mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten (40)
mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten (40)
Vorige week zaterdag besloot ik eens te gaan kijken bij de 2 grote concessies met de nieuwe vervoerder. Utrecht en Twente. Nieuwe bussen dus daar en onderweg hoopte ik Plan V tegen te komen. Vandaar de tekst oud en nieuw in de titel. En de 40 (meer haalde ik niet ) is voor het aantal foto's in dit verslag.
Om wat langer te kunnen blijven liggen, maar toch wat aan de dag te hebben zorgde ik ervoor dat ik net na zonsopkomst al in Utrecht was, maar dit deed ik niet met het OV, maar met de auto tot Vleuten. Hier stond ik dus iets voor negenen bij het station waar lijn 28 al klaar stond met Citaro G 4127 die door de opvallende display's niet te missen was:
Met deze bus ging de reis naar de Vleutenseweg. Een rit een lekker stille bus. Een heel verschil met de Van Hools van GVU. Ondanks het vroege tijdstip was de bus al vrij snel zitvol. Na een klein half uurtje kwam ik dan aan bij de Vleutenseweg aan waar lijn 37 naar Maarssen mij al tegemoet kwam met de 4124:
Hierna zou lijn 19 al direct moeten komen, maar dat duurde 'even'. Met 10 minuten vertraging en met een Citaro G in plaats van een 12 meter Citaro kwam lijn 19 dan alsnog langs:
Lijn 39 kwam hierna wel met de gebruikelijke Citaro:
Toen ging de reis verder naar Utrecht Centraal. De Centrumzijde, zoals het nu weer heet. Hier was lijn 4 nog te zien. Dat zal nog maar voor een paar weken het geval zijn, dus daarom ging deze op de foto:
Met wat tussenstops liep ik daarna naar het Janskerkhof. De eerste tussenstop was bij het voormalige Busstation Noord. De overkapping werd langzaam korter en het overgebleven deel is hier links op de foto te zien naast de 4044 op lijn 7 (met overigens een verkeerd geplaatst tekstvak op de foto):
Een klein stukje verderop kwam TCR ineens langs met de Integro 65. Deze reed blijkbaar op de NS-pendel tussen Utrecht en Houten of Den Bosch, maar was dus niet naar de Jaarbeurszijde, maar naar de Centrumzijde gegaan:
Voor een foto vanaf de andere kant van het busstation ging ik naar het Smakkelaarsveld. Net nadat de zon wat uitbundiger ging schijnen kwam de nieuwe lijn 16 naar de Vechtsebanen langs:
Bij het Vredeburg kwam lijn 36 naar Maarssen langs:
Om daarna uit te komen in de Lange Jansstraat. Hier stond een lange rij mensen. Later vond ik ergens dat deze mensen in de rij stonden voor kaartjes voor de band Editors. Links op de volgende foto met 2 Amba's is de rij te zien, die in werkelijkheid nog 3x zo lang was:
Nadat ik onderweg al 2 Citaro's langs zag komen op lijn 2 had ik de moet al opgegeven dat ik nog een Optare tegen zou komen op die lijn. Maar nadat ik net op mijn eindbestemming was (het Janskerkhof) kwam de 4301 langs. Het is nog steeds een opvallende bus, maar het ziet er beter uit dan de versie bij Arriva en Syntus:
De streeklijnen vanuit Zeist rijden bij Utrecht Centraal, zoals wellicht al bekend, door op andere lijnen. Hier goed te zien bij de nieuwe lijn 51 die hierna doorrijdt als lijn 47 naar Hoograven:
Hier viel mij ook pas op dat lijn 28 naar Vleuten hier niet de eindbestemming (Vleuten) filmt, maar Vleuterweide via Utrecht CS:
Toen had ik het hier in Utrecht wel gezien en ging de reis verder naar het oosten. Met lijn 8 naar Centraal om vanaf daar met de in mijn voordeel licht vertraagde IC t3035 naar Arnhem te gaan. Via Arnhem naar Twente, omdat hier nog een kans was op Plan V in de s7600. Net na aankomst was het al gelijk raak met de m466 die als Sprinter t7638 opweg was naar Nijmegen:
Ook de trein naar Zutphen reed met een Plan V :) (de 963) en hiermee ging ik dus ook naar Zutphen:
Dit werd een rustig ritje waarbij de trein steeds rustiger werd. Doordat ik nu de sprinter had, had ik een langere overstaptijd in Zutphen op de Stoptrein naar Twente. Rustig liep ik dus naar spoor 2b, waar naast de Spurt naar Winterswijk op 1b de gebruikelijke LINT binnenkwam. Geen rode zoals nu eigenlijk hoort, maar nog steeds een geel-witte. Hier te zien:
Alles was dus binnen nog steeds hetzelfde, zonder wc dus. Bij de eerste kruising kwam er wel een vernieuwde rode LINT langs en daarom besloot ik om een half uurtje pauze in te lassen in Goor, zodat ik alsnog een ritje ermee kon maken. Bij de vorige concessie reed Syntus op zaterdag met 8-persoonsbusjes en op zondag de 91 met Optares. Nu was dit op de zaterdag heel anders. Lijn 80 en 97 met Citea’s en 95 met een Optare. Hier zijn lijn 80 en 95 te zien:
En hier alleen de flink verlengde lijn 80 naar Westerhaar met een vrij lege Citea 3138:
Hier viel mij al op dat dit Twents-rood een stuk roder is dan bij de rode bussen van Connexxion. Bij de treinen was dit hierna ook goed te zien, want er was een kruising tussen een oude Twents-rode LINT van de lijn Almelo-Marienberg (de 44):
En de al genoemde vernieuwde LINT (de 41) voor deze concessie:
Hiermee ging de reis verder naar Hengelo. In de trein was nu goed te zien dat er een wc in zit. Het lijkt net een ingebouwde dixi-unit. Ook leken de stoelen mij wat krapper te zitten, al kan dit ook komen doordat ik eerst een vier-zitter had en nu een twee-zitter. Het infoscherm stond niet aan, maar wel het oude schermpje erachter met de eindbestemming erop. Ook is de omroep hetzelfde gebleven.
Na een klein kwartiertje kwam ik aan in Hengelo. Dit was nu geen stad meer met Twentse Amba, maar bijna alleen maar Twentse Citea’s, zoals deze van lijn 12 en 9:
Bijna allemaal Citea’s, want links hiervan stond er een ex-Connexxion Amba, de 3053 op lijn 53 naar Haaksbergen:
En later kwam ook nog Optare 3306 langs op de stadslijn 10:
Maar verder waren het Citea’s die hier langskwamen. Zoals hier te zien op de nieuwe lijn 50:
Met lijn 9 ging de reis daarna verder naar Enschede. Met een Citea dus, die voor mijn gevoel binnen meer herrie maakte dan de versie van Arriva in Zuid-Holland Noord.
Ook Enschede is nu een stad met vrijwel alleen maar Citea’s. Hier goed te zien bij het busstation waar alle lijnen klaar staan voor vertrek:
Maar hier waren er meer uitzonderingen in de vorm van Ambassadors. Hier komen ze langs. Eerst de 3049 als lijn 61 naar het centrum van Enschede:
De 3048 op lijn 5:
De 3256, waarbij de 2 nauwelijks te zien is doordat het een heel klein zwart cijfertje is:
De 3250, waarbij het verschil met de Citea’s alleen maar te zien is door de voor –en achterkant en niet door missende logo’s of een ander display:
En als laatste Amba de 3058 op lijn 1, al kun je dat op de foto niet zien:
Maar net zoals in Hengelo zie je ook hier vooral Citea’s, zoals deze 3131 op lijn 4:
Voor de foto’s uit de regio wil ik wat zonniger weer hebben en dat was het nu niet echt. Daarom ging de reis hierna weer verder. Opnieuw had ik geluk en trof ik in de s7000 Plan V. Een extra rijdende 7000 ook de (de t7056) door het Dickens festijn in Deventer. Hier zijn de 3 V-tjes te zien op spoor 4a:
Met deze V-tjes ging de reis naar Almelo. Onderweg trof ik als tegentreinen alleen maar SGMm aan, dus ik had het goed getroffen. In Almelo kwamen we met een kleine plus (+4) aan, maar dat was net genoeg om de trein naar Marienberg net te missen. Daarom wachtte ik de volgende maar op voor een foto van de binnenkomst van de vernieuwde LINT 33 die bij de enige 2 LINT-en voor Arriva hoort. Hier te zien bij binnenkomst:
En daarna onder de kenmerkende overkapping over de perrons en spoor 3b:
Ook in Almelo rijdt Syntus nu rond. In tegenstelling tot de andere steden kwam ik hier alleen maar Citea’s tegen, zoals deze 3121 op stadslijn 26:
Net als in Enschede heb je hier een moment dat er van alle haltes bussen tegelijk vertrekken. Hier is dat 1 minuut over het hele uur. Hier op de foto is dat moment voor 16:01 uur te zien met links de 2 bussen voor de verlengde lijn 66 en rechts de 2 haltes voor de stadslijnen:
Toen alle bussen wegwaren had ik het hier wel gezien en ging ik met de eerstvolgende IC weer terug naar Utrecht. Op Centraal haalde ik wat avondeten en ging ik voor het laatste stukje met de Sprinter naar Vleuten. Daar was het inmiddels donker geworden, maar ook nu stond er weer een lijn 28 naar De Uithof klaar. Daarom maakte ik ongeveer dezelfde foto als de eerste foto in dit verslag, maar dan met donkere omstandigheden:
Vanaf Vleuten ging de reis dit keer niet meteen naar huis, maar naar IJsselstein. Naar de grootste kerstboom van het land, de 365 meter hoge Gerbrandytoren. Vanuit de trein was hij al te zien, dus het was duidelijk dat de lichtjes het deden. Vanaf de Industrieweg (vlakbij de halte Ewoud/Boerhaaveweg van lijn 195/295) was de toren goed te zien. Hier te zien onder toezicht van de maan:
En zonder maan:
Als afsluiter van dit verslag een foto van wat verder weg. Vanaf de Lekdijk tussen Lopikerkabel en de afslag Nieuwegein-Zuid aan de A2 bij de Jan Blankenbrug:
En na een rustig ritje kwam ik rond 19:00 uur weer thuis na deze leuke dag.
Om wat langer te kunnen blijven liggen, maar toch wat aan de dag te hebben zorgde ik ervoor dat ik net na zonsopkomst al in Utrecht was, maar dit deed ik niet met het OV, maar met de auto tot Vleuten. Hier stond ik dus iets voor negenen bij het station waar lijn 28 al klaar stond met Citaro G 4127 die door de opvallende display's niet te missen was:
Met deze bus ging de reis naar de Vleutenseweg. Een rit een lekker stille bus. Een heel verschil met de Van Hools van GVU. Ondanks het vroege tijdstip was de bus al vrij snel zitvol. Na een klein half uurtje kwam ik dan aan bij de Vleutenseweg aan waar lijn 37 naar Maarssen mij al tegemoet kwam met de 4124:
Hierna zou lijn 19 al direct moeten komen, maar dat duurde 'even'. Met 10 minuten vertraging en met een Citaro G in plaats van een 12 meter Citaro kwam lijn 19 dan alsnog langs:
Lijn 39 kwam hierna wel met de gebruikelijke Citaro:
Toen ging de reis verder naar Utrecht Centraal. De Centrumzijde, zoals het nu weer heet. Hier was lijn 4 nog te zien. Dat zal nog maar voor een paar weken het geval zijn, dus daarom ging deze op de foto:
Met wat tussenstops liep ik daarna naar het Janskerkhof. De eerste tussenstop was bij het voormalige Busstation Noord. De overkapping werd langzaam korter en het overgebleven deel is hier links op de foto te zien naast de 4044 op lijn 7 (met overigens een verkeerd geplaatst tekstvak op de foto):
Een klein stukje verderop kwam TCR ineens langs met de Integro 65. Deze reed blijkbaar op de NS-pendel tussen Utrecht en Houten of Den Bosch, maar was dus niet naar de Jaarbeurszijde, maar naar de Centrumzijde gegaan:
Voor een foto vanaf de andere kant van het busstation ging ik naar het Smakkelaarsveld. Net nadat de zon wat uitbundiger ging schijnen kwam de nieuwe lijn 16 naar de Vechtsebanen langs:
Bij het Vredeburg kwam lijn 36 naar Maarssen langs:
Om daarna uit te komen in de Lange Jansstraat. Hier stond een lange rij mensen. Later vond ik ergens dat deze mensen in de rij stonden voor kaartjes voor de band Editors. Links op de volgende foto met 2 Amba's is de rij te zien, die in werkelijkheid nog 3x zo lang was:
Nadat ik onderweg al 2 Citaro's langs zag komen op lijn 2 had ik de moet al opgegeven dat ik nog een Optare tegen zou komen op die lijn. Maar nadat ik net op mijn eindbestemming was (het Janskerkhof) kwam de 4301 langs. Het is nog steeds een opvallende bus, maar het ziet er beter uit dan de versie bij Arriva en Syntus:
De streeklijnen vanuit Zeist rijden bij Utrecht Centraal, zoals wellicht al bekend, door op andere lijnen. Hier goed te zien bij de nieuwe lijn 51 die hierna doorrijdt als lijn 47 naar Hoograven:
Hier viel mij ook pas op dat lijn 28 naar Vleuten hier niet de eindbestemming (Vleuten) filmt, maar Vleuterweide via Utrecht CS:
Toen had ik het hier in Utrecht wel gezien en ging de reis verder naar het oosten. Met lijn 8 naar Centraal om vanaf daar met de in mijn voordeel licht vertraagde IC t3035 naar Arnhem te gaan. Via Arnhem naar Twente, omdat hier nog een kans was op Plan V in de s7600. Net na aankomst was het al gelijk raak met de m466 die als Sprinter t7638 opweg was naar Nijmegen:
Ook de trein naar Zutphen reed met een Plan V :) (de 963) en hiermee ging ik dus ook naar Zutphen:
Dit werd een rustig ritje waarbij de trein steeds rustiger werd. Doordat ik nu de sprinter had, had ik een langere overstaptijd in Zutphen op de Stoptrein naar Twente. Rustig liep ik dus naar spoor 2b, waar naast de Spurt naar Winterswijk op 1b de gebruikelijke LINT binnenkwam. Geen rode zoals nu eigenlijk hoort, maar nog steeds een geel-witte. Hier te zien:
Alles was dus binnen nog steeds hetzelfde, zonder wc dus. Bij de eerste kruising kwam er wel een vernieuwde rode LINT langs en daarom besloot ik om een half uurtje pauze in te lassen in Goor, zodat ik alsnog een ritje ermee kon maken. Bij de vorige concessie reed Syntus op zaterdag met 8-persoonsbusjes en op zondag de 91 met Optares. Nu was dit op de zaterdag heel anders. Lijn 80 en 97 met Citea’s en 95 met een Optare. Hier zijn lijn 80 en 95 te zien:
En hier alleen de flink verlengde lijn 80 naar Westerhaar met een vrij lege Citea 3138:
Hier viel mij al op dat dit Twents-rood een stuk roder is dan bij de rode bussen van Connexxion. Bij de treinen was dit hierna ook goed te zien, want er was een kruising tussen een oude Twents-rode LINT van de lijn Almelo-Marienberg (de 44):
En de al genoemde vernieuwde LINT (de 41) voor deze concessie:
Hiermee ging de reis verder naar Hengelo. In de trein was nu goed te zien dat er een wc in zit. Het lijkt net een ingebouwde dixi-unit. Ook leken de stoelen mij wat krapper te zitten, al kan dit ook komen doordat ik eerst een vier-zitter had en nu een twee-zitter. Het infoscherm stond niet aan, maar wel het oude schermpje erachter met de eindbestemming erop. Ook is de omroep hetzelfde gebleven.
Na een klein kwartiertje kwam ik aan in Hengelo. Dit was nu geen stad meer met Twentse Amba, maar bijna alleen maar Twentse Citea’s, zoals deze van lijn 12 en 9:
Bijna allemaal Citea’s, want links hiervan stond er een ex-Connexxion Amba, de 3053 op lijn 53 naar Haaksbergen:
En later kwam ook nog Optare 3306 langs op de stadslijn 10:
Maar verder waren het Citea’s die hier langskwamen. Zoals hier te zien op de nieuwe lijn 50:
Met lijn 9 ging de reis daarna verder naar Enschede. Met een Citea dus, die voor mijn gevoel binnen meer herrie maakte dan de versie van Arriva in Zuid-Holland Noord.
Ook Enschede is nu een stad met vrijwel alleen maar Citea’s. Hier goed te zien bij het busstation waar alle lijnen klaar staan voor vertrek:
Maar hier waren er meer uitzonderingen in de vorm van Ambassadors. Hier komen ze langs. Eerst de 3049 als lijn 61 naar het centrum van Enschede:
De 3048 op lijn 5:
De 3256, waarbij de 2 nauwelijks te zien is doordat het een heel klein zwart cijfertje is:
De 3250, waarbij het verschil met de Citea’s alleen maar te zien is door de voor –en achterkant en niet door missende logo’s of een ander display:
En als laatste Amba de 3058 op lijn 1, al kun je dat op de foto niet zien:
Maar net zoals in Hengelo zie je ook hier vooral Citea’s, zoals deze 3131 op lijn 4:
Voor de foto’s uit de regio wil ik wat zonniger weer hebben en dat was het nu niet echt. Daarom ging de reis hierna weer verder. Opnieuw had ik geluk en trof ik in de s7000 Plan V. Een extra rijdende 7000 ook de (de t7056) door het Dickens festijn in Deventer. Hier zijn de 3 V-tjes te zien op spoor 4a:
Met deze V-tjes ging de reis naar Almelo. Onderweg trof ik als tegentreinen alleen maar SGMm aan, dus ik had het goed getroffen. In Almelo kwamen we met een kleine plus (+4) aan, maar dat was net genoeg om de trein naar Marienberg net te missen. Daarom wachtte ik de volgende maar op voor een foto van de binnenkomst van de vernieuwde LINT 33 die bij de enige 2 LINT-en voor Arriva hoort. Hier te zien bij binnenkomst:
En daarna onder de kenmerkende overkapping over de perrons en spoor 3b:
Ook in Almelo rijdt Syntus nu rond. In tegenstelling tot de andere steden kwam ik hier alleen maar Citea’s tegen, zoals deze 3121 op stadslijn 26:
Net als in Enschede heb je hier een moment dat er van alle haltes bussen tegelijk vertrekken. Hier is dat 1 minuut over het hele uur. Hier op de foto is dat moment voor 16:01 uur te zien met links de 2 bussen voor de verlengde lijn 66 en rechts de 2 haltes voor de stadslijnen:
Toen alle bussen wegwaren had ik het hier wel gezien en ging ik met de eerstvolgende IC weer terug naar Utrecht. Op Centraal haalde ik wat avondeten en ging ik voor het laatste stukje met de Sprinter naar Vleuten. Daar was het inmiddels donker geworden, maar ook nu stond er weer een lijn 28 naar De Uithof klaar. Daarom maakte ik ongeveer dezelfde foto als de eerste foto in dit verslag, maar dan met donkere omstandigheden:
Vanaf Vleuten ging de reis dit keer niet meteen naar huis, maar naar IJsselstein. Naar de grootste kerstboom van het land, de 365 meter hoge Gerbrandytoren. Vanuit de trein was hij al te zien, dus het was duidelijk dat de lichtjes het deden. Vanaf de Industrieweg (vlakbij de halte Ewoud/Boerhaaveweg van lijn 195/295) was de toren goed te zien. Hier te zien onder toezicht van de maan:
En zonder maan:
Als afsluiter van dit verslag een foto van wat verder weg. Vanaf de Lekdijk tussen Lopikerkabel en de afslag Nieuwegein-Zuid aan de A2 bij de Jan Blankenbrug:
En na een rustig ritje kwam ik rond 19:00 uur weer thuis na deze leuke dag.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Mooi verslag met leuke platen! Vooral die foto's in het donker vind ik mooi! :pos:
Had je niet beter gisteren kunnen gaan, aangezien nu de acties van Kruidvat geldig zijn waarmee je met al het OV kunt reizen?
Had je niet beter gisteren kunnen gaan, aangezien nu de acties van Kruidvat geldig zijn waarmee je met al het OV kunt reizen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Leuk verslag
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Ziet er gelikt uit. Ik ben zelf nu onderweg naar Utrecht
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Leuk verslag.
Die Optares zien er wel apart uit in het rood.
Die Optares zien er wel apart uit in het rood.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Mooi en herkenbaar verslag dit keer!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Jammer dat sommige plaatjes in Utrecht wat donker uitgevallen zijn door de ongunstige lichtval, maar wel een leuke reportage verder!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
De 3053 is geen ex-Connexxion, maar altijd Syntus geweest. Afgeleverd als 1453 en later omgenummerd naar 2153 resp. 3053.
Groeten,
Nick
Nick
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Leuke reportage :-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Leuk verslag :D
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Mooi verslag, was vandaag naar Twente geweest met een kruidvatkaartje, maar ik heb alleen maar Citea's gezien in Enschede en Hengelo. Ook in de Achterhoek kwam ik opvallend veel Citea's tegen. Ik heb in een Citea van lijn 23 (Doetinchem -> Borculo) gezeten en in Haaksbergen zag ik een Citea van de kerende lijn 74 (Doetinchem <-> Haaksbergen). Blijkbaar zet Arriva op zondag de Amba's aan de kant en laat dan vooral Citea's en Optare's (lijn 51; kort traject waarschijnlijk; Doetinchem-Vorden) rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Leuk verslag, maar het valt mij nu pas op. Weet iemand waarom de Linten een vuilniszak op het koppelstuk hebben?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Vast een of ander dingetje dat de oude Linten niet met de nieuwe mogen koppelen ofzo...
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Webguy, die rijden wel gekoppeld, ik heb zelfs wel eens Twents Lint + Gele Lint + Twents (Almelo-Marienberg) Lint gezien.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
De Lint's van Arriva zal je eigenlijk nooit meer gekoppeld zien, het scheelt dan onderhoud als je ze afdekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
De LINTen van Syntus rijden echter wel gekoppeld. Sterker nog: de belangrijkste reden dat de kwartierdienst tussen Goor en Oldenzaal niet doorging, is dat dan op de gehele lijn dubbele capaciteit geboden kan worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Misschien is de zak wel een extra bescherming tegen een onverwachte ontmoeting met een stootjuk, iets wat vrij recent nog gebeurd is? Op 9 november jl. was ik namelijk nog in Zutphen en Eefde en toen hadden de LINT-en nog geen zak bij zich.
Ik had afgelopen zaterdag andere verplichtingen die voor gingen, dus die optie viel af. Ook was ik dan de V-tjes misgelopen die ik nu wel mee kon pakken.Milco schreef: Had je niet beter gisteren kunnen gaan, aangezien nu de acties van Kruidvat geldig zijn waarmee je met al het OV kunt reizen?
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Maar nu lijkt het alsof de LINT'en (ging eigenlijk alleen om die van Syntus) niet gekoppeld mogen worden. Dat die van Arriva niet gekoppeld kunnen worden snap ik. Een LINT is geen GTW.
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Tja, als je met een rode D-GTW en een Lintje Aml-Mrb gekoppeld gaat rijden gaat waarschijnlijk dat Lintje de rijstijl van de GTW niet zo leuk vinden.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: mb90 on Tour #68: Utrecht en oud vs nieuw in het oosten
Zakken zitten er op om de koppeling te beschermen tegen het weer en dan met name de sneeuw.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten