OVer Missers in de Reisinformatie #32

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Utrecht Centraal is trouwens een behoorlijk gevalletje oeps bij die plattegronden... die toont de situatie met Jaarbeurstraverse nog in gebruik en de nieuwe hal rondom de Katrijnetoren in aanbouw :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door baladid »

Op Utrecht Centraal gister nog een misser op de perronverwijzer (dus dat ding wat in de stationshal bij de trappen hangt) voor spoor 19a.
Aangekondigd was de Sprinter t9848 (V 15.05) naar Den Haag Centraal. Daaronder stond geschreven "Intercity Rotterdam eerder in Gouda"
Ik vind die tekst raar, omdat
a) die IC al om 15.02 vertrekt en het logisch is dat een vroegere trein vroeger vertrekt
b) het al 15.02 of 15.03 was en de IC dus waarschijnlijk al weg was
Ik denk eerder dat ze "IC Den Haag eerder in Gouda" bedoelen, wat logisch zou zijn (vertrekt later (15.14) en is er tóch vroeger).
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

De IC naar Rotterdam van 15.17 uur is ook eerder in Gouda dan die Sprinter, al scheelt het bijna niks. Waarschijnlijk hebben ze Rotterdam Centraal neergezet omdat dat de trein is die altijd rijdt, wat niet het geval is met de IC van .14/.44 (rijdt niet 's avonds laat en 's ochtendsvroeg in het weekend)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door webguy »

Die van Den Haag staat er ook op, maar hij kiest een van de twee voor de perronverwijzer wegens ruimtegebrek. De onderliggende data wordt ook gebruikt door mijn Actuele Vertrektijden script en bevat een referentie naar de trein waar je over op zou kunnen stappen. Te zien is dat beide treinen er staan, met een verwijzing naar de vertrektijd. Mocht een van de twee uitvallen, dan vervalt die melding geloof ik wel (maar vertraging wordt weer geen rekening mee gehouden geloof ik).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ardan »

Gisteren zag ik op Rtd op perron 11/12a aan beide zijden een bordje met een pijl die wees naar de b-zijde. De b-zijde van spoor 12 en.. spoor 10. Die bestaat niet daar :roll:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Er ligt toch nogsteeds een noodperron over spoor 11b heen waardoor reizigers in treinen op spoor 10b kunnen stappen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door mb90 »

Nee, dat noodperron ligt er (sinds september volgens mij) niet meer. Het is nu in z'n geheel spoor 11.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

Dan zijn ze vrees ik wat stickertjes vergeten weg te halen. Volgens mij verwijst er in de tunnel ook nog een PV naar spoor 10b.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door busburger »

MdJ schreef:De borden op Enschede Centraal gaven aan dat er heel wat ritten uitvielen (lijn 1 om 21:35, 21:50 naar Wesselerbrink, lijn 2 om 21:35 en 21:50 naar Helmerhoek, lijn 5 naar T Zwering (21.50) en lijn 62 (21.43 en 21.13 naar Oldenzaal, 21.50 naar Borculo).

In praktijk reden deze ritten wel...
Doet me denken aan wat ik enkele weken geleden op het busstation van Dordrecht meemaakte, bij de vertrekhalte van de streekbuslijnen 13, 14, 15, 16, 388, etcetera. De bussen die in de eerstvolgende circa 20 minuten zouden moeten vertrekken, werden consequent niet vermeld. Ze kwamen wel gewoon (in elk geval de bus waar ik op wachtte). Kennelijk liep er een interne klok voor op de werkelijke tijd, alhoewel hetzelfde digitale bord wel de juiste tijd vermeldde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

webguy schreef:Die van Den Haag staat er ook op, maar hij kiest een van de twee voor de perronverwijzer wegens ruimtegebrek. De onderliggende data wordt ook gebruikt door mijn Actuele Vertrektijden script en bevat een referentie naar de trein waar je over op zou kunnen stappen. Te zien is dat beide treinen er staan, met een verwijzing naar de vertrektijd. Mocht een van de twee uitvallen, dan vervalt die melding geloof ik wel (maar vertraging wordt weer geen rekening mee gehouden geloof ik).
Afbeelding
Het viel mij vanmiddag bij de vertrektijden op de site van Geert ook al op dat er bij de trein naar Breda zowel een trein naar Maastricht er drie minuutjes voor als een trein naar Heerlen twaalf minuten erna beiden werden aangeduid als "is eerder in 's-Hertogenbosch"
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Dan zijn ze vrees ik wat stickertjes vergeten weg te halen. Volgens mij verwijst er in de tunnel ook nog een PV naar spoor 10b.
Dat is inmiddels wel aangepast geloof ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Daniel »

De reizigers zijn het vast nog gewend uit het Connexxion-tijdperk, maar bij U-OV lopen die TFT-schermen in de bussen wel leuker vast... vanmiddag in een 74 ri. Zeist gaf het scherm aan dat het een 74 naar "10Vianen 10Lekbrug" zou zijn, met als eindhalte "IJsselsteinseweg (Nieuwegein)" en als aankomsttijd "53:08" :lol:
Van alle haltenamen viel daarnaast ook nog het eerste stukje weg en aan de rest van de tijden (40:xx) te zien verwachtte deze bus er ruim 12 uur over te doen om van Zeist in Nieuwegein te komen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door baladid »

Twee kleine missers vandaag in Zwolle:
In de t773 werd de t3871 als Stoptrein omgeroepen - het is een sneltrein.

De t9173 had grootheidswaan en dacht een intercity te wezen:
Afbeelding
(Overigens is het ook raar dat een in Zwolle beginnende trein in Zwolle aankomt...)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Ik weet niet wat NS-Hispeed met Amersfoort heeft gedaan, maar het is niet meer mogelijk een reisadvies van Amersfoort naar Oberhausen met ICE te plannen. Hij stuurt je 1x per twee uur via Ede-Wageningen, Nijmegen en Venlo, soms via Rheine. De dag maakt niet uit. Vanaf Utrecht gaat het wel goed, vanuit Hilversum of Den Dolder ook. Heel raar...
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door baladid »

Dat lukt wel als je "incl. niet online boekbaar" aanklikt. De vraag is dus meer waarom het niet online boekbaar is...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door reisthijs »

Als je een reis wilt plannen kan je natuurlijk beter de reisplanner gebruiken, in plaats van die gare boekingsmodule.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Vanaf Utrecht plannen en een los ticket voor Amf - Ut kopen..
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Ja, dat weet ik. Normaal boek ik ook altijd via DB, maar omdat ik nu Weekendvrij heb, wilde ik kijken wat het kost met NL-traject gratis, dit kan niet bij DB. Ik vind het gewoon een vreemd reisadvies en was benieuwd hoe dat kan. En het liefst boek ik gewoon vanaf Amersfoort, scheelt weer uit- en inchecken in Utrecht waar de paaltjes wat verder weg staan tegenwoordig...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Plan vanaf Utrecht met Nederlands traject gratis en je krijgt sowieso pas kaartjes vanaf Zevenaar Grens, inchecken hoeft dan überhaupt niet, al reis je vanaf Den Helder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Ja, maar op het kaartje staat traject Utrecht-Oberhausen vermeld, ook al betaal je eigenlijk pas vanaf de grens. Dan moet je voor het resterende traject toch in- en uitchecken?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Nee, internationaal hoef je niet in te checken als je vrij reizen hebt.
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Ronald »

Maar ik heb "officieel" toch geen geldig vervoersbewijs voor Amersfoort-Utrecht dan, of wordt daar niet moeilijk over gedaan?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door reisthijs »

Als je een internationale reis maakt heb je dus wel een geldig vervoerbewijs zonder in te checken.

Welk beginstation er op dat kaartje staat maakt niet uit, je mag immers meerder kaartjes en/of abonnementen combineren. Als je hele reis maar afgedekt is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Thom91 »

Jawel, je weekendvrij. Ben regelmatig naar België gegaan op een NMBS of NS ticket voor het Internationale deel zonder in te checken en nooit problemen mee gehad. Het staat volgens mij ook op de HiSpeed site.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #32

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Ja, maar op het kaartje staat traject Utrecht-Oberhausen vermeld, ook al betaal je eigenlijk pas vanaf de grens. Dan moet je voor het resterende traject toch in- en uitchecken?
Dat is hooguit de reservering, het echte treinkaartje bovenaan zal het hebben over Zevenaar Grens - Oberhausen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten