Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Fles »

Zeg zelf. Verplichte gezelligheid bij (schoon)familie, vaak met een hoop speeches, terugblikkend op het afgelopen jaar. Lekker met zijn allen naar het Glazen Huis, drie uur in de kou staan blauwbekken voor een kans om op TV te kunnen laten zien wat een inspiratieloze mongool je eigenlijk bent net als al die anderen wat een warm hart je toch wel hebt voor de wereld. Daarbij totaal voorbijgaand aan het feit dat die afrikanen al die miljoenen kinderen zelf bij elkaar neuken terwijl ze weten dat ze ze niet kunnen onderhouden. Daarbij totaal voorbijgaand aan het leed wat er veel dichter bij huis EERST opgelost zou moeten worden. Bijstandsmoeders, ouderen, daklozen, waarom doen we daar niks voor? Dat helpt ons EIGEN land beter worden.

Maar nee, Het Glazen Huis. God god wat ZIJN we allemaal vroom bezig voor de arme kindertjes in de wereld. En voor het imago van die heldhaftige DJ's in de eerste plaats natuurlijk. Die o zo dapper "honger lijden" maar wel gewoon elke paar uur shakejes krijgen met alles wat ze nodig hebben. Nou nou wat een dappere helden.

Echt, ik kots ervan. Heel die kerst-poppenkast. Nee natuurlijk is het niemand erom te doen om iets goeds voor een ander te doen. Het is iedereen erom te doen om het zo te doen LIJKEN. En iedereen weet dat ook, maar iedereen spreekt met elkaar af dat we dat beeld lekker in stand houden.

Ik doe er niet aan mee.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Ardan »

Amen. Blij als het weer voorbij is met die hypocrisie, de dagen weer langer worden, het weer warmer wordt en de blaadjes weer aan de bomen komen :Y
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door AppleMoose »

Geert Wilders heeft het account van Fles gehackt? (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Suus »

Zoveel onwetendheid en egoïsme :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door AppleMoose »

Precies dat. :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door JWM »

Ronaldussen schreef:Geert Wilders heeft het account van Fles gehackt? (A)
LOL ik dacht echt exact hetzelfde :lol:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door htm_tram »

Één van de weinige keren dat ik het met Fles eens ben. :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Milco »

ik ook! Goeie tekst naar mijn mening! Geld ophalen voor kinderen in Afrika die racekak hebben, dat vorig jaar al hadden en volgend jaar weer met dan inmiddels een ver-vijf-dubbeling van het aantal kinderen daar. Want ja, het wippen gaat door daar hoor, armoede of niet! Goed geschreven zo, Fles! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door AppleMoose »

En dat mag nog stemmen ook. :cry:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door JWM »

Ach, niet alles in de openingspost vind ik onzin. Tuurlijk kunnen ze in Afrika dat geld goed gebruiken maar het is vooral symptoonbestrijding. Niet dat het daarmee zinloos is want elk leven telt. Alleen de echte oorzaken van de problemen in Afrika worden nauwelijks aangepakt. En zolang wij in het westen niet bereid zijn onze welvaart echt te delen zal dat ook nooit gaan gebeuren vrees ik.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Thom91 »

Feestdagen zijn leuk man!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Suus »

Denk nou toch even na mensen :')

Waarom nemen de mensen in Afrika veel kinderen. Dat is supersimpel. Omdat een gigantische hoeveelheid kinderen op een zeer jonge leeftijd dood gaat aan ziektes die hier hooguit als vervelend worden ervaren, zoals malaria of diarree. Daarnaast hebben ze meer kinderen omdat de mensen heel dicht op de voedselketen staan. Als mensen zelf niet meer in staat zijn gewassen te verbouwen hebben ze kinderen nodig die hun daarmee kunnen helpen.

Kortom, als de kinderen gezond opgroeien en naar school gaan, wordt de landbouw efficiënter en worden de mensen welvarender. En als mensen welvarender zijn nemen ze minder kinderen.

Dit is precies waarom gezinnen in Nederland vroeger veel groter waren dan nu. Mijn moeder uit '58 kwam uit een klein gezin met "slechts" drie kinderen, nu is drie kinderen al een zeldzaamheid in Nederland. Het is zo simpel, maar nee hoor, het gaat meteen weer over rondneukende Afrikanen met veel te veel kinderen. JA DUH :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Thom91 »

China is ook onderontwikkeld en heeft ook 1 kind verplichting. What's your point?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Suus »

Ik kan China niet echt onderontwikkeld noemen, en ook zonder de eenkindpolitiek zou daar door de gestegen welvaart nu wel een afname van het vruchtbaarheidscijfer zijn waargenomen. Ik durf zelfs te beweren dat de eenkindspolitiek vrij desastreuze gevolen heeft voor China, omdat er nu krapte op de arbeidsmarkt begint te ontstaan (afname van de werkende bevolking versus stijging van het aantal banen), door de toegenomen welvaart mensen steeds ouder worden en in de Chinese traditie volledig worden ondersteund door de kinderen en omdat er een gigantisch tekort aan vrouwen is ontstaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door deadlock »

In België hebben ze ook geen grote gezinnen en toch is het een derdewereldland. Hahaaaaa die zag je niet aankomen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door STF »

Ik vind de kerstdagen altijd doodsaai, verveel me meestal te pletter. Veel buschauffeurs weten dit en liepen dus al weken van te voren te vragen of ik mee zou rijden op de 24e (=normale lijnnet) want ze vinden dat met name 's avonds zo saai, helemaal zonder reizigers rondtuffen.
Ja hoor, mij best! Thuis is er bij ons toch niets aan, wij doen niet aan kerstdiners e.d.
Echter heb ik vandaag geen bus gezien, alle chauffeurs die ik goed ken of enigszins ken hadden een vrije dag, zijn ziek of hebben vakantie.
Ik ben maar een TV-schotel bij een kennis van me gaan monteren, had ik al enige tijd beloofd.
Het weer was er totaal niet naar (regen en wind) maar had geen zin om de hele dag thuis te hangen.
Maar eens zien wat ik morgen en overmorgen ga doen, er rijden in elk geval totaal geen bussen op 1e en 2e kerstdag, verder voorspellen ze reuze slecht weer dus een boswandeling valt ook af. Misschien wat schoonmaakwerk doen ofzo, tegen de ergste verveling.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik kan China niet echt onderontwikkeld noemen,
Ik hoef jou ook niet echt intelligent te noemen. KAN het wel doen, kan het net zo goed laten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Suus »

Dit zit mij niet lekker, dus ik ben speciaal nog even uit bed gekropen om dit te schrijven.

Dat je het allemaal niet zo zinvol vind mag je zelf weten, maar ik snap niet dat je dan hier een of ander azijnverhaal hier komt posten omdat je blijkbaar last hebt van iets, dat soort dingen kan je beter op je geliefde Fok doen waar er meer ruimte voor is. De wereld draait niet alleen om jou en er gebeuren ook wel eens dingen die een ander niet zint, dat heet een samenleving. Daar mag je over klagen maar omdat andere mensen blijkbaar blij en vrolijk zijn en jij niet hoef je niet direct de sfeer te verpesten. Je zou ook eens een beetje open kunnen staan voor de medemens en proberen wat medeleven te vertonen in plaats van alles wat niet exact zint elke keer maar kapot te schelden, al dat negativisme helpt jezelf en de omgang met anderen totaal niet.

Zo. Vrolijk kerstfeest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door tsov »

:pos:
Je hoeft er niet aan mee te doen, dat mag je zelf uitzoeken :) Maar ik doe het lekker wel *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door Thom91 »

Vrolijk kerstfeest!

Zo!
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door marlies »

Ronaldussen schreef:Geert Wilders heeft het account van Fles gehackt? (A)
Ik denk dat Geert Double-U juist erg blij is met Serious Request. Laat zien dat als de overheid het niet regelt en de mensen zelf de keuze geeft, de zielige kindertjes alsnog wel geholpen worden. En dat de dezelfde scholieren die de rest van het jaar botte grappen over uithongerende aidsweesjes maken nu lekker hypocriet het lokale krantje halen omdat ze 30 euro hebben ingezameld voor SR door een week geen Euroshopper energy drink te kopen maakt het natuurlijk helemaal af. Kan niet anders dan dat 'ie daar van geniet. Enige waar 'ie van zal balen is dat het van de publieke omroep is, want die zouden überhaupt niet mogen bestaan. Na het kerstreces kamervragen waarom Q-Music het niet overneemt? :P

Wat betreft de feestdagen, ik hou wel van een beetje traditie en gezelligheid maar ik heb echt een hekel aan de druk. Komt ook door m'n familie/opvoeding. Ik ben mijn antwoorden op vragen naar m'n studie en relatiestatus alvast aan het oefenen voor vanavond.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door AppleMoose »

Als het aan Gekke Gerrit ligt, gaat er helemaal geen cent naar dat soort landen, zelfs niet als we dat buiten de overheid om doen.
Ik snap niet dat mensen zo'n druk ervaren met Kerstmis. Dat heb je toch echt zelf in de hand.
Tenzij je nog minderjarig bent en je nog naar je ouders hoort te luisteren, kun je verder helemaal zelf bepalen of je aan die gekte meedoet of niet.
Je bent niet verplicht om je familie op te zoeken, je bent niet verplicht je de schompes te eten, je bent niet verplicht om voor honderden euro's cadeautjes te kopen, je bent niet verplicht om mee te doen aan goede doelenacties.

Ik heb ook niets met familieaangelegenheden, de ene keer ben ik thuis, andere keer niet. Het is maar net hoe het uitkomt.
Dit jaar ook geen zin gehad om mijn kamer te versieren of uitgebreid kerstkaartjes te versturen etc. Niemand die me dat kwalijk neemt en al doen ze dat wel, hebben zij lekker pech gehad.

Al dat negativisme rond de feestdagen, hou lekker op. Doe lekker niet mee als je dat niet wilt en zit niet te klagen over de hypocrisie rond deze dagen. De mens is gewoon hypocriet. Elke dag en dus niet alleen rond de feestdagen.
Het is juist hypocriet om de mens alleen rond deze dagen hypocriet te noemen. :twisted:

En voordat het argument weer komt van "Het buitenland helpt ons ook niet", daar kan ik kort en krachtig dit op zeggen: Gelukkig niet! Als ze ons moesten helpen ging het niet goed met ons.
En kijk even naar het verleden, WO II, Watersnood van '53, echt wel dat het buitenland voor ons klaarstond. :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door deadlock »

Hey wacht ff Ronaldussen. Ik wil best een andere keer naar Berlin en niet alleen met de kerst Enzo maar nu heb ik vrij en anders niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door MdJ »

Voorafgaand aan kerst ben ik jarig en dan voel je je aan de ene kant verplicht om het te vieren, aan de andere kant niet, want met de kerst kan dat mooi in 1 keer. Dus voor m'n studiegenootjes in de week ervoor (maar: traditiegetrouw staan er in de week voor de vakantie ALTIJD deadlines gepland en de mensen die niet kunnen plannen/ of een basisemotie "Stress" hebben kunnen niet. Daardoor komt het mij, en het weer, altijd beter uit om het in het voorjaar te vieren.

Dan krijgen we kerst. Het is (toch? :oops:) redelijk bekend dat ik inmiddels bij het weekend-meubilair hoor bij de lokale bloemenwinkel (bijna 7 jaar op de zaterdag en daarvoor deed ik al jaren de koopavond), waardoor ik in de dagen voor kerst extra diensten draai. Daardoor op kerstavond kapot, dus godzijdank met een redelijk goede reden dat gedoe in zo'n kerk voorbij laat gaan.

Dan kerst zelf: Kerst bestaat al een paar jaar uit Eerste Gourmetdag en Tweede Gourmetdag. Heerlijk. en dit jaar gecombineerd met m'n verjaardag. Mooi in 1x afwerken. Niks geen cadeau's, behalve voor mij dan ivm verjaardag. Anders neit hoor, nergens voor nodig. Onzin.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Heb hier een hekel aan de "feest"dagen

Bericht door AppleMoose »

En wat is je punt Deadlock?

In het onderwijs heb je genoeg vakantie, dus wil je Berlijn zien zonder kerstsfeer, kun je ook in andere vakanties naar Berlijn. :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten