OVer Missers in de Reisinformatie #32

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door mb90 »

Arriva DAV is er bij de halte Maasplaza in Dordrecht snel bij met het vernieuwen van de vertrektijden bij de haltepaal. Daar hangen nu al de tijden vanaf 5 januari, terwijl dat nog een week duurt en er bijvoorbeeld bij lijn 92 naar Rotterdam morgen nog geen grote bus langskomt..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Achja, het is pas slechts een half jaar ofzo het geval. Maar dit gaat dus nog altijd fout...
Afbeelding

Uiteraard rijdt deze IC te Amersfoort nog precies omgekeerd samengesteld en zit het deel voor Rotterdam voorop (dus aan de a-zijde). Wel op dat moment nog goede info van het treinpersoneel: volgens de HC was de omroepinstallatie stuk, waarop hij in elke coupé even live de omroep kwam doen :pos:
Nadat in Utrecht de trein wel goed aangekondigd stond kwamen we vervolgens in Gouda waar op geheel perron 8 de IC naar Den Haag van 12.20 uur stond aangekondigd, met de IC naar Rotterdam van 12.22 uur als volgende trein eronder. In elk geval in de vorige dienstregeling ging het nog een stuk beter hier en werd gewoon op de ene fase de IC naar Den Haag en op de andere fase die naar Rotterdam aangekondigd. De schade: in elk geval een groep toeristen die ongewild in Rotterdam i.p.v. Den Haag terecht kwam.
In Gouda overigens ook geenenkele omroep over het splitsen :!: en zo stuk was de omroepinstallatie kennelijk niet, want Rotterdam Alexander en Centraal konden gewoon via die installatie aangekondigd worden.

OBIS heeft hier ook nog altijd een raar bugje en toont dat het de IC naar Rotterdam is, maar geeft tegelijk ook een overstapmogelijkheid weer op diezelfde IC naar Rotterdam.

Ook nog wel een leuke op Rotterdam Centraal, waar men slechts een beperkt aantal toeslagzuilen heeft... "Intercity direct naar Schiphol en Amsterdam Centraal vertrekt van spoor 3. Voor deze trein is een toeslag verplicht. Deze kunt u kopen bij de automaat of bij de toeslagzuil op spoor 9"
Is "supplement post" wat in de Engelse versie van die omroep gebruikt wordt eigenlijk wel fatsoenlijk Engels trouwens?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Arriva DAV is er bij de halte Maasplaza in Dordrecht snel bij met het vernieuwen van de vertrektijden bij de haltepaal. Daar hangen nu al de tijden vanaf 5 januari, terwijl dat nog een week duurt <knip>
Qbuzz is hier in Groningen/Drenthe ook al bezig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Achja, het is pas slechts een half jaar ofzo het geval. Maar dit gaat dus nog altijd fout...
http://www.dbleumink.nl/upload/TBP_Amf_6_291213.jpg

Uiteraard rijdt deze IC te Amersfoort nog precies omgekeerd samengesteld en zit het deel voor Rotterdam voorop (dus aan de a-zijde).
Stond de trein wel correct in Rijden de Treinen bij de treinsamenstelling? Ook na het kopmaken in Utrecht?
Ook nog wel een leuke op Rotterdam Centraal, waar men slechts een beperkt aantal toeslagzuilen heeft... "Intercity direct naar Schiphol en Amsterdam Centraal vertrekt van spoor 3. Voor deze trein is een toeslag verplicht. Deze kunt u kopen bij de automaat of bij de toeslagzuil op spoor 9"
Klopt, al zag ik wel de voorbereidingen voor extra toeslagzuilen op spoor 3/4 afgelopen week. Geloof dat er op 8/9 en 11/12 nu toeslagzuilen aanwezig zijn, twee stuks per perronopgang. Weet niet of ze ook bij de loopbrug staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Wat betreft die s11700: heb niet naar de treinsamenstelling in Rijden de Treinen gekeken... die reis maak ik zo vaak dat ik ondertussen wel kan dromen dat 'ie met 2x ICM rijdt waarvan de voorste naar Rotterdam gaat :wink: Zeker in de 11700 zijn het eigenlijk zo goed als nooit meer stellen in het weekend.

De toeslagzuilen op Rotterdam Centraal zag ik inderdaad op 11/12 en 8/9 staan, zover ik herinner ook bij de loopbrug.

Wat daar qua reisinfo ook opviel is dat het beeld van de middelste TBP op spoor 11 heel raar groenig is. Op 13 en 14 is dat bij de middelste TBPs ook het geval, maar wel een stuk minder dan op spoor 11. En bij die twee op 13/14 heeft men na het plakken van het spoornummer in het daarvoor bestemde vakje het beschermfolie van de stickers erop laten zitten :P Wellicht dat er ook nog een beschermfolie op het scherm zit waardoor dat zo groenig lijkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Ik denk dat die borden er het langste hangen en de backlights het langszaam aan het begeven zijn. Schijnt ook te worden vervangen door LED backlights in de nabije toekomst (volgens Rail.tv geloof ik - daar zit de zelfde leverancier achter namelijk)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Vanmiddag "strandde" ik op station Hengelo door een aanrijding tussen Rijssen en Deventer, of nouja, stranden is een groot woord want moest m'n terugreis nog beginnen.
Opvallend hier waren de omreisadviezen: naar Amersfoort via Zwolle was nog logisch, maar reizigers voor Utrecht en verder werden via Zutphen gestuurd: dat zijn dus twee extra overstaps terwijl je er in reistijd nog geen seconde mee wint.

Zelf koos ik ervoor om via Zutphen te reizen om net wat rustiger treinen te hebben (de s7900 zag ik in Hengelo nog aardig gevuld mijn trein passeren, dus was 'n goeie gok). En hierbij bleek ook nog dat de reizigers die braaf de omroep opgevolgd hadden nog wat extra pech hadden: in Apeldoorn had de s1500 +5 waardoor reizigers richting Utrecht nog een kwartier extra vertraging kregen (in de normale situatie zou je met gelijk vertrek in Hengelo ook vrijwel tegelijk in Amersfoort aankomen, onafhankelijk hoe je reist)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Misschien is naar Utrecht via Zutphen en Arnhem sneller. En misschien is het bewuste spreiding om niet alle omreizigers in het Buffeltje te proppen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Hmm nu je het zegt ja, die was ik even vergeten. Hengelo -> Zutphen -> Arnhem -> Utrecht is 4 minuten sneller met 1 overstap extra. Tot Amersfoort maakt het zoals gezegd niks uit: vertrek uit Zutphen om 17.16 uur levert via beide routes een aankomst rond 18.55 uur op.
Waarbij zeker in die richting de capaciteit via Zutphen het ruimst is: weliswaar reed er maar een los tweetje tussen Zutphen en Apeldoorn, maar de bezetting daarvan was ook minimaal. En in de tegenspits s1500 vanaf Apeldoorn kon je uiteraard helemaal een kanon afschieten.

Edit: ook wel slecht trouwens dat Syntus na 3 weken in Twente nog geenenkel haltebord heeft bijgewerkt naar de nieuwe situatie. Weliswaar hangen overal wel de nieuwe tijden al dan niet i.c.m. een informatieposter in de abri, maar de bordjes zijn vrijwel allemaal nog de oude. Zo krijg je bv. dat overal lijn 59 staat, maar op het haltebordje nog lijn 14 :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Edit: ook wel slecht trouwens dat Syntus na 3 weken in Twente nog geenenkel haltebord heeft bijgewerkt naar de nieuwe situatie. Weliswaar hangen overal wel de nieuwe tijden al dan niet i.c.m. een informatieposter in de abri, maar de bordjes zijn vrijwel allemaal nog de oude. Zo krijg je bv. dat overal lijn 59 staat, maar op het haltebordje nog lijn 14 :roll:
Dan keek je vermoedelijk op de verkeerde plekken. :wink:
De nieuwe lijn 14 in Hengelo is (gelukkig) keurig voorzien van borden en ook voor de verlengde lijn 62 zag ik goede stickers hangen.
Lijnen die niet wijzigden, hadden de oude lijnsticker, waarbij er vaak niet eens een sticker met Syntus opgeplakt was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Hmm ja de nieuwe 14 in Hengelo wel inderdaad. De oude 14, nu 59, had echter overal nog de oude stickers, in elk geval in Hengelo en Deurningen. Verder in Oldenzaal nog vele oude stickers op de borden, ook voor verlengde lijnen als 62.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Meltrain »

Oke, in Oldenzaal keek ik vanuit de bus, dus dan zal ik het wel verkeerd gezien hebben.
En tja, voor lijn 14 (evenals 50) moesten wel palen besteld worden, dus dan kun je er net zo goed gelijk de juiste stickers op plakken. :P
De verlengde lijn 51 was volgens mij wel voorzien van de juiste stickers op het station van Borne, maar daar begin ik nu ook aan te twijfelen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

Gister een HC in de 500 die bij binnenkomst (op tijd) in Zwolle vanuit Groningen zijn verhaaltje eindigde met de mededeling dat het weliswaar geen officiële aansluiting was, maar dat de 12700 nog aan de overzijde van het perron stond en dat reizigers die snel waren 'm wel konden halen. Excuse me? Geen officiële aansluiting? Alleen maar een van de fundamenten van de dienstregeling in Noord-Nederland... Zonder de (cross platform) overstappen tussen de (12)700 en (12)500 zou de verbinding tussen de noordelijke provinciehoofdsteden en de randstad onacceptabel slecht zijn met alleen een uursdienst voor beide takken. Dus doe even niet alsof reizigers die 'm toevallig halen omdat we toevallig op geplande tijd in Zwolle aankomen een mazzeltje hebben. Maar goed, de beste man had het ook over stoptreinen dus misschien moet 'ie gewoon es op opfriscursus ;P

Zijn collega later die dag op de terugweg meldde bij aankomst in Groningen nog even de overstapmogelijkheid op de "treintjes van de collega's van Arriva". Daar moest ik dan wel weer om lachen. :lol:
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

Lijstje dingen die nu al fout gaan met de oudejaarsdienstregeling

- NS is vergeten wat onderhoudsrooster bussen te verwijderen uit de datasets. Gaat dus mis bij 9292 -> https://twitter.com/NS_online/status/417966826749198337

-> 9292 heeft beetje te ruim lopen gummen in de Connexxion dienstregeling, er minstens één rit foutief verwijderd uit de 9292 planner, https://twitter.com/BrengOV/status/417929592343515136
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

1 hele rit, het is wat.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

U-OV verwijst trouwens wel braaf naar z'n site op diverse DRIPjes, maar ze zijn vergeten daar dan ook iets over de dienstregeling op oudjaarsavond neer te zetten :roll:
Al zie ik nu net wel dat de betreffende ritten sinds vandaag op "vervallen" gezet zijn, gisteren was dat nog niet het geval als je de tijden voor 31 december bekeek. Ze hadden alleen wel de reden in mogen vullen...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door fogeltje »

Thom91 schreef:1 hele rit, het is wat.
Dat vind ik wel erg. Je mist wat je denkt de laatste bus is, pakt een dure taxi en ziet vervolgens later alsnog een bus voorbij komen. Reisinformatie moet op dit soort tijdstippen zeker gewoon kloppen. Als ze een rit teveel eruit halen, wie zegt dan dat ze misschien per ongeluk ritten teveel hebben laten staan? Op kerstavond gaf 9292 aan dat in NB vanaf 21:00 niet meer door Arriva gereden zou worden terwijl dit volgens Arriva 20:00 uur was, daar stonden dus waarschijnlijk ritten bij die helemaal niet reden.
"Een touringcar is geen bus"
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Somoht »

Thom91 schreef:1 hele rit, het is wat.
:P Geen zin om de hele dienstregeling uit te pluizen, heb het bij Arnhem gelaten. 1 rit vind ik steekproefgewijs genoeg om te bepalen dat Connexxion beter een dienstregeling kan leveren die correct is op 31dec :P Zeker als je dan zelf naar 9292 gaat verwijzen als vervoerder naar 9292 als De bron. Kun je net zo goed die ene rit niet laten rijden.
Dat er een rit met begintijd 19:50 is geschrapt is door 9292 is overigens super merkwaardig en geeft iets aan over hoe de ritten verwijderd zijn.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Gekko123 »

Misschien niet echt een misser, maar plaats hem toch maar hier: bij lijn 28 vanaf de Uithof richting centrum en Vleuten is de kleur rood van het centrum, terwijl ook lijn 12 die kleur heeft. Willen ze mensen echt lijn 12 in krijgen is dat misschien niet heel handig...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door reisthijs »

Reizigers vanaf de Uithof naar de binnenstad moeten toch echt lijn 28 hebben en niet lijn 12. Het is dus niet heel handig dat 'centrum' en 'centraal station' dezelfde kleur hebben.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Skinkie »

Zou iemand vanavond op station Leiden een foto kunnen maken van het DRIS paneel voor bussen aldaar? -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Het viel mij vannacht op dat diverse bushaltebordjes van Arriva Zuid-Holland Noord op dieet zijn gezet, want ze waren wel net zo hoog als gebruikelijk maar een stuk smaller :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

(Reactie op mezelf uit het reiservaringentopic, maar inmiddels past het beter hier)
marlies schreef:Mijn eerste reiservaring 2014 en meteen genoeg te klagen. Overwegstoring tussen Zwolle en Meppel. Shit happens, niets aan te doen, maar as usual balen van de informatievoorziening.

Op het Hoofdstation (Groningen dus ;) ) stond op de matrixborden (ik weet niet hoe die heten) de storing vermeld en dat er daarom minder treinen reden. Volgens de reisinfo online zou de IC richting Den Haag van over een kwartiertje niet verder rijden dan Meppel. Voor mij geen punt, ik kon meteen even met een SMSje regelen dat ik in Meppel werd opgepikt. 15 minuutjes langer in de auto, maar hardly een probleem.

Nou ja.. de TBPs gaven het dus niet aan. Vreemd, dus ik begon verontrust te raken, maar ben toch ingestapt. Een kwartiertje later begonnen we te rijden. Geen omroepbericht. Ook vreemd, normaal doen ze dat eigenlijk altijd bij vertrek uit Groningen. En de OBIS schermen stonden uit, of althans, gaven geen reisinfo maar slechts het eeuwig fascinerende promotiefilmpje op repeat. Ik werd dus nog wat nerveuzer. In Assen zag ik uit het raam ook daar niets over de storing op de TBPs. Ik kon kiezen om er daar nog snel uit te springen en de eerstvolgende sprinter te pakken of even SMSen dat ik toch in Zwolle ging aankomen op het moment dat we Meppel voorbij zouden rijden. Voor gekozen om maar te blijven zitten. Maar nog steeds geen info. De Webcare reageerde heel snel over mijn gemopper over de informatievoorziening, maar op mijn vraag of we nou wel of niet gingen stoppen in Meppel kwam geen antwoord.

Uiteindelijk, voorbij de aansluiting vanaf Leeuwarden, bij het inrijden van Meppel kwam het verlossende woord over de intercom. Deze trein reed niet verder Meppel in verband met een sein- en wisselstoring, reizigers konden overstappen richting Zwolle op perron zus en zo. Complete verrassing voor vrijwel iedereen in de trein, terwijl het een kwartier voor vertrek (een uur geleden dus) vanuit Groningen online al te zien was. Ik kan me niet voorstellen dat het treinpersoneel er zo kort voor een station nog eens achter komt dat ze daar moeten stoppen en ook niet verder zullen rijden. Waarom niet meteen omroepen zodra zij erachter komen? De combinatie van het zo laat omroepen dat we niet verder rijden, dat de (infoplus)borden het niet aangaven, dat OBIS was uitgeschakeld én dat het gebruikelijke 'u bevindt zich in de trein naar'-omroepbericht werd overgeslagen, doet me vermoeden dat het beleid was? De reiziger komt wel op plaats van bestemming met niet al te veel vertraging dus laten we ze niet nodeloos vroegtijdig alarmeren? Scheelt inderdaad wel een boel vragen en onrust, maar ik vind het toch echt wel fijn om gewoon zo snel mogelijk te weten waar ik aan toe ben.

Los van die informatievoorziening vond ik het trouwens wel net geregeld. De ICs vanuit Groningen reden van en naar Meppel, reizigers konden overstappen op de ICs vanuit Leeuwarden die wel gewoon doorreden. Geloof dat ze een zelfde truuk deden met de sprinters. Prima bijgestuurd dus, niet het paniekerige 'help 1 van de 2 sporen is buiten dienst, we gooien de hele dienst plat omdat we het ook niet meer weten'.

Ik kon gelukkig dus overstappen op de auto en was dus een kwartiertje later op m'n bestemming dan gepland. Eind goed al goed.

Terug weinig bijzonders, anders dan dat een hele bak van het stel (4023) was ondergespoten met graffiti inclusief de ramen. Op een rustige dag als vandaag zou je zeggen dat hij wel even uit te ruilen zou moeten zijn geweest tegen een ander stel. Maar goed, da's geneuzel in de marge, daar doe ik niet te moeilijk over.
Ik begrijp net van iemand dat de storing vandaag weer terug is en dat de TBPs inderdaad ook weer mooi weer spelen. Op zich snap ik het, "Rijdt niet verder dan Meppel" suggereert dat je ook niet verder komt terwijl je gewoon kunt overstappen daar. Maar met infoplus zou iets als "Extra overstap in Meppel en Zwolle" ofzo toch moeten kunnen? Doen alsof een IC die nooit verder gaat komen dan Meppel gewoon naar Den Haag of Rotterdam doorrijdt vind ik in ieder geval niet netjes.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Dat is de volgende stap :)
Wat nu alleen kan is (handmatig) een reden koppelen. Dat moet als een trein bijvoorbeeld veel vertraging heeft of wordt ingekort. "Wisselstoring" is een van de redenen. Overigens kan er wel maar een reden gekoppeld worden, vandaar dat je soms rare dingen ziet bij twee storingen. Daarnaast speelt ook mee dat niet alles op een TB7-21 past - aantal opmerkingen hebben lagere prioriteit en worden niet getoond.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door marlies »

In dit geval staat er op de TBPs gewoon het gebruikelijk Intercity naar Den Haag Centraal via Assen Zwolle Lelystad C Almere C Duivendrecht Schiphol Leiden. In werkelijk moet je in Meppel overstappen op de IC richting Amersfoort/R'dam en dan in Zwolle een vervangende IC richting Den Haag pakken. Da's twee keer extra overstappen en wel het melden waard. Op een TBP past dat ook wel.


edit: die vervangende treinen zijn trouwens blijkbaar in de 300000-serie genummerd, ik zie in ieder geval een 300734 klaar staan in Zwolle :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten