Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Tochjo »

fogeltje schreef:
Tochjo schreef:Ja precies, het afgeschreven bedrag kon ik niet correct invullen - om vervolgens toch maar te verklaren dat ik het naar waarheid heb ingevuld. Maar dit is me wel een gedoe zeg, bij Syntus en Arriva ging het makkelijker.
Als je het gewoon netjes in de omschrijving zet, dan kunnen ze je niks maken. Het feit dat het formulier pauper is, is niet jouw schuld. In het oude formulier kon je gewoon het bedrag invullen.
Claim is gisterochtend goedgekeurd; in plaats van 10 cent stond € 1,36 klaar, wat precies de door mij betaalde ritprijs is (voor de rit die dus € 1,26 had moeten kosten). Prima, meer terug is ook goed :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Nieuwe tarieven per 2014: http://breng.nl/reizen-met-breng/14/nie ... breng/3208

Vreemd dat ze kaartverkoop in de bus willen ontmoedigen en daardoor het Breng-retour afschaffen maar enkeltjes na 9 uur vervolgens wel goedkoper maken. Dat heft elkaar nagenoeg op. Voor 9 uur worden enkeltjes duurder dan het nu is, na 9 uur worden enkeltjes goedkoper dan het nu is. Men claimt dat reizen met de chipkaart goedkoper blijft, maar in een aantal gevallen was dat in de oude situatie al niet zo.

Het nachtbustarief wijzigt ook al weer voor de derde keer. Of dat nog kostendekkend op de lange afstand gaat zijn weet ik niet.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Even verder vanaf http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 50#p282049

Verhaal kort: Arriva Noord-Brabant rijdt morgen, kerstavond 24 december, als enige Arriva-onderdeel na 20:00 niet meer vanaf het beginpunt. Breng doet dit niet. Maar op lijn 99 levert dit, uiteraard, weer problemen op. Na 19:00 rijdt Arriva alle ritten Nijmegen - Uden. Breng rijdt alleen nog drie tussenritten van Nijmegen naar Grave (en niet meer terug). Dus vanaf 20:00 rijdt de laatste bus naar Grave al om 21:42 (de laatste lijn 9 vertrekt al om 20:53) of men moet tot 0:31 willen wachten. Vanuit Grave vertrekt de laatste 99 naar Nijmegen al om 19:26 (als ik de exacte tijd goed in mijn hoofd heb) en misschien om 21:37 nog een lijn 9, ik weet niet of die laatste rit nog keert.

Maar de reiziger hoort niets en denkt dus, vooral bij Breng, dat de bussen gewoon rijden. Dus die zal mogelijk wel wachten op een bus die niet komt. Alleen een reiziger als fogeltje zal misschien op het idee komen dat, aangezien er twee vervoerders rijden, mogelijk toch op kerstavond iets aan de hand gaat zijn. Ik ga ervan uit dat de gemiddelde reiziger dit niet zo in de gaten houdt. Die zal het een worst wezen of de bus roze of wit is en of er Breng of Arriva op staat, zolang het maar rijdt.

Dit heb ik dus op Twitter aangekaart, allereerst als vraag hoe het zit en daarna nahakend bij Arriva dat ik niks op hun site daarover kan vinden. Breng dacht dat ik het over oudjaarsavond had.

En nu verder.

Een mea culpa van Arriva gehad dat het slecht is dat op de website niet te vinden is dat morgen na 20:00 niets meer rijdt. Ze gaan proberen dit nog goed te communiceren. Vanuit Breng nog steeds niet, nu vindt men weer "er verandert niets dus er hoeft niets gecommuniceerd te worden" en leest men dus weer over mijn lijn 99 verhaal heen.

Het zijn wel de reizigers van Breng die morgen in de kou staan, vooral naar Grave toe, dat stuk heeft toch de meeste reizigers. Reizigers vanuit Uden zullen het voornamelijk wel weten denk ik, als Arriva dit vandaag nog communiceert en ze weten het misschien van voorgaande jaren nog. In Nijmegen gaat men er dus juist vanuit dat alles rijdt omdat dit al langer zo is (en nogmaals, ze kijken niet naar welke naam er op de bus staat, vooral als op een lijn beide vervoerders gewoon rijden, dan mag je ervan uitgaan dat ze ook allebei dezelfde dienstregeling op alle tijden rijden, zoals op Hemelvaartsdag).

Ik snap dat Breng de ritten niet zomaar kan overnemen. Ten eerste liggen die contractueel bij Arriva, ten tweede, ook al zou het mogen, ze krijgen er geen geld voor en doen het dus niet. Erg onvriendelijke tegenover de klant maar ik begrijp het natuurlijk wel. Wellicht zou men de klant een beetje tegemoet kunnen komen en de tussenritten naar Grave van 19:42, 20:42 en 21:42 eenmalig kunnen schrappen (wel nog goed communiceren) en daarvoor de ritten naar Uden laten rijden van 20:12, 21:12, 22:12 en 23:12. Dat haal je DRU neutraal nog niet (ook al haal je ook de rit Nijmegen - Uden van 18:33 eruit), maar het zou een begin zijn. De andere kant op kun je eventueel nog geheel laten vervallen (zoals gezegd, in Uden zal de Brabantse reiziger er wel vanuit gaan dat niks meer rijdt), of pas weer in Grave beginnen.

Ik ben al bijna geneigd om morgen de bus te pakken naar Nijmegen en "gedupeerd" te worden zodat ik stampij kan maken :') (ik heb verder altijd een slaapplek in Nijmegen en de rest van Breng rijdt wel dus daar kom ik wel). Maar dat gaat mij wat te ver, ik ga nu niet de vervoerders opzettelijk zitten stangen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door huibf »

de 9292 site geeft aan:

laatste bus naar Nijmegen 20:02
laatste bus naar Uden 20:11

De reisinfoplanner van 9292 betrekken sinds een tijdje de info via 9292 ov (en toont dus ook hun concurrenten)
Het is dit keer dus wel degelijk terecht.

Vorig jaar zijn de ritten op oudjaar op de CXX sites doorgestreept in rood wat betreft de actuele vertrektijden.
Wellicht dat dat dit jaar ook weer gebeurd...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Ik zie dat 9292 morgenavond inderdaad om 20:12 de laatste laat zien. Maar ontneemt dat de plicht bij de vervoerders om dit duidelijk te communiceren? Vooral vaste reizigers zullen niet altijd 9292 raadplegen om te kijken of de bus rijdt, vooral in Nijmegen waar men niet stil zal staan bij het feit dat op kerstavond de bussen in andere gebieden niet rijden. Ook verwarrend! Arriva zelf zegt: na 20:00 vertrekt geen bus meer op het beginpunt, maar op 9292 dus wel. Het wordt er niet duidelijker op.

Bij breng.nl had ik al gekeken. Tijden voor 24 december na 21:00 opgevraagd, daar was op kerstavond in ieder geval niets gestreept.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door huibf »

dat doorstrepen is alleen op de dag zelf <actuele reisinfo per lijn>
Maar of dat dan morgen ook specifiek op de 99 is....

In Eindhoven rijdt ook Arriva.
Onbekenden zullen dus uren wachten op een Arrivabus, temeer omdat er wel Hermesbussen rijden.
Enfin... ik ben nog nooit op Kerstavond met het OV gegaan, ook niet op oudjaarsavond.
Ik kan dan niet meer lopen van het eten :D
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 23 dec 2013, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
fogeltje schreef:Ik zie dat 9292 morgenavond inderdaad om 20:12 de laatste laat zien. Maar ontneemt dat de plicht bij de vervoerders om dit duidelijk te communiceren? Vooral vaste reizigers zullen niet altijd 9292 raadplegen om te kijken of de bus rijdt, vooral in Nijmegen waar men niet stil zal staan bij het feit dat op kerstavond de bussen in andere gebieden niet rijden. Ook verwarrend! Arriva zelf zegt: na 20:00 vertrekt geen bus meer op het beginpunt, maar op 9292 dus wel. Het wordt er niet duidelijker op.

Bij breng.nl had ik al gekeken. Tijden voor 24 december na 21:00 opgevraagd, daar was op kerstavond in ieder geval niets gestreept.
dat doorstrepen is alleen op de dag zelf <actuele reisinfo per lijn>
Maar of dat dan morgen ook specifiek op de 99 is....
Volgens mij snapt Twittermans mijn opmerking ook nog steeds niet of men vindt bij Breng dat dit hun taak niet is omdat deze ritten door Arriva gereden worden. In dat laatste geval zou het gewoon het nieuwste staaltje klantvriendelijkheid zijn omtrent die lijn als het gaat om afstemming van dienstregelingen bij afwijkingen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door huibf »

Gezamenlijke lijnen wil zeggen gezamenlijke verantwoordelijkheid, maar dat is iets wat ze niet kennen/kannen/kunnen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 23 dec 2013, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Somoht »

huibf schreef:de 9292 site geeft aan:

laatste bus naar Nijmegen 20:02
laatste bus naar Uden 20:11

De reisinfoplanner van 9292 betrekken sinds een tijdje de info via 9292 ov (en toont dus ook hun concurrenten)
Het is dit keer dus wel degelijk terecht.

Vorig jaar zijn de ritten op oudjaar op de CXX sites doorgestreept in rood wat betreft de actuele vertrektijden.
Wellicht dat dat dit jaar ook weer gebeurd...
Ga maar er niet vanuit dat 9292 klopt, ik ben nog in discussie over hoe 9292 uberhaupt dit soort acties uitvoert. In de dienstregelingen geleverd via de ND-OVloketten staan gewoon bussen op kerstavond en oudjaarsavond. Ik wil preciezere overzichten dan "na 20:00 rijdt niets meer van beginpunten". Lijn 99 en andere lijnen staan morgen ook op de DRIS'sen zonder communicatie!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Ik neem 9292 sowieso al best lang met een korrel zout (naja, een slok koffie, zout staat beneden en de koffie van vanmiddag is nog steeds niet op) als het hierom gaat.

Als ze hun "na 20:00 uur" verhaal echt consequent zouden toepassen (20:00 vertrekt nog, 20:00:01 niet meer), dan zou ik dat op zich goed genoeg vinden, maar nog beter vind ik inderdaad gewoon een overzicht van de laatste bussen, alle bussen. En dat gaat dan over de informatie op de website en dergelijke. DRISsen zouden het ook moeten geven (let op, vandaag aangepaste dienstregeling wegens bla bla, laatste bus vertrek om 20:23 (ervan uitgaande dat het een halte onderweg is)). Daarvoor zijn die dingen er toch? Met de D voor Dynamisch! Anders zijn het gewoon veredelde haltevertrekstaten en kun je dat geld voor kosten en onderhoud beter op mijn bankrekening storten, dan gebeurt er iets nuttigers meer.

Waarom zijn dit soort dagen vaak een drama en waarom zijn afwijkende dienstregelingen op lijn 99 sowieso altijd een drama? Dit jaar met Hemelvaart ging het voor het eerst in 3 jaar semi-goed (men reed wel bij Breng, maar had de rest van de omlopen er volgens mij niet op aangepast omdat Breng met grotere vertraging reed dan normaal).
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 23 dec 2013, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Somoht »

Ik heb geen idee hoe 9292 het communiceert maar ik stel zowiezo vragen bij het "na 20:00 stopppen met rijden van beginpunten". Telt dan een rit die om 20:00 vertrekt nog mee? Maken ritten hun omloopslagje niet af
HTM,GVB, RET tram/bus leveren tenminste dit soort avonden in de dienstregeling. Tijd dat streekvervoerders dit ook eens gaan doen.
Laatst gewijzigd door Somoht op ma 23 dec 2013, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door huibf »

Ik weet dat de infotins en drissen in Eindhoven wel de info toonden over oudjaar, ik heb hier op dit forom ook een plaatje van getoont.
wat betreft 20.00 uur veolia doet het sinds 2 jaar netjes, gewoon met een overzicht van alle lijnen.

Ik vindt 9292 een prima app.
20.00 is een globale tijd. En altijd startend vanaf de beginhalte.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Somoht »

huibf schreef:Ik weet dat de infotins en drissen in Eindhoven wel de info toonden over oudjaar, ik heb hier op dit forom ook een plaatje van getoont.
wat betreft 20.00 uur veolia doet het sinds 2 jaar netjes, gewoon met een overzicht van alle lijnen.

Ik vindt 9292 een prima app.
20.00 is een globale tijd. En altijd startend vanaf de beginhalte.
Die DRIS'sen gebeurt vermoedelijk met een vrije-tekst bericht van Connexxion, kan foto niet zo snel vinden. Echter bij Arriva/Veolia ligt er niet/nauwelijks een infrastructuur voor die berichten.

Mijn probleem ligt ook dat 9292 nu tegen vervoerders doet alsof het is opgelost terwijl het door 9292 aangeleverde Google Maps nog gewoon doet alsof er bussen rijden morgenavond -> http://goo.gl/maps/gWjw3
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door fogeltje »

Breng verwijst me nu weer leuk naar de dienstregelingspagina van lijn 99 voor dinsdag. Tja, dat strookt dus niet met de informatie die Arriva uitdeelt en DAAR gaat het mij nu juist om. *zucht* Elk voornemen wat ik had om morgen nog even naar Nijmegen te gaan begraaf ik bij deze. Winkelen kan ik ook gewoon in het dorp, nog goedkoper ook en ik hoef niet zo op de klok te kijken om voor de zekerheid ruim op tijd naar huis te gaan.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door huibf »

huibf schreef:Ik weet dat de infotins en drissen in Eindhoven wel de info toonden over oudjaar, ik heb hier op dit forom ook een plaatje van getoont.
Somoht schreef: Die DRIS'sen gebeurt vermoedelijk met een vrije-tekst bericht van Connexxion, kan foto niet zo snel vinden. Echter bij Arriva/Veolia ligt er niet/nauwelijks een infrastructuur voor die berichten.
Afbeelding


Dit staat er overigens op de site als je info opvraagt over een lijn op 31-12

Afbeelding
Laatst gewijzigd door huibf op ma 23 dec 2013, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door Somoht »

huibf schreef:
huibf schreef:Ik weet dat de infotins en drissen in Eindhoven wel de info toonden over oudjaar, ik heb hier op dit forom ook een plaatje van getoont.
Somoht schreef: Die DRIS'sen gebeurt vermoedelijk met een vrije-tekst bericht van Connexxion, kan foto niet zo snel vinden. Echter bij Arriva/Veolia ligt er niet/nauwelijks een infrastructuur voor die berichten.
Thanks, dat ziet er idd uit als een vrije-tekst bericht. Er is een vorm van vrije-tekst bericht kun je alle vertrektijden van een bord wissen. Die staan nu iig nog niet klaar.
Kun je overigens bevestigen dat 9292 correct is qua oudjaarsavond, heb het idee dat ze daar alles na 20uur hebben gedelete terwijl connexxion.nl zegt laatste bus 20:00/20:15 vanaf Arnhem CS in aansluiting met trein.


Meer on-topic qua Breng. Eerste helft van Breng data staat nu in de OpenOV appjes. Nijmegen is helaas per abuis nog niet toegevoegd aan de subscripties bij GOVI en elke vorm van bureaucreatie gaat trager rond de feestdagen ;)
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #13

Bericht door huibf »

Ik ben geen foto van de drissen in eindhoven.
het zijn 3 regels, waarvan de onderste regel 3 keer repterend de latere actuele tijden toont.

overigens is ook hier de mogelijkheid om de actuele tijden de vervangen door 3 tekstregels, over 3 paginas.
volgensmij kan het niet beide tergelijktijd.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door huibf »

Afbeelding
Dit toont tegenwoordig CXX als rituitval (vorig jaar ook al). Uiteraard alleen op de 'huidige' dag.
Ik heb het ooit een keer eerder gezien, als een rit bijvoorbeeld +60 heeft
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Somoht »

huibf schreef:Afbeelding
Dit toont tegenwoordig CXX als rituitval (vorig jaar ook al). Uiteraard alleen op de 'huidige' dag.
Ik heb het ooit een keer eerder gezien, als een rit bijvoorbeeld +60 heeft
Dit jaar is er in elk geval voor alle ritten ook via de koppelvlakken (koppelvlak 17 in dit geval) ook de rituitval uitgestuurd naar de DRIS'sen en appjes. Dat gaat dus ook helemaal goed :). Geen idee of de DRIS'jes in SRAN al om kunnen gaan met rituitval, Breng verstuurt het wel met enige regelmaat.
9292 heeft overigens een ritje hier en daar te veel (handmatig) verwijderd, https://twitter.com/somoht/status/417347227590623232
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Michael »

Bij de DRIS'sen die onder beheer van de provincie Noord Brabant vallen staat er een mededeling dat er na 20:00 geen bussen meer vertrekken vanaf hun beginpunt. Maar zodra de bussen gestopt zijn met rijden blijven de ritten wel aangekondigd worden op de DRIS.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Somoht »

Michael schreef:Bij de DRIS'sen die onder beheer van de provincie Noord Brabant vallen staat er een mededeling dat er na 20:00 geen bussen meer vertrekken vanaf hun beginpunt. Maar zodra de bussen gestopt zijn met rijden blijven de ritten wel aangekondigd worden op de DRIS.
/offtopic
Hermes heeft ook KV17 (rituitval) uitgestuurd. Arriva en Veolia komt ook goed :)
Laatst gewijzigd door Somoht op di 31 dec 2013, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door webguy »

Ga dus vooral even kijken vanavond Michael of er idd wordt aangegeven dat de ritten niet rijden ;) Met foto is nog mooier.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Michael »

Ik zal het wel in de gaten houden. En eventueel een plaatje met mijn mobiel maken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Waarom is dit topic overigens weer samengevoegd? Niet dat het me stoort, maar valt me opeens op.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten