Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Zover ik weet mogen reguliere dienstregelingritten niet worden uitgevoerd met een versterkingsbus.Ik zal vanavond wel even voor je kijken of dit voor de komende concessieperiode ook van toepassing is.
Edit: ik kan het zo snel niet vinden, maar ik heb ook nog lang niet het hele pakket doorgenomen. Wellicht dat iemand anders in de tussentijd het juiste antwoord kan geven.
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 06 jan 2014, 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Die Berkhof Semi tour wagens waren een genot om mee te rijden. Bij gebrek aan genoeg bussen kwamen ze in mijn beginjaren (2005/2006) nog wel eens op de normale stadslijndiensten terecht (niet echt handig vwb doorstroming maar ja..) werden ze ingezet als POD bus en heb er zelf ook enkele keren de 98/16 mee gereden.
Frans F schreef:Zo goed ging dat bij Hermes niet omdat de chauffeurs van die touringcars de discipline misten om het juiste bordje voor het raam te zetten. Ik herinner me dat er op lijn 98 wel eens touringcars van van Gerwen reden met vier verschillende nummerbordjes tegelijk achter het het raam. Ook reden de touringcars soms met het verkeerde lijnnummer of geen lijnnummer. De reiziger mocht vaak raden welk bordje juist was.
Ik heb daar nooit last van gehad. Bij lijn 21 en 121 stonden altijd netjes de juiste nummers.
Zover ik weet mogen reguliere dienstregelingritten niet worden uitgevoerd met een versterkingsbus. Ik zal vanavond wel even voor je kijken of dit voor de komende concessieperiode ook van toepassing is.
Ik heb er veel Ambassador's op gezien. Misschien dat ik een enkele keer een touringcar gezien heb, maar dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen. Touringcarren reden meestal op 152 en 160 en 99 op versterkingsritten.
fogeltje schreef:
Ik heb er veel Ambassador's op gezien. Misschien dat ik een enkele keer een touringcar gezien heb, maar dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen. Touringcarren reden meestal op 152 en 160 en 99 op versterkingsritten.
Reden ? dus er rijden bij Arriva ook geen touringcars/oude lijnbussen meer rond als versterking :( Vind touringcarren op lijndienst altijd de fijnste ritten op streeklijnen,op stadslijnen ben ik er geen fan van,behalve bij non-stop stadslijnen zoals lijn 407 en 400.(waarom wordt lijn 407 niet gereden met een (semi)touringcar door hermes of een toerboer zoals de voormalige lijn 98 ?)
Om even binnen het SRE te blijven,worden de proef scholieren lijnen gereden door Van Gompel met een touringcar ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ntf4rP_PAHM[/youtube] Lijn 196 Maarheeze Moonslaan - Valkenswaard Markt en Lijn 197 Luyksgestel Neerrijt - Eersel Bospoort ?
Filmpje is tevens een goed voorbeeld hoe A4 lijnnummers niet aangebracht moeten worden op taxi/toeringcarren. Bij bus 112 zit hij te ver in een hoek en is het papiertje bijna dubbel gevouwen.
Mr-W schreef:Reden ? dus er rijden bij Arriva ook geen touringcars/oude lijnbussen meer rond als versterking :(
Ik kom al sinds april niet meer in Uden in de ochtendspits, dus ik weet niet hoe het nu is ;) Ik ga ervan uit dat het nog steeds hetzelfde is, maar kan het niet met zekerheid zeggen. T/m maart 2013 zag ik ze met eigen ogen elke ochtend. Maar op lijn 153 reed toen iig een Amba zover ik me kan herinneren.
Ik zie nog met enige regelmaat over de kennedylaan in de ochtend, maar of het dan de 152,153,156 of 157. Geen idee.
logisch ook dat arriva geen touringcars inzet. Volgensmij hebben ze nl geen handhelds.
Touringcars kan, mits ze bijna nauwelijks stoppen. Op de 26 reed er ook een, maar die reed stukken langamer, minder acceleratie , waardoor deze per retourrit steeds +10 reed. Dus na 6 rondjes was het weer vol goede ens schema.
daarbij die handhelds zijn erg. Nu alleen als versterkingen op rit 3.
volgensmij zit er alleen op de 26 en 477 en 458 en de streekscholierenlijnen versterking en plaats dmv inhuur/touringcars.
407 zit gewoon in het rooster tussen de andere lijnen. Dus waarom dan een andere soort?
huibf schreef:[quote=''FacebookpaginaOVEindhoven'']
daarbij die handhelds zijn erg. Nu alleen als versterkingen op rit 3.
FacebookpaginaOVEindhoven schreef:
Beste allemaal,
Helaas moeten we concluderen dat er te veel wordt afgeschreven van de OV kaart als je een dalurenkorting hebt aangekocht.
Hermes is op de hoogte van dit probleem en probeert dit zo snel mogelijk op te lossen.
Hieronder de mail van Hermes, met hoe terug te vragen van het teveel afgeschreven bedragen.
Allereerst wil ik nogmaals excuses aanbieden dat dit misgaat, erg vervelend!
Er wordt gewerkt aan de oplossing van het probleem, ik hou de werkgroep hiervan op de hoogte.
In de tussentijd kunnen jullie uiteraard restitutie aanvragen. Dit kun je voor de hele maand in 1 keer doen. Restitutie aanvragen kan het gemakkelijkste via het restitutieformulier “saldo afgeschreven ondanks abonnement”https://connexxion.nl/restitutieformulier/586. Het kan ook via een mail met een bijlage/uitdraai van de transacties.
Ik begrijp dat het allemaal heel vervelend is, ik hoop dat het heel snel is opgelost.
Zodra we meer weten, laten we het u weten.
Met vriendelijke groet,
werkgroep bus/fietsverbinding Maarheeze-Were Di
Ik heb geen ervaring met die handhelds, kan er niet infoxx in dat ding geladen worden en dan op basis van GPS de haltes bepalen,zo nee waarom niet, en wordt er nog zoiets ontwikkeld( ik heb totaal geen verstand van ict dus heb geen idee of het realistisch is) Is er trouwens al een datum bekend wanneer die oplossing er komt of moeten we wachten op de nieuwe concessie waarin dit mogelijk in de concessie eisen verwerkt kan worden ?
@fogeltje weet je toevallig welke ritten in de avondspits rondom Uden/Eindhoven gereden worden met touringcar, is het in theorie mogelijk om legaal gratis van Nijmegen naar Eindhoven te reizen ? (heb het plan om vanuit Helmond via Boxmeer naar Nijmegen te reizen. Daarna op het begin van de avondspits met de bus via Uden terug richting Eindhoven .(152/121/157)
Ow ja en met koningdag en PSVhuldiging (helaas weer veel te lang geleden) rijdt er op zowat elke streeklijn, ook van arriva, extra bussen.
Dan zie je de meest kleurrijke combinaties.
Er rijdt hooguit in de spitsrichting versterking met touringcar dus van Eindhoven naar Nijmegen kan niet. Die spitsrichtingen zijn tegengesteld. Zover ik weet rijdt iig in de ochtend op 152, 160 en 99 versterking. Die laatste twee ook in de middag.
Ik ben vanmiddag even in Helliemond geweest. Op een gegeven moment liep ik langs die "grote weg" langs het spoor en zag over het spoor de Hermesgarage liggen. Aan de zijkant stond een oudere Amba (in Hermes-grijs) geparkeerd. Dat was te zien aan de Thermoking die meer naar het midden zat (en wit was, bij de 33xx en 34xx Amba's zijn die grijs). Het was alleen te ver om het nummer te zien. Ik vermoed dat het een van de 18xx Amba's is. De 85xx Amba's hebben namelijk volgens mij hangende spiegels rechts en die bus had staande spiegels, net zoals de rest van de SRE Amba's. Hoeveel van die 18xx Amba's rijden er nog?
Zowieso is er 1 18xx aanwezig in Helmond,die zou oorspronkelijk iedere dag uitgeleend worden aan Hebben maar zit nu ook in de gewone omloop.Hebben krijgt gewoon iedere dag een willekeurige bus mee voor lijn 26.
Even terugkomen op lijn 20.Aansluitingen vanuit s1900 richting Asten/Someren zijn niet heel belangrijk de meeste reizigers in Hm komen uit het centrum of ROC. Lijn 20 rijdt 4x per uur in de spits tussen Eindhoven en Asten,en reizigers hebben meer kans om hun overstap te halen in Ehv. Hermes gaat wel tot het uiterste op Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station 's ochtends zijn er vaak staanplaatsen vanaf Lierop op rit 19 en soms op rit 17 als die vertraging heeft.
's middags zit lijn 20 ook lekker vol,soms moet er zelfs 20 sorry de bus is vol aangezet worden. Eigenlijk zou lijn 20 5 a 6x per uur moeten rijden of nog meer ritten met geleed materieel. Ooit eens een stads lions city rit gehad die tot achterin staanplaatsen had ! (in een amba die er normaal zou rijden zou het niet hebben gepast)
In een Amba past meer dan je denkt als je fatsoenlijk stapelt. Het probleem met Amba's is dat er maar twee deuren inzitten en mensen lopen nooit verder dan de laatste deur. Daartoe moet je ze oproepen en dat doet lang niet elke chauffeur. Dat probleem in je in Nijmegen met alle bussen omdat ze daar volgens Breng geen onderscheid maken in stads- en streekbussen (qua aantal deuren klopt het, allemaal twee, maar qua comfort wil je toch echt geen Citaro op een langere streekrit). Bij de MAN-bussen uit Eindhoven loopt men wel vaker door omdat helemaal achterin dus ook nog een deur zit.
En rijdt er nu elke dag een bus van Helmond naar Hebben voor lijn 26? Wat is dan nog het nut van uitbesteden buiten een iets goedkopere chauffeur? Ik dacht dat die bus ook juist bij Hebben gestald werd om de matritten te besparen (minder brandstof en minder lang personeel nodig).
Wat is een Amba precies? Ik weet wel dat die bussen met twee deuren vaak een trapje hebben na de tweede deur. Ik heb wel eens in dat soort bussen moeten staan en als het vol werd riep de buschaffeur dan idd om dat men verder naar achter moet doorschuiven. Bedoelen ze dan dat je daar boven moet gaan staan? Want dat lijkt me nou niet echt een pretje! Er zijn daar verder geen handgrepen meer etc.
Overigens loopt mijn vraag van eerder nog steeds. Op de lijnennetkaart van Hermes staat de 52 niet meer ingetekend over de Houtse Parallel weg. Weet iemand waarom en wanneer dit is veranderd?
Yanaike schreef:Wat is een Amba precies? Ik weet wel dat die bussen met twee deuren vaak een trapje hebben na de tweede deur. Ik heb wel eens in dat soort bussen moeten staan en als het vol werd riep de buschaffeur dan idd om dat men verder naar achter moet doorschuiven. Bedoelen ze dan dat je daar boven moet gaan staan? Want dat lijkt me nou niet echt een pretje! Er zijn daar verder geen handgrepen meer etc.
Overigens loopt mijn vraag van eerder nog steeds. Op de lijnennetkaart van Hermes staat de 52 niet meer ingetekend over de Houtse Parallel weg. Weet iemand waarom en wanneer dit is veranderd?
Een Amba is hobbyisten/vakjargon voor een VDL Ambassador. :)
Yanaike schreef:
Overigens loopt mijn vraag van eerder nog steeds. Op de lijnennetkaart van Hermes staat de 52 niet meer ingetekend over de Houtse Parallel weg. Weet iemand waarom en wanneer dit is veranderd?
Binnenkort word de riolering vervangen op de Houtste Paralelweg en gaat lijn 52 omrijden via de Mierloseweg. Tot zeker 31 December reed lijn 52 via de Houtse Parallelweg.
Weet iemand trouwens het exacte aantal reizigers dat in een man lion's city of in een amba past zowel staan als zitplaatsen?
EDIT : Lijn 52 reed tot 2 Januari 2014 over de Houtse Paralelweg.
Laatst gewijzigd door Mr-W op wo 08 jan 2014, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dacht 29 zit, 1 rolstoel en 71 staan in een MAN. Toevallig las ik dat vorige week toen ik voorin zat. Ik verbaasde me over het aantal staplaatsen. Als er in totaal 55 inzitten is het al niet bepaald prettig.
De praktijk wijst anders uit vwb aantallen. Want met een paar rugzakken, rollator en kinderwagen daalt het aantal drastisch. En mensen gaan ook niet hutje op mutje onder elkaars oksels staan
huibf schreef:Dacht 29 zit, 1 rolstoel en 71 staan in een MAN. Toevallig las ik dat vorige week toen ik voorin zat. Ik verbaasde me over het aantal staplaatsen. Als er in totaal 55 inzitten is het al niet bepaald prettig.
Er is gewoon een wettelijke norm van 4 personen per vierkante meter staruimte.
Ik zat net toevallig in een VDL Berkhof Ambassador en die heeft 39+2+1 zitplaatsen, 41 staplaatsen en 1 invallideplaats. Maar als ik zo naar de ruimte keek leek het mij niet dat dat er allemaal inpast...