OVer Missers in de Reisinformatie #32

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

NS heeft wat moeite in de digitale reisinformatie met de nachttreinen, voor de gecombineerde t447 / t457 / t40457 (naar Warschau, Praag en Kopenhagen) zie je op de borden bijvoorbeeld alleen maar 'Praha hln' als eindbestemming (en niet de andere bestemmingen). Misschien dat de omroeper op deze manier wat duidelijkheid wilde verschaffen
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Edwin »

Dat de 142 vanwege de verwarde man bij Hilversum Media Park moest omrijden snap ik, maar de routestrip niet (en Almere Centrum is weer 1x overgeslagen gok ik zo):
Afbeelding
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Her en der in Utrecht leken de DRIPs vandaag sommige lijnen te missen. Verder nog 'n apart gezicht bij een bus op lijn 8 waar de lijnnummerfilm opnieuw leek te moeten opstarten, d'r kwam althans een soort van opstartmelding langs terwijl de bus voor een verkeerslicht stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door deadlock »

marlies schreef:
webguy schreef:Intern netwerk he 172.x.x.x - wel raar, want de foutmelding staat in het veld 'Locatiebeschrijving'
Niet heel 172/8 is intern he? In dit geval wel hoor, maar het is maar een /12 dus boven 172.31.255.255 en onder 172.16.0.0 zijn het gewoon routeerbare IPs. Typisch iets dat nog wel eens verkeerd staat in een firewall waardoor je rare dingen kunt krijgen met mensen in die range die ineens niet bij je site kunnen ofzo.
Sexy als vrouwen wat weten over private addressing.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Hoe weet jij nou zeker dat het een vrouw is?
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Eigenlijk heet ik Willem, ben ik 43 jaar oud en woon ik in de kelder van m'n moeder en werk ik als systeembeheerder op een middelbare school. Onlangs gekroond tot beste snordrager van Noord Nederland.

.... nahhhhhhhhh
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door huibf »

marlies schreef:Eigenlijk heet ik Willem, ben ik 43 jaar oud en woon ik in de kelder van m'n moeder en werk ik als systeembeheerder op een middelbare school. Onlangs gekroond tot beste snordrager van Noord Nederland.

.... nahhhhhhhhh
zoiets....

http://www.youtube.com/watch?v=EC3Ggoyvon4
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

marlies schreef:Eigenlijk heet ik Willem, ben ik 43 jaar oud en woon ik in de kelder van m'n moeder en werk ik als systeembeheerder op een middelbare school. Onlangs gekroond tot beste snordrager van Noord Nederland.

.... nahhhhhhhhh
:lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

marlies schreef:Eigenlijk heet ik Willem, ben ik 43 jaar oud en woon ik in de kelder van m'n moeder en werk ik als systeembeheerder op een middelbare school. Onlangs gekroond tot beste snordrager van Noord Nederland.

.... nahhhhhhhhh
Ik waardeer je gevoel voor humor! *O* :lol:
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Eigen is het dit:

Afbeelding

:P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

:lol:

We zouden wat moeten gaan drinken!
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door deadlock »

marlies schreef:Eigenlijk heet ik Willem, ben ik 43 jaar oud en woon ik in de kelder van m'n moeder en werk ik als systeembeheerder op een middelbare school. Onlangs gekroond tot beste snordrager van Noord Nederland.

.... nahhhhhhhhh
Omg, verliefd. Gewoon verliefd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

De TBP's op Den Haag Centraal hangen veel te ver naar achteren om fatsoenlijk gelezen te kunnen worden vanuit de hal.

Ook opvallend: op de tramhaltes in de Rijnstraat bij Den Haag Centraal is een grijs R-paneel neergezet in plaats van het oude bord wat er stond. Bovendien doet de HTM net alsof er al trams stoppen, want alle informatie erover was al weggehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Klaasje »

Tijd voor een bril denk ik. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Nee hoor. De sporen eindigen tegenwoordig weer onder het tramviaduct en de borden hangen onder het busstation, dat is een aardig eindje verderop...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Gelukkig hangen overal TB21 of TB14 op de plekken waar je binnen komt. En heb je een smartphone! ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Als we het over Den Haag Centraal hebben vind ik het veel kwalijker dat er geen enkele reisinformatie is als je het station betreedt vanaf het Prins Bernhardviaduct. Ook is er buiten de overkapping geen omroep meer te vinden. Ontdek dan maar op tijd dat je trein gespoorwijzigd is...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Curieus stukje huisvlijt van NS op station Schiphol, de spoorwijzigingen door de nieuwe dienstregeling zijn op een gele poster gedrukt op diverse plekken verspreid over spoor 1, 2 en 3 opgehangen. Waarom weet ik niet, het hele station is bezaaid met vertrekstaten en panelen. Een Engelse versie kon ik ook niet vinden trouwens.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

En nu ik toch bezig ben, heb ik ook maar een opname gemaakt van de omroep in SLT van station Schiphol. Het treingeluid overstemt de omroep enigszins maar het is wel te verstaan: https://www.dropbox.com/s/bjbma3iplivl1 ... %20SLT.m4a
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Bij de voormalige haltes van de opgeheven lijn 7 in Amersfoort die een abri hebben is men toch wel iets essentieels vergeten... haltebordjes zijn overal van de paal gehaald (al meen ik er eentje gezien te hebben die nog wel een bordje had), maar in de abri hangt nog alle informatie tot de vertrekstaat aan toe :roll: Bij sommige haltes dan nog wel met een kaartje erbij dat de halte wegens "werkzaamheden" vervallen is, maar da's ook weer niet overal het geval.
De haltes die alleen een haltepaal hadden zijn juist weer wel ontdaan van het kastje met vertrekstaten.

Trouwens ook wel wat raar dat er door de verplaatsing van haltes aan lijn 6 (die qua route ongewijzigd is) nu her en der haltes zijn gewoon aan de stoep terwijl een paar meter verderop dan een mooie verhoogde halte ligt die vervallen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Hier in Groningen meent Qbuzz bij haltes die per 5-1 vervallen te kunnen volstaan met een standaard haltezak. Ze hebben er nog even met stift "5-1" opgekalkt en bij de dichtstbijzijnde vervangende halte "Definitief"... Kansloos. Niet even een kaartje bij de vertrekstaten met uitleg over de nieuwe dienstregeling en hoe men er achter komt welke lijn en halte iemand voortaan het beste kan nemen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door fogeltje »

Het feit dat op de website van Arriva niet te vinden is dat in Noord-Brabant de bussen morgen, kerstavond, na 20:00 niet meer rijden (vanaf vertrekpunt) vind ik eigenlijk wel een behoorlijke faal. In het verlengde daarvan idem bij Breng dat zij hun klanten niet laten weten dat op de lijn die ze met Arriva delen hierdoor na 20:00 dus ook geen bussen meer rijden op Grave - Uden en na 21:42 helemaal niet meer.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

@Marlies: zoiets was in Utrecht ook al gedaan bij halte Anne Frankplein (degene aan de Koningin Wilhelminalaan). Maar daar eigenlijk nog erger want na ingang van de nieuwe dienstregeling heeft men de zak er weer af gehaald omdat Arriva daar nog blijkt te stoppen. Terwijl die ook gewoon op het bordje van de "nieuwe" halte Anne Frankplein (voormalig Lanslaan) vermeld wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Edwin »

Bee schreef:De TBP's op Den Haag Centraal hangen veel te ver naar achteren om fatsoenlijk gelezen te kunnen worden vanuit de hal.

Ook opvallend: op de tramhaltes in de Rijnstraat bij Den Haag Centraal is een grijs R-paneel neergezet in plaats van het oude bord wat er stond. Bovendien doet de HTM net alsof er al trams stoppen, want alle informatie erover was al weggehaald.
Dat grijze R-paneel, zou dat kunnen zijn voor het ooit komende Randstadnet in Den Haag?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Op station Amersfoort staat een melding van U-OV over de dienstregeling op oudjaarsavond op een DRIP. Echter niet bij de halte waar 52 en 252 halteren, maar bij die van lijn 1 en 19. Foutje... (of wraak voor die melding van Connexxion over de nieuwe dienstregeling bij haltes waar alleen U-OV komt :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten