Voormalige stadsdienst Oss

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Voormalige stadsdienst Oss

Bericht door fogeltje »

Op basis van een PDF van bijlagen van een aanbestedingsdocument (denk ik) heb ik de laatste dienstregeling van stadsdienst Oss kunnen achterhalen. Resultaat is te vinden op: Concessie Stadsvervoer Oss

Ik heb het verhaal aangekleed met wat dingen die ik me nog meen te herinneren van vroeger (nieuwsberichten en wat een vriend uit Oss ooit verteld heeft), hier en daar wat opgefrist door Wikipedia. Als iemand iets toe te voegen heeft, graag! Op Wikipedia en bij ons op de wiki onder MTI staat wel iets, maar ik weet niet of dat klopt.

Ook de OV-autoriteit weet ik niet zeker, maar ik gok PNB, omdat wikipedia een conflict met de provincie meldt uit 2004 en zoiets staat me wel bij. Maar wat ik niet zeker weet, heb ik ook niet opgenomen. Ook weet ik bijvoorbeeld niet meer of er bij Area nu haltepalen gestaan hebben of niet en of de routes bij de buslijnen, die ik gemaakt heb, haltes zijn of alleen de route beschrijven. Kortom, aanvulling gewenst!
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Voormalige stadsdienst Oss

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef:Op basis van een PDF van bijlagen van een aanbestedingsdocument (denk ik) heb ik de laatste dienstregeling van stadsdienst Oss kunnen achterhalen. Resultaat is te vinden op: Concessie Stadsvervoer Oss
Dit is natuurlijk niet de laatste dienstregeling, immers de stadsdienst rijdt nog tot 31 devember 2014.
Ook de OV-autoriteit weet ik niet zeker, maar ik gok PNB, omdat wikipedia een conflict met de provincie meldt uit 2004 en zoiets staat me wel bij. Maar wat ik niet zeker weet, heb ik ook niet opgenomen.
PNB klopt.
Ook weet ik bijvoorbeeld niet meer of er bij Area nu haltepalen gestaan hebben of niet en of de routes bij de buslijnen, die ik gemaakt heb, haltes zijn of alleen de route beschrijven.
Er stonden gewoon haltepalen, maar daarnaast was het mogelijk om de bus op verzoek ook tussen de haltes te laten stoppen. Het lijnennet is overigens tot ver in Arriva-periode ongewijzigd gebleven.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voormalige stadsdienst Oss

Bericht door fogeltje »

Het was de laatste dienstregeling van de oude concessie Stadsvervoer Oss voordat deze is opgegaan in de concessie Oost-Brabant van Arriva.

Wanneer zijn die haltepalen er precies gekomen? Uit documenten blijkt dat er aanvankelijk geen haltes waren.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Voormalige stadsdienst Oss

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef: Wanneer zijn die haltepalen er precies gekomen? Uit documenten blijkt dat er aanvankelijk geen haltes waren.
Ik heb er ooit van gebruik van gemaakt in de MTI-tijd en toen stonden ze er. Het lijkt me ook erg onpraktisch zonder haltes want dan weet niemand meer waar de bus wel/niet komt en hoe laat hij vertrekt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Voormalige stadsdienst Oss

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:
fogeltje schreef: Wanneer zijn die haltepalen er precies gekomen? Uit documenten blijkt dat er aanvankelijk geen haltes waren.
Ik heb er ooit van gebruik van gemaakt in de MTI-tijd en toen stonden ze er. Het lijkt me ook erg onpraktisch zonder haltes want dan weet niemand meer waar de bus wel/niet komt en hoe laat hij vertrekt.
Dat was ook de veel gehoorde kritiek. Ik pas de wiki iig aan dat er ten tijde van MTI al palen stonden.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten