OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag legde de 1963 (16.59 Den Haag HS->Venlo) het stuk van Rotterdam Zuid naar -Lombardijen af met de snelheid van een slak in winterslaap... maar wat er nu aan de hand was. In ieder geval iets niet zichtbaars :P
De 2256 (17.22 Dordrecht->Amsterdam Centraal) kwam er trouwens slechter vanaf, die stond net voorbij Barendrecht geheel stil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag legde de 1963 (16.59 Den Haag HS->Venlo) het stuk van Rotterdam Zuid naar -Lombardijen af met de snelheid van een slak in winterslaap... maar wat er nu aan de hand was. In ieder geval iets niet zichtbaars :P
De 2256 (17.22 Dordrecht->Amsterdam Centraal) kwam er trouwens slechter vanaf, die stond net voorbij Barendrecht geheel stil.
Daar (in de 2256, die overigens vanaf Bd rijdt, v 16h50) zat ik dus in. :evil:

Bij Lombardijen liep er politie op het perron, helemaal aan de zuidzijde en die waren daar vast geen treinen aan het spotten. Ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk het probleem was. De Thalys die richting het zuiden reed rond dat tijdstip ging er ook als een slak vandoor trouwens.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Dat de 2256 vanaf Breda reed weet ik ook wel... had de vertrektijd van 't dichtstbijzijnde station waarvan ik 'm wist genomen :P
Politie bij Lombardijen heb ik niet gezien trouwens, maar dat zal wel komen omdat de stoptrein ter hoogte van dat station met exact dezelfde snelheid naast me reed. Wellicht had dat iets met die Thalys te maken, want er hoort rond die tijd geen Thalys bij Lombardijen te zijn. Zelfs de benelux zit nog 20 minuten voor de trein die ik had planmatig, de Thalys zit daar nog weer een half uur voor...

En owja, zoals gewoonlijk vergeet ik weer de helft... op Den Haag Moerwijk hebben ze op beide perrons, precies recht tegenover elkaar, een groot gat gegraven. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Aking »

Het valt mij op dat trein 5623 van de 3 keer dat ik er nu mee gereisd heb hij 3 keer werd aangekondigd met +10 (en hij vertrok ook met vertraging.. hoeveel heb ik niet precies bijgehouden...

Toeval? of ga ik standaard te laat op mn werk komen? :lol:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Vanmiddag in Amsterdam viel me ook nog op dat ik een NS-ICE zag (Stel Arnhem) met NS Hispeed-logo's, stel zag er overigens ook strak gewassen uit :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Sebastiaan »

Er rijd op dit moment 1 stel rond met Hispeed bestickering, is gebeurd tijdens een revisie. De rode band loopt bij dit stel bijna aansluitend door en wordt niet meer onderbroken door logo's, alleen nog maar door bisto (in het rood).
Het volgende stel wat Hispeed logo's zal krijgen, is het stel wat onlangs op de Watergraafsmeer een aanrijding met een rangeer lok heeft gehad.
mvg,
Sebastiaan
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

Reiziger Ddrs schreef:En owja, zoals gewoonlijk vergeet ik weer de helft... op Den Haag Moerwijk hebben ze op beide perrons, precies recht tegenover elkaar, een groot gat gegraven. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is?
Dat station gaan ze toch verbouwen? Misschien heeft het daar iets mee te maken :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door webguy »

Poortjes misschien...

Gister ben ik zelf 'even' naar Kampen geweest. Ik kwam in Kampen 'andere' OV chipkaart lezers tegen, die in Amsterdam zijn wel erg anders... (en deze hebben mooie displays, in tegenstelling tot die 2x16-character displaytjes) Verder vraag ik me af waarom ze in Kampen al staan, maar de rest van 't land alleen nog maar grijze metalen paal-dingen heeft...
Afbeelding

Ik ging terug via Amersfoort naar Ede (stom, via Arnhem was sneller, je hebt -2 overstap op CXX boemel), en zag dat Connexxion zelfs eigen defect stickers heeft:
Afbeelding
(Oh, en als je goed kijkt zie je dat de uitschuiftrede mist...)

Ik had m'n laptop bij me, maar Internet deed 't niet: na een beetje snuffelen kwam ik hierachter:
Afbeelding
Voor de leken: hij had dus geen signaal, en ook te zien is dat nog niemand 'm had gebruikt die dag... Ook interessant is dat de bandwidth limit 1GB/dag is :) De control panel heb ik ook gevonden, toch maar eens kijken wat het default wachtwoord is voor die hotspots...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Cookie »

Beetje achteraf, maar het viel me vorige week op in de 700 dat alle voordeelurenkaarten met een kaartlezer op de Railpocket werden gecontroleerd op geldigheid. Gebeurt dit vaker?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door M57 »

Dat is ondertussen wel min of meer de bedoeling. De meeste conducteurs zijn uitgerust met een mobiele kaartlezer. De VDU-kaarten als persoonlijke chipkaart zijn nu langer dan een jaar uitgegeven, en kunnen dus hun VDU-geldigheid verloren hebben. Overigens is er naast de kaart met de man met de blauwe tas nu ook een kaart met een vrouw met een witte blouse er op.

En het waren vast niet á�lle VDU-kaarten zijn geweest die uitgelezen werden: de oude gele kaarten zijn ook nog in omloop.
Noof
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:34

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Noof »

@Webguy: Emmen heeft dezelfde lezers. Staan wel aan maar er staat een foutmelding op in het Frans.
DVL Ut / Amf @ ProRail.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door webguy »

Hier stond dus helemaal niks op :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen in alle vroegte heeft IC 2112 (6.12 Dordrecht -> Amsterdam C.) de bovenleiding boven spoor 1c te Dordrecht naar beneden gehaald, met langdurige gevolgen. Ongelukkige stellen waren de 9404-V (met nogal vervormde stroomafnemer) en 8651-A.
De eerste trein die na het onstaan van de stremming weer naar Rotterdam ging was de 1914 (6.29 -> Den Haag C.) met +40. Voor wie zich afvraagt waarom die nog niet was opgeheven: een van de medewerkers van de ongevallenbestrijding kwam met die trein naar Dordt :P Die trein vertrok overigens van spoor 5 omdat 1 en 2 door de storing buiten gebruik waren en op 3 nog een gestrande sneltrein naar Breda stond.
Eenmaal in Den Haag zag ik op de AV een +15 als kleinste vertraging van de treinen uit de richting Dordrecht...

Vanmiddag was het herstel nog altijd in volle gang en reden de stoptreinen Leiden - Dordrecht en de IC's Amsterdam - Dordrecht niet verder dan Rotterdam. Ook spoor 15 was toen stroomloos, waardoor er bussen i.p.v. treinen tussen Dordrecht en Sliedrecht reden.
Als eerste gingen de 2163 (V 17.03) met +10 en 5063 (V 17.15) weer van Rotterdam door naar Dordrecht, de 5058 (V 17.22) reed als eerste weer vanuit Dordt richting Leiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door air-bus »

Een collega die uit Rotterdam iedere ochtend IC 2114 neemt is maar via Utrecht naar Schiphol gegaan..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Nu je het zegt ja... de 2114 heb ik nergens meer gezien terwijl die toch ergens naast de 1914 in Lage Zwaluwe moet hebben gestaan (die laatste schijnt daar een half uur stilgestaan te hebben). 2116 reed trouwens wel gewoon weer, met vertraging weliswaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen was ik in 's Hertogenbosch getuige van een "deels" mislukte overstap. Trein 4437 kwam met +5 aan in 's Hertogenbosch. Meteen toen de deuren opengingen begon iedereen naar z'n trein te hollen. Een aantal reizigers konden nog net in de 3538 springen (de rest zag de deuren voor de neus dichtgaan), de 837 bleef netjes wachten op de overstappers.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Vandaag h�ád ik eens een keer wat aan vertraging. Mijn 5800 Amersfoort - Amsterdam C had +10 waardoor ik hem nog wel kon halen (werd gedropt dus kon niet de normale tijd redden). Op Hilversum kwam deze naast de 5700 naar Leiden te staan, maar mocht nog wel eerder weg. Ik heb daar mooi de IC gepakt, die vervolgens na wat oponthoud in Bussum het hele zooitje bij Weesp heeft ingehaald. De IC had +5, ikzelf had -15. :)

Overigens in die Berlijn-IC nog zo'n meter tegengekomen, die ff mn OV weer moest zien, zo laat nog. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Karl »

Door een incident tussen 's-Hertogenosch en Oss reed de 3600 maar tot Ht, blijkbaar was men ook ergens wat materieel verloren want de 3600 van 12.10 (v Breda) werd met plan T gereden. Ik had de stoptrein (Bd - Utrecht vv) laten schieten om met ICRm naar Ht te reizen, helaas was mij dat niet gegund. Maar achteraf was lekker scheuren in T'tje eigenlijk best leuk. In Ht werden op 1A geparkeerd en dat is nog een verdomd eind lopen naar de brug, voor m'n overstap.

De informatievoorziening in de trein en op station 's-Hertogenbosch was trouwens beroerd te noemen, heb een aantal mensen nog maar van reisadvies voorzien. :evil:

Bij aankomst in Utrecht (rond half twee) zag ik twee ICM stellen richting Ht/Arnhem vertrekken. Met reizigers.
Laatst gewijzigd door Karl op do 20 mar 2008, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Zag vanmiddag rond 14.30 twee treinen met ICM elkaar kruisen op Amsterdam C, er zaten reizigers in en er werd niet gestopt. Waarschijnlijk heeft het te maken met een kortstondige storing op Amsterdam Zuid en waren het dus omgeleide Noord-Oost-IC's. Overigens zat in de trein die richting Schiphol ging achterop een Olympisch stel :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag moest de 2152 (16.47 Den Haag HS->Amsterdam C.) het met een losse IRM-VI doen. De 2163 (16.46 Den Haag HS->Dordrecht) wilde dan weer op een rare manier gaan splitsen... volgens de koersdisplays ging het voorste deel van het achterste stel naar Leiden en het achterste deel daarvan gewoon naar Dordrecht :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Justin »

In trein 3085 (Den Helder-Nijmegen, V 22.52 Amsterdam Centraal) mochten 6 studentes vlak voor vertrek eventjes de cabine van binnen kijken (let wel: vanuit de deur post, dus niet plaats nemen ofzo). Daarna gingen ze wel gewoon zitten waar het is geoorloofd hoor ;).

Verder om 23.30 was er een jongeman op perron 5a op Utrecht CS die ó�f te erg leefde in zijn muziek (in zijn oren) of beetje stomdronken was. Hij stond maar te springen en 'dansen'... leek beetje op een combinatie van hakken/jumpen/weet-ik-het, en op een gegeven moment kleedde hij zichzelf bijna uit :shock:. Toen leek het net alsof hij op het spoor wilde piesen... Enfin, enorm rare moves....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

Wat een rust vanmorgen, had een compleet vierzitje voor mezelf in de 12518 (IC Leeuwarden - Rotterdam, v. 7.48 uit Utrecht) :D Verder ook nog verschillende ICMm'en voorbij zien komen, allemaal in de 12500/12700 (er zat ook eentje in mijn trein). Die dingen zie ik echt vaak de laatste tijd!
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door air-bus »

Gisteravond om 19.58 met IC 1673 vanaf Amsterdam Zuid naar Apeldoorn gereisd, konden we bij de aansluiting met de lijn vanuit CS al wachten op de 1573 uit CS, die blijkbaar vertraagd was en nog voor ons langs moest. Vervolgens bij H'sum een aantal minuten staan wachten, moest de stoppert naar Leiden weer voor ons langs.. Dus net als vorige week weer met vertraging in Amersfoort aangekomen, waar de overstap naar het noorden nog netjes wachtte, die vervolgens eerst nog voor ons langs moest voordat wij richting Apeldoorn konden.

De zeer vriendelijke conductrice op deze trein vertelde aan iedereen die een week OV had, dat deze morgen (vandaag dus) alleen als voordeelurenkaart geldig was. De mensen uit deze trein zullen vandaag iig niet per ongeluk een boete krijgen!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vandaag hebben er de hele dag twee ICK-rijtuigen, om precies te zijn B-BD-stammetje 5356, op spoor 315 gestaan te Den Haag HS. Ze stonden er eenzaam en alleen, zat niks van een loc ofzoiets aan...

Vanmiddag maar 'n treintje eerder genomen (de 2163 van 16.46 uit Den Haag HS naar Dordrecht) vanwege een defect aan de brug tussen Zwijndrecht en Dordrecht. Heerlijk rustig zeg... het overtrof m'n privé�coupé�tje van vanmorgen, want had nu de hele benedenverdieping van de voorste kopbak voor mij alleen :)
Onderweg zag ik voor 't eerst sinds heel lange tijd eens een trein op het kopspoortje bij Rotterdam Lombardijen, waar de sneltrein uit Amsterdam keerde. De stoptrein Leiden - Dordrecht zal wel kort in Rotterdam gekeerd hebben, maar dat heb ik verder niet zien gebeuren.

Op de brug over de Oude Maas bleken alleen de sporen die normaal ri. Rotterdam bereden worden beschikbaar te zijn. Berijden van de andere sporen had een tweede Railklipper opgeleverd... die helft van de brug stond nog open :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

(Uit het CTA-eigenaardigheden-topic)
Vinny schreef:Klein ander ding wat me opviel, er rijden veel Beneluxtreinen rond waarbij de stuurstand direct achter de loc zit. Mij lijkt dat niet handig..., is dit een voorbode van de TRAXX-loc inzet?
Meer een gevolg van een defecte Bs. Ze worden nog wel gerepareerd merkte ik, want heb de 28.112 van de week weer voorop een BNL gezien terwijl die een week eerder nog achter de loc hing.
De composities in de volgorde B-A-A-rest B's schijnen trouwens wel een voorproefje van de samenstelling op de HSL te zijn, waarbij de Bs nu nog de plaats inneemt van een zuurstok-B.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten