Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:Aan de centrumzijde zal ook wel rekening gehouden zijn met hoe het definitieve busstation er aan die kant uit moet gaan zien en wat daar aan perronletters voor nodig is. Op die manier hoeven ze niet weer allemaal nieuwe borden te gaan maken zodra dat gerealiseerd wordt.
Voor de Jaarbeurszijde is hier ooit al eens bevestigd dat er daarom nergens een perron F en G zijn (hoogste bij de bus is E, tram is H), maar tegelijk is er natuurlijk ook geen reden om CS/Jaarbeurszijde in D en E onder te verdelen in de huidige situatie.
webguy schreef:De bebording op Utrecht Centraal/het station is ook geupdate met de verschillende busstationletters (A-E geloof ik). De logica van die letters snap ik niet helemaal, want aan de Centrumzijde hebben een deel van het eilandperron en de schuine haltes dezelfde letter.
In de stationshal zijn ze ook de grote blauwe borden aan het vervangen zag ik, en daar wordt ook naar A, B, C, D en E verwezen. Het gaat steeds per trap. Als mensen de juiste letters volgen, hoeven ze dus zo min mogelijk over de straat over te steken. Ook wordt drukte over de trappen zo beter verspreid.
Helaas, ik heb geen elektrische Optare gezien. Op lijn 2 zag ik alleen die witte Optare en een Citaro.
Op lijn 37 en 38 zag ik zeker drie ex-Connexxion Citaro's.
Sterker nog: mijn eerste kennismaking met U-OV was zo'n bus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sealynx schreef:Het gaat steeds per trap. Als mensen de juiste letters volgen, hoeven ze dus zo min mogelijk over de straat over te steken. Ook wordt drukte over de trappen zo beter verspreid.
Ah, dan is het dus wel logisch dat er ook aan de Jaarbeurszijde onderverdeeld is. Voor de E-perrons is het immers het handigst om de hele traverse over te lopen.
Al ben ik alsnog benieuwd hoe ze dat dan in de hal opgelost hebben, want als je het station uit komt naar de Jaarbeurszijde moet je zowel voor D als E linksaf. En aan de andere kant moet je bij A altijd ook het nummertje weten om aan de juiste kant van de weg te belanden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Busfoto.nl schreef:De halteborden zijn nu aan de panelen gehangen, scheelt dus weer wat palen.
Connexxion-lijn 120 wordt onjuist weergegeven als vertrekkend van perron A1 ipv B13.
zelfde geldt voor lijn 50, die vertrekt volgens het elektronische bord bij de halte van lijn 52/53
De halte van lijn 50 is ook verplaatst en staat nu samen in de box van de 52 en 53, aangezien er op de halte van lijn 51 e.d. weinig plek is. De oude halte waar die eerst zat, dus voor de lijn 51 is verdwenen, zo was er meer ruimte voor een uitstaphalte.
Te weinig plek? Dat lijkt me behoorlijk sterk tenzij er chauffeurs hardnekkig gaan staan bufferen op een instaphalte. Lijn 50 deelt perron B4 met lijn 51 (waarmee hij een kwartiersdienst vormt, die staan er dus nooit tegelijk) en 251 (die qua tijden precies halverwege 50 en 51 zit).
Ik zie zodoende niet waarom er te weinig plek zou zijn, want als de 251 lijn 50 in de weg zit zou hij lijn 51 net zo erg in de weg zitten en die is niet verplaatst. Of nouja, op de plattegrond op de U-OV site is er van enige verplaatsing überhaupt geen sprake.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Busfoto.nl schreef:De halteborden zijn nu aan de panelen gehangen, scheelt dus weer wat palen.
Connexxion-lijn 120 wordt onjuist weergegeven als vertrekkend van perron A1 ipv B13.
zelfde geldt voor lijn 50, die vertrekt volgens het elektronische bord bij de halte van lijn 52/53
De halte van lijn 50 is ook verplaatst en staat nu samen in de box van de 52 en 53, aangezien er op de halte van lijn 51 e.d. weinig plek is. De oude halte waar die eerst zat, dus voor de lijn 51 is verdwenen, zo was er meer ruimte voor een uitstaphalte.
Leuk bord, alleen jammer dat er op beide borden hetzelfde wordt getoond. Hoop dat de ze tijden na het 'testbedrijf' laten doorlopen op het volgende bord.
Ik ben er trouwens vandaag achter gekomen dat er 2 verschillende versies zijn van de nieuwe gelede bussen. Een heeft de rolstoelplek tegenover de middelste deur, de ander ernaast. Daarbij verschilt ook de inrichting van de "sta ruimte" in het achterdeel qua bekleding.
iemand enig idee waarom?
ja waarom zou er bij de halte van lijn 51 te weinig plek zijn, de 52/53 rijden in de spits samen 8 x per uur, daar kan echt geen lijn 50 bij.
Vraag me inderdaad ook af wanneer het tweede scherm andere tijden aangeeft. Nu zie je alleen maar bussen die de eerste 8 minuten vertrekken.
weet iemand trouwens iets van de omroep in de bus, deze is nog steeds veel te zacht. Heb alleen in Optare 4301 een omroep met een normaal volume gehad. In een Ambassador zag ik wel een ander scherm vandaag (zwart en wit), maar dat gaf verkeerde informatie aan.
Ik bedenk me nu ik die foto van de grote overzichtsdrip gezien heb dat MR92 waarschijnlijk doelt op "verplaatst" volgens de DRIPs. Immers staat er op die foto een 50 van perron B10 i.p.v. B4.
@microshit: Ik heb ooit ergens gelezen dat de laatste wagens uit de bestelling voor Utrecht naar Groningen zouden gaan voor Qlink en er daarom voor Utrecht nog een tweede bestelling achteraan gekomen is om het wagenpark compleet te maken (de streek-geledes rijden ook niet voor niets op de stad natuurlijk, terwijl de streek eigenlijk al krap in die dingen zat). Zou goed kunnen dat tussen die series dan detailverschillen zitten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
microshit schreef:Ik ben er trouwens vandaag achter gekomen dat er 2 verschillende versies zijn van de nieuwe gelede bussen. Een heeft de rolstoelplek tegenover de middelste deur, de ander ernaast. Daarbij verschilt ook de inrichting van de "sta ruimte" in het achterdeel qua bekleding.
iemand enig idee waarom?
Ik heb alleen nog met rolstoelplaats naast de deur gezien. Heb je wagennummers van wagens waar de rolstoelplek tegenover de deur zit? Dan ga ik eens kijken of ik dezelfde kan vinden.
Daniel schreef:En aan de andere kant moet je bij A altijd ook het nummertje weten om aan de juiste kant van de weg te belanden.
Hoezo? A (1t/m4) is alleen maar aan de zijde van de weg van Hoog Catharijne, B (1t/m3) is het eiland. Je staat dan toch altijd aan de goede kant van de weg?
Wat dat laatste betreft heb ik me vergist ja, het is juist B wat heel erg verdeeld is over twee kanten van het eilandperron en alle perronnetjes in het midden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Ik bedenk me nu ik die foto van de grote overzichtsdrip gezien heb dat MR92 waarschijnlijk doelt op "verplaatst" volgens de DRIPs. Immers staat er op die foto een 50 van perron B10 i.p.v. B4.
@microshit: Ik heb ooit ergens gelezen dat de laatste wagens uit de bestelling voor Utrecht naar Groningen zouden gaan voor Qlink en er daarom voor Utrecht nog een tweede bestelling achteraan gekomen is om het wagenpark compleet te maken (de streek-geledes rijden ook niet voor niets op de stad natuurlijk, terwijl de streek eigenlijk al krap in die dingen zat). Zou goed kunnen dat tussen die series dan detailverschillen zitten.
Nee, niet alleen de DRIP's zijn aangepast. Tot nu toe heb ik allr bussen lijn 50 zien vertrekken van dezelfde halte als de 52/53. In ieder geval vorige week stond de lijn 50 niet meer op het haltebordje bij de 51/251, maar stond hij erbij op het haltebordje 52/53. Ook de vertrekstaat hing hier.
Zoals ik al zei, tot nu toe, dus sowieso nog tot vanmiddag vertrok de 50 vanaf de halte 52/53 (halte B10).
Raar, dan staan twee lijnen die een kwartiersdienst moeten bieden via grotendeels (op Zeist na) dezelfde route nu dus op twee verschillende haltes terwijl ze die verder juist bij elkaar hebben gezet. (zie bv. de combi van 8 en 47 of 5 en 55, of alle stadslijnen via de busbaan door de binnenstad)
Had dan de 251 verplaatst, die past met z'n bestemming bij het Handelscentrum al veel meer bij met name 52.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Busfoto.nl schreef:Beschikt hier iemand over de oude dienstregelingen van Connexxion en GVU in een PDFje? Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen geplande rijtijden van Qbuzz nu en GVU/Connexxion tot vorige week.
is er toevallig iemand die vandaag of morgen langs Utrecht CS aan de Centrumzijde komt?
zou je dan een foto willen maken van de DRIS displays?
Liefst een van het overzichtdisplay en een van een display op een halte.
Ik wil even controleren wat er nu precies getoond wordt en dat lukt niet op afstand.
Alvast heel erg bedankt, het zou mij een paar uur reizen schelen.
Een foto van het overzichtsdisplay staat een paar berichten hierboven op deze pagina en eentje van het display bij een halte op pagina 52 van dit topic. Scheelt je weer wachten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
is er toevallig iemand die vandaag of morgen langs Utrecht CS aan de Centrumzijde komt?
zou je dan een foto willen maken van de DRIS displays?
Liefst een van het overzichtdisplay en een van een display op een halte.
Ik wil even controleren wat er nu precies getoond wordt en dat lukt niet op afstand.
Alvast heel erg bedankt, het zou mij een paar uur reizen schelen.
Wat momenteel aan de hand is (helaas geen foto, zie je berichtje een paar uur te laat)
- VertrekTIJD wordt getoond, ipv aftellen in minuten
- Het vakje "testbedrijf" alterneert met de melding over oudjaarsdag, waarbij één letter wegvalt aan het eind van de regel
- Rechter overzichtsdisplay (iig op Centrumzijde) is leeg