OVer je reiservaringen in januari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door mb90 »

Ik vind het ook vreemd, ik zag ze vanmiddag bij toeval. Het fijne weet ik er niet van. Op die grijze zat bijvoorbeeld ook nog reclame voor bedrijven in Delft.
Laatst gewijzigd door mb90 op vr 03 jan 2014, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Michael »

Het leasecontract van de ex Qbuzz MAN's liep af. Vandaar dat deze er nu rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Qua kleur passen ze wel beter bij de andere bussen. :P
Weet je zeker dat er "Kuyperdijk" op het briefje stond? Het is namelijk Kuyperwijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door mb90 »

Kuyperwijk stond er inderdaad. Een typfout van mijn kant..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Daarnet een gezellige reiservaring gehad in de RE13 naar Venlo. De trein zou normaal om 18:55 daar aankomen.

Na Viersen begon het opeens te stortregenen en enorm te onweren en tijdens de stop op Dülken werd duidelijk dat de bliksem in de trein was ingeslagen. De machinist, de conducteur en de lijfwacht van de conducteur begonnen een herstelactie, waarvan het hoogtepunt na ongeveer 15 minuten kwam, toen na een aankondiging de volledige trein werd doodgemaakt en dus alles, inclusief de verlichting uitviel. Dat ging met een nogal harde klap gepaard waar behoorlijk wat mensen van schrokken. Na een paar minuten volgde er nog een harde klap waarna de trein langzaam weer tot leven kwam. Uiteindelijk kwam de trein 25 minuten te laat aan in Venlo, waar precies op dat moment de intercity naar Den Haag wegreed...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Daniel »

Er was niks mis met de grijze bussen, dat is ook de reden dat men weer op zoek gegaan is naar een soortgelijk type. Het leasecontract voor die grijze wagens was simpelweg eind december afgelopen.

Aan het eind van de ochtend kwam ik met een s1500 aan in Hilversum, waar een groepje bejaarden dat in wilde stappen in een halve cirkel voor de deuropening ging staan. En dan nog boos worden als ik me er tussendoor duw ook :roll: Tja, ik kon er nou eenmaal niet overheen vliegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

busburger schreef: Als je vroeg genoeg van huis gaat en vooral met regionale spoorlijnen wilt reizen, moet er m.i. nog wel wat meer uit te halen zijn. Je zou bijvoorbeeld vanaf Zutphen, in plaats van de ARRIVA-trein naar Apeldoorn, ook de enige spoorlijn kunnen kiezen waarop Syntus nog rijdt (met een Lint dus). Als je die neemt tot Hengelo (trein gaat nog verder naar Oldenzaal), brengt NS je vervolgens in korte tijd naar Almelo. Vanuit Almelo kun je rechtstreeks met NS naar Amersfoort, maar ook eerst met de meer regionale NS-lijn via Nijverdal (nieuwe tunnel!) naar Zwolle, of zelfs met ARRIVA naar Mariënberg en aldaar overstappen op de ARRIVA-trein die vanuit Emmen naar Zwolle rijdt. Vanuit Zwolle kun je met de IC van NS naar Amersfoort en dan weer conform jouw plan verder met de Valleilijn van Connexxion. Op zo'n manier (inclusief het door jou genoemde "ommetje" via de Maaslijn) reis je op één dag met alle OV-bedrijven die treindiensten binnen Nederland onderhouden, behalve - zoals je al aangaf - Breng. Voor Breng als treinvervoerder zou je inderdaad op een doordeweekse dag op pad moeten gaan.

Ik maak zelf ook graag dergelijke dagtochten (nog liever per bus dan per trein). Veel plezier!
OK, het plan is al concreter. Frank gaat wellicht ook mee. Ik heb nu even dit in gedachte:

Arnhem -Arriva-> Winterswijk -Arriva-> Zutphen -Syntus-> Oldenzaal -Syntus-> Hengelo -NS-> Almelo -Arriva-> Marienberg -Arriva-> Emmen -Arriva-> Zwolle -NS-> Zutphen -Arriva-> Apeldoorn. Als ik goed op mijn spoorkaart 2010 kijk, hebben ik dan al de regionale lijnen (even lijnen van NS die regionaal lijken weggelaten) gehad behalve de Protos. Eventueel zou Zwolle -> Zutphen nog via Almelo en Deventer te doen zijn. En als er genoeg tijd is vanuit Apeldoorn naar Amersfoort en Connexxion pakken. Het lijkt me dan sowieso het beste om de avond ervoor in Nijmegen te logeren en vanaf daar te starten. Maar iemand enig idee of dit op een zaterdag qua tijd haalbaar is als ik voor 0:00 in Eindhoven moet zijn uiterlijk? Vroeg opstaan is geen punt, desnoods pak ik in Nijmegen de eerste lijn 6 naar Nijmegen CS.

Narekenen hoeft niet, ik ga zelf volgende week sowieso nog even tijden opzoeken, maar als iemand nu uit zijn blote hoofd al kan zeggen "daar heb je twee dagen voor nodig", dan begin ik er niet eens aan ;) Maar het is Nederland, volgens mij moet dat in een dienstregelingsdag, zeker met vertrekpunt Nijmegen, wel te doen zijn lijkt me. Anders kan ik ook nog altijd proberen met een nachtnettrein naar Eindhoven te gaan en dan 20 kilometer naar huis lopen...nee doe dat toch maar niet :')

EDIT: als er tijd is, pak ik vanaf Zwolle eerst de STOPTREIN naar Hoogeveen en doe bij dhr. Mastwijk nog een brief in de bus waarin ik hem verwittig dat er geen intercity naar de Randstad in Hoogeveen :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

In principe is het te doen, maar ik adviseer je om Zutphen - Apeldoorn te laten vallen, aangezien het omreizen voor niks is. Voordat je daar bent is het al donker, dus zie je niks meer van de omgeving en voor de treinen hoef je het zeker niet te doen, want daar zit je eerder die dag nog 2 uur in.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Daniel »

In Almere kwam ik vanmiddag deze Connexxion 91359135 tegen. Daar is iemand wel heel enthousiast nummertjes op aan het plakken geweest :wink:
Afbeelding
Connexxion 9135 te Almere, Busbaan t.h.v. Suze Robertsonstraat by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ardan »

Vanavond stonden in Amsterdam de Zilvermeeuwen 29 en 12 een tijdje defect op Waterlooplein, waardoor de M51 was ingekort tot Spaklerweg en de rest vanaf Weesperplein linkerspoor naar CS reed of keerde op het tailtrack bij WPP.

Overigens vanavond voor het eerst in een Metropolis gezeten *O* Ondanks dat het RIS het niet deed kreeg k stiekem toch wel een beetje een bolle broek ervan :@ :mrgreen: :')
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door baladid »

Gisteren in de t5061: Groep mensen onderweg naar Dordrecht stapt binnen. Tussen CS en HS komt het omroepbericht "Deze trein gaat via Den Haag HS, Rijswijk en Delft naar Breda." Die groep denkt dat die trein (Ter herinnering: We zijn in een sprinter) tussen Delft en Breda niet meer stopt en stapt in HS uit, maar besluit daar toch even op de digitale CTA te kijken. Toen die dan ook Dordrecht als tussenstation aangaf stapte de hele groep weer in :)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Geert »

Als ze toch al waren uitgestapt in HS konden ze net zo goed de overstap naar de overkant van het perron maken en de snelle IC naar Dordrecht nemen :p
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door webguy »

Gisteren vertrok de t7673 opeens 3 minuten later, zonder reden - geen cargo, geen andere treinen... Machinist snapte er eigenlijk ook niks van. Soms zou het fijn zijn als de planning iets transparanter was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Staat niet anders in de reisplanner dan op andere dagen of afwijkend van andere treinen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ronald »

De kaartautomaten zijn in België nog niet zo erg ingeburgerd. Een lange rij bij het loket in Aarschot, maar ik was zo klaar bij één van de twee automaten...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door webguy »

Bee schreef:Staat niet anders in de reisplanner dan op andere dagen of afwijkend van andere treinen?
Hmm, even verder gekeken en het lijkt nu inderdaad dat deze specifieke trein op ma,wo,vr 3 minuten later vertrekt. Die van half uur eerder/later niet. Staat ook niet als afwijking op de vertrekstaat.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Edwin »

Twee keer Almere Stad - Amsterdam ZO en al twee keer gaan zaken mis. 's Ochtends gaat het nog goed met de rechtstreekse 155, maar die haal ik 's middags niet dus met de 153, 202 of 328 naar Muiden P+R en overstappen op de 322. Donderdag was de 328 +2 maar reed de 322 al weg, ik kwam uit de 202 die voor de 328 zat maar vertrektijd was vertrektijd voor die buschauffeurs, terwijl er een gegarandeerde overstap bij de 328 en 322 is. Nu nam ik de 328 en met de 1 op 't Oor was ik eerder in Stad dan met de 322, die ik voor de laatste paar haltes toch nog maar nam.

Gisteren ging de 322 na Topsporthal via de busbrug over de Hogering waardoor hij halte Gooisepoort oversloeg. De tijdswinst moest ie weer afwachten bij Gooisekant West.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door VIRM »

Gisteren leuk rondje Zaandam-Assen-Leiden-Zaandam gedaan. :)

Van Zaandam naar Assen wilde ik eigenlijk over de Afsluitdijk, maar er was een stroomstoring tussen Zaandam en Uitgeest. Via Haarlem zou een te korte overstaptijd in Alkmaar opleveren (4 minuten overstaptijd op Alkmaar zonder vertraging is wel krapjes). Dus heb ik die vriend maar op Schiphol opgepikt.
Op Zaandam was het weer mega-irritant dat de NS App ontzettend aan het haperen was.
De s3300 van 08:02 kwam met +6 binnen, ongeveer op de tijd dat de extra s1500 binnen zou moeten komen. De omroepen o het perron waren allemaal weer ingesproken bandjes (serieus, letten die omroepers bij NS ooit op?). Daarentegen had deze s3300 een zeer alerte HC, die, voordat de SLT al stilstond, via de buitenomroep omriep dat dit de Sprinter naar Hoofddorp was en dat de s1500 hierna op hetzelfde spoor zou komen. :pos:
Verder dus voor het eerst over de Hanzenlijn gereden, wat echt een stuk sneller oogt dan de oude route via de Veluwe. :)

Op het tweede deel, Assen-Leiden, leip de rechtstreekse trein bij Lelystad +2 op, wat er weer snel werd uitgereden. Volgens de HC was dit omdat er bij Lelystad een paar reizigers de trein werden uitgezet 'die de hele trein als WC zagen'...

Derde deel was van Leiden naar Zaandam. Ik wilde de s2100 van 23:27 pakken, die opeens +5 op de borden had staan. De s2600 werd één minuut voor binnenkomst gespoorwijzigd van 5b naar 5a. Nadat hij vertrokken was, werd op het station pas omgeroepen dat deze trein zou worden omgeleid via Haarlem omdat er iets in de Schipholtunnel was (mevrouw de omroepster, die trein was toen al WEG...). De s2100 die ik nam werd nog verder vertraagd, omdat er bij Haarlem richting Amsterdam nog een Sprinter werd voorgelaten...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:In principe is het te doen, maar ik adviseer je om Zutphen - Apeldoorn te laten vallen, aangezien het omreizen voor niks is. Voordat je daar bent is het al donker, dus zie je niks meer van de omgeving en voor de treinen hoef je het zeker niet te doen, want daar zit je eerder die dag nog 2 uur in.
Dank voor opmerking. Het is inderdaad momenteel vroeg donker, niet bij stil gestaan. Wellicht is dat leuk te combineren met Amersfoort - Ede voor een andere dag.
"Een touringcar is geen bus"
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door mijack1985 »

Zit nu in t754. In Assen stappen een moeder en zoon in. Ze moeten blijkbaar naar Zwijndrecht. Alle mogelijke opties om er te komen worden opgenoemd in hun gesprek (waar de hele coupé van kan genieten). Eerst in Zwolle maar uitstappen, IC naar Rotterdam en dan de sprinter, of nee toch meereizen tot Den Haag en dan de sprinter pakken. Of Schiphol eruit, ICD naar Rotterdam en dan sprinter. Op zich wel komisch, moeder wilt zsm aankomen, zoontje zo lang mogelijk in de trein :-D
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Syntus Ede is uiteindelijk net zo slecht (of goed, het is maar hoe je het bekijkt) als Veolia Ede, want in al die jaren dat ik nu bus 88 neem is er eigenlijk nooit iets veranderd:

De bus komt altijd te laat aan op de halte Ede-Wageningen Zuid, zelfs als deze rechtstreeks uit de garage komt (herkenbaar aan de horde chauffeurs die uitstapten). De bus vertrekt ook altijd te laat, vandaag maar liefst 9 minuten op een kwartierdienst. Het bordje met de vertrektijden is zoals jaarlijks hopeloos onleesbaar. De bus gaat zoals altijd naar een gare bestemming (vandaag Geen Dienst), de bus had een ster in de voorruit en het reisinformatiesysteem in de bus schakelde tussen een commandoregel en een scherm met reisinformatie bedekt door een Windows-venster dat aftelde tot het opnieuw opstarten van het reisinformatiescherm.

Het enige waar men echt niets aan kan doen, is dat er altijd hordes reizigers met contant geld kaartjes willen kopen op de bus. In Ede heeft nog nooit iemand van een OV-chipkaart gehoord.

Afbeelding
:cry: :X :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Ik ben vorig jaar met lijn 88 van Ede naar Wageningen gegaan en hij kwam inderdaad te laat aan op het station van Ede.
Gelukkig reed de chauffeur goed door (of is de dienstregeling nogal ruim) want hij kwam wel op tijd aan op het busstation van Wageningen, wat maar goed was aangezien ik daar wilde overstappen op bus 53 richting Arnhem-Zuid.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Daniel »

Die vertrekstaat is al "beter"... ik zie nu tenminste nog ergens een verschil in tijden anders dan dat er een andere voetnoot bij staat. De laatste keer dat ik daar was kon ik dat verschil überhaupt niet ontdekken en stond simpelweg elke rit er twee keer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

De enige concrete verbetering die sinds Syntus rijdt aan de vertrekstaten is doorgevoerd, is dat ze sinds december 2011 de uren na 23 niet meer doortellen, voor dat jaar reden er bussen tot 25 uur nogwat. Dit kansloze voetnotengedoe is helaas niet anders dan in 2011, 2012 en 2013 :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Michael »

Gisteren voor het eerst een ritje met de ICE gemaakt tussen Utrecht en Amsterdam. En ik reisde toevallig 1e klas dus het was nog lekker comfortabel ook.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten