Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Geert schreef:
fred1954 schreef:Je zal maar eenmalig een kaartje nodig hebben bij CXX voor een dorps- of stadsritje, omdat bijvoorbeeld je OV-chipkaart nog thuis ligt. Zal je wel 5 euro moeten dokken, terwijl je dat 2e ritje op de kaart misschien nooit gebruikt. CXX heeft dan wel jouw 5 euro in de pocket.
Als je je daar zorgen over maakt kun je het tweede ritje toch ook gewoon een keer gebruiken in plaats van chippen?
Ik maak me er geen zorgen over, Geert. Het gaat om het principe. Het kan een toerist zijn met koffer, die met de trein naar het buitenland vertrekt en de CXX bus pakt naar het CS vanaf het Leidseplein of zo. Ziet een bus aankomen die AMSTERDAM CS filmt en stapt in. Die betaalt voor dat ritje dus 5 euro. Ga dat maar eens uitleggen aan zo iemand.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Edwin schreef:
fred1954 schreef:Vandaag 3 RODE gelede Citaro's gespot op lijn 197. De 9106, 9155 en 9156. Helaas niet in Sternet-rood, maar TWENTS-rood. Het logo van TWENTS staat nog op de zijkant van de bussen. De creativiteit van CXX kent geen grenzen. *bus*. Daar hadden we niet op gerekend, dat er bussen uit Twente zouden komen. Niet zo vreemd overigens, want Syntys heeft vorige week de concessie overgenomen van CXX daar in het oosten voor de komende 10 jaar.
De 9156 is dan maar heel kort in IJsselmond geweest...
Ben je niet in de war met de 9165? De 9156 reed echt in de voormalige concessie Twente. Samen met de 9106 en de 9155. Alle 3 dus nu naar AML gekomen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door MdJ »

9156 heeft eergister en gister in Ijsselmond gereden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Vandaag was ik op station Hoofddorp waar alvast de nieuwe dienstregeling op de vertrekstaten hangt. Bus 169 gaat vier keer per uur rijden tussen het station en Aalsmeer Hortensiaplein, en 140 zelf ook nog eens zes keer per uur. Totale overbevissing voor die verbinding lijkt me. En dat terwijl je reizigers natuurlijk hard wegjaagt wanneer die op zaterdag en zondag bij De Hoek en Schiphol-Rijk helemaal geen enkele bus meer kunnen nemen. :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

MdJ schreef:9156 heeft eergister en gister in Ijsselmond gereden.
Ik geloof je. Maar zag hem gisteren toch echt in TWENTS-rood op het Leidseplein in Amsterdam, de 9106 en 9155 reden ook op de 197. Toen ik thuis kwam heb ik even op OV-Wiki zitten kijken of die nummers klopten. Laten dat nou net de 3 gelede Citaro's zijn die tot vorige week in de Concessie Twente reden: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7247,d.d2k
Misschien moet ik wel naar Hans Anders..... :D
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Vinny schreef:Vandaag was ik op station Hoofddorp waar alvast de nieuwe dienstregeling op de vertrekstaten hangt. Bus 169 gaat vier keer per uur rijden tussen het station en Aalsmeer Hortensiaplein, en 140 zelf ook nog eens zes keer per uur. Totale overbevissing voor die verbinding lijkt me. En dat terwijl je reizigers natuurlijk hard wegjaagt wanneer die op zaterdag en zondag bij De Hoek en Schiphol-Rijk helemaal geen enkele bus meer kunnen nemen. :evil:
Daar heb ik me ook over verbaasd, dat lijn 169 in het weekend niet in Aalsmeer komt. Dus is er nog steeds geen verbinding in het weekend met Schiphol Rijk vanuit Aalsmeer. Ik zie trouwens dat de dienstregeling van lijn 169 op http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... &Tijd=0920 tot 18-01-2014 loopt, verder kun je niet kijken. Dus misschien dat ze nog een slag om de arm houden voor de rest van het jaar. Dat lijn 140 een 10-minutendienst overdag rijdt is niet zo vreemd. Immers lijn 140 wordt eind volgend jaar HOV-lijn 340, als ik goed ben ingelicht. En daar hoort toch een goede frequentie bij. Misschien dat ze daar al op vooruitlopen bij CXX.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

140 rijdt al 2-3 jaar elke tien minuten op werkdagen. Voor het gedeelte tussen Hoofddorp en Uithoorn is dat eigenlijk wel te veel, maar tussen station Hoofddorp en Haarlem is het altijd volle bak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door jesperhaverkamp »

Zou het dan niet logischer zijn om tussen Haarlem en Hoofddorp 8 keer per uur te gaan rijden, waarvan 4 keer per uur door naar Uithoorn. Dat sluit in Uithoorn ook makkelijker aan op bus 130 die 4 keer per uur rijdt
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Edwin »

fred1954 schreef:
MdJ schreef:9156 heeft eergister en gister in Ijsselmond gereden.
Ik geloof je. Maar zag hem gisteren toch echt in TWENTS-rood op het Leidseplein in Amsterdam, de 9106 en 9155 reden ook op de 197. Toen ik thuis kwam heb ik even op OV-Wiki zitten kijken of die nummers klopten. Laten dat nou net de 3 gelede Citaro's zijn die tot vorige week in de Concessie Twente reden: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7247,d.d2k
Misschien moet ik wel naar Hans Anders..... :D
En we hebben beeld van de 9156 als lijn 141 ri Kampen: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/10 ... busvervoer.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Edwin schreef:
fred1954 schreef:
MdJ schreef:9156 heeft eergister en gister in Ijsselmond gereden.
Ik geloof je. Maar zag hem gisteren toch echt in TWENTS-rood op het Leidseplein in Amsterdam, de 9106 en 9155 reden ook op de 197. Toen ik thuis kwam heb ik even op OV-Wiki zitten kijken of die nummers klopten. Laten dat nou net de 3 gelede Citaro's zijn die tot vorige week in de Concessie Twente reden: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7247,d.d2k
Misschien moet ik wel naar Hans Anders..... :D
En we hebben beeld van de 9156 als lijn 141 ri Kampen: http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/10 ... busvervoer.
Je hebt gelijk, het was inderdaad de 9156 op het filmpje. Maar dat was op 9 december. Ik ga van de week wel eens in Amsterdam spotten, wat er nu allemaal geleed rijdt op de 197. En misschien moet ik inderdaad maar naar Hans Anders :D
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door FLJ »

De 9156 reed gister inderdaad op lijn 197, heb hem (op de achtergrond) op de foto staan.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

FLJ schreef:De 9156 reed gister inderdaad op lijn 197, heb hem (op de achtergrond) op de foto staan.
Mankeert er gelukkig toch niets aan mijn ogen FLJ, bedankt voor je bericht.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Edwin »

Gisterochtend rond 7:40 de 9155 als 197 gezien op de A10. Blijft een apart gezicht met heel groot Twente erop.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Edwin schreef:Gisterochtend rond 7:40 de 9155 als 197 gezien op de A10. Blijft een apart gezicht met heel groot Twente erop.
Toch is CXX niet consistent in materieelinzet w.b. lijn 197. Vrijdagavond zag ik, toen ik vanaf het centraal station kwam met lijn 170, resp. 2 standaard Sternet-bussen en 1 gelede groene Citaro in tegenovergestelde richting rijden op lijn 197. Geen TWENTS-rood te ontdekken. Misschien dat ik ze net gemist heb, maar zou wel toevallig zijn.

Ik meen toch dat lijn 197 geheel geleed zou gaan rijden. Nu is het 's avonds niet zo druk, maar kan me niet voorstellen, dat na de spits de gelede bussen deels omgeruild worden voor standaard-sternetbussen. Ik heb het idee, dat er vooralsnog een tekort aan materieel is om lijn 197 de hele week alle diensten geleed te laten rijden. Misschien dan maar een paar van Hool's uit Utrecht overspuiten en op lijn 197 inzetten: http://www.busfoto.nl/foto/albums/userp ... 282%29.JPG *bus*
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Zodra de Van Hools in Almere en IJsselmond in dienst zijn, komen er daar gelede Citaro's vrij die dan denk ik naar de 197 zullen gaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Milco schreef:Zodra de Van Hools in Almere en IJsselmond in dienst zijn, komen er daar gelede Citaro's vrij die dan denk ik naar de 197 zullen gaan.
Milco, bedankt voor je bericht. Dan vraag ik me af, wat de reden is dat er gelede bussen van merk X geruild worden met gelede bussen van merk Y, om die dan vervolgens in Amsterdam in te zetten. Die logica ontgaat me, maar die zal er vast zijn :D
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

In Almere krijgen we een aantal bussen met meer deuren dan de huidige bussen die ook deels blijven rijden. We krijgen Sternet Citaro's (12m) en Van Hool AG300's, deze hebben 3 resp. 4 deuren terwijl de Ambassadors en de Citaro G's er 2 resp. 3 hebben. Hoe meer deuren, hoe beter het is voor Almere, waar de bussen over vrije busbanen rijden en men bij alle deuren in mag stappen. Op die manier worden er Citaro G's van Almere (en IJsselmond?) vrijgespeeld die naar lijn 197 zullen gaan. Alleen voordat deze vanuit Almere weg kunnen voor de 'ombouw', moeten eerst de 'nieuwe' bussen daar in dienst zijn, anders hebben wij hier simpelweg te weinig bussen denk ik. Vandaar denk ik ook dat de 9106, 9155 en 9156 (en nog meer 91xx-Citaro's) op Schiphol rijden tot dat de ex-Almere en -IJsselmond-Citaro G's in de rode kleur gespoten is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Milco schreef:In Almere krijgen we een aantal bussen met meer deuren dan de huidige bussen die ook deels blijven rijden. We krijgen Sternet Citaro's (12m) en Van Hool AG300's, deze hebben 3 resp. 4 deuren terwijl de Ambassadors en de Citaro G's er 2 resp. 3 hebben. Hoe meer deuren, hoe beter het is voor Almere, waar de bussen over vrije busbanen rijden en men bij alle deuren in mag stappen. Op die manier worden er Citaro G's van Almere (en IJsselmond?) vrijgespeeld die naar lijn 197 zullen gaan. Alleen voordat deze vanuit Almere weg kunnen voor de 'ombouw', moeten eerst de 'nieuwe' bussen daar in dienst zijn, anders hebben wij hier simpelweg te weinig bussen denk ik. Vandaar denk ik ook dat de 9106, 9155 en 9156 (en nog meer 91xx-Citaro's) op Schiphol rijden tot dat de ex-Almere en -IJsselmond-Citaro G's in de rode kleur gespoten is.
Aha, Milco, ik snap het. Van het vrije instapregime in Almere, (tot 21.00 meen ik) dat wist ik. Inderdaad, hoe meer deuren, hoe sneller de bus weer verder kan na het halteren. Het is mij duidelijk, bedankt voor je goede info!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Naar mijn weten geldt het open instapregime altijd, uitgezonderd de nachtlijnen. Maar dat is een ander verhaal.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Milco schreef:Naar mijn weten geldt het open instapregime altijd, uitgezonderd de nachtlijnen. Maar dat is een ander verhaal.
Je hebt gelijk, het was vroeger tot een bepaalde tijd, maar is op aandrang van de chauffeurs helemaal open geworden. Maar goed, we dwalen af. :oops:
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Edwin »

fred1954 schreef:
Milco schreef:Naar mijn weten geldt het open instapregime altijd, uitgezonderd de nachtlijnen. Maar dat is een ander verhaal.
Je hebt gelijk, het was vroeger tot een bepaalde tijd, maar is op aandrang van de chauffeurs helemaal open geworden. Maar goed, we dwalen af. :oops:
En de streeklijnen.
Het grote aantal deuren/instapmogelijkheden is n.a.v. een sanctie van de gemeente Almere aan Connexxion om het gemak van de reiziger te vergroten: http://www.rtvalmere.nl/sanctie-connexx ... /item?9530.
De links van Almere.nl (gemeente) doen het niet meer, maar daarin stond dit over de bussen met meer deuren:
Een aantal bussen krijgen meer deuren. Hierdoor kunnen reizigers sneller instappen en wordt de reistijd verkort. Op een aantal haltes komen kaartjesautomaten, waardoor reizigers kaartjes kunnen kopen voordat ze in de bus stappen. Hierdoor kunnen reizigers sneller instappen en wordt de reistijd verkort. In een aantal bussen plaatsen we tourniquets (klaphekjes). Dit is om te voorkomen dat mensen zwart gaan rijden. Op korte termijn krijgt Almere Buiten en De Vaart panelen waarop actuele reisinformatie wordt geplaatst. Dat is prettig voor de reiziger. In de rest van Almere zijn deze panelen al aanwezig.
Zie ook: Concessie Almere-topic.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door busburger »

fred1954 schreef:
Edwin schreef:Gisterochtend rond 7:40 de 9155 als 197 gezien op de A10. Blijft een apart gezicht met heel groot Twente erop.
Toch is CXX niet consistent in materieelinzet w.b. lijn 197. Vrijdagavond zag ik, toen ik vanaf het centraal station kwam met lijn 170, resp. 2 standaard Sternet-bussen en 1 gelede groene Citaro in tegenovergestelde richting rijden op lijn 197. Geen TWENTS-rood te ontdekken. Misschien dat ik ze net gemist heb, maar zou wel toevallig zijn.

Ik meen toch dat lijn 197 geheel geleed zou gaan rijden. Nu is het 's avonds niet zo druk, maar kan me niet voorstellen, dat na de spits de gelede bussen deels omgeruild worden voor standaard-sternetbussen. Ik heb het idee, dat er vooralsnog een tekort aan materieel is om lijn 197 de hele week alle diensten geleed te laten rijden. Misschien dan maar een paar van Hool's uit Utrecht overspuiten en op lijn 197 inzetten: http://www.busfoto.nl/foto/albums/userp ... 282%29.JPG *bus*

Vorige week dinsdag (17 december) bemerkte ik ook dat de inzet van geleed materieel op lijn 197 midden op de dag nog slechts zeer beperkt was. Door een poosje te posten bij de Amstelveenseweg en vervolgens mee te rijden naar Schiphol, had ik na verloop van tijd bijna alles gezien wat er op lijn 197 reed, en daaronder trof ik slechts twee gelede bussen aan en verder alleen, als vanouds, rode 12m-Citaro's. De twee gelede bussen waren de nog volledig "Twentse" 9106 èn de Connexxion-groene 9151. Die laatste was voor mij als Delftenaar ook een interessante, want het was tot eind augustus 2009 de laatste gelede bus van Connexxion die in de vestiging Delft was ingedeeld. Jarenlang reed vanuit de vestiging Delft één gelede bus om het spitsvervoer tussen het NS-station en de TU-wijk te helpen opvangen (lijn 129 resp. lijn 69). Sinds de concessie voor het streekvervoer in Haaglanden door VEOLIA is overgenomen, worden hiervoor geen gelede bussen meer ingezet. In plaats hiervan ging VEOLIA wat meer versterkingsritten met toerwagens (van BAB-VIOS) inzetten en is later overgegaan tot frequentieverhoging op lijn 69.

Wat lijn 197 betreft, lijkt de reactie van Milco mij een goede verklaring te bieden waarom er nu nog niet volledig met geleed materieel kan worden gereden.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Bluearrow »

Het klopt inderdaad dat er een driehoekruil is. Bussen van Utrecht gaan naar Almere/IJsselmond, bussen van Almere/IJsselmond gaan naar Schiphol, en bussen van Schiphol gaan weer naar Almere. Niet alleen door Milco genoemde feiten v.w.b. de deuren is hier van toepassing, het heeft voornamelijk te maken met het in de concessie-eisen gestelde, dat de bussen moeten worden ingezet die aan een bepaalde EURO-norm voldoen. Ik heb daar zelf geen kaas van gegeten (iets wat buiten mijn interessegebied ligt, maar dat terzijde). Maar door deze verschuivingen kunnen in alle genoemde concessiegebieden bussen gereden worden die aan de normen voldoen.

Het klopt ook dat op dit moment nog lang niet alle bussen in dienst zijn op de 'nieuwe plekken'. Vandaar ook de wat chaotische inzet van geledes op lijn 197. Ik heb even door de dienstenboeken van Schiphol gebladerd, en zie dat lijn 197 voor een groot deel is losgekoppeld van de andere sternetlijnen. En bij sommige omlopen staat o.a.: i.v.m. tekort aan Sternet geleed t/m maart rijdt u deze omloop met een Sternet 12 meter. en voor andere omlopen wordt gesproken over dat men een 'groene gelede bus' moet meenemen (o.a. inzet op de lijnen 175, 176 en 241).
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 29 dec 2013, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik kom de 175 en 176 vaak tegen op de A9, maar tot nu toe heb ik zelden tot nooit een gelede bus gezien op laatst genoemde lijnen. Lijn 175 en 176 rijden regelmatig met MAN bussen, ik heb de lijnen ook wel eens gezien met (ik meen) Volvo's, met dubbele achteras?
Lijn 241 rijdt zelden geleed, meestal een MAN bus en ook regelmatig een Citaro LE (van TCR afkomstig) Mooie bussen overigens, die laatsten. Maar misschien dat dat vanaf nu anders wordt, gezien de gelede bussen problematiek.

Dat lijn 197 losgekoppeld wordt van het Sternet is onvermijdelijk. Lijn 197 rijdt straks met afwijkend materieel en daarbij komt ook dat de passagiersdoelgroep voor lijn 197 een heel andere is dan voor de rest van het Sternet. Waar op de andere lijnen, meestal Schipholwerkers, afhalers, Ned. vakantiegangers er mee van en naar Schiphol gaan, is lijn 197 toch echt een vrijwel volledige toeristenlijn geworden, die eigenlijk niets meer te maken heeft met de oorspronkelijke opzet van het Sternet. Immers, bestemmingen als Matterhorn, Osdorpplein, Station Lelylaan en vroeger Geuzenveld (192), bedienen een andere doelgroep net als bijv. het Hortensiaplein in Aalsmeer. Het is grotendeels woon/werk/afhaal/hollands vakantieverkeer.

Ik durf zelfs te stellen, dat met wat aanpassingen, lijn 197 bijna HOV-waardig is. Dus wie weet wordt dat in de toekomst de 397.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Ik vraag me eigenlijk af waarom lijn 310 naar Amsterdam Zuid rijdt waar al heel veel treinen naartoe rijden vanaf Schiphol. Zou juist de 310 niet beter vanaf Schiphol naar Amsterdam-Centrum kunnen rijden? Heb je meteen al geleed materieel. Kan de 197 eventueel naar Amsterdam Zuid rijden of misschien via een andere route naar Amsterdam-Centrum?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten