Ook internet in treinen Veolia

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Ook internet in treinen Veolia

Bericht door Mr-W »

Mobiel internet in zowel Heuvellandals de Maaslijn

DOOR RUBEN EG
AMSTERDAM – Alle Nederlandse spoorbedrijven bieden vanaf deze week gratis internet aan in de trein. Veolia heeft de treinen op de Heuvellandlijn (Maastricht-Heerlen-Kerkrade) en de Maaslijn (Roermond-Venlo-Nijmegen) van wifi-verbindingen voorzien. Om de internetverbinding door massaal reizigersgebruik niet onnodig trager te maken, gaat de vervoerder via een lokaal netwerk in de trein filmpjes en spelletjes aanbieden.
Spits
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door fogeltje »

Is dat een wifiverbinding waarbij ook apps werken? Want bij NS heb ik niks aan de gratis wifi, dat werkt alleen met mijn browser, niet met mijn apps, lekker handig. Bij Connexxion in de bus werkt het prima met apps.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Is dat een wifiverbinding waarbij ook apps werken? Want bij NS heb ik niks aan de gratis wifi, dat werkt alleen met mijn browser, niet met mijn apps, lekker handig. Bij Connexxion in de bus werkt het prima met apps.
Ik zou het niet weten,hoop dat veolia wifi heeft wat ook werkt bij apps.
Ligt het misschien aan jouw telefoon, bij Iphone 's doen de apps het meestal wel in de trein.Ik gebruik zelf eigenlijk nooit wifi in de trein omdat ik meestal maar 10 minuten in de trein zit en anders luister ik meestal muziek en geniet ik van het landschap. Vraag me trouwens af wat dat interne spelletjes netwerk voorstelt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door Daniel »

In de trein kan je, na via je browser de voorwaarden te accepteren, ook gewoon apps gebruiken. Als de wifi het überhaupt doet dan, wat in een drukke spitstrein niet gegarandeerd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door fogeltje »

Zowel bij mijn oude als nieuwe telefoon kon ik na accepteren alleen internetten met de browsers die de voorwaarden geaccepteerd had.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door webguy »

Wat voor telefoon dan?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door Geert »

fogeltje schreef:Is dat een wifiverbinding waarbij ook apps werken? Want bij NS heb ik niks aan de gratis wifi, dat werkt alleen met mijn browser, niet met mijn apps, lekker handig. Bij Connexxion in de bus werkt het prima met apps.
Herken het probleem ook niet. Verbinding accepteren en je kunt de meeste apps gebruiken. Alleen youtube en wat andere veelgebruikte streaming-protocollen worden geblokkeerd.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door Vinny »

Bij mij werkt de NS-WiFi altijd prima. En aangezien ik vrijwel altijd in het weekend in de toch al zo rustige Leeuwarden-tak van de Noord-Oost zit levert dat vrijwel nooit problemen op. *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door Suus »

Ik hoop niet dat je dit weekend een rustige trein verwacht Vinny, want de treinen naar Leeuwarden zullen zelden zo vol zijn geweest als deze week :mrgreen:

Nuja, is het niet een beetje vreemd dat je maar een eigen soort internet in de trein creëert om de snelheid goed te houden. Waarvoor is die hele wifi dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door Vinny »

Dit weekend ga ik ook niet met de trein weg. Ik ga pas 24 december zurück zum heimat :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door Joshua »

Veolia heeft wel een enorme filter op de wifi zitten waardoor heel veel niet werkt. Beetje jammer. De trein is zelf nog altijd verbonden via 3G. En voor een groot deel op het traject van de maaslijn heb je geen 3G dekking, dus ik denk dat de trein die dan ook niet heeft.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door Geert »

Bee schreef:Nuja, is het niet een beetje vreemd dat je maar een eigen soort internet in de trein creëert om de snelheid goed te houden. Waarvoor is die hele wifi dan?
Nou ja, er worden een paar enorme dataslurpers geblokkeerd. Het is een gratis service, prima dat ze overmatig gebruik tegengaan. Als je video wil streamen regel je zelf maar een snelle 4G-verbinding met dito databundel...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door Hainje »

Vinny schreef:Dit weekend ga ik ook niet met de trein weg. Ik ga pas 24 december zurück zum heimat :lol:
Nou ik gok zo maar dat het juist op 24-12 heul druk gaat worden richting Leeuwarden. :P
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door fogeltje »

webguy schreef:Wat voor telefoon dan?
Had eerst een HTC Wildfire en nu een Samsung Galaxy SIII mini. Ik heb niet eens over dataslurpende apps, maar dingen als Gmail, NS Extra en WhatsApp doen het ook niet. De volgende keer in de trein zal ik het nog eens proberen.
"Een touringcar is geen bus"
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Ook internet in treinen Veolia

Bericht door bartjemestrom »

Zowel op de Maaslijn als Heuvellandlijn heb je ontzettend slechte dekking. Dus veel heb je er niet echt aan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten