OVer je reiservaringen in december 2013

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Edwin »

Daniel schreef:Die mogelijkheid is eerder gebruikt op spoor 1 (allicht nu nogsteeds)
Zover kwam ik nooit. In ieder geval niet sinds spoor 2 buiten gebruik was.
Wat mij nog wel opvalt is het geringe hoogteverschil tussen perron 1 en 2, staat nu ook nog bouwhekken e.d., maar hoe verder ja van de stationshal wegloop hoe groter het hoogteverschil wordt.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door 010jongen »

Vandaag en gister reed metro D tussen de spitsuren op ''verkeerd spoor'' tussen Slinge en Rhoon, voorbij slinge werd er gewisseld naar het linker spoor, om vervolgens nabij Waalhaven weer op het juiste spoor terecht te komen, raar was echter dat de metro vanuit de Akkers op het zelfde stuk op het rechter spoor voor bij kwam rijden :?:

Tijdens de spits viel me trouwens de onredelijke verdeling van de capaciteit op de D lijn, eerst komen er 3 stellen aanrijden en 2 minuten later 4 stellen, vervolgens na 8 minuten weer een setje van 3 wagens, gevolg: eerste metro bomvol en die van 2 min later vrijwel leeg. :neg: komt trouwens veel vaker voor.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Ik wel. Sprinters die in Breda starten staan 's nachts opgesteld in Roosendaal.
Hmm, oke.
Maar dan is het juist extra vreemd dat de s5000 lichtelijk vertraagd is (+5, aankomst te Dtz was +2) en de s5100 extreem vertraagd was (ook de t5122 stond al met +20 in de planner).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Meltrain »

Om 16:40 vielen twee opeenvolgende Sprinters naar Gvc uit (gezien te Dtz).
In zuidelijke richting reed wel alles.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door dylanwild94 »

010jongen schreef:Vandaag en gister reed metro D tussen de spitsuren op ''verkeerd spoor'' tussen Slinge en Rhoon, voorbij slinge werd er gewisseld naar het linker spoor, om vervolgens nabij Waalhaven weer op het juiste spoor terecht te komen, raar was echter dat de metro vanuit de Akkers op het zelfde stuk op het rechter spoor voor bij kwam rijden :?:

Tijdens de spits viel me trouwens de onredelijke verdeling van de capaciteit op de D lijn, eerst komen er 3 stellen aanrijden en 2 minuten later 4 stellen, vervolgens na 8 minuten weer een setje van 3 wagens, gevolg: eerste metro bomvol en die van 2 min later vrijwel leeg. :neg: komt trouwens veel vaker voor.
ik kan je nog sterker vertellen in de ochtend spits staat het perron op Spijkenisse centrum richt de terp/cs vol en het gross van de mensen moeten in de c, die wel gewoon om de 10 min blijft rijden -o- -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Perron 1/2 van station Amersfoort was rond 17.30 uur behoorlijk sfeervol... alle verlichting was daar uitgevallen waardoor alleen de TBPs en de borden met vertrekstaten nog wat licht in de duisternis brachten.
Ook perron 4/5 leek deels onverlicht te zijn trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag was de t4045 uitgevallen waardoor de t2840 een extra stop (stond wel aangegeven op het perron en in de trein zelf) op Rtn maakte.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door marlies »

Marlies had wat haast en had ook wat gedronken en komt van de trap af het perron in Zwolle oplopen, hoort een sluittoon en ziet de deuren dichtgaan. Fuck! Toch te laat! Kijk op de TBP, hm, nog 3 minuten, wtf waarom dan nu al de deuren dicht? Dus ik sta op het punt om de conducteur aan de andere kant van de gesloten deur eens even goed de waarheid te vertellen (had ik al gemeld dat ik wat gedronken had? Normaal ben ik een hele fatsoenlijke jongedame hoor ;)), wijst een passant me net op tijd op het feit dat dit treindeel afgerangeerd wordt en ik gewoon even naar het voorste stel moet lopen. Oeeeeps. :@

In mijn verdediging: ik kon vanaf de richting waarvan ik kwam niet zien dat de boel losgekoppeld was zonder me om te draaien, ik zag een trein waarvan de interieurverlichting brandde en zag keurig mijn trein op de TBPs staan boven de ingang waar ik naar binnen wou. Maar toch. Blij dat ik mezelf niet onwijs voor gek heb gezet door op die deur te gaan kloppen ofzo :D Had weinig gescheeld of dit had in het blundertopic gekund ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Ardan »

*like* :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Thom91 »

Ik dacht dat ik de enige was die dat soort dingen had als ik gedronken had :') :lol:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Suus »

Conducteur tegen het meisje aan de andere kant van de gangpad: Je chipkaart is in orde, maar die bonuskaart moet je wel even verwisselen hoor :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door marlies »

:D

Was gister trouwens helemaal vergeten te vermelden dat bij aankomst keurig netjes Hoofdstation Groningen werd omgeroepen. Altijd fijn, Gronings rijdend personeel met een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Z2N »

Gisterenmiddag had ik op de t8050 maarliefst acht man personeel!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Meltrain »

De tramhalte Lijnbaan in Rotterdam is helemaal in de stijl van Skyradio Christmas Station aangekleed. Je kunt er ook een foto nemen die dan (vermoedelijk) online geplaatst wordt.
Helaas zag ik het vanuit de tram net te laat om er een foto van te maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Mr-W »

Vandaag nieuwe schoenen gehaald in Eindhoven en een minispoorboekje.
Alles ging perfect bij HermesOV.Zelfs een niet meer bestaande overstap van Lijn 20 op Lijn 24 gehaald in Mierlo :)
Had op lijn 24 de chauffeuse die mijn eerste CVL overstap regelde en ze herkende mij nog.(bij deze overstap heb ik de CVL niet gebruikt)
Op St.Anthoniusweg de laatste overstap op Lijn 52. Was in 35 Minuten thuis vanaf de Heuvel Galerie, Lopen naar het station en in oud materieel (mat 64) naar huis had mij langer geduurt (t9655).
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Michael »

Meltrain schreef:De tramhalte Lijnbaan in Rotterdam is helemaal in de stijl van Skyradio Christmas Station aangekleed. Je kunt er ook een foto nemen die dan (vermoedelijk) online geplaatst wordt.
Helaas zag ik het vanuit de tram net te laat om er een foto van te maken.
Ik was er afgelopen donderdag. En zag het ook. Heb een foto laten nemen. Maar volg Skyradio niet op Facebook dus ik zal die foto nooit voorbij zien komen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door mb90 »

Het eerste DDZ zesje in de reizigersdienst is een feit. Het ziet er wel anders uit zo'n langere variant van de DDZ. Het zesje is de 7625, hier te zien als IC t1957 bij Rotterdam Zuid:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Daniel »

Leuk plaatje op 'n bekend plekje. Hoe vaak ik daar wel niet met de trein langs ben gekomen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Meltrain »

Ik kom er nog elke werkdag langs. :P (Behalve nu het vakantie is.)
Met zes bakken vind ik die DDZ toch iets meer Intercity-waardig ogen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door VIRM »

Wat een bagger reinigingsbeleid. Vanavond had ik de t3078 vanaf Nijmegen naar Zaandam. Die trein heeft een keertijd van 22 minuten, maar er werd gewoon niet schoongemaakt, ook niet de meest zichtbare/logische dingen, zoals vuilnisbakjes of troep op de grond/bankjes. Bah.

Verder was het display bij het busstation van Nijmegen buiten werking. Lekker handig op een dynamisch busstation.
Wel fijn om te zien dat er verder op normale haltes in Nijmegen eigenlijk best handige DRIS-panelen zijn: goed lettertype en gewoon goed zichtbaar. :)
Beul van de blindegeleidelijn
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door tsov »

Ik wilde van Schiphol naar Amsterdam Sloterdijk, vanmorgen zo rond 11u. De Kersenboogerdexpress van 11.10 was blijkbaar opgeheven, nouja, jammer dan, ik neem de s2600 wel van vier minuten later. Op het perron aangekomen stond de s3300 toch op de schermen, als Sprinter naar Kersenboogerd via Lelylaan, rijdt niet verder dan Sloterdijk. Daar moest ik nou net heen, dus prima! Op het combootje SLT stond wel de bestemming Hoorn Kersenboogerd, de schermen binnen toonden ook vrolijk alle tussenstations en mevrouw de omroepstem (hoe heet de nieuwe Loes eigenlijk?) had het ook over het altijd pittoreske Hoorn. Geen woord van het personeel. Pas vlak voor Sloterdijk kwam een bericht over de omroep dat de trein toch echt verder zou gaan naar Hoorn.
Vaagheid...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Meltrain »

Vanuit lijn 276 zag ik op de A28 twee Ambassadors van Twents (Connexxion) richting Utrecht rijden.
De eerste was nog volledig rood en de tweede alleen onderaan. De rest van de bus was wit met een gele streep, dus ik vermoed dat die bus een verleden bij Hermes heeft.

In lijn 276 deden de CiCo's het trouwens niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Vanuit lijn 276 zag ik op de A28 twee Ambassadors van Twents (Connexxion) richting Utrecht rijden.
De eerste was nog volledig rood en de tweede alleen onderaan. De rest van de bus was wit met een gele streep, dus ik vermoed dat die bus een verleden bij Hermes heeft.

In lijn 276 deden de CiCo's het trouwens niet.
Dat klinkt mogelijk als een Hermes bus. Weet je het nummer? De Hermes Amba's gingen van 1733 - 1860 volgens mij (waarbij alles van de 17xx echt ouwe meuk is en geen airco had en wel al buiten dienst zal zijn). Ik vermoed derhalve een 18xx en vermoedelijk eentje uit Eindhoven aangezien de Amba's uit Nijmegen, die niet weggehaald en overgespoten waren door CXX, omgeschilderd waren naar een lelijke Brengbus.

Echter hadden de oude Hermesbussen ook een blauwe streep.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Meltrain »

Als ik zelf in een bus zit die 90 km/h rijdt en ik passeer een bus die ook ongeveer die snelheid rijdt, dan kan ik geen nummer lezen, zeker niet als er nog vier banen tussen zitten waar continue auto's rijden. Grapjas. :lol:

In 2007 reden ook vaak bussen in kleuren van Hermes op lijn 129 tussen Rotterdam en Delft (tegenwoordig lijn 40 van de RET).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2013

Bericht door Michael »

fogeltje schreef:
Meltrain schreef:Vanuit lijn 276 zag ik op de A28 twee Ambassadors van Twents (Connexxion) richting Utrecht rijden.
De eerste was nog volledig rood en de tweede alleen onderaan. De rest van de bus was wit met een gele streep, dus ik vermoed dat die bus een verleden bij Hermes heeft.

In lijn 276 deden de CiCo's het trouwens niet.
Dat klinkt mogelijk als een Hermes bus. Weet je het nummer? De Hermes Amba's gingen van 1733 - 1860 volgens mij (waarbij alles van de 17xx echt ouwe meuk is en geen airco had en wel al buiten dienst zal zijn). Ik vermoed derhalve een 18xx en vermoedelijk eentje uit Eindhoven aangezien de Amba's uit Nijmegen, die niet weggehaald en overgespoten waren door CXX, omgeschilderd waren naar een lelijke Brengbus.

Echter hadden de oude Hermesbussen ook een blauwe streep.
Die Hermes bus kan alleen maar de 1843 of 1844 geweest zijn. Die 2 reden namelijk in Twente.

Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten