Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Oss

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Oss

Bericht door Daniel »

Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Oss
Geplaatst op: zaterdag 4 januari 2014 15:38
Laatst bijgewerkt: zaterdag 4 januari 2014 15:40


DEN BOSCH/OSS - Een vastgelopen wiel is de oorzaak van de treinstoring, waardoor tussen Den Bosch en Oss geen treinen rijden zaterdag. De NS kan nog niet inschatten hoe lang de storing gaat duren.
De kapotte trein stopte zaterdagochtend in Oss, ter hoogte van de Heihoeksingel, in verband met technische problemen. Reparatieteams van ProRail kwamen ter plaatse en constateerden dat een van de wielen muurvast zit. Er is een reparatieploeg met groter materieel onderweg om het wiel zodanig los te krijgen dat de trein weer kan rijden.
Lees verder | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door Frans F »

De zoveelste stremming de laatste tijd op dit traject veroorzaakt door defect Mat'64.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door Mr-W »

Hier hebben we er ook last van in de s9600 :(
Ook de s1900 is nu 2 minuten later in Helmond en heeft vaak vertraging waardoor de aansluiting de lijnbussen in Helmond en Deurne in rook opgaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door Suus »

Mr-W schreef:Ook de s1900 is nu 2 minuten later in Helmond en heeft vaak vertraging waardoor de aansluiting de lijnbussen in Helmond en Deurne in rook opgaan.
De tijden van de s1900 in Helmond zijn niet veranderd in deze dienstregeling t.o.v. de vorige dienstregeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door Mr-W »

heb het even opgezocht en de s1900 komt 1 minuut later in Helmond om xx13 en xx43 aan , bussen vertrekken nog steeds om xx15 en xx45 want Hermes heeft de dienstregeling niet aangepast en de aansluitingen stonden vorig jaar al onder druk.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:heb het even opgezocht en de s1900 komt 1 minuut later in Helmond om xx13 en xx43 aan , bussen vertrekken nog steeds om xx15 en xx45 want Hermes heeft de dienstregeling niet aangepast en de aansluitingen stonden vorig jaar al onder druk.
In eindhoven vertrekt deze 2 minuten later. In helmond 1 ? En in deurne weer 2. Hermes wist ook niet van de wijzigingen. Dus ook hier zijn ze niet schuldig aan deze wijzigingen. Waarom de wijziging door ns is gedaan is me ook een vraagteken...
overigens kan hermes de tijden van bijvoorbeeld de 26 niet aanpassen om elders geen probleem te krijgen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door Wubbo »

Maar die dienstregelingswijziging van de s1900 heeft niks te maken met de materieelinzet in de s9600 aldaar. Mat '64 haalt de rijtijden van DDZ gemakkelijk.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door reisthijs »

Mr-W schreef:de aansluitingen stonden vorig jaar al onder druk.
Kan de NS er iets aan doen dat Hermes die aansluitingen ook in de vorige dienstregeling al heel krap had gepland? Als die wat ruimer waren geweest maakte een minuutje meer of minder niet uit.
huibf schreef:Waarom de wijziging door ns is gedaan is me ook een vraagteken...
Dat moet iets te maken hebben met de verbouwing in Eindhoven, de s800 en s1900 kunnen niet gelijktijdig vertrekken van spoor 3 & 4.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door Mr-W »

reisthijs schreef:
Mr-W schreef:de aansluitingen stonden vorig jaar al onder druk.
Kan de NS er iets aan doen dat Hermes die aansluitingen ook in de vorige dienstregeling al heel krap had gepland? Als die wat ruimer waren geweest maakte een minuutje meer of minder niet uit.
Nee daar kan de NS niet zo heel veel aan doen,Hermes moet gewoon zijn dienstregeling aanpassen,de tijden zijn gebaseerd op een aankomst van de s1900 om xx11 & xx 41 dus eigenlijk zouden alle bussen 2 minuten later moeten vertrekken, om xx17 en xx47 maarja het is niet anders.Gelukkig vertrekt mijn bus om xx21 dus voor mij is het gewoon een goede aansluiting .
Overigens zijn er hier in de regio ook klachten over plan-v,hoor wel eens mensen mopperen dat ze een treinkaartje kopen om daarna in oude troep vervoerd te worden.(niet mijn mening maar wel die van andere reizigers) en hier waren er volgens mij ook al eens incidenten met plan-v zoals verbrande remmen ?
Laatst gewijzigd door Mr-W op zo 05 jan 2014, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door Michael »

Ik dacht dat dit topic over die kapotte trein ging en niet over aansluitingen :X
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door Frans F »

Vanmiddag rond 13.00 weer een trein met remproblemen in Brabant, ditmaal bij Deurne. De remmen van de trein zijn spontaan in brand zijn gevlogen, de passagiers konden op tijd uitstappen. Om wat voor materieel het ging vermeldde het bericht (afkomstig van de wijkagent in Deurne) in het ED niet.

Overigens worden sinds gisteren veel treinen Deurne-Nijmegen niet meer met Mat64 gereden maar met DDZ of SGM.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door Suus »

Frans F schreef:Vanmiddag rond 13.00 weer een trein met remproblemen in Brabant, ditmaal bij Deurne. De remmen van de trein zijn spontaan in brand zijn gevlogen, de passagiers konden op tijd uitstappen. Om wat voor materieel het ging vermeldde het bericht (afkomstig van de wijkagent in Deurne) in het ED niet.
DDZ.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:
reisthijs schreef:
Mr-W schreef:de aansluitingen stonden vorig jaar al onder druk.
Kan de NS er iets aan doen dat Hermes die aansluitingen ook in de vorige dienstregeling al heel krap had gepland? Als die wat ruimer waren geweest maakte een minuutje meer of minder niet uit.
Nee daar kan de NS niet zo heel veel aan doen,Hermes moet gewoon zijn dienstregeling aanpassen,de tijden zijn gebaseerd op een aankomst van de s1900 om xx11 & xx 41 dus eigenlijk zouden alle bussen 2 minuten later moeten vertrekken, om xx17 en xx47 maarja het is niet anders.Gelukkig vertrekt mijn bus om xx21 dus voor mij is het gewoon een goede aansluiting .
Overigens zijn er hier in de regio ook klachten over plan-v,hoor wel eens mensen mopperen dat ze een treinkaartje kopen om daarna in oude troep vervoerd te worden.(niet mijn mening maar wel die van andere reizigers) en hier waren er volgens mij ook al eens incidenten met plan-v zoals verbrande remmen ?

Even 1 minuut later is makkelijker gezegd dan gedaan. Lijn 20 heeft geen speling meer, dus als je 2 minuten later vertrekt, kom je op het eind dus mogelijk tekort en mis je daar de aansluiting, ook je materieelomloop hangt helemaal eraanvast.
lijn 26 is ook fixed. Dat heeft niets met krappe tijden te maken, het komt lullig uit, beter was misschien geweest om dan maar 15 minuten te schuiven.
daarbij heeft NS verzuimd te melden dat de de tijden zijn verschoven.
Maar NS houdt met niemand rekening....
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Vastloper is oorzaak treinstoring tussen Den Bosch en Os

Bericht door Reiziger Delft »

Had NS dan volgens jou de overstap in Eindhoven tussen s800 en s1900 moeten verbreken?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten