussen). De ex CXX 364 is echter op 30 november in brand gevlogen (zie hier voor meer info). Daarnaast heeft Diamond als ik me niet vergis nog een 13m dubbeldekker, een Mercedes touringcar (schat 10m), een 13m touringcar (mogelijk ex-OV) en een minibus of taxibus (weet het even niet meer zeker).

Dat zijn dus 7 bussen (afgezien van de taxibus). Maar die ex-GVU bussen zijn goed genoeg voor dat "zuipvolk". Een van de laatste keren dat ik in een van de bussen zat deden de stopknoppen en de radio (ja die bussen hadden radio) het al niet :P. Alleen dat met de verwarming kan wel problemen opleveren (lees onderkoeling).
Als je genoeg gezopen hebt, dan missen die lui de verwarming toch niet ;) Ze hebben inderdaad radio, dat kan het dronken volk vaak ook waarderen.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Michael 1988 schreef:Diamond heeft of had 4 rijklare gelede bussen en 1 gelede plukbus (ex-GVU 4549). De plukbus staat een eindje verderop op de NCB laan in iemands achtertuin. Diamond heeft of had 2 gelede B88 bussen van GVU (ex 4516 en 4533) en 2 Berkhof Excellence gelede bussen, afkomstig van CXX (ex-362 en ex 364, die luxer zijn dan de ex-GVU bussen). De ex CXX 364 is echter op 30 november in brand gevlogen (zie hier voor meer info). Daarnaast heeft Diamond als ik me niet vergis nog een 13m dubbeldekker, een Mercedes touringcar (schat 10m), een 13m touringcar (mogelijk ex-OV) en een minibus of taxibus (weet het even niet meer zeker).

Dat zijn dus 7 bussen (afgezien van de taxibus). Maar die ex-GVU bussen zijn goed genoeg voor dat "zuipvolk". Een van de laatste keren dat ik in een van de bussen zat deden de stopknoppen en de radio (ja die bussen hadden radio) het al niet :P. Alleen dat met de verwarming kan wel problemen opleveren (lees onderkoeling).
Als je genoeg gezopen hebt, dan missen die lui de verwarming toch niet ;) Ze hebben inderdaad radio, dat kan het dronken volk vaak ook waarderen.
Anders geven ze voor vertrek iedereen maar een gratis glas Gluwein tegen onderkoeling.
Heeft het GVU al zijn geleed materieel al verkocht ? Anders zou Diamond wat vanhools kunnen overnemen om hun huidige wagenpark te vernieuwen en voldoende materieel te hebben voor de zuipritten.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door Michael 1988 »

We wijken trouwens af van het onderwerp en gezien dat waar het onderwerp over gaat wil ik vragen aan een moderator om een slot hier op te zetten. Dit gaat namelijk NIET over openbaar vervoer maar over een of andere onderneming die nog niet eens zijn eerste rit heeft gereden, laat staan kans van slagen zal hebben of een echt goed alternatief biedt voor openbaar vervoer richting België.

Overigens als je dronken bent heb je minder snel het besef hoe koud het is buiten. Als de verwarming niet goed deugt en de jeugd hun jassen uittrekken (wat ze ook met werkende verwarming zullen doen overigens) of helemaal geen jas bij zich hebben (en het is aardig fris buiten, al dan dat het vriest buiten), zullen er een paar blauw aan gaan lopen. Ik ben dan wel geen arts, maar dit was wel een van de dingen die ik leerde in mijn EHBO-cursus.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef: Anders geven ze voor vertrek iedereen maar een gratis glas Gluwein tegen onderkoeling.
Heeft het GVU al zijn geleed materieel al verkocht ? Anders zou Diamond wat vanhools kunnen overnemen om hun huidige wagenpark te vernieuwen en voldoende materieel te hebben voor de zuipritten.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren daar de eigenaar van Diamond allergisch is voor van Hool bussen. Hij heeft het liefste Duitse wagens (Mercedes/Neoplan).
Michael 1988 schreef:een Mercedes touringcar (schat 10m), [..] en een minibus of taxibus (weet het even niet meer zeker).
Die 10m (blauwe) is een Tourino (MB o510). De midibus/taxibus is een Ford Transit.
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door Michael 1988 »

Hainje schreef:
Mr-W schreef: Anders geven ze voor vertrek iedereen maar een gratis glas Gluwein tegen onderkoeling.
Heeft het GVU al zijn geleed materieel al verkocht ? Anders zou Diamond wat vanhools kunnen overnemen om hun huidige wagenpark te vernieuwen en voldoende materieel te hebben voor de zuipritten.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren daar de eigenaar van Diamond allergisch is voor van Hool bussen. Hij heeft het liefste Duitse wagens (Mercedes/Neoplan).
En daarom kocht hij ook Ex-CXX bussen (Berkhof Excellence) en ex-GVU bussen (Den Oudsten) ;)?
Hainje schreef:
Michael 1988 schreef:een Mercedes touringcar (schat 10m), [..] en een minibus of taxibus (weet het even niet meer zeker).
Die 10m (blauwe) is een Tourino (MB o510). De midibus/taxibus is een Ford Transit.
Het is al een tijdje geleden dat ik daar ben langsgefietst en wist het niet meer zeker wat voor types het waren. De kleuren wist ik nog wel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef:
Hainje schreef:
Mr-W schreef: Anders geven ze voor vertrek iedereen maar een gratis glas Gluwein tegen onderkoeling.
Heeft het GVU al zijn geleed materieel al verkocht ? Anders zou Diamond wat vanhools kunnen overnemen om hun huidige wagenpark te vernieuwen en voldoende materieel te hebben voor de zuipritten.
Dat zie ik niet zo snel gebeuren daar de eigenaar van Diamond allergisch is voor van Hool bussen. Hij heeft het liefste Duitse wagens (Mercedes/Neoplan).
En daarom kocht hij ook Ex-CXX bussen (Berkhof Excellence) en ex-GVU bussen (Den Oudsten) ;)?
Hainje schreef:
Michael 1988 schreef:een Mercedes touringcar (schat 10m), [..] en een minibus of taxibus (weet het even niet meer zeker).
Die 10m (blauwe) is een Tourino (MB o510). De midibus/taxibus is een Ford Transit.
Het is al een tijdje geleden dat ik daar ben langsgefietst en wist het niet meer zeker wat voor types het waren. De kleuren wist ik nog wel.
Waarschijnlijk onder het motto "Alles behalve een Belg".
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door Hainje »

Michael 1988 schreef: En daarom kocht hij ook Ex-CXX bussen (Berkhof Excellence) en ex-GVU bussen (Den Oudsten) ;)?
Dat zijn voorkeur naar die merken uit gaat wil nog niet zeggen dat hij altijd voldoende geld op zijn bankrekening heeft staan om ook daadwerkelijk zulke bussen te kopen. Daarnaast moet je - in geval van tweede hands - ook maar net een goede bus tegenkomen.
fogeltje schreef:Waarschijnlijk onder het motto "Alles behalve een Belg".
Ja ehhh, dat dus. Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voor Alcohol bij het stappen met de bus naar België

Bericht door fogeltje »

Ik hoorde trouwens in een radiobericht over dit onderwerp dat ze nog wel de kat uit de boom willen kijken of jongeren er wel behoefte aan hebben "want misschien komen ze na 1 januari toch nog gewoon cafés binnen". Of zoiets. Ik luisterde maar met een half oor.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten