Kaartjesautomaat station Apeldoorn gekraakt

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Kaartjesautomaat station Apeldoorn gekraakt

Bericht door Ruben »

Kaartjesautomaat station Apeldoorn gekraakt

dinsdag 02 december 2008 | 16:50 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 03 december 2008 | 02:25

APELDOORN - Skimmers hebben toegeslagen op het NS-station van Apeldoorn.
De criminelen hebben eind vorige week ten minste één kaartjesautomaat gekraakt en de bankgegevens van reizigers gestolen. Daarmee hebben ze in Londen grote bedragen afgeschreven van de rekeningen van gedupeerden.

Politiewoordvoerder Bert Top bevestigt dat er vier meldingen zijn binnengekomen. Vermoedelijk is er op vrijdag 28 november geskimd, maar mogelijk ook al op woensdag of donderdag.

Politiemensen deden vanochtend op het Apeldoornse station onderzoek naar de kaartjesautomaten. Ze vonden aanwijzingen dat er bij de automaten is geskimd. Om welke automaat of automaten het gaat, heeft de politie niet bekendgemaakt.

Slachtoffers kunnen zich melden bij hun bank, die dan aangifte doet bij de politie. De bank stelt gedupeerden doorgaans schadeloos.

Kaartjesautomaten op NS-stations zijn geliefde doelwitten van criminelen. Vorige maand manipuleerden skimmers een automaat in de hal van het station van Deventer. In oktober werden op het station van Raalte twee Roemenen aangehouden op verdenking van skimming. Ook op de stations van Dalfsen en Ommen werd dit jaar geknoeid met kaartjesautomaten.

Bron: De stentor.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Kaartjesautomaat station Apeldoorn gekraakt

Bericht door Ruben »

Gelukkig was die troep zondag al weg, want ik heb toen daar een kaartje gekocht. Zat in de ene hand met mn mobiel, dus kon pincode toen niet afschermen. Dacht nog: "ach, zal vast niet geskimd zijn". Komende dagen toch maar even mijn rekening in de gaten blijven houden. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Kaartjesautomaat station Apeldoorn gekraakt

Bericht door playertwo »

Chippen, heb je dat gezeik niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Kaartjesautomaat station Apeldoorn gekraakt

Bericht door Stefan »

Tsja, ik heb in 1½ jaar tijd 2 chippassen er doorheengejast. Omdat ze gewoon niet meer werkten. En ik ga er naar mijn idee niet eens slordig mee om.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kaartjesautomaat station Apeldoorn gekraakt

Bericht door Suus »

Om te chippen moet je wel een extra handeling doen bij een chipoplaadpunt, voor veel mensen niet de moeite waard. Chippen is dan ook officieël geflopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Kaartjesautomaat station Apeldoorn gekraakt

Bericht door Jurjen »

En je geld krijg je gewoon terug. Pinnen is nu eenmaal onveilig. Creditcard ook (en ook daar krijg je je geld terug, als het niet jouw schuld is). Pin en Creditcard zijn gewoon net zo veilig als de OV Chipkaart!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten