Kruidvat ov dagkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Skinkie »

JWM schreef:Ik voelde me vanmorgen heel alleen in de trein zo zonder Kruidvatkaartje ( :X ), maar de HC van dienst kon die dingen gewoon uitlezen op z'n railpocket (of deed alsof?).
Heb hem met m'n touchatag ook gewoon uitgelezen. Is een Mifare Ultralight.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Tristan »

JWM schreef:maar de HC van dienst kon die dingen gewoon uitlezen op z'n railpocket (of deed alsof?).
"Alsof doen" gebeurt ook zo nu en dan. Een paar weken geleden gingen een collega van mij (die net zo'n hekel aan de ov-chipkaart heeft als ik) en ik met de trein van Ut naar Gd en kwam er controle. Wij hadden allebei een kaartje gekocht, maar mijn collega wilde toch iets uittesten. Toen de conducteur bij hem was om zijn vervoersbewijs te controleren, pakte hij zijn (niet ingecheckte) ov-chipkaart, de conducteur hield de kaart tegen zijn railpocket en zei na ongeveer 10 seconden dat alles goed was en liep vervolgens door.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Edwin »

Daniel schreef:Ow, hebben ze tegenwoordig een metro bij de HTM dan? Want ja, voor zowel HTM als HTMbuzz is het verplicht in te checken volgens de voorwaarden van die OV dagkaart.
Zal wel te maken hebben dat HTM hiermee de instaptijden wilt verkorten. Stempelen kost flink wat extra seconden.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Tristan »

Edwin schreef:Zal wel te maken hebben dat HTM hiermee de instaptijden wilt verkorten. Stempelen kost flink wat extra seconden.
Als je in moet checken, moet je ook weer uitchecken, dus de uitstaptijden worden daardoor vertraagd. Per saldo is de tijdswinst daardoor dus 0,0.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Edwin »

Tristan schreef:
Edwin schreef:Zal wel te maken hebben dat HTM hiermee de instaptijden wilt verkorten. Stempelen kost flink wat extra seconden.
Als je in moet checken, moet je ook weer uitchecken, dus de uitstaptijden worden daardoor vertraagd. Per saldo is de tijdswinst daardoor dus 0,0.
Ligt eraan wanneer je uitcheckt, tijdens het rijden of tijdens het halteren.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door hauptbahnhof »

Als niemand tijden het uitchecken nog naar zijn kaartje moet zoeken maakt het helemaal niks uit.

Wel het stempelen want dat kan alleen bij de bestuurder dacht ik?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door webguy »

Ronaldussen schreef:Nee. Want ze deed niet eens een poging tot het uitlezen. Ze zei al direct dat zij die dingen niet konden uitlezen, dus stempelde ze die direct af.
Er was inderdaad een "storing aan de Railpocket" of zoiets dergelijks waardoor ze het eerste weekend (of misschien twee) niet uitgelezen konden worden. Inmiddels wel.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Geert »

Tristan schreef:
Edwin schreef:Zal wel te maken hebben dat HTM hiermee de instaptijden wilt verkorten. Stempelen kost flink wat extra seconden.
Als je in moet checken, moet je ook weer uitchecken, dus de uitstaptijden worden daardoor vertraagd. Per saldo is de tijdswinst daardoor dus 0,0.
Stempelen kan alleen bij de bestuurder. Inchecken kan bij een stuk of 8 cico's in de tram. Tel uit je winst?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Anne »

Edwin schreef: Ligt eraan wanneer je uitcheckt, tijdens het rijden of tijdens het halteren.
Bij diverse bedrijven geven ze aan dat je al voor de halte kan uitchecken.
Bij Breng lijn 13 heb ik wel meegemaakt dat bij Burgers de middendeuren van de bus niet open gingen omdat er net voor de halte was uitgecheckt. De chauffeur zei toen dat je pas bij het uitstappen mag uitchecken.
Middendeuren kon hij daarom niet openen. De kinderwagen moest toen over de stoelen naar voren worden gedragen.
Zeer klantvriendelijk dus :neg:
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Xanland »

Kort gezegd maakt het geen moer uit waar je uitcheckt. Zolang het maar tussen je uitstap- en de vorige halte is. Zit je negen van de tien keer wel goed.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door fogeltje »

avl schreef:
Edwin schreef: Ligt eraan wanneer je uitcheckt, tijdens het rijden of tijdens het halteren.
Bij diverse bedrijven geven ze aan dat je al voor de halte kan uitchecken.
Bij Breng lijn 13 heb ik wel meegemaakt dat bij Burgers de middendeuren van de bus niet open gingen omdat er net voor de halte was uitgecheckt. De chauffeur zei toen dat je pas bij het uitstappen mag uitchecken.
Middendeuren kon hij daarom niet openen. De kinderwagen moest toen over de stoelen naar voren worden gedragen.
Zeer klantvriendelijk dus :neg:
Dat is gelul, bij Breng kun je al uitchecken vijf meter nadat hij bij de vorige halte is vertrokken ofzo. Dat geeft juist problemen als hij bij een halte iets te ver doorrijdt. Dan springt Infoxx alvast een halte verder en als je dan uitcheckt bij uitstappen dan betaal je dus lekker te veel. Ik zou gewoon een klacht indienen daarover.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Mr-W »

Xanland schreef:Kort gezegd maakt het geen moer uit waar je uitcheckt. Zolang het maar tussen je uitstap- en de vorige halte is. Zit je negen van de tien keer wel goed.
Behalve als haltes heel dicht op elkaar zitten zoals in Eindhoven bij haltes Peppelrode en MMC eindhoven,haltes liggen maximaal 100 meter van elkaar vandaag .Ik vermoed dat controleurs in zo'n geval wel coulant zullen zijn als je 1 halte te vroeg uitgecheckt omdat je je portemonnee wilt opruimen. @fogeltje dat gebeurt bij Hermes ook heel vaak dus ik check van te voren altijd uit.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door fogeltje »

Dat komt omdat het allemaal Connexxion is ;) Bij heel Connexxion gebeurt dat dus, dat ligt aan de manier hoe Infoxx werkt.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 29 dec 2013, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Mr-W »

Klopt maar infoxx heeft ook last van dat hij te laat omspringt op lijn 54 en vroeger ook lijn 52 wordt er vaak de halte ervoor afschreven terwijl je op station Helmond instapt. Ook heb ik vaak meegemaakt dat Halte Besselhoeve afgeschreven wordt omdat chauffeurs te laat op het scherm drukken.
Buurtbus infoxx werkt helemaal slecht ik betaal iedere keer tussen Heeze en Peelven verschillende prijzen,Variërend tussen €1,01 en 0,37 cent maar dit heeft ook te maken met het feit dat de rit van 9:18 ''illegaal'' doorrijdt.
(nee dit is geen handscanner). Overigens is het bij buurtbus Geldrop-Mierlo even duur om alle lijnen te doen en dan op Hof van Bethanie uitchecken of alleen 1 ritje met Lijn 463 Geldrop Ziekenhuis Hoofdingang - Mierlo Hof van Bethanie.
Rondje [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] / [wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] is soms ook gratis als je op station Eindhoven begint en eindigt met dezelfde bus.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 29 dec 2013, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Tristan »

Geert schreef: Stempelen kan alleen bij de bestuurder. Inchecken kan bij een stuk of 8 cico's in de tram. Tel uit je winst?
Vroegâh had je door heel de tram heen meerdere stempelautomaten. Bovendien moet je bij de chip iedere keer als je een voertuig in- en uitstapt respectievelijk in- en uitchecken. Het afstempelen hoeft maar één keer te gebeuren.

Dus door de komst van de chip: tel uit je verlies.
Laatst gewijzigd door Tristan op zo 29 dec 2013, 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Anne »

fogeltje schreef:
avl schreef:
Edwin schreef: Ligt eraan wanneer je uitcheckt, tijdens het rijden of tijdens het halteren.
Bij diverse bedrijven geven ze aan dat je al voor de halte kan uitchecken.
Bij Breng lijn 13 heb ik wel meegemaakt dat bij Burgers de middendeuren van de bus niet open gingen omdat er net voor de halte was uitgecheckt. De chauffeur zei toen dat je pas bij het uitstappen mag uitchecken.
Middendeuren kon hij daarom niet openen. De kinderwagen moest toen over de stoelen naar voren worden gedragen.
Zeer klantvriendelijk dus :neg:
Dat is gelul, bij Breng kun je al uitchecken vijf meter nadat hij bij de vorige halte is vertrokken ofzo. Dat geeft juist problemen als hij bij een halte iets te ver doorrijdt. Dan springt Infoxx alvast een halte verder en als je dan uitcheckt bij uitstappen dan betaal je dus lekker te veel. Ik zou gewoon een klacht indienen daarover.
Ik haal hiervoor de uitleg van de chauffeur aan waarom de middendeuren niet open gingen.
Zelf moest ik naar het Openluchtmuseum en daar gingen de deuren weer wel open.

Als ik er met een kinderwagen had gestaan had ik gewoon aan de noodknop voor de deuropening getrokken. :X
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door fogeltje »

Jouw verhaal vond ik dan ook geen lul, maar de "uitleg" van de chauffeur. Sorry, ik had iets duidelijker moeten zijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Anne »

Tristan schreef:
Geert schreef: Stempelen kan alleen bij de bestuurder. Inchecken kan bij een stuk of 8 cico's in de tram. Tel uit je winst?
Vroegâh had je door heel de tram heen 6 tot 8 stempelautomaten. Dus door de komst van de chip: tel uit je verlies.
Dat maal circa 130 GTL's plus de reserve apparaten.
Tel dus uit je winst.

Daarnaast moest je voor de RR trams op de halte stempelen.
Dan zou HTM dus die ook op 3 en 4 moeten handhaven en op 2 en 19 bij plaatsen.
Nog meer extra kosten.

Hoe je ook denkt over de chipkaart > het is niet zinvol om twee systemen te handhaven.
Zeker omdat de Kruitvat dagkaart ook een chip heeft.

Volgens mij kan het bij GVB, HTM en RET omdat die ook een verchipte dagkaart hebben. Die info is dus op het chipje
gezet zodat de kaart als dagkaart wordt herkend.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Anne »

fogeltje schreef:Jouw verhaal vond ik dan ook geen lul, maar de "uitleg" van de chauffeur. Sorry, ik had iets duidelijker moeten zijn.
Dank je / dat dacht ik al :wink:
Blijf het toch wel vreemd vinden waarom een vriendelijke chauffeur zijn passagiers dan zo met een kinderwagen laat sjouwen. Ding paste echt niet door het gangpad en moest over de banken naar voren worden gedragen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door AppleMoose »

webguy schreef:
Ronaldussen schreef:Nee. Want ze deed niet eens een poging tot het uitlezen. Ze zei al direct dat zij die dingen niet konden uitlezen, dus stempelde ze die direct af.
Er was inderdaad een "storing aan de Railpocket" of zoiets dergelijks waardoor ze het eerste weekend (of misschien twee) niet uitgelezen konden worden. Inmiddels wel.
Vorig weekend was dat inderdaad.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Kruidvat ov dagkaart

Bericht door Pim-AllianceB95 »

fogeltje schreef:Dat komt omdat het allemaal Connexxion is ;) Bij heel Connexxion gebeurt dat dus, dat ligt aan de manier hoe Infoxx werkt.
Connexxion in Zeeland heeft ooit de regel ,,Stapt u bij deze halte uit en reist u met een OV-Chipkaart? Check dan nu alvast uit." toegevoegd aan de halteafroep bij Middelburg NS, maar als ik op het moment dat ze dat zei uitcheckte checkte ik wel bij de Nieuwe Haven (halte ervoor) uit...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten