Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Is er op [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki]en [wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] 's avonds versterking nodig ? Dan is jouw oplossing met lijn 6 cratief want zo bespaar je bussen. Naar mijn ervaring is lijn 55 op het begin van de uursdiensten tot 21:00 vol en zijn er zelfs staanplaatsen,ik heb die lijn maar 2x genomen in de avonduren 1x op zaterdagavond om 19:30 toen kwam hij niet richting het station en was hij richting 't hofke tot de poeierstraat staan vol en liep de bus langszaam leeg om na de Generaal Cronjéstraat weer gevuld te worden tot +- 20 reizigers. Andere keer was volgens mij om 21:30 richting station vanaf de Locomotiefstraat en toen zaten er +- 15 reizigers,best wel veel voor een avondrit. Volgens Helmondse chauffeurs is die lijn ook zeer druk maar die zijn natuurlijk de Helmondse reizigersaantallen gewend op de stadsdienst en is 10 reizigers al volle bak :mrgreen:
2 uursdienst op lijn 22 is beter dan helemaal niets dus vind het prima maar zou hem wel met een taxi/avondbuurtbus/midi bus rijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

@plan-v444. Je kan niet van HOV de route van 4 gaan volgen en andersom. Infrastructuurtechnisch niet mogelijk. Je laat daarbij de 6 de route van 55 volgen. Dat is nu net niet nodig, omdat juist de 55 erg zwak is.
Zodra HOV af is zal het oostelijk deel sowieso wijzigen, waarbij hoogstwaarschijnlijk de 121,122 versus 21,22 omgewisseld worden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:@plan-v444.Je laat daarbij de 6 de route van 55 volgen. Dat is nu net niet nodig, omdat juist de 55 erg zwak is.
[wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] en erg zwak ? had ik niet verwacht,meestal overdag als ik die lijn neem is hij lekker gevuld en soms zelfs staanplaatsen of geldt dat lijn 55 vooral in de (super)daluren zwak is? reizigersaantallen komen volgens mij altijd nog boven die van helmondse stadslijnen uit. Richting Eindhoven station stappen 75% al uit bij de stationsweg omdat dat dichter bij het centrum is en je meer kans hebt om je trein te halen.
[wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] zal wel beter lopen omdat die in de spits 4x uur rijdt.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ik zal eens kijken of er openbare cijfers van reizigersaantallen.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

@huibf, er zijn ook 's avonds rond 21:00 nog steeds drukke ritten op 55, waar zelfs staanplaatsen vereist zijn. Dat weet ik uit eigen ervaring. Ook overdag zijn er gewoon goed bezette ritten, alleen loopt hij leeg bij de Stationsweg. Ik ben benieuwd naar de cijfers. Het is en blijft ook mijn favoriete Eindhovense Stadslijn.
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Plan-V444 »

@fogeltje, De route door Beek en Donk(door de Peeleindseweg en de Koppelstraat) kost teveel tijd. Die in Lieshout niet. Doordeweeks maakt iedereen in Beek en Donk ook gebruik van de halte Lieshoutseweg, dus dat moet 's nachts ook gewoon kunnen, de route is namelijk verlicht. Dat is in Lieshout namelijk niet. Dit ook om de mensen een snel vervoersmiddel aan te bieden zodat ze de auto laten staan. Dat slaat ook terug op de verkeersveiligheid als ze bijvoorbeeld alcohol nuttigen.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Plan-V444 schreef:@huibf, er zijn ook 's avonds rond 21:00 nog steeds drukke ritten op 55, waar zelfs staanplaatsen vereist zijn. Dat weet ik uit eigen ervaring. Ook overdag zijn er gewoon goed bezette ritten, alleen loopt hij leeg bij de Stationsweg. Ik ben benieuwd naar de cijfers. Het is en blijft ook mijn favoriete Eindhovense Stadslijn.
Ik heb helaas geen actuele cijfers en de cijfers die ik heb gaan per lijnenbundels naar de wijken.
Mr-W schreef: [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] en erg zwak ? had ik niet verwacht,meestal overdag als ik die lijn neem is hij lekker gevuld en soms zelfs staanplaatsen of geldt dat lijn 55 vooral in de (super)daluren zwak is? reizigersaantallen komen volgens mij altijd nog boven die van helmondse stadslijnen uit. Richting Eindhoven station stappen 75% al uit bij de stationsweg omdat dat dichter bij het centrum is en je meer kans hebt om je trein te halen.
[wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] zal wel beter lopen omdat die in de spits 4x uur rijdt.
Ja zwakker dan de Helmondlijnen (muv de 51) kan ook niet... :D
Mr-W schreef:Wanneer is lijn Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef ontstaan?
De bestaat ook (nog) niet :shock: blijkt uit navraag.
Laatst gewijzigd door huibf op vr 03 jan 2014, 20:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Plan-V444 schreef:@fogeltje, De route door Beek en Donk(door de Peeleindseweg en de Koppelstraat) kost teveel tijd. Die in Lieshout niet. Doordeweeks maakt iedereen in Beek en Donk ook gebruik van de halte Lieshoutseweg, dus dat moet 's nachts ook gewoon kunnen, de route is namelijk verlicht. Dat is in Lieshout namelijk niet. Dit ook om de mensen een snel vervoersmiddel aan te bieden zodat ze de auto laten staan. Dat slaat ook terug op de verkeersveiligheid als ze bijvoorbeeld alcohol nuttigen.
Dan kun je dus Lieshout ook gewoon overslaan, want daar maakt doordeweeks iedereen gebruik van halte Bavaria. Als de route via de Peeleindseweg teveel tijd kost kun je ook besluiten na de brug langs de kanaal terug naar de grote weg te rijden, maar veel tijd win je er niet mee. Verder denk ik dat de extra rijtijd door Beek en Donk en door Lieshout vrijwel niet verschilt. In het kader van ook sociale veiligheid is het gewenst dat hij gewoon in beide dorpen stopt voor mensen die dat willen. De verlichting bij de Lieshoutseweg is namelijk ook niet alles.

EDIT: de route door Beek en Donk kost 4 minuten extra, de route door Lieshout 3 minuten extra, dat is een verschil van een minuut. Of ze kosten beide teveel tijd, of geen van beide. In Gemert heeft lijn 122 tegenwoordig een kwartier keertijd, daarvoor hoef je het ook niet te laten. Een extra lusje Gerwen (alleen halte Verplaatst Kruispunt) zou er wat dat betreft ook makkelijk in passen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:
Mr-W schreef:Wanneer is lijn Lijn 195 Sterksel Kerk - Valkenswaard Merendreef ontstaan?
De bestaat ook (nog) niet :shock: blijkt uit navraag.
Hij staat ook niet meer op de site.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Ik heb helaas geen actuele cijfers en de cijfers die ik heb gaan per lijnenbundels naar de wijken.
Mr-W schreef: [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] en erg zwak ? had ik niet verwacht,meestal overdag als ik die lijn neem is hij lekker gevuld en soms zelfs staanplaatsen of geldt dat lijn 55 vooral in de (super)daluren zwak is? reizigersaantallen komen volgens mij altijd nog boven die van helmondse stadslijnen uit. Richting Eindhoven station stappen 75% al uit bij de stationsweg omdat dat dichter bij het centrum is en je meer kans hebt om je trein te halen.
[wiki]Lijn 5 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] zal wel beter lopen omdat die in de spits 4x uur rijdt.
Ja zwakker dan de Helmondlijnen (muv de 51) kan ook niet... :D
Hoe doet het bundeltje lijn 5/55 het dan want toevallig zijn die aan elkaar gekoppeld en zijn het de enige lijnen naar Tongelre. Misschien dat Hans wel weet hoe het zit met lijn 55 ten opzicht van lijn 5.

Nee zwakker is niet mogelijk, oja wel Lijn 13 Eindhoven, Station - Lievendaal.(of doet hij het stiekem toch beter dan de helmondse stadslijnen?)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Suus »

Over het niet bedienen van het bedrijventerrein: Het is inmiddels overal in het land een geaccepteerde oplossing om als een groep bedrijven een busdienst of taxidienst op te zetten vanaf een station naar een, per ov matig bereikbaar bedrijventerrein. Ik ken meerdere voorbeelden. In de praktijk gaan de meeste mensen echter met de leasebak van de zaak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Raymond »

Plan-V444 schreef:@huibf, er zijn ook 's avonds rond 21:00 nog steeds drukke ritten op 55, waar zelfs staanplaatsen vereist zijn. Dat weet ik uit eigen ervaring. Ook overdag zijn er gewoon goed bezette ritten, alleen loopt hij leeg bij de Stationsweg. Ik ben benieuwd naar de cijfers. Het is en blijft ook mijn favoriete Eindhovense Stadslijn.
Heb alleen cijfers uit 2009, dus het eerste jaar van de concessie. Van de Eindhovense stadslijnen is het één van de slechtere. Alleen lijn 13, de toenmalige lijn 14 en lijn 407 deden het slechter (qua gemiddelde bezetting per rit, al is de 407 wat vertekend door de tegenspitsritten waar niemand in zit). Overigens allemaal met een hogere gemiddelde bezetting per rit dan de volledige Helmondse stadsdienst (op de scholierenritten 's ochtends na).
Sindsdien is er wel veel veranderd (chipkaart, lijnennet incl. frequenties, afschaffing dalurenkaartje), dus in hoeverre de cijfers nog een goed beeld geven weet ik niet (de uurdienstregeling op lijn 13 zal de lijn geen goed hebben gedaan, dus de bezetting kan ondertussen ook onder de Helmondse gedoken zijn).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Lijn 13 is een beetje de 26 of stadsdienst Helmond van Eindhoven. Die heeft al eens op de nominatie gestaan om geheel opgeheven te worden meen ik me te herinneren.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

De 25 doet het zelfs minder als de 26 op zondagen. Toen de 26 werdt geknipt in meijel ging het hard achteruit, met name in de weekenden.
op zondag van 135 naar 35.... in 4 jaar tijd. Dacht dat de 25 er vorig jaar, hermestijd, er 23 had op zondag.
Overigens is de 26 niet zoeens echt slecht op werkdagen. Gemiddelde bezetting van 16 in de winterperiode aug/april. Dit zal dit jaar dus wel tonemen door het vervallen van 1 avondrit.
Hoe tel je eerlijk? Reizigersgemiddelde? Gemiddelde per kilometer? Werkelijke kosten per reiziger?
Je schrikt dan wat bijvoorbeeld een ritje per reiziger werkelijk kost helmond-boxmeer of deurne-meijel. Als de gemiddelde bezetting 1.3 is op een zondag.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:De 25 doet het zelfs minder als de 26 op zondagen. Toen de 26 werdt geknipt in meijel ging het hard achteruit, met name in de weekenden.
op zondag van 135 naar 35.... in 4 jaar tijd. Dacht dat de 25 er vorig jaar, hermestijd, er 23 had op zondag.
Hoe tel je eerlijk? Reizigersgemiddelde? Gemiddelde per kilometer? Werkelijke kosten per reiziger?
Je schrikt dan wat bijvoorbeeld een ritje per reiziger werkelijk kost helmond-boxmeer of deurne-meijel. Als de gemiddelde bezetting 1.3 is op een zondag.
Persoonlijk vind ik dat je de opbrengsten tegen de kosten moet afwegen.
het is ook niet vreemd dat lijn 25 het nog slechter doet dan lijn 26,lijn 25 heeft maar 4 retourriten op zondag en 1x per 2 uurs frequentie. Lijn 26 had 1 uurs dienst en 6 retourslagen, voordeel voor lijn 25 ten opzichte van lijn 26 is dat die door arriva gewoon met een amba werd gereden en lijn 26 met een taxibusje wat zelfs niet meer aan de buurtbuseisen voldoet. Afbeelding Afbeelding
Dat papiertje op de achterkant was er eens afgevallen en het heeft 2 weken geduurd voordat het weer werd opgehangen,Hermeslogo ontbreekt helemaal,toen de EHAD nog de ritten van lijn 25 reed hadden ze een geel a4tje met hermes logo.
Afbeelding
bij ritten voor Veolia kan er zelfs een sticker met Veolia transport op het busje.alleen heeft dit busje als nadeel dat er geen gangpad is en je dus lastiger kunt in en uitstappen,in de EHAD tijd van lijn 25 werd die lijn volgens mij ook met dit model busjes gereden maar dat weet ik niet zeker.
@fogeltje volgens mij is Lijn 103 Veldhoven MMC - Eindhoven Station ook geen hardloper,heb er al 2x ingezeten tussen MMC en Airport en 1x zat er iemand in de bus,andere keer was ik de enige reiziger.ook vanaf Airport naar Woensel loopt hij volgens mij niet geweldig?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Raymond schreef:
Plan-V444 schreef:@huibf, er zijn ook 's avonds rond 21:00 nog steeds drukke ritten op 55, waar zelfs staanplaatsen vereist zijn. Dat weet ik uit eigen ervaring. Ook overdag zijn er gewoon goed bezette ritten, alleen loopt hij leeg bij de Stationsweg. Ik ben benieuwd naar de cijfers. Het is en blijft ook mijn favoriete Eindhovense Stadslijn.
Heb alleen cijfers uit 2009, dus het eerste jaar van de concessie. Van de Eindhovense stadslijnen is het één van de slechtere. Alleen lijn 13, de toenmalige lijn 14 en lijn 407 deden het slechter (qua gemiddelde bezetting per rit, al is de 407 wat vertekend door de tegenspitsritten waar niemand in zit). Overigens allemaal met een hogere gemiddelde bezetting per rit dan de volledige Helmondse stadsdienst (op de scholierenritten 's ochtends na).
Sindsdien is er wel veel veranderd (chipkaart, lijnennet incl. frequenties, afschaffing dalurenkaartje), dus in hoeverre de cijfers nog een goed beeld geven weet ik niet (de uurdienstregeling op lijn 13 zal de lijn geen goed hebben gedaan, dus de bezetting kan ondertussen ook onder de Helmondse gedoken zijn).
traject video lijn 55 richting 't hofke
trajectvideo lijn 55 richting station
Lijn 55 is natuurlijk ook een zeer kort lijntje van maar 10 a 12 minuten dus kun je ook niet verwachten dat hij zo vol zit als een bus helemaal uit Blixembosch en genoeg reizigers opveegt in Woensel.voor zijn korte stukje vervoerd lijn 55 toch aardig wat mensen zeker gezien het feit dan er weleens staanplaatsen zijn in die bus. ook lijn 5 is een stuk van maximaal 17 minuten en daar zijn zelfs in de spits kwartier diensten nodig. Denk dat die oude route door Tongelre met alleen lijn 5 niet echt werkte en dat men daarom naar 2 lijnen is gegaan. Het stuk door de parklaan is heel erg mooi maar er stapt bijna nooit iemand in de bus,heel af en toe nog weleens iemand bij Dommelhoef.Ik ben zelf ooit eens bij halte Uiverlaan ingestapt om die 'Helmondse' halte op mijn overzicht te krijgen :lol:.
Maar ik weet wel zeker dat er lijnen zijn die het beter doen,maar die bedienen ook een groter stuk van Eindhoven. Hoop voor plan-v444 en een klein beetje voor mezelf dat er niet al te veel in die hoek geschrapt moet worden vanwege lage reizigers aantallen.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Lijn 5/55 wordt uitgevoerd als ringlijn. Oftewel op het eindpunt wordt lijn 5 lijn 55 en lijn 55 wordt lijn 5. Uitgezonderd de kwartierdienst toevoeging op lijn 5 in de ochtend en brede middagspits. Die keert op zichzelf.

In de avond dus om .05 vanaf NS lijn 5 naar 't Hofke en terug als lijn 55.
Om .35 lijn 55 naar 't Hofke en terug als lijn.

Door de ringvorm heb je vanaf NS dus elk half uur een verbinding en de ritten van lijn 55 die dan dus wellicht redelijk vol zitten hebben vaak veel reizigers die pas op de terugweg met lij. 5 uitstappen.

Deze route en frequentie voldoet prima en daar hoeft echt niets bij.

Lijn 6 (was vroeger lijn 16) reed Nuenen-Eindhoven inderdaad wel via Tongelre, maar dit gaf voor Nuenen een lange reistijd. Sinds dat is gewijzigd (lang geleden) en 6 rechtstreeks naar Nuenen rijdt is die een stuk drukker geworden.

Vanuit die 2 oogpunten ben ik geen voorstander van dit idee.
Evenals het idee van de 2 route varianten in Woensel....
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Plan-V444 schreef:@fogeltje, De route door Beek en Donk(door de Peeleindseweg en de Koppelstraat) kost teveel tijd. Die in Lieshout niet. Doordeweeks maakt iedereen in Beek en Donk ook gebruik van de halte Lieshoutseweg, dus dat moet 's nachts ook gewoon kunnen, de route is namelijk verlicht. Dat is in Lieshout namelijk niet. Dit ook om de mensen een snel vervoersmiddel aan te bieden zodat ze de auto laten staan. Dat slaat ook terug op de verkeersveiligheid als ze bijvoorbeeld alcohol nuttigen.
Dan kun je dus Lieshout ook gewoon overslaan, want daar maakt doordeweeks iedereen gebruik van halte Bavaria. Als de route via de Peeleindseweg teveel tijd kost kun je ook besluiten na de brug langs de kanaal terug naar de grote weg te rijden, maar veel tijd win je er niet mee. Verder denk ik dat de extra rijtijd door Beek en Donk en door Lieshout vrijwel niet verschilt. In het kader van ook sociale veiligheid is het gewenst dat hij gewoon in beide dorpen stopt voor mensen die dat willen. De verlichting bij de Lieshoutseweg is namelijk ook niet alles.

EDIT: de route door Beek en Donk kost 4 minuten extra, de route door Lieshout 3 minuten extra, dat is een verschil van een minuut. Of ze kosten beide teveel tijd, of geen van beide. In Gemert heeft lijn 122 tegenwoordig een kwartier keertijd, daarvoor hoef je het ook niet te laten. Een extra lusje Gerwen (alleen halte Verplaatst Kruispunt) zou er wat dat betreft ook makkelijk in passen.
Misschien als je lijn 122 wil verlengen naar Handel of Boekel dat het dan nuttig kan zijn om Beek&Donk over te slaan,bovendien is die brug niet erg betrouwbaar,maar dat geldt natuurlijk voor beide.Overigens zou ik ook Beek en Donk eerder overslaan dan Lieshout want die route kost 1 minuut extra maar is drukker dan die in het centrum van Lieshout.
Hoe dichter bij Eindhoven hoe eerder men gebruik maakt van de stopbussen voor de deur.Vergeet niet dat lijn 21/22 ook gebruikt worden door scholieren van Summa College want dat is namelijk sneller dan eerst met 404 naar het station en dan met de snelbus. Dit is een mogelijke verklaring waarom lijn 21/22 het goed doen in de spitsen vanaf Nuenen Busstation.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Doortrekken en daarbij dorpen slachtofferen is geen optie. Je dupeert daardoor meer reizigers dan je wint door te rijden naar Boekel. Brug is in de avond en op zondag geen probleem, want dan gaat de brug volgens mij niet open. Bovendien is de brug op de Lieshoutseweg net zo onbetrouwbaar ;)

Ik vind de route door Lieshout juist drukker, in Beek en Donk kan hij beter doorrijden, er zijn hooguit meer reizigers maar dat is juist een reden om daar te blijven rijden.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Hans schreef: Vanuit die 2 oogpunten ben ik geen voorstander van dit idee.
Evenals het idee van de 2 route varianten in Woensel....
Ik ook niet. Het huidige net is eigelijk best netjes en goed uitgevoerd ik denk ook niet dat er veel valt te sleutelen.
Er is nog wat te maken met 13 en 16. Maar dat is i.i.g. dit jaar niet doorgegaan.
Verder zou ik de 2 willen strak trekken maar dat kan niet met 'meer' DRU's en die zijn er simpelweg niet
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Doortrekken en daarbij dorpen slachtofferen is geen optie. Je dupeert daardoor meer reizigers dan je wint door te rijden naar Boekel. Brug is in de avond en op zondag geen probleem, want dan gaat de brug volgens mij niet open. Bovendien is de brug op de Lieshoutseweg net zo onbetrouwbaar ;)

Ik vind de route door Lieshout juist drukker, in Beek en Donk kan hij beter doorrijden, er zijn hooguit meer reizigers maar dat is juist een reden om daar te blijven rijden.
Precies ik zou ook gewoon door Beek en Donk blijven rijden. Trouwens de route door Beek en Donk duurt 5 minuten langer, die in Lieshout 3 minuten volgens Google maps. een verschil van maar liefst 2 hele minuten :wink:

Heb trouwens eens uitgezocht dat het zelfs voor ROC leerlingen uit Beek en Donk sneller is om lijn 21 te nemen,namelijk 31 minuten ten opzichte van overstappen op Nuenen Busstation reistijd : 39 minuten(vanuit lijn 21/22 op lijn 121/121) en 59 minuten via Ehv en dan de snelbus. Ook naar fontys op de looierstraat is het zelfs sneller om met lijn 21 te gaan,je bespaart dan 2 hele minuten, in beide reisdingen ging ik uit van halte gemeentehuis in Beek en Donk.
Misschien dat plan-v444 daardoor op het idee komt dat Lieshout vooral lijn 21 gebruikt,richting Summacollege is het logisch.En vanaf Gerwen Kruispunt zelfs voor de Fontys vanwege de 2x per uur frequentie samen met lijn 22.
Alleen voor doorgaande reizigers en mensen voor het centrum van Ehv niet.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:
Hans schreef: Vanuit die 2 oogpunten ben ik geen voorstander van dit idee.
Evenals het idee van de 2 route varianten in Woensel....
Ik ook niet. Het huidige net is eigelijk best netjes en goed uitgevoerd ik denk ook niet dat er veel valt te sleutelen.
Er is nog wat te maken met 13 en 16. Maar dat is i.i.g. dit jaar niet doorgegaan.
Verder zou ik de 2 willen strak trekken maar dat kan niet met 'meer' DRU's en die zijn er simpelweg niet
Lijn 13 Eindhoven, Station - Lievendaal mag sowieso gereden worden met een midibus en eventueel nog de zondagsdienst schrappen.
Lijn 103 Veldhoven MMC - Eindhoven Station kan op bezuinigd worden door in de daluren niet meer te rijden en eventueel uitvoeren met een midibus.
[wiki]Lijn 112 Geldrop Coevering - Eindhoven Station NS (2004)[/wiki] kun je misschien herinvoeren maar ben er niet kapot van want lijn 10 doet het in de avonduren en op zondag best aardig.
eventueel zou je nog Lijn 17 Eindhoven Station - Aalst Maarten Trompstraat en Lijn 7 Eindhoven Station - Veldhoven MMC in de avonduren kunnen samenvoegen tot de oude Lijn 17 Eindhoven Station - Waalre Bejaardenhuis eventueel door naar MMC.
Van Streekstadslijnen
Lijn 145 Best Station NS - Eindhoven Station NS en [wiki]Lijn 144 Oirschot Sint Jorisstraat - Eindhoven Station (2011)[/wiki] heb ik geen beeld ,maar in lijn 145 zitten op airport nauwelijks reizigers in dus misschien ook versoberen in de daluren en/of rijden met een midibus.


Huibf heeft inderdaad gelijk het Eindhovense stadsnet ziet er goed uit en hoeft weinig aan verandert te worden :pos:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Doortrekken en daarbij dorpen slachtofferen is geen optie. Je dupeert daardoor meer reizigers dan je wint door te rijden naar Boekel. Brug is in de avond en op zondag geen probleem, want dan gaat de brug volgens mij niet open. Bovendien is de brug op de Lieshoutseweg net zo onbetrouwbaar ;)

Ik vind de route door Lieshout juist drukker, in Beek en Donk kan hij beter doorrijden, er zijn hooguit meer reizigers maar dat is juist een reden om daar te blijven rijden.
Precies ik zou ook gewoon door Beek en Donk blijven rijden. Trouwens de route door Beek en Donk duurt 5 minuten langer, die in Lieshout 3 minuten volgens Google maps. een verschil van maar liefst 2 hele minuten :wink:

Heb trouwens eens uitgezocht dat het zelfs voor ROC leerlingen uit Beek en Donk sneller is om lijn 21 te nemen,namelijk 31 minuten ten opzichte van overstappen op Nuenen Busstation reistijd : 39 minuten(vanuit lijn 21/22 op lijn 121/121) en 59 minuten via Ehv en dan de snelbus. Ook naar fontys op de looierstraat is het zelfs sneller om met lijn 21 te gaan,je bespaart dan 2 hele minuten, in beide reisdingen ging ik uit van halte gemeentehuis in Beek en Donk.
Misschien dat plan-v444 daardoor op het idee komt dat Lieshout vooral lijn 21 gebruikt,richting Summacollege is het logisch.En vanaf Gerwen Kruispunt zelfs voor de Fontys vanwege de 2x per uur frequentie samen met lijn 22.
Alleen voor doorgaande reizigers en mensen voor het centrum van Ehv niet.
Het grootste deel uit Laarbeek zal naar het station moeten. Ik denk dat mensen voor de Looierstraat een behoorlijke minderheid zijn, hooguit in de ochtendspits. Lieshout pakt gewoon voornamelijk de 121/122. Verschil is mijn busboekje gewoon vier minuten. Carrousel - Lieshoutseweg: :35/:41 (6 minuten) tegenover :44/:54 (10 minuten). Tenminste op vrijdagavond. Misschien dat er in het weekend iets meer tussen zit. Volgens mij wordt dan inderdaad een minuut minder lang berekend tussen Carrousel en Lieshoutseweg rechtstreeks.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Mr-W schreef:
fogeltje schreef:Doortrekken en daarbij dorpen slachtofferen is geen optie. Je dupeert daardoor meer reizigers dan je wint door te rijden naar Boekel. Brug is in de avond en op zondag geen probleem, want dan gaat de brug volgens mij niet open. Bovendien is de brug op de Lieshoutseweg net zo onbetrouwbaar ;)

Ik vind de route door Lieshout juist drukker, in Beek en Donk kan hij beter doorrijden, er zijn hooguit meer reizigers maar dat is juist een reden om daar te blijven rijden.
Precies ik zou ook gewoon door Beek en Donk blijven rijden. Trouwens de route door Beek en Donk duurt 5 minuten langer, die in Lieshout 3 minuten volgens Google maps. een verschil van maar liefst 2 hele minuten :wink:

Heb trouwens eens uitgezocht dat het zelfs voor ROC leerlingen uit Beek en Donk sneller is om lijn 21 te nemen,namelijk 31 minuten ten opzichte van overstappen op Nuenen Busstation reistijd : 39 minuten(vanuit lijn 21/22 op lijn 121/121) en 59 minuten via Ehv en dan de snelbus. Ook naar fontys op de looierstraat is het zelfs sneller om met lijn 21 te gaan,je bespaart dan 2 hele minuten, in beide reisdingen ging ik uit van halte gemeentehuis in Beek en Donk.
Misschien dat plan-v444 daardoor op het idee komt dat Lieshout vooral lijn 21 gebruikt,richting Summacollege is het logisch.En vanaf Gerwen Kruispunt zelfs voor de Fontys vanwege de 2x per uur frequentie samen met lijn 22.
Alleen voor doorgaande reizigers en mensen voor het centrum van Ehv niet.
Het grootste deel uit Laarbeek zal naar het station moeten. Ik denk dat mensen voor de Looierstraat een behoorlijke minderheid zijn, hooguit in de ochtendspits. Lieshout pakt gewoon voornamelijk de 121/122.
[wiki]Lijn 21 Beek en Donk Brug Donk - Eindhoven Station (2011)[/wiki] heeft volgens mij niet voor niets een ochtendspits rit van lijn 21, anders hadden ze die rit wel als Lijn 22 Helmond Station - Eindhoven Station vanuit Helmond gereden/ beginnend vanaf Gerwen kruispunt. Dus er zal wel in de ochtendspits vanuit Laarbeek vraag zijn voor die bus vanuit zowel Fontys Looierstraat en natuurlijk vooral het Summa College (voormalig ROC Eindhoven) Maar ik geloof je meteen dat Lieshout vooral gebruik maakt van lijn 121/122. Gerwen lijkt me iets minder mede vanwege de halfuursdienst van lijn 21/22 en de kwartiersdienst van rond 08:00. Overigens zou ik in lijn 122 dalroute naar Gerwen rijden via de Gerwenseweg omdat dat minder tijd kost dan links afslaan via de Moorvendijk en hoeft er geen halte verplaatst te worden, halte kerkakkers wordt dan niet bediend.Eventueel een halte ter compensatie maken op de monseigneur Frenkenstraat.
Overigens heb ik nog eens gekeken naar Nuenen en wat mij betreft kan lijn 21 ook 's avonds ingekort worden, halte Lindenboom heeft Papenvoortsedijk of busstation als alternatief en de andere haltes hebben de Europalaan of Busstation als alternatief binnen 5 minuten fietsen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Daarom zeg ik ook "hooguit in de ochtendspits", want die ochtendspitsrit daar had ik wel rekening mee gehouden. Maar dat is slechts 1 rit. Daarbuiten lijkt men er niet zoveel gebruik van te maken. Het station en de TU/e zullen echt wel de grote meerderheid aan reizigers trekken en voor beide ga je gewoon het liefst zo snel mogelijk naar CS.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten