(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Hier in Dordt hebben ze ooit eens bij de reconstructie van een kruispunt heel veel moeite gedaan om de bushalte ernaast nog bereikbaar te houden... daar ligt nu een mooie diagonale drempel bij de inrit van het woonerf zodat de bus er niet overheen zou hoeven om de halte in te rijden.
Klein detail: ten tijde van de reconstructie aldaar reed er al een jaar geen bus meer langs. De bus is er nu terug, maar die stopt daar niet meer omdat de volgende halte zowiezo altijd al om de hoek lag. We zullen het maar historisch besef noemen... 'tis nog een laatste restantje van de keerlus uit de eerste jaren van Stadspolders :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

Bij mijn werk staat ook een halte waar al jaren geen bus meer langs rijdt, en af en toe zie ik er nog wel eens mensen op een bus wachten die niet komt. :P
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Op de Hooigracht staat een abri en is een haventje, maar de tegels zijn weg. Al minstens zolang ik in Leiden woon (nu 5 jaar) komt daar geen bus meer :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat vreemd zeg, mij zijn nooit ongebruikte haltes hier opgevallen :shock:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Volgens mij staan op de Amstelveenseweg (op het oude traject van lijn 6) nog haltes, ze hebben er in ieder geval nog gestaan toen die lijn al opgeheven was :wink:
Ook bij metrostation Venserpolder stond in ieder geval anderhalf jaar terug nog een abri, terwijl er al een tijdje geen bus meer kwam :wink:
Verder is er nog een zooitje haltes waar vroeger bussen kwamen, maar nu alleen nog maar nachtbussen. "Normale" haltes waar alleen nachtbussen komen hebben alleen een paaltje (bv langs de Hobbemakade), maar bijvoorbeeld langs De Alpen (in de Akerpolder) staan haltes met abri en prullenbakje enzo.
Zijn er dus genoeg in Amsterdam :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door webguy »

Er zit er ook eentje in Wageningen bij de uni: er is een nieuwe Valleilijn halte aangelegd, maar een meter of twee later liggen nog de tegels van de oude halte, maar de abri is wel weg...

Hier nog een (mislukte) foto van zo'n Edese Volvo 7700... Het verschil is dus die Ede sticker, daar zat vroeger een Apeldoorn Sticker met geel en paars. Als je goed kijkt zie je dat waar de sticker zat de bus minder vuil is.
Afbeelding

Oh, en deze kwam ik tegen in Kampen: (Zoom aanbevolen :) )
Afbeelding
Erg handig die digitale displays (en ja, deze heeft het ook wel eens gedaan...), maar die tip voor de vertrekstaten is in ieder geval wat
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Sebastiaan »

Zojuist reed er hier in Utrecht een gelede wagen op lijn 39, deze lijn wordt normaal gesproken beheerst door de standaard bussen.
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

tsov schreef:op het oude traject van lijn 6) nog haltes,
Haltes zijn gedegradeerd tot 'calamiteitenhaltes' ...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Fles »

CXX nummer 2497 reed vanmiddag voorbij op de lepels van een bergingstruck....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Ergens vanmiddag heeft de Arriva 724 het kennelijk begeven... die stond rond 17.45 uur zonder reizigers én zonder chauffeur geparkeerd bij halte Oranjelaan in Dordrecht. En nu maar hopen dat ze 'm niet vergeten mee te nemen naar de stalling vanavond :P

Verder een weer ingehuurde VUT'er als chauffeur op m'n lijn 3 naar huis... volledig in SVD-uniform, maar met Arriva-stropdas :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen op het busstation van Den Bosch stond op alle informatieborden boven de perrons: "Kijk op de bus". Kijken op de bus doe ik wel, daar heb ik echt dat bord niet voor nodig :mrgreen:...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Dat staat al op de borden sinds Arriva daar rijdt, toen is dat dynamische systeem afgeschaft en hebben de bussen vaste haltes gekregen :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Aking »

Ik zat vanmiddag op de utrechtseweg in een optocht van de lijnen 74-50-52-50 achter elkaar :P
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Marc »

tsov schreef:Dat staat al op de borden sinds Arriva daar rijdt, toen is dat dynamische systeem afgeschaft en hebben de bussen vaste haltes gekregen :wink:
Kijk, zo vaak kom ik dus op het busstation van Den Bosch :wink:...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

keleti palyaudvar schreef:Ik zat vanmiddag op de utrechtseweg in een optocht van de lijnen 74-50-52-50 achter elkaar :P
Netjes :lol:
Mijn bus 50 richting Zeist haalde vanavond bus 74 in bij de halte Archimedeslaan, die laatste hoorde 3 minuten voor mijn bus uit te rijden (en vertrok ook gewoon op tijd vanaf Utrecht Centraal), maar bleef wel erg lang stilstaan bij iedere halte in Utrecht...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door STF »

Hierbij een foto, van zo'n zelfde situatie waar net over gesproken werd; een abri bij een nachtbushalte, waar vermoedelijk echt nooit iemand op de nachtbus staat te wachten (eindpunt van de lijn, hele rustige uitgestorven buurt).
Tot december 2006 heeft er altijd een bus gereden naar deze wijk in Amstelveen (Waardhuizen, eindhalte Galjoen). Waar de tegels wat schoner en nieuwer zijn, heeft het huisje voor de chauffeurs gestaan. De abri hebben ze wel laten staan, terwijl je hier overdag echt geen bus ziet.

http://home.hetnet.nl/~frankstuifbergen/P5110147.JPG

En voor de aardigheid nog een foto van een jaartje eerder:
http://home.hetnet.nl/~frankstuifbergen/P5180225.JPG


Die abri's bij de tramhaltes van de voormalige lijn 6 op de Amstelveenseweg, zijn pas kort voor het opheffen van de lijn geplaatst. Een haltepaal was opeens zeker niet meer voldoende, voor het stadsdeel oud-west. Volgens mij stond er nooit iemand op de tram daar te wachten, net zo goed als dat er nooit iemand in Amstelveen Waardhuizen op de bus stond te wachten. Gek dat ze allebei zijn opheven he? ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

Zowel in Waardhuizen en op de Amstelveenseweg is een afbraakbeleid OV gevoerd. Ooit stopte alle streekbussen uit Aalsmeer/Amstelveen/Uithoorn op de Amstelveenseweg in de richting Amsterdam Leidseplein/Centraal. Later reed alleen tram 6 (de van niets-naar-nergens tram) in een onmogelijke frequentie en in diverse dgl-jaren alleen op werkdagen overdag.
In Waardhuizen stopte vroeger een bus naar het Amstelstation. Tegenwoordig rijdt alleen de Nes-a/d Amstel-express door deze wijk heen. Je kunt je voorstellen dat dit een aanmerkelijke verslechtering is van het aanbod. Geen wonder dat er niemand meer op beide plaatsen in de bus stapt... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Vinny schreef:Ooit stopte alle streekbussen uit Aalsmeer/Amstelveen/Uithoorn op de Amstelveenseweg in de richting Amsterdam Leidseplein/Centraal.
Uhm, nee. Alleen 171/172 uit Aalsmeer gingen via A'veenseweg/Overtoom, de 170 en 142 rijden al eeuwen via de Lairessestraat en Museumplein.
Neemt niet weg dat het natuurlijk een verslechtering is dat er nu niks meer rijdt :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

De 142 is volgens mij betrekkelijk nieuw. Wat betreft de 170 heb je gelijk. Nou ja daar zat ik toch nooit in... :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmorgen rond 8.00 uur van de tramhalte naar 't werk liep zag ik de HTM 672 net uitrukken met "28 Waalsdorperweg" op de film. Redelijk zeldzaam, 'n hogevloerbus op de Haagse stadsdienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Dubbele P »

klaxxon schreef:Wat vreemd zeg, mij zijn nooit ongebruikte haltes hier opgevallen :shock:
In Roermond en Echt staan ook een tweetal voormalige haltes. Althans, de bordjes zijn weg maar juist de abri staat er nog. Grappig om te zien is dat hier ook iedere keer netjes nieuwe reclame ingehangen wordt! :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Vinny »

Amsterdam /GVB: Vanmiddag in de 18 werd richting Slotervaart de bestemming 'Centraal Station' getoond. Opmerkelijk werden de haltes wel in de juiste volgorde omgeroepen... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door webguy »

Sinds gister weet ik overigens weer waarom ik de bus in Arnhem vermijd en liever puur de trein naar huis neem...
Ik liep met een aantal klasgenoten rond :30 naar de bushalte / eindpunt Elsweide/HAN. Rond :42 kwam er een Amba aanzetten, die vervolgens tot :50 bleef staan, terwijl er een bus van :39 dus niet had gereden. Op 't beginpunt was 'ie al vol met studenten, veel staanplaatsen. Gelukkig waren er weinig instappers onderweg, maar we kwamen wel een redelijk defecte / haperende trolleybus die dat ritje zou moeten doen die '5 Garage' filmde... Over een stuk waar de trein 6 minuten + 15 min lopen doet, heb ik dus zo'n 40 min gedaan :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

Ach, ik zat vanmiddag in een bus die niet vooruit te branden was... Ding kwam al met +5 bij de halte (brug stond open voor DRIE schepen tegelijk, in de avondspits :x), stond daarna nog een hele tijd in de file en moest uiteindelijk nog een stuk omrijden vanwege een aanrijding verderop. Resultaat: +15 op een rit van 11 minuten, lang leve de doorstroming in Rotterdam! :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:De RET heeft in een nieuwe week nog niet besloten zijn leven te beteren. Vanwege een stroomstoring reed tram 8 niet en reden tram 20 en 25 niet tussen Centraal Station en Schiebroek. Alternatief was de Randstadrail, alleen jammer dat je daar in veel gevallen niets aan hebt :?
Toen ik rond 8:45 op CS aankwam werd er in de tram omgeroepen dat er vanaf het Weena bussen zouden rijden.
Of deze ook echt gereden hebben, weet ik niet: ik moest er op CS uit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten