Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Mr-W »

EINDHOVEN - De naamswijziging van station Eindhoven Beukenlaan in station Eindhoven Strijp-S gaat definitief door. Dat zijn de gemeente, NS en ProRail overeengekomen. De verandering maakt deel uit van een pakket aan maatregelen om de uitstraling en veiligheid van het station te verbeteren.
ED.nl
erjeebee
Berichten: 1396
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door erjeebee »

Stukkie nostalgie naar de haaien :(

Heeeeeeel vroeger (toen een hoop van jullie nog niet eens geconcipieerd waren) spaarde ik treinkaartjes.
Van die kartonnen dingetjes...
En ik had er heel veel van/naar "Eindhoven of - Beukenlaan"
want tja, we woonden toen in Son, dus reisden nog wel eens van/naar Eindhoven of -Beukenlaan :)

En verder was dat het station waar ik uitstapte toen ik voor het eerst bij de schoonheid die nu mijn vrouw is op bezoek ging.

En straks is Eindhoven Beukenlaan niet meer :N
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Yanaike »

Ongeacht de nostalgie, vind ik Eindhoven Strijp-S ook niet echt klinken. Moet je eens voorstellen dat ze omroepen in de trein: 'volgende halte Eindhoven Strijp-S'. Bah! Kunnen ze dan niet iig de laatste S weglaten?
Alargule

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Alargule »

...en er 'Eindhoven Strijp' van maken? Dat zou suggereren dat het station vooral de wijk Strijp bedient, terwijl er vooral wordt ingezet op het bedienen van het zich snel ontwikkelende voormalig fabrieksterrein Strijp S.

Aan Amsterdam Bijlmer ArenA zijn we ook gewend geraakt, dus dan zal dit ook wel goed komen...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door fogeltje »

Mwa, Tilburg Universiteit went ook maar niet. Dat blijft voor mij toch lekker Tilburg West :)
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Yanaike »

Strijp-S is toch onderdeel van Strijp? Waarom zou het station dan niet naar het hele geheel vernoemd kunnen worden? Ik moet wel toegeven dat ik 'Eindhoven Strijp' ook niet meteen een geschikte naam vind voor het station, maar ik vind het beter in de oren klinken dan 'Eindhoven Strijp-S'.

Als het station uberhaupt van naam moet veranderen... Ik ben tot nu toe gewoon voor Eindhoven Beukenlaan!

P.S. Hoe heette Amsterdam Bijlmer Arena vroeger dan, als ik vragen mag?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef:Mwa, Tilburg Universiteit went ook maar niet. Dat blijft voor mij toch lekker Tilburg West :)
Zeker zo lang op de rolfilms van de treinen nog steeds Tilburg West staat.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door fogeltje »

Volgens mij gewoon Amsterdam Bijlmer. Amsterdam Arena is/was een metrostation op korte afstand ervandaan.

Als ik op Google Maps kijk dan is er een behoorlijk verschil tussen Strijp-S en Strijp. Er lijkt zelfs nog een wijk tussen te liggen.
"Een touringcar is geen bus"
Alargule

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Alargule »

Oh, ik weet ook nog wel wat alternatieve namen. Eindhoven Klokgebouw, Eindhoven Kattenrug, Eindhoven Strijps Bultje...:mrgreen:

Amsterdam Bijlmer ArenA heette ooit gewoon Amsterdam Bijlmer.
Alargule

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Alargule »

fogeltje schreef:Amsterdam Arena is/was een metrostation op korte afstand ervandaan.
Strandvliet/ArenA. Hernoemd naar Strandvliet na de ombenoeming van dat andere station.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door fogeltje »

OK, als ik zo op wikipedia kijk dan is Strijp-S inderdaal onderdeel van Strijp (en wel Oud-Strijp). Maar het grootste (bewoonbare) deel van Strijp ligt op redelijke afstand van het station. En het station zal zich voornamelijk op het bedrijventerrein richten (heeft het altijd gedaan). Dus in dat opzicht vind ik Strijp-S in vergelijking met Strijp niet eens zo verkeerd. Maar echt lekker bekken doet het niet. Maar dat wil ook niets zeggen. Ik heb het dus inderdaad nog altijd over Tilburg West ipv Universiteit en over het KAN ipv SAN/SRAN. Straks ga ik mijn OVC nog mijn digitale strippenkaart noemen :')
"Een touringcar is geen bus"
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door BR628 »

Op 24 oktober 2010 heette Eindhoven Beukenlaan voor 1 dag al eens Eindhoven Strijp-S:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Suus »

Het heeft inderdaad als eens een week Eindhoven Strijp-S geheten vanwege het NS Try Out Festival in Eindhoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:OK, als ik zo op wikipedia kijk dan is Strijp-S inderdaal onderdeel van Strijp (en wel Oud-Strijp). Maar het grootste (bewoonbare) deel van Strijp ligt op redelijke afstand van het station. En het station zal zich voornamelijk op het bedrijventerrein richten (heeft het altijd gedaan). Dus in dat opzicht vind ik Strijp-S in vergelijking met Strijp niet eens zo verkeerd. Maar echt lekker bekken doet het niet. Maar dat wil ook niets zeggen. Ik heb het dus inderdaad nog altijd over Tilburg West ipv Universiteit en over het KAN ipv SAN/SRAN. Straks ga ik mijn OVC nog mijn digitale strippenkaart noemen :')
Ehm Strijp S bedrivdnterrein? Was...
in 2020 is dit hét uitgaansgebied. Theater, cafeetjes, design en zzp kantoortjes.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Mr-W »

Alargule schreef:Oh, ik weet ook nog wel wat alternatieve namen. Eindhoven Klokgebouw, Eindhoven Kattenrug, Eindhoven Strijps Bultje...:mrgreen:

Amsterdam Bijlmer ArenA heette ooit gewoon Amsterdam Bijlmer.
Ik weet ook alternatieve namen voor Beukenlaan: Eindhoven-Woensel(West),Eindhoven-Limbeek,Eindhoven Macaronilaan,Eindhoven-Johan Vlemmik, Eindhoven -Rob van Gijzel Inc,.....
Alargule

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Alargule »

Kei vet jonguh.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Suus »

Oh, doe Woensel West maar, met Kees Kankerkachel :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door BR628 »

Wie, die ja :P

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:
fogeltje schreef:Mwa, Tilburg Universiteit went ook maar niet. Dat blijft voor mij toch lekker Tilburg West :)
Zeker zo lang op de rolfilms van de treinen nog steeds Tilburg West staat.
Zag ook dat het nog op de koersborden van de NID/DDZ staat.
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Vinny »

Ik voorspel een nieuwe trend: Amsterdam Bijlmer A, Rotterdam Centrum B, Houten Zuid C, Enschede Groschveste D, Kerkrade Markt E, Bovenkarspel F, Hengelo Tuindorp G, Nijmegen Universiteit H, Amsterdam Rijwiel en Automobiel I, Grouw-J, Heerlen de K, Almere Stad-M, Den Haag laan van N, Purmerend O, Amsterdam Science P, Oosterbeek Q, Almelo de R, Eindhoven Strijp S, Den Helder-T, Tilburg West U, Amersfoort V, De Westereen Zwaag W, Hoofddorp X-weg, Kruiningen-Y, Zaanstad Z-Kogerveld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door huibf »

Vinny schreef:Ik voorspel een nieuwe trend: Amsterdam Bijlmer A, Rotterdam Centrum B, Houten Zuid C, Enschede Groschveste D, Kerkrade Markt E, Bovenkarspel F, Hengelo Tuindorp G, Nijmegen Universiteit H, Amsterdam Rijwiel en Automobiel I, Grouw-J, Heerlen de K, Almere Stad-M, Den Haag laan van N, Purmerend O, Amsterdam Science P, Oosterbeek Q, Almelo de R, Eindhoven Strijp S, Den Helder-T, Tilburg West U, Amersfoort V, De Westereen Zwaag W, Hoofddorp X-weg, Kruiningen-Y, Zaanstad Z-Kogerveld.
De vergelijking met Strijp S slaat kant nog wal.
Je heb ook Strijp T enzovoorts.
dit waren de bedrijventerreinen en gebieden waar onze gloeilampen zijn geproduceerd.

deze bedrijventerreinen worden ontmanteld en er komen kantoren voor kleine zelfstandigen, designers.
er komen lofts en ander soortige appartementen. Kleinschalige winkels, restaurants en cafes.

Het gebied is vollop in ontwikkeling. En de oude fabriekspanden zien er geweldig uit.
eeb bezoek waard. Zeker tijdens de Dutch Design Week of Glow(next)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Vinny »

Volgens mij is je sacarsmometer defect...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Alargule

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Alargule »

Een goed functionerende sarcosmometer is slechts weinigen gegeven, Vinny.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Suus »

Hainje schreef:
Frans F schreef:
fogeltje schreef:Mwa, Tilburg Universiteit went ook maar niet. Dat blijft voor mij toch lekker Tilburg West :)
Zeker zo lang op de rolfilms van de treinen nog steeds Tilburg West staat.
Zag ook dat het nog op de koersborden van de NID/DDZ staat.
Daar wordt aan gewerkt, het was even "vergeten".
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Station Beukenlaan wordt definitief Station Strijp-S

Bericht door Zugführer »

Het zijn gewoon exact dezelfde koersborden als in de DDAR tijd, er is niks aan veranderd... Hoewel me dat niet zo moeilijk lijkt, het zijn gewoon digitale borden...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten