Dagje Bad Bentheim

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Dagje Bad Bentheim

Bericht door Nitein-Repart »

Op een van de laatste dagen heb ik gebruik gemaakt van de Grensland-Express
Afbeelding
Links de Grensland-Express die niet meer rijdt, rechts de Westfalenbahn naar Bielefeld
Afbeelding
Goederentrein in Bad Bentheim
Afbeelding
Aankomst van de trein uit Bielefeld, deze keert in 55 minuten
Afbeelding
Slot Bentheim
Afbeelding
Restaurant in typische bebouwing
Afbeelding
Kerk in Bentheim
Afbeelding
Slot Bentheim
Afbeelding
Slot Bentheim
Afbeelding
Slot Bentheim
Afbeelding
Typische bebouwing in Bentheim
Afbeelding
Kerk in Bentheim
Afbeelding
Goederenemplacement van de Bentheimer Eisenbahn
Afbeelding
Dubbeldeksbussen van de Bentheimer Eisenbahn
Afbeelding
Geschichte
Afbeelding
Triootje
Afbeelding
Stoptreintje naar Muenster in Rheine
Afbeelding
Centrum van Rheine
Afbeelding
IC uit Amsterdam naar Berlijn
Afbeelding
Stoptreintje uit Muenster in Rheine
Afbeelding
Trein uit Emden naar Muenster
Afbeelding
Trein naar Amsterdam, de Duitse lok moet er af en de Nederlandse er op, voordat er verder kan gereden
Afbeelding
Duitse en Nederlandse lok

Meer fotoreportages zien: kijk op http://www.facebook.com/treinreports
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door deadlock »

Gap? Neem ff een korte, desnoods online, cursus fotograferen. Dit is onkijkbaar. Ik geloof best dat je een leuke dag hebt gehad waarop je veel gezien hebt maar pffff.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door baladid »

Ach, je kunt het zo of zo zien. Als dit het resultaat van een dag treinen fotograferen geweest was, was het zeker een niet al te best resultaat geweest. Maar ik denk dat fotografie als kunst an sich niet de intentie van de schrijfer was. Deze foto's documenteren gewoon - dat kan ook met kwalitatief mindere foto's.

Hoe vol zat de Gren(s/z)landexpress?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door Nitein-Repart »

Foto's gemaakt met een zeven jaar oude Canon Powershot, misschien kan het daar aan liggen. Ik ben verder geen proffesionneel fotograaf, maak foto's voor mijn plezier.In de grensland zaten maar een paar mensen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door deadlock »

Er zijn er veel onscherp, bewogen, de belichting is uitermate slecht en een aantal zijn niet recht.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door Fles »

Hey mijn tekst staat er al, da's grappig :)
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door Nitein-Repart »

Ik hoop dat jullie wel genoten van de fotoreportage, ondanks dat de kwaliteit van de foto's wat minder is. Met mijn camera zijn meer dan 4000 foto's gemaakt dus ik denk dat dat ding zijn beste tijd gehad heeft.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13188
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door Z2N »

Ik wil niet negatief zijn :) , maar..

..om eerlijk te zijn: ik denk dat de heren Deadlock en Fles meer doelen op de manier van foto's nemen. Mijn tip: probeer de hele trein op de foto te krijgen, en, als je een verslag maakt, probeer dan ook meer foto's te nemen, zodat het een lopend verhaal wordt. Dit verslag is eerder een collectie foto's, een goed verslag vertelt het verloop van de reis, en eventuele extra dingen. Dat er dan ook nog een Facebook-link staat op het eind maakt het eerder een mislukte promotietekst.

Dan nog iets: de leeftijd van een camera hoeft niet in de weg te staan, 4000 foto's is namelijk écht niks (één goede week Zwitserland en ik zat afgelopen zomer op ruim 1500 foto's). En als de camera oud is, een nieuwe compactcamera heb je al vanaf 60 euro, op en neer naar het Ruhrgebied kost meer.. :Y

En wat betreft de inhoud van het verslag (on-topic): leuk dat je het slot van Bad Bentheim hebt laten zien! :) :pos: Staat voor mij nog op mijn verlanglijstje..
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door Ronald »

Mijn toestel staat op 16000, en dan gaat 'ie niet opeens kerktorens afhakken ;-) Vaak een kwestie van één tel extra tijd nemen of een stap naar achter, en de kwaliteit springt omhoog. Maar wel een leuke indruk.
Trouwens vreemd om de Grensland in Bentheim op spoor 1 te zien.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door Fles »

Erno-BE schreef: Afbeelding
Met name dit is echt een abominabele kutplaat. Een BEETJE selecteren zou heul geen kwaad kunnen :pos:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door deadlock »

Julsteren maakte in het begin ook alleen maar grandioze kutplaten en ook al is er nog veel aan te merken op perspectief enzo, de kwaliteit is behoorlijk verbeterd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door Fles »

Precies, kan best nog komen :pos:
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dagje Bad Bentheim

Bericht door Nitein-Repart »

Ik zou de kritiek meenemen om voortaan betere foto's te maken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten