OVer je treinreiservaringen van december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Karl »

Vanmiddag, zo rond de klok van vijf, vertrokken er van spoor 7 drie stellen V vanuit Utrecht Centraal richting Amf/Asd/Gd, waarvan de voorste - op de HC, MCN na - helemaal leeg was en de achterste zaten gemiddeld vol. De voorste ging, na een aantal keer de koersrol te hebben rondgedraaid, naar Leiden en de achterste twee naar Dordrecht.

Was dit de stoptrein naar Dordrecht over Hilversum, Zuid-As, Schiphol, Leiden, Den Haag en Rotterdam? En zo ja, waarom wordt Dordrecht dan al zo vroeg getoond en wordt in Leiden het voorste (?!) stel dan afgetrapt?
Het is een spectrum.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door IC3 »

IC t2165 (Amsterdam->Vlissingen) vertrok met ruim 25 minuten vertraging uit Rotterdam, geen idee hoe het kwam, maar koud was 't wel op het station. Mijn reisgenote moest deze trein naar Bergen op Zoom hebben, want anders had ik wel een andere trein genomen... O ja, toen ik in Dordrecht uitstapte, zag ik ook nog iemand driftig nummertjes in een schriftje noteren, misschien wel een treinspotter van hier? Vervolgens nog maar de stoptrein naar Zevenbergen genomen waarin ik de eerste kaartcontrole van de dag had en dat met een retour Zevenbergen - Amsterdam Bijlmer ArenA.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Nouja, zo driftig ging het er nu ook weer niet aan toe :P Je zal mij dus wel gespot hebben. (En owja, de beperkte hoeveelheid spotjes van mij gaan gewoon op een dubbelgevouwen A4'tje hoor, niks schriftje)

Was in mijn geval wel 'n aparte situatie: een half uur later uit Maassluis vertrokken en toch nog dezelfde trein als altijd (alsof ik 't voelde aankomen en daarom wat langer doorgewerkt heb). Wilde eigenlijk de t9256 nemen, maar die bleek nogal populair geworden en kwam ook al flink druk binnen, dus dan toch maar de vertraagde t2165 gepakt.
De reizigers die ik in de tunnel rennend van spoor 6 naar 4 langs zag komen zullen, zover ze verder dan Roosendaal moesten, daar wel spijt van gehad hebben: het voorste deel van de 2165 zou namelijk na Roosendaal verder rijden als t12167 naar Vlissingen volgens de omroep bij Dordrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door JeePee »

Trein t1565 werd vandaag gereden door 2x SGMm-III. Verwacht je ICL comfort, krijg je dit op je bord :) . Treintje is overigens opgeheven in Amf. Het hoe en waarom van die actie weet ik niet. Er was geen vertraging in ieder geval.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Freek »

Freek schreef:Stand van de punctualiteit tot nu toe in december: 100%. Een wonder voor het begin van de week. Morgen en woensdag moet ik echter met de benelux van en naar Brussel, met die punctualiteit zit het dus wel goed :wink:
Om mezelf te quoten. Het ging inderdaad niet goed met de Benelux. Gisteren op de heenweg werden we in Essen aan de kant gezet. Er bleek een defecte trein op het spoor te staan. Na een tijd kregen we naast ons nog gezelschap van de Thalys. Wat bleek toen we na meer dan een half uur verder mochten, via verkeerd spoor. Er stond een benelux kapot op het spoor. Een belgische sleep-loc was al ter plaatse. Overigens was het ook een andere belgische lok die het had begeven. Totale vertraging bij aankomst was bijna een uur.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Justin »

Vandaag mocht VIRM 9478 een SGMm gaan slepen (de 2993). Ik zag dit zo rond 12.45 op Asd. Was wel eens een keer wat anders wat betreft de koppelingen voor mij!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Geert »

Zag nog een VIRM in de t9874 rijden vanavond. Weer eens wat anders dan een SGMm-III, zullen we maar zeggen :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

- t1923 met ICRm i.p.v. ICK
- de t4114 maakte een extra stop te "Rotterdam Tuin", waarschijnlijk om een machinist af te zetten bij de banaan die nog niet naar het station gerangeerd was maar wel in de s14100 moest gaan rijden.
- in Maassluis konden de uitstappers uit die t4114 zowaar eens voor de trein langs oversteken. Het sein bleef daar namelijk nog tot vertrektijd rood voor, wat weleens te maken gehad kan hebben met zo te zien een overwegstoring bij de tweede overweg na het station. Daarvoor stopte de trein namelijk en er stond ook nog politie bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:De reizigers die ik in de tunnel rennend van spoor 6 naar 4 langs zag komen zullen, zover ze verder dan Roosendaal moesten, daar wel spijt van gehad hebben: het voorste deel van de 2165 zou namelijk na Roosendaal verder rijden als t12167 naar Vlissingen volgens de omroep bij Dordrecht.
In de s2100 moet je de opmerking 'rijdt na Roosendaal verder als stoptrein naar Vlissingen' niet te letterlijk nemen. Regelmatig wordt dát omgeroepen om niet alle stopstations in Zeeland op te ratelen... ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Stefan »

Net leek Bremen Hbf 1 groot sprintparcours.. Althans, voor even dan. RB 24533 naar Verden vertrekt normaalgesproken van spoor 5, maar 2 of 3 minuten voor vertrek werd omgeroepen dat de trein vanaf spoor 2 zou vertrekken. En uiteraard liep ik nét beneden toen deze complete horde passagiers de trap afgesprint kwam. :roll: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:
Reiziger Ddrs schreef:De reizigers die ik in de tunnel rennend van spoor 6 naar 4 langs zag komen zullen, zover ze verder dan Roosendaal moesten, daar wel spijt van gehad hebben: het voorste deel van de 2165 zou namelijk na Roosendaal verder rijden als t12167 naar Vlissingen volgens de omroep bij Dordrecht.
In de s2100 moet je de opmerking 'rijdt na Roosendaal verder als stoptrein naar Vlissingen' niet te letterlijk nemen. Regelmatig wordt dát omgeroepen om niet alle stopstations in Zeeland op te ratelen... ;)
Zo regelmatig ook weer niet hoor, heb vrijwel dagelijks die t2165 en er wordt ook steeds omgeroepen dat'ie verder gaat als Intercity naar Vlissingen (de s1900 daarentegen, die wordt wel heel vaak stoptrein na Eindhoven genoemd).

Betreffende trein is gisteren in Dordrecht ook nog wat langer blijven wachten om precies een half uur later te rijden, waarmee hij dus als vanzelf in het stoptreinpad belandt in Roosendaal (da's immers een half uurtje na de IC normaal).
Da's het makkelijke van al dat IRM in de stoptreintjes in Zeeland: de aankomende t12164 zal hoogstwaarschijnlijk direct gekeerd zijn op een vervangende trein voor de vertraagde t2165.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Het wordt toch een beetje te toevallig... ben ik vandaag een kwartiertje later, heeft de t2165 +15 :P Uiteindelijk toch maar de t1965 genomen overigens, dat was tenminste een echte trein en die kwam eerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Chauf21 »

Chauf21 schreef:
Geert schreef:Ook opvallend: trein t4070 met 2x Plan V (de 919+918).
Trein t4065 reed vandaag ook al met 2xV (836 voorop als ik het goed onthouden heb). Gevolg was dat er bij Amsterdam Amstel problemen waren bij het instappen (trein is vertrokken met een halfgeopende deur... :| ) en bij -Bijlmer Arena niet iedereen meer mee kon. Dat laatste werd overigens al voor aankomst in de trein omgeroepen.
Trein t9722 reed vanochtend zelfs met een solo V (836?).

Verder zijn de perronboompjes op Leiden versierd met kerstversiering :D En op een van de roltrappen zijn stilstaande en lopende figuurtjes geplaatst. Althans, daarvoor moet het doorgaan denk ik, heel duidelijk was het niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Suus »

Die kerstversiering was ook het eerste wat mij opviel toen mijn sprinter aankwam in Leiden. En daarna viel het mij op dat het bijzonder rustig was op het station (geen rijen dik op het perron om 9 uur), en dat de trein uit Vlissingen naar Amsterdam van 9:00 maar liefst zes voor negen al kwam aanrijden :shock: (Meestal net voor vertrektijd ofzo)

Verder wordt het een gewoonte om op donderdag in trein t8871 een opmerkelijk treinstel aan te treffen. Vorige week de 9557, een nieuwe VIRM, deze week was het een olympische VIRM. Ben benieuwd wat ik volgende week aantref :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

- de Sint is ook de RET niet vergeten: rond 7.00 uur kwam de Railion 6503 met een cadeautje, in de vorm van Randstadrail-metrostel 5510, aan op emplacement IJsselmonde. Toevallig ook uit zuidelijke richting, maar vast niet uit Spanje :mrgreen:
- de t2223 reed met liefst +20
- om 7.12 uur kwam op spoor 3 te Rotterdam C een losse Plan V aan met "Rotterdam CS" op de koersrollen. Geen idee wat het was, maar in ieder geval geen ingekorte t5123, t2123 of t5023 want die heb ik allemaal ook gezien.
- de t2225 werd met 2x SGMm-III gereden!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Karl »

De trein die tien over twee vanuit Breda richting het noorden vetrok reed met een VIRM IV en die trein rijdt dus door studentensteden als Eindhoven, Tilburg, Breda naar de Randstad. Het was gezellig.
Het is een spectrum.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Raymond »

En dat is volledig planmatig.. Wat dat niet was, was de VIRM VI in de 1955 ipv ICK/ICRm..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Het wordt nou toch echt te gek voor woorden: voor de vijfde achtereenvolgende dag kon ik een s2100 nog halen door een al dan niet grote vertraging. Da's de afgelopen 5 maanden nog niet eerder voorgekomen.

Vandaag was ik juist 'n kwartiertje eerder (t4163 uit Mss), maar haalde in Rotterdam nog precies de t2163 met +5. Die reed z'n vertraginkje er onderweg nog uit, met als resultaat dat ik uiteindelijk met -15 thuis arriveerde :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door mb90 »

In IC t1927 werd bij aankomst in Eindhoven omgeroepen dat men kon overstappen op de IC naar Maastricht en Heerlen. Door koperdiefstal was het toen nog zo dat het Heerlen-deel volgens de conducteur niet naar Nuth en Heerlen reed. We zagen er eerst het nut er niet van in waarom Nuth genoemd werd, maar ik zet dat die koperdiefstal bij Nuth was, dus dat zal wel de reden zijn.

IC t827 was vanmorgen behoorlijk druk. Hij reed met 2x VIRM-IV en dat was te krap door veel kerstmarktgangers naar Maastricht en Aachen. Vanaf Eindhoven waren er bijvoorbeeld al veel staanplaatsen en stonden de balkons vol. De conducteur riep telkens om met een verzoek of de mensen ook de gangpaden wilden vullen, maar dat hielp niet. Door de egoisten die bleven staan, moesten er dus een stuk of 30 reizigers naar Maastricht achter blijven in Sittard.

IC t872 ging tussen Roermond en Geldrop in de remmen voor bijna elk sein (een seinstoring?) en liep daardoor +8 op. De overstap op de IC t1972 in Eindhoven was hierdoor wel helaas vervlogen en dat zorgde voor een volle (maar nog net zonder staanplaatsen) VIRM-IV in de t1974.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door ODRAIL »

De t2863 werd gisteren (zaterdag 6 december 2008) gereden door een VIRM stel in plaats van een ICM(m), de 9512 was de gelukige.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door mb90 »

De s2800 wordt in het weekend altijd met VIRM's gereden. De s8800 wordt daarentegen dan weer door ICM(m)'en gereden.

Vanmorgen trouwens opvallend veel activiteit op het dieselspoortje tussen Nedtrain bij emplacement Feijenoord en de spoorlijn Rotterdam - Dordt.
Eerst kwam er rond 9:45 uur een los ITL V100-locje langs opweg naar het emplacement en een uurtje later kwam deze terug met een Traxx-loc van ITL ervoor :shock:. Rond 12:00 uur kwamen er ook nog 3 V100-tjes van Railion langs vanaf het emplacement naar de spoorlijn Rotterdam - Dordt.

Tot slot was er ook van Dordt naar Rotterdam veel treinverkeer. Naast de gebruikelijke treinen kwam ook nog een lege DDM1-stam met loc 1833 achterop langs en een lege VIRM langs. Rond een uur of 11 kwam overigens de DDM1-stam weer terug richting Dordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

De t1952 stond in Dordrecht vanmiddag met slechts "Let op omroepbericht" op de CTA's aangekondigd, alleen heb ik in het geheel geen omroepbericht gehoord :P
Lijkt er sterk op dat de t9233 niet gestopt is vanwege een +5 op het meetpunt (wat dus omgeroepen zal zijn) en de CTA's daarna niet op de volgende trein gezet zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door JeePee »

Om 16.30 vertrok er een extra trein uit Amf ri Gn. Deze stond ook keurig op de AV. In Zl stond echter niets op de AV aangegeven. De t557 en t12557 vertrokken hierdoor om 17.19 en 17.22 uit Zl ipv 17.17 resp 17.20. Dit stond ook keurig op de CTA's en op de AV. Iemand enig idee wat die extra trein nu was?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Raymond »

Het laatste weekend dat er een extra trein van Groningen naar Utrecht reed en weer terug vanwege te verwachten drukte door dagkaartacties (Kruidvat, Blokker) aldus teletekstpagina 753 :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Justin »

Och verrek, ik heb ook nog zo'n treinkaartje van de kruidvat zie ik net :|.

De 26e moet ik naar Rv, jammer dat dat ding dan niet geldig is :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten