Mag ik even kwijt #145

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Thom91 »

marlies schreef:
Vinny schreef:Het is op de HSL-zuid ook gebeurt. Toen reden er geen treinen - maar omdat die sowieso niet reden destijds viel het niet zo in de kijker :lol:
Ik kan me herinneren dat een of andere tienersukkel over een hek vol waarschuwingsborden was geklommen en zich vervolgens (fataal, uiterlijk) heeft laten elektrocuteren door de 25kV van de bovenleiding. En dat de ouders toen in de media zo boos waren op de overheid en prorail en weet ik veel wie allemaal omdat dat het hun schuld was en vooral toch niet van zoontje lief. :roll:
Klopt.
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Thom91 »

Wat is dat trouwens ineens met die 'Dienstregelingvraagbaak' topics.. :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Anne »

Ter info:

Naar aanleiding van een eerdere discussie heb ik aan NS de volgende vraag gesteld.
>> De IC Den Haag - Antwerpen rijdt in NL en Belgie. Wat wordt aangehouden voor de extra kosten van het in de trein kopen van een kaartje. Zowel binnen NL als Belgie als Internationaal. Het tarief daarvoor is nogal verschillend tussen NS en NMBS.

Ik kreeg daarop het volgende antwoord:
>> Voor het kopen van een vervoersbewijs in de trein naar België (nationaal binnen België) zijn de meerkosten € 3,- wanneer je je meldt bij de treinmanager, en € 12,50 bij niet melden. Bij een internationale reis komt daar € 7,= bij.
Wanneer je reist binnen Nederland, dan gelden de regels zoals NS binnenland ze hanteert, dwz de kosten van een vervoersbewijs + €35,=.
Laatst gewijzigd door Anne op di 07 jan 2014, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Anne »

Hier nog niet gemeld gezien.
Blokker verkoop weer de NS dal vrij dagkaarten.
INFO
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Suus »

avl schreef:Ter info:

Naar aanleiding van een eerdere discussie heb ik aan NS de volgende vraag gesteld.
>> De IC Den Haag - Antwerpen rijdt in NL en Belgie. Wat wordt aangehouden voor de extra kosten van het in de trein kopen van een kaartje. Zowel binnen NL als Belgie als Internationaal. Het tarief daarvoor is nogal verschillend tussen NS en NMBS.

Ik kreeg daarop het volgende antwoord:
>> Voor het kopen van een vervoersbewijs in de trein naar België (nationaal binnen België) zijn de meerkosten € 3,- wanneer je je meldt bij de treinmanager, en € 12,50 bij niet melden. Bij een internationale reis komt daar € 7,= bij.
Wanneer je reist binnen Nederland, dan gelden de regels zoals NS binnenland ze hanteert, dwz de kosten van een vervoersbewijs + €35,=.
Oh, dat is wel gelijk getrokken dus. Er is een tijd geweest dat bij NS de 35 euro al van toepassing was en NS Internationaal/NS Hispeed nog het verhoogde kilometertarief op de trein verkocht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Vinny »

marlies schreef:
Vinny schreef:Het is op de HSL-zuid ook gebeurt. Toen reden er geen treinen - maar omdat die sowieso niet reden destijds viel het niet zo in de kijker :lol:
Ik kan me herinneren dat een of andere tienersukkel over een hek vol waarschuwingsborden was geklommen en zich vervolgens (fataal, uiterlijk) heeft laten elektrocuteren door de 25kV van de bovenleiding. En dat de ouders toen in de media zo boos waren op de overheid en prorail en weet ik veel wie allemaal omdat dat het hun schuld was en vooral toch niet van zoontje lief. :roll:
Ouders hebben een blinde vlek voor het gedrag van hun kinderen. Soms is dat wel goed hoor, maar vaak draait dat een beetje door ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Vinny »

Thom91 schreef:Wat is dat trouwens ineens met die 'Dienstregelingvraagbaak' topics.. :')
Ja ik snap niet dat het gewoon landelijk kan. Maar ach.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door STF »

Vanmorgen met de auto naar het dorpje hierboven gereden, daar de bus ingestapt, na een aantal uur waren we weer op dat punt terug; huh waarom is de motorkap van de auto nou ineens ontgrendeld? :?
Als een motorkap überhaupt al uit zichzelf ontgrendeld zou je dat tijdens het rijden verwachten maar niet als de auto rustig geparkeerd staat... Ik weet echt zeker dat de motorkap dicht was toen ik uitstapte.
Verborgen camera grap? :wink:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Jef400 »

De bussen rijden vanochtend binnen Purmerend een omleidingsroute. Het Centrum is onbereikbaar door een brand in een bakkerij aan t padjedijk
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Michael »

Kon vandaag lekker weer een keer uitslapen. Had vandaag eigenlijk dienst van 13:00 tot 19:30 maar nu moet ik van 16:15 tot een uur of 1:00. Heb mijn dienst geruild op verzoek van een collega.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Meltrain »

Als je om 13:00 begint, noem ik dat ook uitslapen hoor. :roll: :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Thom91 »

Omdat ik het de moeite niet waard vindt om er een topic over te openen.
Een eerste kennismaking met Timo Huges
Over zijn idealen en visie voor NS en de sector.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door AppleMoose »

Mijngod, dat hele "interview" hangt met clichés en marketinggeneuzel aan elkaar. Hij lult veel maar zegt eigenlijk niks.
Het is een eigen topic inderdaad niet waard.

Volgens hem reis ik tegenwoordig niet meer, maar doorsta ik een proces. -o- *Kots*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door webguy »

Akoestiek is ook geweldig in het filmpje...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Thom91 »

Ik vond het wel een helder verhaal wat hij wilt veranderen, en dat het best een idee heeft wat er structureel mis is.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Suus »

Het zijn de kleine details in het leven die mij doen glimlachen. Zo viel het mij laatst op dat je vanaf spoor 1 in Amersfoort nog een oud logo van Etos kan zien op het raam. Dat was alweer een tijdje geleden :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door webguy »

Zat die daar of omdat Servex in Amersfoort zat?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Michael »

Meltrain schreef:Als je om 13:00 begint, noem ik dat ook uitslapen hoor. :roll: :mrgreen:
Maar dan moet ik nog wel de wekker zetten om op tijd uit bed te komen. Als ik uitslaap kom ik vaak pas rond 11:30 uit bed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Daniel »

webguy schreef:Zat die daar of omdat Servex in Amersfoort zat?
Het gaat hier om de ramen aan de achterkant (spoor-zijde) van de winkeltjes die onderin de kantoorgebouwen aan weerszijden van de stationshal zitten. Dat zijn allemaal dichtgeplakte ramen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Suus »

webguy schreef:Zat die daar of omdat Servex in Amersfoort zat?
Die zit daar nog steeds :)
Daniel schreef:
webguy schreef:Zat die daar of omdat Servex in Amersfoort zat?
Het gaat hier om de ramen aan de achterkant (spoor-zijde) van de winkeltjes die onderin de kantoorgebouwen aan weerszijden van de stationshal zitten. Dat zijn allemaal dichtgeplakte ramen.
Nee hoor, vanuit de Starbucks kan je door die ramen naar spoor 1 kijken :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Mr-W »

Beste Mr-W,

Binnen België is het namelijk zo dat wanneer een reiziger de conducteur op voorhand verwittigd slechts een toeslag betaald van € 3 en wie de conducteur niet opvoorhand verwittigd een toeslag betaald van € 12,5 op IC-treinen.

Als u de hogesnelheidstrein (Thalys) neemt vanuit Nederland naar België of omgekeerd en u een ticket wenst aan te kopen op de trein betaald u steeds een vaste toeslag van € 25.

Voor het binnenverkeer en daarbijhorende toeslagen in Nederland dient u zich te wenden tot onze collega's van de Nederlandse spoorwegen: http://www.nshispeed.nl/


Wij danken u voor uw vertrouwen in NMBS Europe.

Met vriendelijke groet,


NMBS Europe Contact Center
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Thom91 »

Ik dacht het busvervoer in Utrecht een chaos was maar Groningen kan er ook wat van. Allememaggies.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Meltrain »

Mr-W schreef:Beste Mr-W,

Binnen België is het namelijk zo dat wanneer een reiziger de conducteur op voorhand verwittigdt deze slechts een toeslag betaaldt van € 3 en wie de conducteur niet opvoorhand verwittigdt een toeslag betaaldt van € 12,5 op IC-treinen.

Als u de hogesnelheidstrein (Thalys) neemt vanuit Nederland naar België of omgekeerd en u een ticket wenst aan te kopen op de trein betaaldt u steeds een vaste toeslag van € 25.

Voor het binnenverkeer en daarbijhorende toeslagen in Nederland dient u zich te wenden tot onze collega's van de Nederlandse spoorwegen: http://www.nshispeed.nl/


Wij danken u voor uw vertrouwen in NMBS Europe.

Met vriendelijke groet,


NMBS Europe Contact Center
To zover de spellingscorrecties van Meltrain.
Ik had beter verwacht van de NMBS. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Z2N »

't Wordt tijd dat het winter wordt: mijn lokale bouwmarkt zat namelijk reclame te maken met een paar nu nog niet van toepassing zijnde begrippen:
Afbeelding
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #145

Bericht door Michael »

Dan treffen ze het. Vanaf maandag wordt het kouder en wordt er sneeuw verwacht
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten