Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door Somoht »

Busfoto.nl schreef:Zo, daar is met Infoplus een goede verbetering aangebracht! Hieronder wat opmerkingen, die je misschien kunt gebruiken ter perfectionering.

Met een S3 (GT-I9300 Android 4.1.2) lukt het om snelkoppelingen te plaatsen. Hij onthoudt echter niet of je de snelkoppeling gemaakt hebt voor de bus of trein, maar gaat standaard op trein. Sowieso wordt elke keer eerst de trein weergegeven, misschien zou dit een keuze moeten worden
Geloof dat het nogal moeilijk is in Android om pagina's te skippen zonder dat ie de pagina laadt. Dus dan laadt ie alsnog treindata. Dataverkeer wordt trouwens de focus van OVinfo4, backend moet op de schop. Meer vertrektijden in meerder kb's.
- In de Nederlandse versie worden de "vrije teksten" van de trein in het Engels geplaatst "The Intercity to Schagen reaches Amsterdam Centraal sooner".
- Bij een uitgevallen trein staat zowel Uitgevallen als daaronder Cancelled
Thanks. Nagelopen en er waren er nog meer, ik had ooit een tooltje waarbij ik alle vertalingen naast elkaar had en die mis ik erg :(
Busfoto.nl schreef: - Misschien kan de treinsamenstelling in 1 rij ipv een rij per treinstel. Scheelt ruimte
Ik zit nog te dubben daarover. Ik had erg graag materiaalnummers gehad dan had ik bij elke materiaaldeel kunnen neerzetten welke voorzieningen (stopcontacten, toilet, wifi,etc.) erin zat en in welk treinstel je precies moet zitten voor Leeuwarden. Helaas vinden ze dat bij NS "bedrijfsgevoelige informatie"
Busfoto.nl schreef: - Vertrek- en aankomsttijden van treinen wanneer op treinnummer wordt geklikt, staan niet aangegeven, net zoals aankomstperron
Zie Webguy's antwoord, wanneer we InfoPlus RITinfo of AR/NU krijgen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door fogeltje »

Busfoto.nl schreef: Met een S3 (GT-I9300 Android 4.1.2) lukt het om snelkoppelingen te plaatsen.
Bij mijn S3 Mini (GT-I8190, Android 4.1.2.) lukt me dat niet. De snelkoppeling geeft steeds aan "applicatie niet geinstalleerd". Idem op mijn Galaxy Tab 3 8.0 (SM-T310, Android 4.2.2).

Ik ga me aanmelden voor die betaversie groep.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: ROVER: "Reiziger wil concurrentie voor 9292-app"

Bericht door fogeltje »

Met de betaversie werkt het wel. Good busy.
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Gisteravond al een update geupload met het begin van lijnen zoeken.
Afbeelding

En vanmiddag nog één die de logo-plaatjes verbeterd. Nu ik toch weer alle logo's opnieuw moest maken ook die maar bij vertrektijden verbeterd voor hogere resolutie schermen
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Ik zag de update met zoeken al voorbij komen. Topupdate wat mij betreft *bus* Nu scroll ik me niet meer lam als ik een halte zoek die niet is opgeslagen of naar een lijn.

Kan die ß er niet overigens inmiddels af? Zo beta vind ik het niet meer :)
"Een touringcar is geen bus"
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Is het mogelijk om materieelnummers bij bussen, trams etc? Ovzoeker en radar tonen deze wel, dus de data is aanwezig?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Z2N »

Bugje ontdekt: De 'lijnpagina's' van éénrichtingslijnen lopen niet helemaal goed: bij mij in Alphen heb je vier lijnen in één richting, die halverwege van bestemming op de bus wisselen. De 'tweede bestemming' ontbreekt nu echter op de lijnpagina's. Als ik bijvoorbeeld op lijn 1 (tegenklokrichting) zoek, kan ik alleen maar de haltes zien op de route door Alphen-oost (ri. Herenhof), na de Herenhof in Alphen-noord kan ik de haltes niet meer zien. Op de betreffende haltes staan de lijnen overigens wel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

bartjemestrom schreef:Is het mogelijk om materieelnummers bij bussen, trams etc? Ovzoeker en radar tonen deze wel, dus de data is aanwezig?
Is wel aanwezig maar ik heb ovradar en de ovinfo API niet gekoppeld staat wel op de planning om ooit te doen. Al krijg je wel exact dezelfde vertrektijden als je op een halte klikt op ovradar.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Z2N schreef:Bugje ontdekt: De 'lijnpagina's' van éénrichtingslijnen lopen niet helemaal goed: bij mij in Alphen heb je vier lijnen in één richting, die halverwege van bestemming op de bus wisselen. De 'tweede bestemming' ontbreekt nu echter op de lijnpagina's. Als ik bijvoorbeeld op lijn 1 (tegenklokrichting) zoek, kan ik alleen maar de haltes zien op de route door Alphen-oost (ri. Herenhof), na de Herenhof in Alphen-noord kan ik de haltes niet meer zien. Op de betreffende haltes staan de lijnen overigens wel.
Lijkt erop dat Arriva op deze lijn geen aparte richtingen heeft gezet en hij pakt het langste patroon in elke richting.. Moeilijk voor mij om iets aan te doen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Thom91 »

Voor een 'Grote xxx topic app' mag er wel wat meer knappe info in de OP..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:Voor een 'Grote xxx topic app' mag er wel wat meer knappe info in de OP..
Volgens mij is dit ergens van afgesplitst want ik heb dat bericht wat nu de OP is oorspronkelijk als reactie ergens in een ander topic geplaatst (volgens mij dat topic met dat nieuwsbericht van wat Rover vind van apps).
"Een touringcar is geen bus"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Wubbo »

Klopt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Wubbo schreef:Klopt.
Gelukkig maar, want ik begon al aan mijn eigen geestesgezondheid te twijfelen :')
"Een touringcar is geen bus"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Thom91 »

Doet verder niets af aan mijn post dat het een karige OP is.. :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:Doet verder niets af aan mijn post dat het een karige OP is.. :P
Ik zou zeggen, typ een aanvulling en in bewerk de eerste post ermee :P
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Afbeelding

Komt een nieuwe update aan met treintijden als 2e tab in bushaltes, wat bugfixes en de toevoeging van een indicatie van het aantal stellen bij RET metro's. Geen idee hoe correct het laatste is in de praktijk, zal in geen geval goed gaan als er tijdens de rit wordt gesplitst.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Busfoto.nl »

Merkte vandaag met een S4 mini dat een haltesnelkoppeling in de reguliere versie niet werkte. Kan de testversie niet uitproberen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Busfoto.nl schreef:Merkte vandaag met een S4 mini dat een haltesnelkoppeling in de reguliere versie niet werkte. Kan de testversie niet uitproberen.
Ik had hetzelfde probleem bij de S3 mini en Galaxy Tab 3. In de testversies werkt het inmiddels prima. Alleen als ik een update download dan veranderen de iconen en namen van de snelkoppelingen in het gewone logo en naam van de app en moet ik de snelkoppelingen opnieuw maken (ze werken wel, maar als ze er allemaal hetzelfde uitzien en hetzelfde heten, dan weet ik niet meer wat nu welke halte is). Ik weet niet of dit een eigenaardigheid van Android is die komt kijken bij updaten of dat er iets aan gedaan kan worden.
"Een touringcar is geen bus"
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Busfoto.nl »

Ik zie nu ook dat een vrije tekst af en toe wisselt met de vestemming van een lijn. Wat mij betreft hoeft dit niet, zet er maar onder zoals voorheen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Busfoto.nl schreef:Ik zie nu ook dat een vrije tekst af en toe wisselt met de vestemming van een lijn. Wat mij betreft hoeft dit niet, zet er maar onder zoals voorheen.
Ach niemand gebruikt die vrije teksten toch bij rituitval :P Dat er dit keer wel een tekst bij zat kwam ook meer omdat ondergetekende betrokken was bij de actie om Arriva en Veolia na 20/21 uur van de DRIS'sen te krijgen ;)
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Busfoto.nl »

Ik zat net te bedenken dat er wellicht nog ruimte is om een categorie "overig" aan te maken? In de randen van het land zijn er nog enkele grensoverschrijdende lijnen, zoals de NIAG 58 van Nijmegen - Emmerich of de vier verschillende "De Lijnen" die Maastricht aandoen. Naast deze grensoverschreidende lijnen heb je ook nog ander "OV" in Nederland wat nog niet opgenomen is, zoals de TESO, Doeksen, Wagenborg of Veerdienst Gorinchem.

Ik ben er niet van op de hoogte in hoeverre deze (buitenlandse) vervoerders hun data ook "open" aanbieden en in hoeverre het mogelijk is om hiervoor te scripten. Het is tegelijkertijd gemakkelijk om dit vanaf de zijlijn te roepen. Het maakt je app echter wel completer
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Busfoto.nl schreef:Ik zat net te bedenken dat er wellicht nog ruimte is om een categorie "overig" aan te maken? In de randen van het land zijn er nog enkele grensoverschrijdende lijnen, zoals de NIAG 58 van Nijmegen - Emmerich of de vier verschillende "De Lijnen" die Maastricht aandoen. Naast deze grensoverschreidende lijnen heb je ook nog ander "OV" in Nederland wat nog niet opgenomen is, zoals de TESO, Doeksen, Wagenborg of Veerdienst Gorinchem.

Ik ben er niet van op de hoogte in hoeverre deze (buitenlandse) vervoerders hun data ook "open" aanbieden en in hoeverre het mogelijk is om hiervoor te scripten. Het is tegelijkertijd gemakkelijk om dit vanaf de zijlijn te roepen. Het maakt je app echter wel completer
Veerboten heeft wat mij betreft geen prio zolang er geen koppelvlak is voor extra/vervallen afvaarten.

NIAG lijn 58 zit in de Breng dataset, zit er dus zeer binnenkort in. Wel onder Breng vlag en niet realtime.
Grensoverschrijdend, realtime is niet beschikbaar. Statisch wel voor AVV (Aachen) en de Lijn, niet 1-2-3 compatible met de huidige backend van OVapi. Wel voor opentripplanner.nl (die is nu even bezig met een graaf bouwen).

Even context: als CXX-SRR er per 19januari inzit is Nederland het eerste land dat een landelijk open actueel reisinformatiesysteem heeft. In het Buitenland is het vaak nog aanprutsen met kleine eilandjes en onmogelijke PULL API's.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Nieuwe versie met verbeterde laadtijden komt er aan.
Als er geen nieuwe fouten worden gevonden, wordt het wel eens erg tijd voor een release ;)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

Als ik in Nijmegen bij haltes van lijn 99 kijk staat er bij alle bussen Breng maar bij Arriva alleen Bus.

Geen ramp maar zou mooier zijn als daar ook de vervoerder getoond wordt.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door fogeltje »

En nu wel een storende fout.

Lijn 99 ri Nijmegen ritten Arriva hebben Station Dukenburg niet in hun haltelijst. Op de plaats daarvan staat Oude Nijmeegseweg Overasselt van lijn 9. Lijn 99 komt hier niet.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten