Bordjestopic #8
Re: Bordjestopic #8
Die gaan kapot op het moment dat ze eraf worden gehaald, het is maar simpel plastic.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #8
Met die van Hilversum Noord is veul lomp gedaan ja. DIE zijn wel kapot nu. Maar je KUNT ze gewoon heelhouden hoor.
Re: Bordjestopic #8
Maargoed, wie verzamelt of fotografeert nu stationsbordjes
Wegduikt...
Wegduikt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #8
Op spoorjaarsdag openen er in NRW weer wat nieuwe stations, je kan er immers nooit genoeg hebben
Hieronder een lijstje, tussen haakjes de lijn(en) die het station gaan bedienen
Bonn Helmholtzstraße (RB 23)
Heinsberg (Rheinland) (RB 33)
Heinsberg-Dremmen (RB 33)
Heinsberg-Horst (RB 33)
Heinsberg Kreishaus (RB 33)
Heinsburg-Oberbruch (RB 33)
Heinsberg-Porselen (RB 33)
Heinsberg-Randeraht (RB 33)
Meinerzhagen (RB 25)
Rheinbach Römerkanal (RB 23)
Station Bayerwerk (S6) wordt hernoemd en gaat Leverkusen Chempark heten.
Station Dormagen Bayerwerk (S11) wordt hernoemd en gaat Dormagen Chempark heten.
Station Hohenbudberg Bayerwerk (RB 33) wordt hernoemd en gaat Krefeld-Hohenbudberg Chempark heten.
Voor 2015 staan ook alweer twee stations op de rol: Münster-Roxel en Münster-Mecklenbeck. Beide stations worden dan bediend door de RB 63.
Hieronder een lijstje, tussen haakjes de lijn(en) die het station gaan bedienen
Bonn Helmholtzstraße (RB 23)
Heinsberg (Rheinland) (RB 33)
Heinsberg-Dremmen (RB 33)
Heinsberg-Horst (RB 33)
Heinsberg Kreishaus (RB 33)
Heinsburg-Oberbruch (RB 33)
Heinsberg-Porselen (RB 33)
Heinsberg-Randeraht (RB 33)
Meinerzhagen (RB 25)
Rheinbach Römerkanal (RB 23)
Station Bayerwerk (S6) wordt hernoemd en gaat Leverkusen Chempark heten.
Station Dormagen Bayerwerk (S11) wordt hernoemd en gaat Dormagen Chempark heten.
Station Hohenbudberg Bayerwerk (RB 33) wordt hernoemd en gaat Krefeld-Hohenbudberg Chempark heten.
Voor 2015 staan ook alweer twee stations op de rol: Münster-Roxel en Münster-Mecklenbeck. Beide stations worden dan bediend door de RB 63.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #8
Oh, kan ik alleen morgen nog die drie Bayerwerk-stations doen...
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Bordjestopic #8
Mijn tweede bordjescollage: de oogst van een paar dagen New York. Begin november, inclusief een minuscuul beetje België en Parijs. Fotoverslag volgt nog...
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Bordjestopic #8
Leuk, Srananbloke :pos:
Hilversum Media Park is weer tijdelijk verstopt onder de ducttape, maar er stonden vandaag nog steeds twee originele bordjes
Hilversum Media Park is weer tijdelijk verstopt onder de ducttape, maar er stonden vandaag nog steeds twee originele bordjes
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #8
Zo op oudejaarsdag ga je toch weer eens bedenken wat de hoogtepunten van het afgelopen jaar waren. Ook tijdens het aanvullen van de bordjesverzameling hebben zich weer de nodige situaties voorgedaan, die in de herinnering blijven zitten. Hieronder een top-drietje van de meest gedenkwaardige bordjes van dit jaar. Hoogtepuntjes, maar waar direct ook dieptepuntjes aan vast kleven...
Nummer drie:
Gewoon, omdat 'ie er al een eeuw (of zo) hangt. Dat hele station is één en al nostalgie. Een enorm stationsgebouw uit betere tijden, dat nu slechts het eindpunt is van een enkel treintje per uur. Pronkstukje dus. Maar ook de reis erheen was gedenkwaardig.
Het was sowieso mijn Thalys-debuut, de rit van Schiphol naar Brussel. Omdat mijn reisgenoot (en mede bordjesverzamelaar) via het klantenpanel van NS Hispeed gratis kaartjes voor de Fyra had gekregen (in ruil voor het maken van een reisverslag), was er dus een gratis retourtje Brussel gepland. Helaas viel de Fyra al uit elkaar vóórdat de reis kon plaatsvinden. Maar de kaartjes konden omgeboekt worden naar de Thalys *O* . Kaartjes die ik van m'n lang-zal-ze-leven nooit zou kopen voor een retourtje Brussel (ze kosten meer dan € 70 geloof ik :X ). Dit ritje werd dus gecombineerd met het uitstapje naar Binche, op een koude januaridag.
Nummer twee:
Nummer twee is een stationnetje in het noorden van Duitsland, dat behoorlijk onregelmatig wordt bediend. De uitdaging was om er toch heen te gaan met de trein, dus strak plannen was noodzakelijk op deze laatste zaterdag van juni. Helaas ging de reis niet zonder slag of stoot. Het treinverkeer rondom Leer was één grote puinzooi die dag. Gevolg was dat de (al ruim geplande) wachttijd in Leer opliep naar een kleine twee uur, maar tijdens het wachten op de 70 minuten vertraagde trein naar Norddeich kon er wel voor een schappelijk prijsje genoten worden van een lekker schnitzelmaaltijd in het stationsbuffet :Y . De trein kwam uiteindelijk wel, maar werd opgeheven in Emden. Behoorlijk wanhopig stationspersoneel hier, die wisten totaal niet meer welke trein ging rijden en zo ja, welke kant op. Niet vreemd dus dat de meeste reizigers het ook niet meer wisten...
Uiteindelijk toch met de IC in Norddeich weten te komen, daar een half uurtje rondgelopen en met de IC weer terug, waarna vanaf Emden dus het bovengenoemde stationnetje kon worden opgeveegd. Vertraging uiteindelijk: 0 minuten (A) Door de behoorlijk ruim geplande overstaptijden kon dus alsnog de uiteindelijke planning worden gehaald.
En de dag werd in stijl afgesloten door 58 minuten in Bad Bentheim te moeten wachten op de Grenslandboemel, die de aankomst van de vertraagde Westfalenbahn niet wilde afwachten.
En dan de onbetwiste nummer één:
Een stationnetje tussen Nijvel en Charleroi, dat slechts op weekdagen in de spits wordt bediend. Zorgvuldig plannen dus om deze mee te kunnen pakken. Echter in april werd geconstateerd dat het station na de verbouwing goed is opgeknapt, maar de bordjes niet waren teruggekeerd :( . Na een mailtje naar de NMBS werd dit serieus aangepakt door de Nationale Maatschappij der Belgische spoorwegen. Over de vorderingen werd keurig geïnformeerd en in de zomer kwam het bericht dat er tijdelijke borden zouden worden geplaatst *O* . Zien is geloven, dat is wel duidelijk. Groot was de verbazing dat door een lid van een Vlaams collega-forum werd gemeld dat er daadwerkelijk borden zijn aangebracht.
Dus op een vrijdag in september de stoute schoenen aangetrokken en samen met Bee richting België getogen, waar rond het middaguur een tamelijk teleurstellende mededeling op de borden verscheen dat er stakingen waren in de regio Charleroi. Goed, zien hoever we komen. Uiteindelijk geraakten we met een propvol varkensneusje in Nijvel, waar vandaan ons P-treintje zou vertrekken die in Obaix-Buzet zou stoppen. Helaas, op vertrektijd, geen treintje. Ook geen info trouwens. Het zou toch niet waar zijn dat we drie kilometer voor het reisdoel gaan stranden... De volgende P-trein reed echter wel, maar uitstappen op Obaix-Buzet zat er niet meer in. Dat zou ook vrij gevaarlijk worden, omdat er door de nasleep van de stakingen veel treinen uitvielen en het maar de vraag zou zijn of we er wel weer weg zouden komen. Mooi, Obaix-Buzet op de foto, maar in Luttre kwam ik erachter dat de foto mislukt was door de besmeurde ramen van de trein . Nog één kans, P-trein terug naar Nijvel... Poging 2: geslaagd *O* . Het werd dus wel de laatste ExcuusBenelux naar Nederland en rond middernacht thuis, maar het was het waard.
Nummer drie:
Gewoon, omdat 'ie er al een eeuw (of zo) hangt. Dat hele station is één en al nostalgie. Een enorm stationsgebouw uit betere tijden, dat nu slechts het eindpunt is van een enkel treintje per uur. Pronkstukje dus. Maar ook de reis erheen was gedenkwaardig.
Het was sowieso mijn Thalys-debuut, de rit van Schiphol naar Brussel. Omdat mijn reisgenoot (en mede bordjesverzamelaar) via het klantenpanel van NS Hispeed gratis kaartjes voor de Fyra had gekregen (in ruil voor het maken van een reisverslag), was er dus een gratis retourtje Brussel gepland. Helaas viel de Fyra al uit elkaar vóórdat de reis kon plaatsvinden. Maar de kaartjes konden omgeboekt worden naar de Thalys *O* . Kaartjes die ik van m'n lang-zal-ze-leven nooit zou kopen voor een retourtje Brussel (ze kosten meer dan € 70 geloof ik :X ). Dit ritje werd dus gecombineerd met het uitstapje naar Binche, op een koude januaridag.
Nummer twee:
Nummer twee is een stationnetje in het noorden van Duitsland, dat behoorlijk onregelmatig wordt bediend. De uitdaging was om er toch heen te gaan met de trein, dus strak plannen was noodzakelijk op deze laatste zaterdag van juni. Helaas ging de reis niet zonder slag of stoot. Het treinverkeer rondom Leer was één grote puinzooi die dag. Gevolg was dat de (al ruim geplande) wachttijd in Leer opliep naar een kleine twee uur, maar tijdens het wachten op de 70 minuten vertraagde trein naar Norddeich kon er wel voor een schappelijk prijsje genoten worden van een lekker schnitzelmaaltijd in het stationsbuffet :Y . De trein kwam uiteindelijk wel, maar werd opgeheven in Emden. Behoorlijk wanhopig stationspersoneel hier, die wisten totaal niet meer welke trein ging rijden en zo ja, welke kant op. Niet vreemd dus dat de meeste reizigers het ook niet meer wisten...
Uiteindelijk toch met de IC in Norddeich weten te komen, daar een half uurtje rondgelopen en met de IC weer terug, waarna vanaf Emden dus het bovengenoemde stationnetje kon worden opgeveegd. Vertraging uiteindelijk: 0 minuten (A) Door de behoorlijk ruim geplande overstaptijden kon dus alsnog de uiteindelijke planning worden gehaald.
En de dag werd in stijl afgesloten door 58 minuten in Bad Bentheim te moeten wachten op de Grenslandboemel, die de aankomst van de vertraagde Westfalenbahn niet wilde afwachten.
En dan de onbetwiste nummer één:
Een stationnetje tussen Nijvel en Charleroi, dat slechts op weekdagen in de spits wordt bediend. Zorgvuldig plannen dus om deze mee te kunnen pakken. Echter in april werd geconstateerd dat het station na de verbouwing goed is opgeknapt, maar de bordjes niet waren teruggekeerd :( . Na een mailtje naar de NMBS werd dit serieus aangepakt door de Nationale Maatschappij der Belgische spoorwegen. Over de vorderingen werd keurig geïnformeerd en in de zomer kwam het bericht dat er tijdelijke borden zouden worden geplaatst *O* . Zien is geloven, dat is wel duidelijk. Groot was de verbazing dat door een lid van een Vlaams collega-forum werd gemeld dat er daadwerkelijk borden zijn aangebracht.
Dus op een vrijdag in september de stoute schoenen aangetrokken en samen met Bee richting België getogen, waar rond het middaguur een tamelijk teleurstellende mededeling op de borden verscheen dat er stakingen waren in de regio Charleroi. Goed, zien hoever we komen. Uiteindelijk geraakten we met een propvol varkensneusje in Nijvel, waar vandaan ons P-treintje zou vertrekken die in Obaix-Buzet zou stoppen. Helaas, op vertrektijd, geen treintje. Ook geen info trouwens. Het zou toch niet waar zijn dat we drie kilometer voor het reisdoel gaan stranden... De volgende P-trein reed echter wel, maar uitstappen op Obaix-Buzet zat er niet meer in. Dat zou ook vrij gevaarlijk worden, omdat er door de nasleep van de stakingen veel treinen uitvielen en het maar de vraag zou zijn of we er wel weer weg zouden komen. Mooi, Obaix-Buzet op de foto, maar in Luttre kwam ik erachter dat de foto mislukt was door de besmeurde ramen van de trein . Nog één kans, P-trein terug naar Nijvel... Poging 2: geslaagd *O* . Het werd dus wel de laatste ExcuusBenelux naar Nederland en rond middernacht thuis, maar het was het waard.
Re: Bordjestopic #8
En de eerste van dit jaar:
Re: Bordjestopic #8
Met je nummer twee en nummer één ben ik het zonder meer eens Ronald, maar nummer drie toch niet (eenmaal raden, ik was bij alledrie de bordjes de reisgenoot...). Het bordje op de derde plaats had vooral een heel lange voorgeschiedenis maar aan de reis zelf en de moeite die het bordje kostte waren verder niet zo heel erg spectaculair. Ik heb een ander bordje op de derde plaats, en dat is deze:
Blieskastel-Lautzkirchen ligt aan de spoorlijn Pirmasens Nord - Rohrbach parallel met de Franse grens in het zuidwesten van Duitsland. De ligging in de periferie werd snel duidelijk door de perronnetjes met grind en de hoge woekerende struiken langs het spoor. Bij meerdere stations stonden ook aankondigingsborden langs het spoor, maar door een stakende plantsoendienst van de Deutsche Bahn waren deze steeds erg slecht te zien en de meeste foto's mislukten dan ook. Dat er dan toch nog eentje is gelukt bijna aan het eind van de lijn en mij toch weer een beetje hoop gaf over mijn fotoskills was echt een gelukje, en daarom staat dit bordje op de derde plaats.
Blieskastel-Lautzkirchen ligt aan de spoorlijn Pirmasens Nord - Rohrbach parallel met de Franse grens in het zuidwesten van Duitsland. De ligging in de periferie werd snel duidelijk door de perronnetjes met grind en de hoge woekerende struiken langs het spoor. Bij meerdere stations stonden ook aankondigingsborden langs het spoor, maar door een stakende plantsoendienst van de Deutsche Bahn waren deze steeds erg slecht te zien en de meeste foto's mislukten dan ook. Dat er dan toch nog eentje is gelukt bijna aan het eind van de lijn en mij toch weer een beetje hoop gaf over mijn fotoskills was echt een gelukje, en daarom staat dit bordje op de derde plaats.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #8
In Frankfurt am Main Hauptbahnhof hebben ze nu (al een tijdje...) een historisch bord:
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Bordjestopic #8
Zijn alle bordjes van Frankfurt am Main Hauptbahnhof zo, of is er hier maar een van?
Re: Bordjestopic #8
Die is speciaal daar neergezet vanwege een toneelstuk om de 125ste verjaardag van Frankfurt am Main Hbf luister bij te zetten. Na afloop is het niet meer weggehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #8
Oh grappig, nooit gehoord die in Frankfurt :)
Ik sta alweer op 4 mislukte pogingen voor Hilversum Media Park na vandaag :') Misschien komend weekend maar eens een ritje aan wijden
Ik sta alweer op 4 mislukte pogingen voor Hilversum Media Park na vandaag :') Misschien komend weekend maar eens een ritje aan wijden
Re: Bordjestopic #8
Vier pogingen en alle vier mislukt :? . Hoe krijg je dit in hemelsnaam voorelkaar?
Re: Bordjestopic #8
Je hoeft iig niet uit te stappen want verder hangt er niets.Fles schreef:Oh grappig, nooit gehoord die in Frankfurt :)
Ik sta alweer op 4 mislukte pogingen voor Hilversum Media Park na vandaag :') Misschien komend weekend maar eens een ritje aan wijden
Re: Bordjestopic #8
En van die loopbrug wordt je heel erg moe, man man man wat een achterlijk hoog ding is dat zeg :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #8
Gisteren mijzelf helemaal uitgeput met een rondje restantjes opruimen in NRW, de klassieke Futura-borden speelden daarbij een grote rol :)
Van deze wist ik van het bestaan af, dus als je toch voor de tweede keer langskomt dan kan hij wel op de foto
Het zusje, Gels-Buer Süd in Gelsenkirchen-Buer Süd had ik al. Dus toen ik begin vorig jaar zag dat deze er was, moest en zou deze op de foto gaan. Et voilà :D
Voordat dit bordje helemaal in elkaar zakt toch maar even op de gevoelige plaat gezet
Dit bordje had een beetje ruzie met een boom zo te zien.
Hier is de bordenwasser ook al een tijdje niet meer langgewenst
Een deel van de boodschap van dit bord is onder de verf verdwenen, ik vermoed dat er 1000 meter stond.
Tja, en dan deze. Op het deel van het perron waar je mag komen hangen alleen blauwe borden. Een klein stukje verder hing een bord van het type Helvetica dus toch maar even iets verder gelopen. Ik zag in de verte dit bord ook wel staan, maar omdat aan het einde van het perron een nog bemand seinhuis staat wilde ik niet verder lopen. Gelukkig was het vanaf een langslopende weg met wat zoom ook nog op de foto te zetten *O*
Van deze wist ik van het bestaan af, dus als je toch voor de tweede keer langskomt dan kan hij wel op de foto
Het zusje, Gels-Buer Süd in Gelsenkirchen-Buer Süd had ik al. Dus toen ik begin vorig jaar zag dat deze er was, moest en zou deze op de foto gaan. Et voilà :D
Voordat dit bordje helemaal in elkaar zakt toch maar even op de gevoelige plaat gezet
Dit bordje had een beetje ruzie met een boom zo te zien.
Hier is de bordenwasser ook al een tijdje niet meer langgewenst
Een deel van de boodschap van dit bord is onder de verf verdwenen, ik vermoed dat er 1000 meter stond.
Tja, en dan deze. Op het deel van het perron waar je mag komen hangen alleen blauwe borden. Een klein stukje verder hing een bord van het type Helvetica dus toch maar even iets verder gelopen. Ik zag in de verte dit bord ook wel staan, maar omdat aan het einde van het perron een nog bemand seinhuis staat wilde ik niet verder lopen. Gelukkig was het vanaf een langslopende weg met wat zoom ook nog op de foto te zetten *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #8
De foto's 2 t/m 5 zijn dat nog bestaande stations?
Ik zie namelijk niks wat ook maar enigszins op een perron lijkt.
Ik zie namelijk niks wat ook maar enigszins op een perron lijkt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Bordjestopic #8
Die bestaan allemaal nog ja.
Re: Bordjestopic #8
Buer Nord is ook de naam van een aansluiting er vlak ter westen van, Marl-Hamm's perron is ietsje verder. Van Marl-Drewer ligt het perron er nog maar elk spoor van een bordje is daar weg. Marl-Sinsen staat op het overwoekerde gedeelte van een eilandperron.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #8
Heren bordjesfotografen, is het "Boven Hardinxveld" of "Boven-Hardinxveld" wat er op het bordje staat?
N.a.v. dit overleg.
N.a.v. dit overleg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Bordjestopic #8
Overigens bestaan er van minimaal Utrecht Terwijde en Barneveld Noord tegelijk varianten met en zonder streepje, dus helemaal alles zegt dit ook niet.
Re: Bordjestopic #8
Het station heet Boven Hardinxveld maar de plaats heet Boven-Hardinxveld. De situatie is gelijk aan die van Nieuw-Vennep, waar de plaatsnaam met een streepje is, maar de naam van het station zonder. Een streepje in de naam wordt in Nederland officieel alleen toegepast als de stationsnaam twee plaatsen bevat (zoals Ede-Wageningen of Driebergen-Zeist).
Helaas zijn er de laatste jaren inderdaad wel wat foute borden langs het spoor verschenen, zoals inderdaad Barneveld-Noord, waardoor de naamgeving wat onduidelijk is geworden.
Helaas zijn er de laatste jaren inderdaad wel wat foute borden langs het spoor verschenen, zoals inderdaad Barneveld-Noord, waardoor de naamgeving wat onduidelijk is geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #8
Van Barneveld-Noord valt inderdaad nog wel wat te zeggen.. wat dat ligt volgens mij niet meer in Barneveld zelf. Ik schrijf het dus met streepje :)
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 125 gasten