OVer je reiservaringen in januari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag mijn 1e reis van 2014 gemaakt naar Sterksel, eerst Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station genomen in Mierlo,toen ik net wegreed uit Mierlo zag ik dat Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station gereden werd met een Citea en ben in Geldrop uitgestapt en heb ik mijn 1e ritje met Hermes 3001 gemaakt 8-) , Heb geen foto's kunnen maken omdat ik de t6425 naar Hze wilde halen in Ehv . Helaas trein vertrok te vroeg waardoor ik een half uur kon wachten. Laatste stukje met Buurtbus Lijn 458 Weert Station - Heeze Station ging goed,we zaten met 4 reizigers in het busje.
Ik kwam de 1e schooldag van 2014 al 1 uur te laat,dus het begint al goed :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door VIRM »

Vandaag mijn eerste reis na de kerstvakantie. Wat heb ik het GVB toch gemist (is hier een hartjesemoticon????): halte-afroep die een halte afroept, een stelletje CAF waarvan je je afvraagt wanneer hij voor het laatst een onderhoudsbeurt heeft gehad, bestuurders die opnieuw rij-examen mogen doen omdat tractie/rempedalen als speelgoed worden gebruikt en nog een M5-opleidingsrit. *hartje*
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door webguy »

Stond in Arnhem te wachten en er sleepte een RRF loc een hele sleep ICK richting Duitsland. De s3600 er achter had daardoor uiteraard +5 minuten (ondanks dus stoptrein...)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Milco »

Lijn 159 van Almere naar Harderwijk zojuist was zo druk, dat de halte Kwartiermakerslaan, Harderbroek en Harderhaven voorbij gereden werden omdat er niemand meer in de bus paste. Vraag ik me toch af: rijdt er een extra bus dan (niet gezien overigens) of moeten die mensen wachten op de 142 of de volgende 159 die waarschijnlijk net zo druk zijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door baladid »

Gisteren nog even een paar keer mogen rennen op Den Haag Laan van NOI. Ik kom tegen 19.19 binnen en wil de IC van 19.31 naar Leiden pakken om daar de IC naar Zwolle te pakken. OP het display zie ik voor die IC 10 minuten, ik heb in Leiden maar 8 minuten overstap. Ik ren spoor 4 op en prbeer nog de sprinter van 19.20 richting Weesp te krijgen - helaas pindakaas. Volgende aangekondigde trein was de Sprinter om 19.29. Aangezien op Nederlandse vertrekstaten geen tijden staan wanneer die trein op andere stations aankomt was het maar de vraag of ik daarmee mijn overstap in Leiden zou halen. Twee minuten later komt op spoor 6 de vertraagde t2673 binnen, die ik beneden op de TB7 niet gezien had. IK weer rennen (met rugzak van 10 kilo en koffer van 15 à 20 kilo) naar spoor 6 en net nog die te pakken gekregen...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Geert »

En dat met die steile trappen op de Laan... :X
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Anne »

Bee schreef:Het enige waar men echt niets aan kan doen, is dat er altijd hordes reizigers met contant geld kaartjes willen kopen op de bus. In Ede heeft nog nooit iemand van een OV-chipkaart gehoord.
Is dat ook niet het gevolg van dat het ritkaartje op lijn 88 maar 2 euro was en je voor de rit van Ede-W station naar Wageningen busstation met de chipkaart bijna € 2,40 kwijt was (tot halte Dijkgraaf al iets meer dan 2 euro).

Rit kost dit jaar 3 euro en in de ochtendspits € 4,50.

Benieuwd of nu dus meer de chipkaart wordt gebruikt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag had ik een SGMm waarvan aan de achterkant de frontseinen brandden. Toen ik dit zag, ben ik maar gelijk naar de machnist gelopen, die dit vervolgens weer doorgaf aan de conducteur. Ik dacht dat ook vanuit de voorste cabine de lichten aan beide zijden bediend kunnen worden, maar blijkbaar kun je in elke cabine alleen de lichten aan die kant bedienen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

Vreemd, ik dacht ook dat als een trein keert de machinist gelijk de lichten voor de hele trein kan omzetten bij het verlaten van de cabine. Maar verifiëren kon ik dat nooit omdat ik niet met lichtsnelheid naar de andere kant van de trein kan flitsen.

Ik ben net even op en neer naar Helmond geweest, ik moest wat winkels af met mijn zus. In beide richtingen viel de bezetting van de 25 niet tegen, vooral vanaf Helmond om 15:16 was het druk (ging richting zitplaatsvol, maar dat lag er ten dele ook wel aan dat het een "stadsamba" was en dus een paar zitplekken minder had). Op het station in Eindhoven kwam de Citea 3001 aanrijden *bus*. De 25 vertrok overigens wel 2 volle minuten te vroeg en dat vind ik bij een beginpunt nogal schandalig, vooral een overstappunt bij een treinstation. Mensen uit de 1900 vanuit Eindhoven hebben daardoor een eventuele overstap volgens mij niet gehaald.

En vanaf "de grote weg" richting de Churchilllaan zag ik de Hermes-stalling liggen waar aan de zijkant nog een oudere Amba (in Hermes-grijs) stond. Dat was te zien aan de Thermoking die meer naar het midden zat. Het was alleen te ver om het nummer te zien. Ik vermoed dat het een van de 18xx Amba's is.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Er is weer eens een brandmelding te Brd, waardoor er geen treinen door de tunnel mogen. De Intercity Direct rijdt wel.
De s5000 / s5100 / s15100 rijden tussen Gvc en Rlb. Voorheen werd de s5000 dan meestal opgeheven op het noordelijke deel.

Inmiddels is de tunnel nèt weer vrijgegeven en wordt het treinverkeer langzaam opgestart.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door mb90 »

Het was dit keer geen probleem in de tunnel, maar een lekkage op de Kijfhoek.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Aha, bedankt. "Op last van de brandweer" interpreteerde ik als brandmelding. Volgens mij riep de machinist trouwens ook wat om over een brandmelding.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Milco »

Ik zit nu in lijn 205 naar Harderwijk die gereden wordt met Ambassador 5153: ex 4153 uit Overijssel. Wat een kutbus zeg! Totaal GEEN beenruimte op de tweede rij na de achterdeur: ik moet gewoon schuin zitten wil ik nog een klein beetje beenruimte hebben... :neg:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Jurre »

Doet me denken aan die oude ex-Hermes Ambassadors die bij het GVU rondreden (18xx). Op het moment dat die dingen gebouwd werden was het woord beenruimte nog niet uitgevonden.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door MdJ »

Afhankelijk van de amba's inderdaad.

Van Connexxion zijn globaal de amba's tot de CXX-8430 (dat zullen ongeveer de bussen zijn met een LCD-bestemmingsdisplay) hebben de eerste rij achter de achterdeur "hoog" op een steuntje staan waardoor je op de eerste rij achter de achterdeur geen beenruimte hebt. Ook de "oude"amba's van Syntus (de huidige 3051-3060) hebben datzelfde probleem, evenals de Hermes ambassadors (tot de 1830)

De andere later gebouwde ambassadeurs hebben alleen een laag steuntje (alleen bevestiging, geen hoogteverschil) wat er voor zorgt dat je extra beenruimte hebt op de eerste rij achter de achterdeur, ten koste van de tweede rij achter de achterdeur.

Maar de Midden-Overijssel-ambassadors hebben zeeën van ruimte in het lagevloersgedeelte. Vooral de streekbussen tusssen de wielkast en de achterdeur, maar ook aan de "blinde'" zijde in het lagevloersgedeelte hebben de ambassadors en citea's van Syn'tus veel ruimte.
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Milco »

Ik heb nog even een foto gemaakt van de krappe beenruimte, al hoop ik dat het te zien is. (Op een foto kan inschatten vaak lastig zijn...)

Afbeelding
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Daniel »

Da's inderdaad een rotplek, die probeer ik in de Utrechtse Ambassadors ook zoveel mogelijk te vermijden. Probleem wordt volgens mij vooral veroorzaakt doordat hierin vierzits ontbreken achterin. Als de bewuste stoel andersom bovenop de wielkast gestaan had had je immers een prima beenruimte gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Bij de MAN Lion's City's van Qbuzz en de RET is de tweede rij in het hoge gedeelte ook een plek met verschrikkelijk weinig beenruimte.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dylanwild94 »

sowieso alles achter achterdeur bij een de MAN's van de RET. :X en dan helemaal boven de wielkast dan worden je je knieen ook in je nek gelegd :X :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door marlies »

Vanochtend Groningen HS - Amsterdam Zuid en vanavond vanaf Duivendrecht weer terug.

En ik sta bij de meeste mensen bekend als iemand die altijd wel wat te klagen hebben maar dit keer niet. Het was fijn in de trein. Dat ik zowel heen als terug enkel ICM had en zojuist tussen Zwolle en Groningen het hele stuk een coupé voor mezelf alleen hielp daarbij uiteraard.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door dylanwild94 »

Ik merk op dat het nachtnet deze nacht in gd begint en eindigt ipv van op rtd.er wordt dan kop gemaakt op gv. En er rijdt wel een pendel trein tussen gd en rtd.

Maar waarom is dat? Staat nergens dat er werkzaamheden zijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Planmatig tijdens de nachten wo/do en do/vr. De enige nacht dat het nachtnet volledig volgens plan rijdt is vr/za.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Thom91 »

En za/zo.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Suus »

Nee, Za/zo rijdt Amsterdam - Utrecht via Hilversum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door baladid »

dylanwild94 schreef:Ik merk op dat het nachtnet deze nacht in gd begint en eindigt ipv van op rtd.er wordt dan kop gemaakt op gv. En er rijdt wel een pendel trein tussen gd en rtd.
Als je Gd, Gv en Rtd schrijft komen er mouse-overs die de afkortingen verklaren. Wel zo prettig.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten