Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door webguy »

Dit is overigens een grote faal in de reisinformatie, want het staat nergens, en al helemaal niet in de dienstregelingsbestanden die geleverd worden...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik snap het nu ook niet meer want volgens mij heeft Twittermans mijn tweets verkeerd gelezen. Hij ging er volgens mij vanuit dat ik het had over oudjaarsavond. Op de tweet waarop ik nogmaals verduidelijk dat ik het over KERSTavond heb (Arriva had dit wel in 1x goed begrepen) heb ik geen reactie meer gehad. Ze berichtenwisseling hier: https://twitter.com/herrfogeltje
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik ga even verder in het topic van het KAN, zodat we het hier over het SRE kunnen blijven blaeten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Even een nieuw "topic". Heeft Hermes InfoTin eigenlijk afgeschreven? Ik heb "mijn InfoTin" in het verleden al zeker drie keer gemeld, zowel via webformulier als via e-mail rechtstreeks naar Hermes, maar er is nooit iets aan gedaan. In mijn reiservaringen staat de gemiddelde InfoTin tegenwoordig ook uit, ik probeer er vaker op te letten bij verschillende busritten. Als ze nu op zijn minst zouden melden "wij doen er niets mee", dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Ik vind het erg jammer, het voegt toch iets toe (ook al lopen veel mensen tegenwoordig met smartphone en bijbehorende OV-apps rond) en InfoTin is in vergelijking met het DRIS van de provincie Brabant of het KAN vrij goedkoop te realiseren (geen kabels trekken, goedkopere kastjes, geen extra palen die neergezet moeten worden).

En wanneer begint Hermes/SRE met webservice a la Breng? Als ze daar niemand voor hebben dan ken ik nog wel een werkloze IT'er op dit forum die graag in dienst wil komen om het proberen op te zetten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

En nog een vraagje. Heeft de 3350 eigenlijk een afwijkende filmkast van de rest van de Ambassadors? Deze filmt namelijk als enige bus altijd alles in hoofdletters.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Infotin werkt via DARC signaal (weet zo even niet waar de letters voor staan). Dit is een signaal wat via de ether wordt verspreid. Gaat tegenwoordig via de radiogolf van Omroep Brabant. Aangezien die minder sterk is dan 'andere' radiozenders' is de signaalsterkte in sommige gebieden te slecht om de Infotin goed te laten werken.

Hierbij speelt ook het weer parten, want de Infotin krijgen op een bepaald tijdstip de info toebedeeld, als het weer dan wat minder is wordt bereik nog slechter. Hierdoor kan het voorkomen dat een Infotin het op de ene dag wel doet en dezelfde Infotin op de andere dag niet. Op een moment dat een Infotin de data niet krijgt, blijft het wel zoeken naar data/signaal wat extra energie van de batterij vergt. Hierdoor wordt de levensduur van de batterij weer verkort.

Momenteel is men bezig met een zo goed mogelijke inventarisatie van de Infotins die goed werken, slecht werken en niet werken en naar aanleiding daarvan worden keuzes gemaakt om ze dan wel te laten hangen, weg te halen, of mogelijk te vervangen door een ander 'goedkoop' systeem dat werkt via GSM. Ook het SRE speelt hierin nog een rol vwb het al dan niet in gebruik nemen van een vervangend systeem.

Meer dan dit kan ik er op dit moment niet over melden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Geert »

webguy schreef:Dit is overigens een grote faal in de reisinformatie, want het staat nergens, en al helemaal niet in de dienstregelingsbestanden die geleverd worden...
Echt slecht. Oudjaarsavond is ook al zo slecht geregeld bij die busboeren :(
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Suus »

Bij bijna alle busboeren kuch kuch :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Somoht »

Bee schreef:Bij bijna alle busboeren kuch kuch :wink:
Je kan het beter definiëren als streekbusboeren. GVB, HTM, RET leveren netjes een dienstregeling zonder ritten op oudjaaravond ;) GVB is wel een positieve uitzondering qua omleidingen verwerken in planningen en dus reisinfo. CXX heeft dan wel weer een website waar rituitval en vertragingen opstaan, dat is weer positief.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Dank Hans. In mijn geval gaat het over een kastje dat prima heeft gewerkt en begin plotseling overleed. Leek oo lege batterij.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Batterijen geven inderdaad ook nog wel eens probleem uiteraard.
Zeker bij de kastjes die constant blijven zoeken naar signaal is de batterij snel leeg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Bestaat lijn 188 nog? Zo nee, weet iemand wanneer die is opgeheven (15 dec?)?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Bestaat lijn 188 nog? Zo nee, weet iemand wanneer die is opgeheven (15 dec?)?
Ik zou het niet weten,volgens de website van het Stedelijk College verhuizen ze pas in augustus naar ongeveer de overkant van de straat naar de oude boschebaan. Zouden lijn 103 en 145 en in mindere mate lijn 1 tegenwoordig voldoen voor het scholierenvervoer en is lijn 188 daardoor zijn opgeheven ?
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Bestaat lijn 188 nog? Zo nee, weet iemand wanneer die is opgeheven (15 dec?)?
Ik zou het niet weten,volgens de website van het Stedelijk College verhuizen ze pas in augustus naar ongeveer de overkant van de straat naar de oude boschebaan. Zouden lijn 103 en 145 en in mindere mate lijn 1 tegenwoordig voldoen voor het scholierenvervoer en is lijn 188 daardoor zijn opgeheven ?
Ik weet het ook niet....
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

De vervoersvraag op die ene rit per dag (slechts heen naar school) is van dermate grote (kleinte eigenlijk) dat dat met lijn 1, 103 en 145 afgewikkeld kan worden. De bus die lijn 188 reed wordt nu ingezet op een plek waar het meer noodzakelijk is.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Kijk hans weet ook, bijna, alles :)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Dank Hans. Weet jij toevallig per wanneer die lijn eruit gegaan is?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Wanneer is lijn Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef ontstaan en wie bedenkt er nou om vanuit Leende eerst naar Heeze rand van het dorp te rijden en dan naar Sterksel-kerk. Lijn 458 Weert Station - Heeze Station zit iedere dag overvol en wij krijgen niet onze versterking tussen Sterksel en Heeze terwijl deze lijnen gemakkelijk gecombineerd kunnen worden en de kosten dekkingsgraad hierdoor hoger gaat liggen.

Mijn idee voor deze lijn is : Heeze Station-Heeze Kerk-Sterksel Kempenheage-Halte hoek Albertlaan CCL-Sterksel Kerk via de Oosterikkerdijk naar Leende en dan door naar Valkenswaard.
Het voordeel van deze lijnvoering is dat reizigers uit Heeze niet zover moeten lopen/fietsen naar hun opstapplaats en iedereen gewoon op tijd op school kan komen en de problemen op lijn 458 grotendeels worden opgelost.
Bovendien hoeft gemeente Heeze dan niet in fietsenstallingen te investeren want die zijn bij halte Boerenbond niet aanwezig maar op het station zijn die er natuurlijk wel.

Hoe zit het op 31 december eigenlijk met de buurtbus dienstregeling ? Ik wil namelijk met de bus naar Best en de Buurtbus naar Beek en Donk. BB Geldrop-Mierlo rijdt niet meer na 15:15 weet niet hoe het met de andere buurtbussen is in de regio ?
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

De buurtbussen zouden gewoon moeten rijden, dus waarom tot 15.15?
ik heb vaag e.e.a gehoord over de 195. Dacht dat de bus in maarheeze wordt gesplitst en dus in leende weer uit moet komen.
De oostrikkerdijk lijkt me nu niet zo geschikt om te rijden met een grote bus.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:De buurtbussen zouden gewoon moeten rijden, dus waarom tot 15.15?
ik heb vaag e.e.a gehoord over de 195. Dacht dat de bus in maarheeze wordt gesplitst en dus in leende weer uit moet komen.
De oostrikkerdijk lijkt me nu niet zo geschikt om te rijden met een grote bus.
De oostrikkerdijk kunnen gewoon bussen rijden. Bergerhof rijdt daar geregelmatig overeen richting de a2 met toeringcars als wij een schoolreisje hebben,dus dat is gewoon te doen.
Volgens de wiki en Hermeswebsite begint hij gewoon in Sterksel en zit er geen trajectdeel vanuit Maarheeze inLijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef. .

Het stond op een A4tje in Buurtbus Geldrop-Mierlo,zou ook niet weten waarom maar Hermes mag hierover duidelijker communiceren want je krijgt de bussen na 15:15 gewoon uit de planning. Maar volgens mij doen de buurtbus verengingen gewoon waar ze zin in hebben rond de feestdagen,zie het onderstaande voorbeeld.

Ik heb vandaag tussen 11:25 en 12:02 in de kou gewacht op Lijn 460 Nuenen Busstation - Best Station hij kwam niet, Mobielnummer uit het boekje bestond niet. Hermes Klantenservice en Meerdere Chauffeurs(2) en een Service en Veiligheidsmedewerker achter de balie in de Hermeswinkel zeiden dat Hermes niet verantwoordelijk is voor de Buurtbussen. Hermes leent die dingen uit.was hun antwoord.
Kreeg van de klantenservice wel het nummer van de Gemeente Best alleen iedereen daar was op vakantie.
Hermes heeft vandaag weer een verwijtbare rituitval verdient + een klachtenbrief. Was met een vriend onderweg dus krijgen ze 2 klachten + 2 verwijtbare rituitvalformulieren (heb alleen een probleem met OVC want heb die reis niet meer gemaakt). Ik begin ondertussen te twijfelen of Hermes nou wel of niet verantwoordelijk is voor de buurtbussen?
Laatst gewijzigd door Mr-W op za 28 dec 2013, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Lijn 188 is per 15-12 vervallen.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

De helft van de ritten van 196 zijn overgeheveld naar de 195. Het blijven dus evenveel bussen.
vergeet niet de de schoolritten 195,196,197 uit een heel apart potje komen. Dit is een zgn business case.
bij deze scoollijnen was het de vraag wat op korte termijn goedkoper is. Nieuwe verlichte, korte, veilige fietspaden naar valkenswaard of een bus.
Er is gekozen voor een ov-bus. Deze gelden kunnen dus nietmaar worden gebruikt op bb 458.

wat betreft de bb volgensmij is uiteindelijk Hermes toch echt verantwoordelijk, lijkt me. Er kan natuurlijk altijd een rit uitvallen...
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
wat betreft de bb volgensmij is uiteindelijk Hermes toch echt verantwoordelijk, lijkt me. Er kan natuurlijk altijd een rit uitvallen...
Volgende week op 31-12 gaat lijn 460 in de herkansing :mrgreen:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: wat betreft de bb volgensmij is uiteindelijk Hermes toch echt verantwoordelijk, lijkt me. Er kan natuurlijk altijd een rit uitvallen...
Maar Hermes vind zichzelf wel degelijk niet verantwoordelijk. Toen de dienstregeling van lijn 461 wijzigde half vorig jaar werd dit niet in de nieuwe lijnfolders opgenomen terwijl voor andere wijzigingen wel een errata kwam. Hermes meldde daarop dat ze niet verantwoordelijk waren voor de buurtbus en dus ook niet voor het up-to-date houden van de papieren lijnfolders. Ik had daarop een vervolgklacht willen sturen plus afschrift naar ROSRE maar dat is er door gebrekkig geheugen niet van gekomen (kan natuurlijk alsnog richting ROSRE gebundeld met Mr-W zijn klacht over dat Hermes zich niet verantwoordelijk vindt).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:De helft van de ritten van 196 zijn overgeheveld naar de 195.
Ik zie geen frequentievermindering per 5 januari in 196. Gaat lijn 195 pas vanaf die datum rijden of reden ze al per 15 december trouwens?
Hans schreef:Lijn 188 is per 15-12 vervallen.
Dank, wiki is bijgewerkt :) (al deels door Mr-W)
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten