Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Mr-W »

Vandaag ben ik met een vriend van mij naar de Starbucks op Eindhoven Airport geweest om zijn 1e starbucks te halen :)
We zijn natuurlijk niet rechtstreeks naar Airport gereisd maar we hebben een heel (buurt)bus dagje van gemaakt.
De reis begon vanmorgen in een relatief volle lijn 52 (8 reizigers)
Afbeelding
Afbeelding
de achterkant van deze stoel is gesloopt.
Daarna hebben we lijn 25 genomen naar de Bachlaan in Helmond. Daar hebben we gewacht op Buurtbus Laarbeek.
We hadden geluk en in Mariahout werd er van Chauffeur gewisseld,beide chauffeurs zaten tussen Helmond en Mariahout in de bus. We hebben het nog gehad over Buslijnspotten en gevraagd of de Chauffeurs fogeltje kende maar helaas wisten ze niet wie het was :(. Chauffeur van de Buurtbus heeft voor ons nog een tekening gemaakt hoe het snelst naar de Lieshoutseweg kunt lopen Afbeelding
Op de Lieshoutseweg hebben we Lijn 122 Gemert De Eendracht - Eindhoven Station genomen naar Nuenen Busstation.
Afbeelding
Op Nuenen-Busstation hebben we 30 minuten tevergeefs op Lijn 460 Nuenen Busstation - Best Station gewacht,06-nummer in het busboekje bestond niet. Hermes Klantenservice zei dat ze niet konden zien of het busje nog zou komen en gaf ons het nummer van de Gemeente Best,hier waren de ambtenaren op vakantie en besloten we om Lijn 22 Helmond Station - Eindhoven Station te nemen naar Eindhoven.
Ik verveelde me dus heb CBS Outdoor geholpen en heb de advertensiehouder dichtgemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
lijn 22 was zoals altijd al voor Nuenen Busstation druk +- 20 reizigers. Toen we in Woensel waren hadden we zelfs staanplaatsen.
Daarna hebben we een comfortabele Citaro genomen naar Airport lijn 400
We hadden geluk en kwamen bij aansluiting Acht op het industrieterrein een DB dieselloc 6400 tegen met een goederentrein voor de Waalhaven in Rotterdam.
Afbeelding
We hebben samen genoten van onze heerlijke chocolademelk van de Starbucks,het personeel van Starbucks herkende me nog :)
Afbeelding
Daarna begon het vertragingsfeest :( lijn 103 had 5 minuten vertraging waardoor de aansluiting met lijn 477 verloren ging,gelukkig werd lijn 477 niet versterkt gereden zoals lijn 476 wel.We hadden stiekem gehoopt op een lang ritje met onze oude stadsbussen,VDL kusters parade tot Achel.
Afbeelding
(foto van Arthur A)http://www.flickr.com/photos/23003216@N08/8674600700

Toen hebben we 15 minuten in Veldhoven gewacht op de opmerkelijkste buurtbus van heel de regio,de 471
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna hebben we een 15 minuten vertraagde lijn 171 genomen naar Ehv,hij vertrok samen met een andere lijn 20 tegelijk richting Asten zodat er een gelede bus bespaart kon worden. In Eindhoven werden we opgehouden door 1 taxi die op de busbaan parkeerde.
Afbeelding
Daarna blokkeerde een auto op de Smalle Haven de Kruising
Afbeelding
hierdoor krijgen we +5 waardoor we door het centrum van Geldrop moesten rennen om de Buurtbus naar Coevering te halen.
Afbeelding
We hebben alle 3 de lijnen gedaan en werden meegeteld als 6 reizigers, op de lijn naar Hulst zat nog 1 bejaard echtpaar dat naar het station wilde dus chauffeur heeft 8 reizigers opgeschreven en dat busje heeft ruim de 20 reizigers gehaald die dag :D
Afbeelding
Lijn 24 vanuit Mierlo genomen naar Helmond.
Afbeelding
Lijn 52 bracht me als laatste naar huis na een geslaagd busdagje
Laatst gewijzigd door Mr-W op di 31 dec 2013, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door huibf »

Bekend terrein. Ik zie op airport dat er een iets van een overkapping is, dat was vorige maand nog niet. Het zal wel tijdelijk zijn, wat er komt op termijn een busstationnetje.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Bekend terrein. Ik zie op airport dat er een iets van een overkapping is, dat was vorige maand nog niet. Het zal wel tijdelijk zijn, wat er komt op termijn een busstationnetje.
Mooi,hoop dat lijn 103 dan weer op Airport zelf gaat stoppen in de plaats van de Luchthaven weg.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:
huibf schreef:Bekend terrein. Ik zie op airport dat er een iets van een overkapping is, dat was vorige maand nog niet. Het zal wel tijdelijk zijn, wat er komt op termijn een busstationnetje.
Mooi,hoop dat lijn 103 dan weer op Airport zelf gaat stoppen in de plaats van de Luchthaven weg.
Dat duurt nog even, op termijn is een lang begrip. De grond is van Airport en die moeten wel willen meewerken en zien het lieft x-euro voor elke bus die over hun terrein rijdt. Taxis moeten namelijk ook standplaatsgeld betalen.
103 stopt nu dus op de luchthavenweg ivm de krapte.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Michael 1988 »

Leuke repo. Wist niet dat er op lijn 400 bussen reden met een eigen huisstijl. Welke bussen rijden er nu eigenlijk op lijn 400? Want op Youtube zijn de 9176, 9177 en 9178 gefilmd, maar ik denk dat er minimaal 4 bussen nodig zijn, al dan niet 5 (mijn gok is overigens ook dat de 9179 en 9181 ook op speciaal op lijn 400 rijden).
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Mr-W »

Michael 1988 schreef:Leuke repo. Wist niet dat er op lijn 400 bussen reden met een eigen huisstijl. Welke bussen rijden er nu eigenlijk op lijn 400? Want op Youtube zijn de 9176, 9177 en 9178 gefilmd, maar ik denk dat er minimaal 4 bussen nodig zijn, al dan niet 5 (mijn gok is overigens ook dat de 9179 en 9181 ook op speciaal op lijn 400 rijden).
Ik heb 9177 en 9178 gezien,overigens rijden er ook 'gewone' citaro's en soms man lions city op lijn 400 (zowel geleed als niet geleed ).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Ardan »

Waarom zie ik bijna alleen maar achterkanten?
Ik doe ook maar wat
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Mr-W »

Ardan schreef:Waarom zie ik bijna alleen maar achterkanten?
Is makkelijker om te fotograferen als je snel snel de bus moet halen omdat er veel vertragingen waren.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door fogeltje »

Leuk verhaal. Vraagje over de foto van de Parade bus van Van Gerwen. Waar is die gemaakt? Want ik zie een stuk van een oude B88 of ST2000 in Zuidoosterkleuren erachter staan (met die Hainje striping aan de zijkant). De looproute herken ik trouwens ;) Waar ben je precies uitgestapt? Bij de halte Gemeentehuis zelf of bij de achterkant waar ze vaak pauzeren? In dat laatste geval heb je misschien in de verte het huis van de overburen kunnen zien.

En ze zullen mij bij Buurtbus Laarbeek niet kennen, ik heb 1x met een chauffeur in de bus gepraat en keer gekeuveld met een pauzerende chauffeur achter het Gemeentehuis toen ik met de fiets voorbij kwam. Je hebt meer kans dat ze mij in Nijmegen of bij Arriva Brabant kennen (dan moet je refereren naar iemand met een felroze rugzak).
"Een touringcar is geen bus"
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door julsteren »

Haha, leuk dit, bussen, vooral die buurtbusjes.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Leuk verhaal. Vraagje over de foto van de Parade bus van Van Gerwen. Waar is die gemaakt? Want ik zie een stuk van een oude B88 of ST2000 in Zuidoosterkleuren erachter staan (met die Hainje striping aan de zijkant). De looproute herken ik trouwens ;) Waar ben je precies uitgestapt? Bij de halte Gemeentehuis zelf of bij de achterkant waar ze vaak pauzeren? In dat laatste geval heb je misschien in de verte het huis van de overburen kunnen zien.

En ze zullen mij bij Buurtbus Laarbeek niet kennen, ik heb 1x met een chauffeur in de bus gepraat en keer gekeuveld met een pauzerende chauffeur achter het Gemeentehuis toen ik met de fiets voorbij kwam. Je hebt meer kans dat ze mij in Nijmegen of bij Arriva Brabant kennen (dan moet je refereren naar iemand met een felroze rugzak).
Zal ik doen als ik eens in Nm ben :mrgreen: Ik reis bijna alleen met Hermes dus die chauffeurs zullen jouw denk ik niet kennen. (helaas ben ik nog nooit een chauffeur van het forum tegengekomen bij Hermes).
We zijn uitgestapt ter hoogte van de Smalle Weg in Beek en Donk maar heb dat huis waarschijnlijk niet gezien.
Dinsdag gaan we trouwens weer met Buurtbus Laarbeek naar Beek en Donk vanwege een markt omleiding in Lieshout en lijn 460 mag dan in de herkansing.
Die foto is gejat van Google omdat ik dat ding niet ben tegengekomen,Van Gerwen Reizen zit in Veldhoven.

@julsteren ja,ik ben ook een grote fan van buurtbussen.
Je maakt er meer mee dan op gewone bussen vind ik bijv Chauffeurswissels tijdens de rit.
Ben ook eens de voorzitter van buurtbus GM tegengekomen op een rit en dan kun je een lekkere old skool OV discussie houden over de lijnvoering en de doelgroep van de buurtbus.
Chauffeur van een andere Buurtbus kende toevallig ook iedereen bij Starbucks enz. Heb ook meegemaakt dat het record buurtbuspropen lijn 458 werd verbroken (miss zelfs van heel SRE).
Vind het ook fijn dat alle vrijwilligers het werk voor hun plezier doen,sommige chauffeurs gaan met tegenzin na hun werk dat is op de buurtbus (bijna)nooit.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Michael 1988 »

Mr-W schreef:
Michael 1988 schreef:Leuke repo. Wist niet dat er op lijn 400 bussen reden met een eigen huisstijl. Welke bussen rijden er nu eigenlijk op lijn 400? Want op Youtube zijn de 9176, 9177 en 9178 gefilmd, maar ik denk dat er minimaal 4 bussen nodig zijn, al dan niet 5 (mijn gok is overigens ook dat de 9179 en 9181 ook op speciaal op lijn 400 rijden).
Ik heb 9177 en 9178 gezien,overigens rijden er ook 'gewone' citaro's en soms man lions city op lijn 400 (zowel geleed als niet geleed ).
Gewone citaro's? Welke serie? En wat is er dan met de 9179 en 9181 eigenlijk gebeurd, die reden ook bij Hermes voorheen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Milco »

Hermes 9114 t/m 9119 ;-)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Michael 1988 »

Ooh die Citaro's. Ik dacht niet gelede Citaro's ;)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door mb90 »

En de 9179, 9180 en 9181 begonnen in de regio Utrecht, hebben toen een uitstapje gemaakt naar Nijmegen voor de Heyendaalshuttle van Novio (en reden ook in het rood-wit rond toen) en zijn daarna teruggegaan naar Connexxion om in het grijs op Voorne-Putten te gaan rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Leuk verhaal. Vraagje over de foto van de Parade bus van Van Gerwen. Waar is die gemaakt? Want ik zie een stuk van een oude B88 of ST2000 in Zuidoosterkleuren erachter staan (met die Hainje striping aan de zijkant). De looproute herken ik trouwens ;) Waar ben je precies uitgestapt? Bij de halte Gemeentehuis zelf of bij de achterkant waar ze vaak pauzeren? In dat laatste geval heb je misschien in de verte het huis van de overburen kunnen zien.

En ze zullen mij bij Buurtbus Laarbeek niet kennen, ik heb 1x met een chauffeur in de bus gepraat en keer gekeuveld met een pauzerende chauffeur achter het Gemeentehuis toen ik met de fiets voorbij kwam. Je hebt meer kans dat ze mij in Nijmegen of bij Arriva Brabant kennen (dan moet je refereren naar iemand met een felroze rugzak).
Zal ik doen als ik eens in Nm ben :mrgreen: Ik reis bijna alleen met Hermes dus die chauffeurs zullen jouw denk ik niet kennen. (helaas ben ik nog nooit een chauffeur van het forum tegengekomen bij Hermes).
We zijn uitgestapt ter hoogte van de Smalle Weg in Beek en Donk maar heb dat huis waarschijnlijk niet gezien.
Dinsdag gaan we trouwens weer met Buurtbus Laarbeek naar Beek en Donk vanwege een markt omleiding in Lieshout en lijn 460 mag dan in de herkansing.
Die foto is gejat van Google omdat ik dat ding niet ben tegengekomen,Van Gerwen Reizen zit in Veldhoven.
Jammer, dan zal dat een oudere foto zijn. Was wel leuk geweest als een van die oude bussen in Zuidooster kleuren nog zou rijden.

Is de bus een rondje om het Gemeentehuis gereden? Lijkt me wel. Je vertrekt bij de brug en rijdt rechtdoor en gaat dan net voor het Gemeentehuis rechtsaf, dan twee keer linksaf (bij die tweede keer zou je theoretisch de overburen gezien kunnen hebben als je in de juiste richting keek). Als je bij de Smalleweg uitstapt rijdt de buurtbus vervolgens weer linksaf en staat dan praktisch al op zijn beginhalte.
mb90 schreef:En de 9179, 9180 en 9181 begonnen in de regio Utrecht, hebben toen een uitstapje gemaakt naar Nijmegen voor de Heyendaalshuttle van Novio (en reden ook in het rood-wit rond toen) en zijn daarna teruggegaan naar Connexxion om in het grijs op Voorne-Putten te gaan rijden.
Ze hebben zelfs heel kort, al in het Novio rood-wit, in Eindhoven rondgereden voordat ze naar Nijmegen gingen. Volgens mij was dat rond de concessiewissel en ging ze naar Nijmegen toen de nieuwe bussen instroomden. Dit geldt tenminste voor de 9179. Daar heb ik twee dagen na de concessiewissel in Eindhoven toevallig een ritje naar huis mee gemaakt. Uiterlijk in februari 2009 reden deze bussen in NIjmegen (de betreffende 9179 had ik in maart voor het eerst gehad).
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Michael 1988 »

9181 reed ook kort in Eindhoven. De 9180 reed volgens mij niet in Eindhoven. Maar ik kan me daar in vergissen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Mr-W »

Vandaag hebben we lijn 460 in de herkansing gedaan, We begonnen met Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort waar we met maar liefst 32 reizigers inzaten want het kinderdagverblijf ging naar de bioscoop, we hadden als chauffeur Theo van het kantoor die moest invallen. Helaas is het geen november anders kregen we misschien onze halfuursdienst terug :lol:, Ben er ook achtergekomen dat het SRE record buurtbusproppen waarschijnlijk in handen is van [wiki]Lijn 462 Helenaveen Hotel d'Ouwe Peel - Deurne Hoofdingang Ziekenhuis[/wiki] namelijk 17 reizigers :roll:
De kinderen van het kinderdagverblijf waren te lang blijven zitten tot het station en gingen lopend naar Bioscoop.
daarna Lijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station genomen naar 't verliefd laantje,nog even gebuurt met de chauffeur op het station en verteld over het kinderdagverblijf, chauffeur van Arriva zei tegen ons dat hij de kinderen alleen terug naar Halte Europaweg zou brengen als ze gewoon ritkaartjes kopen.(ze waren even in het station gaan kijken naar treinen)
Op Verliefd laantje overgestapt naar Lijn 461 Beek en Donk Gemeentehuis - Helmond Ziekenhuis,Afbeelding en Afbeelding is blijkbaar in de achterste stoelen van BB Laarbeek gekrast anyway, Chauffeurs wissel weer meegemaakt in Mariahout,2e chauffeur vertelde dat wij zijn 1e reizigers waren tussen Mariahout en Beek en Donk,Er bestaan ideeën bij de verenging om op verzoek door te rijden naar Helmond Centrum.Chauffeur was fan van vliegtuigen was een heel gezellige rit in de 'Buurt'bus, Zijn reiservaring met ons gaat hij in het Logboek zetten :D
Daarna zijn we volgens deze route Afbeelding naar Lieshoutseweg gelopen en heb deze keer wel het huis van fogeltjes overbuurman gezien :mrgreen: . lijn 122 was te vroeg maar hebben we wel gehaald. Buurtbus 460 was een hele mooie sightseeing rit waarbij de chauffeur dingen vertelde over de route zoals het standbeeld van Pieter Breugel, Molen waar Vincent van Gogh de aardappeleter schilderde,Gold Coast Son en natuurlijk over het natuurgebied tussen Son en Best. Chauffeur vertelde dat ze vrijdag nieuwe busjes hebben gehad (mogelijk reden ze daarom niet op vrijdag) dit zijn dezelfde als Geldrop-Mierlo inclusief de rolstoellift. AfbeeldingAfbeelding
Misser in de reisinformatie want lijn 460 is een van de eerste landelijk buurtbussen en heeft sinds die tijd alleen bij Zuid-Ooster/Hermes gereden.
[wiki]Lijn 144 Oirschot Sint Jorisstraat - Eindhoven Station (2011)[/wiki] was een heel vervelende reis, route door Best is zeer smal met drempels, het is sneller om lopend naar halte koningin Jullianaweg te gaan. Chauffeur was ook heel vervelend want hij reed expres heel sloom omdat wij wilde overstappen op lijn 24 We hadden genoeg van die Chauffeur en zijn in Eindhoven meteen overgestapt op lijn 11 die voor ons stond op WC Woensel en hebben natuurlijk nog gezwaaid toen lijn 144 ons inhaalde en opeens wel door kon rijden. Vanaf Ehv heb ik lijn 24 naar huis genomen.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Anne »

Die pijltjes op het haltebord heb ik meer gezien in Eindhoven.
Kan iemand mij uitleggen waar ze voor zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door fogeltje »

Geheugensteuntjes voor chauffeurs, standaard in het SRE gebied.

>> betekent eerst volgende rechts en dan meteen weer rechts tot de volgende halte. Als er een pijl met getal in staat, bij voorbeeld -3> betekent dat "derde afslag naar rechts en dan weg volgen tot volgende halte".

Staat er geen pijl, dan kan de chauffeur gewoon de (doorgaande) weg volgen tot de volgende halte.
"Een touringcar is geen bus"
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Busfoto.nl »

fogeltje schreef:
Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Leuk verhaal. Vraagje over de foto van de Parade bus van Van Gerwen. Waar is die gemaakt? Want ik zie een stuk van een oude B88 of ST2000 in Zuidoosterkleuren erachter staan (met die Hainje striping aan de zijkant). De looproute herken ik trouwens ;) Waar ben je precies uitgestapt? Bij de halte Gemeentehuis zelf of bij de achterkant waar ze vaak pauzeren? In dat laatste geval heb je misschien in de verte het huis van de overburen kunnen zien.

En ze zullen mij bij Buurtbus Laarbeek niet kennen, ik heb 1x met een chauffeur in de bus gepraat en keer gekeuveld met een pauzerende chauffeur achter het Gemeentehuis toen ik met de fiets voorbij kwam. Je hebt meer kans dat ze mij in Nijmegen of bij Arriva Brabant kennen (dan moet je refereren naar iemand met een felroze rugzak).
Zal ik doen als ik eens in Nm ben :mrgreen: Ik reis bijna alleen met Hermes dus die chauffeurs zullen jouw denk ik niet kennen. (helaas ben ik nog nooit een chauffeur van het forum tegengekomen bij Hermes).
We zijn uitgestapt ter hoogte van de Smalle Weg in Beek en Donk maar heb dat huis waarschijnlijk niet gezien.
Dinsdag gaan we trouwens weer met Buurtbus Laarbeek naar Beek en Donk vanwege een markt omleiding in Lieshout en lijn 460 mag dan in de herkansing.
Die foto is gejat van Google omdat ik dat ding niet ben tegengekomen,Van Gerwen Reizen zit in Veldhoven.
Jammer, dan zal dat een oudere foto zijn. Was wel leuk geweest als een van die oude bussen in Zuidooster kleuren nog zou rijden.

Is de bus een rondje om het Gemeentehuis gereden? Lijkt me wel. Je vertrekt bij de brug en rijdt rechtdoor en gaat dan net voor het Gemeentehuis rechtsaf, dan twee keer linksaf (bij die tweede keer zou je theoretisch de overburen gezien kunnen hebben als je in de juiste richting keek). Als je bij de Smalleweg uitstapt rijdt de buurtbus vervolgens weer linksaf en staat dan praktisch al op zijn beginhalte.
mb90 schreef:En de 9179, 9180 en 9181 begonnen in de regio Utrecht, hebben toen een uitstapje gemaakt naar Nijmegen voor de Heyendaalshuttle van Novio (en reden ook in het rood-wit rond toen) en zijn daarna teruggegaan naar Connexxion om in het grijs op Voorne-Putten te gaan rijden.
Ze hebben zelfs heel kort, al in het Novio rood-wit, in Eindhoven rondgereden voordat ze naar Nijmegen gingen. Volgens mij was dat rond de concessiewissel en ging ze naar Nijmegen toen de nieuwe bussen instroomden. Dit geldt tenminste voor de 9179. Daar heb ik twee dagen na de concessiewissel in Eindhoven toevallig een ritje naar huis mee gemaakt. Uiterlijk in februari 2009 reden deze bussen in NIjmegen (de betreffende 9179 had ik in maart voor het eerst gehad).

Foto is van mij(n site) gejat maar dat maakt niet zo veel uit, volgende keer bronvermelding erbij a.u.b.. foto was tijdens een excursie gemaakt dit jaar:

http://historische-autobussen.nl/nieuws.php#25042013
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door Anne »

fogeltje schreef:Geheugensteuntjes voor chauffeurs, standaard in het SRE gebied.

>> betekent eerst volgende rechts en dan meteen weer rechts tot de volgende halte. Als er een pijl met getal in staat, bij voorbeeld -3> betekent dat "derde afslag naar rechts en dan weg volgen tot volgende halte".

Staat er geen pijl, dan kan de chauffeur gewoon de (doorgaande) weg volgen tot de volgende halte.
Bedankt voor je uitleg.

Ik maar denken dat het voor mij als passagier is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door fogeltje »

avl schreef:
fogeltje schreef:Geheugensteuntjes voor chauffeurs, standaard in het SRE gebied.

>> betekent eerst volgende rechts en dan meteen weer rechts tot de volgende halte. Als er een pijl met getal in staat, bij voorbeeld -3> betekent dat "derde afslag naar rechts en dan weg volgen tot volgende halte".

Staat er geen pijl, dan kan de chauffeur gewoon de (doorgaande) weg volgen tot de volgende halte.
Bedankt voor je uitleg.

Ik maar denken dat het voor mij als passagier is.
Als je chauffeur een dutje wil doen, dan kun jij het overnemen ;)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door ODRAIL »

fogeltje schreef:Geheugensteuntjes voor chauffeurs, standaard in het SRE gebied.

>> betekent eerst volgende rechts en dan meteen weer rechts tot de volgende halte. Als er een pijl met getal in staat, bij voorbeeld -3> betekent dat "derde afslag naar rechts en dan weg volgen tot volgende halte".

Staat er geen pijl, dan kan de chauffeur gewoon de (doorgaande) weg volgen tot de volgende halte.
Zijn die route's dan zo moeilijk :? ?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Buurtbussend naar Eindhoven Airport(17 foto's)

Bericht door fogeltje »

Nee, maar het maakt het voor invalchauffeurs wel makkelijker. Geheugensteuntjes zijn nooit verkeerd op lijnen waar je (bijna) nooit op rijdt. Kost verder niks, die borden moesten toch gedrukt worden.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten