OVer je reiservaringen in januari 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Etienne »

Op Busstation Centrumzijde in Utrecht is men aan bij de voormalige tramhalte Moreelsepark met het asfalt bezig, waarschijnlijk het verwijderen van de oude tramsporen. Daarom worden vertrekkende bussen beurtelings door gelaten door middel van verkeersregelaars, maar dit leid tot lange files op het Busstation.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Geert »

Tip: op www.rijdentijdensohr2014.nl kun je het nachtnet aanklikken en dan zie je per nacht de route die het rijdt. (Er staan ook goederencorridors op, weet niet of die nu nog actueel zijn.)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door iljitsch »

Eerste treinrit van 't jaar: om 16.14 u van Den Haag CS naar Amsterdam. Geplande aankomsttijd: 17.02 u. Daadwerkelijke aankomsttijd: 17.25 u.

Eerst na Leiden 5 minuten stilstaan vanwege een schoen tussen de deur, dan stapvoets over de overweg waar de mensen ondertussen niet meer voor wachtten, daarna 4 min wachten op een goederentrein. Met +20 in Haarlem, nog 3 min extra als we eindelijk in Amsterdam zijn.

Hopelijk wordt het de rest van het jaar niet erger dan +50%!
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Jurre »

dylanwild94 schreef:Ik merk op dat het nachtnet deze nacht in gd begint en eindigt ipv van op rtd.er wordt dan kop gemaakt op gv. En er rijdt wel een pendel trein tussen gd en rtd.

Maar waarom is dat? Staat nergens dat er werkzaamheden zijn.
Grids (= onderhoudsroosters).
Etienne schreef:Op Busstation Centrumzijde in Utrecht is men aan bij de voormalige tramhalte Moreelsepark met het asfalt bezig, waarschijnlijk het verwijderen van de oude tramsporen. Daarom worden vertrekkende bussen beurtelings door gelaten door middel van verkeersregelaars, maar dit leid tot lange files op het Busstation.
Inderdaad verwijderen tramsporen. Alle tramsporen zijn sinds vandaag verdwenen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Edwin »

De Volvo 8700s en de Amba is in Almere moet je ook niet boven de achterste wielen zitten. Niet met mijn lengte.

Eigenlijk kan ik elke dag hele epistels schrijven over een simpele busreis Almere Stad - Amsterdam ZO (lijn 155), van rode Volvo's waar groene horen, Amba's waar Volvo's horen en Volvo's waar normaal gesproken een Amba rijdt (4e van 5 ritten in de ochtend). Uitvallen en toch wel weer rijden maar de eerste haltes overslaan zie OVInfo-topic. Staanplaatsen zowel 's ochtends als 's avonds in de spits. Files, vluchtstroken, busbaanstroken, rondje Muiderberg (als de A1 en A6 richting Almere helemaal vast staat). En dan heb ik de 153 en 328 nog niet gehad en daarna de overstap 328 -322 die opeens niet meer mogelijk is.

Het houd je in ieder geval bezig in de bus *bus*
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ardan »

Hebben jullie allemaal zulke lange benen dan? Ik heb het nav hierbovenstaande berichten gisteravond uitgeprobeerd, tweede stoeltje in het achterste deel.. En als ik gewoon rechtop zit, achterin de stoel, kom ik met mijn knieëen niet eens tegen de voor me staande stoel :P
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Michael »

Toevalstreffer. De Veolia 5884 bracht mij vanochtend naar huis. Rijdt net een paar dagen op dienst. Hierbij een foto van de betreffende bus.

Afbeelding
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door flipje »

Vanochtend heeft een chauffeur het voor elkaar gekregen om zijn gelede bus klem te zetten op de Oosterlaan in Zwolle, wat er toe leidde dat het een groot deel van de ochtend er nauwelijks bussen reden. (FOTO)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

Net naar Nijmegen gegaan. Lijn 121 was wat vertraagd zoals meestal. Helaas is de aansluiting rond 20:00 in Uden erg slecht omdat lijn 99 dan ook nog eens een minuut eerder dan gebruikelijk vertrekt. Chauffeur vroeg de centrale een aansluiting te regelen op lijn 99 maar men had schijnbaar wat moeite. Achteraf denk ik dat er een onkundig iemand (lees: centrale van Connexxion waar ze geen regiokennis hebben) zat die niet wist dat Arriva gebeld moest worden. In Uden stond niks op het perron, ook geen mensen, edoch zou hij dan te vroeg vertrokken moeten zijn, want we hadden het busstation om 20:01 in zicht (vertrektijd 20:02). Een blik op Somoths app vertelde mij echter dat de bus nog moest komen, er zat namelijk al vertraging bij gerekend (de rit van lijn 99 naar Uden ging meteen terug en was vertraagd).

In Grave voor het eerst in lange tijd weer eens een controleploeg van Arriva gezien. Ik ben in het afgelopen half jaar wel eens door Hermes (zowel SRE als Breng) gecontroleerd, maar Arriva is alweer een tijd geleden. Leek niet veel aan de hand te zijn, volgens mij hadden ze geen zwartrijders.
"Een touringcar is geen bus"
busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 21:38

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door busburger »

Michael schreef:Toevalstreffer. De Veolia 5884 bracht mij vanochtend naar huis. Rijdt net een paar dagen op dienst. Hierbij een foto van de betreffende bus.

Afbeelding
Verrassend voor mij, ik wist niets van deze aanschaf! Weet je waarvoor deze bus is bedoeld?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Michael »

Is een proefbus met Euro 6 motor. Bus had een jaar geleden al moeten rijden maar rijdt pas sinds deze week.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag reed Hermes citea 3001 op de stadsdienst in Helmond.
Ik heb natuurlijk een ritje gemaakt op Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort met deze bus. Was al mijn 2e rit in de citea *bus*,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Interieur foto,bus heeft 40+1 zitplaatsen 40 staanplaatsen en plaats voor 1 rolstoeler.
Heb ook nog gewandeld in Eindhoven bij de IJzeren man,heb [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] genomen op de terugweg vanwege de forumdisucussie.Ik kwam erachter dat lijn 55 een omleiding rijdt via de Fuutlaan en er 2 noodhaltes zijn geplaatst. In lijn 55 zaten tussen Merckthoef en tijdelijke halte Fuutlaan 13 reizigers,dus beter dan de Helmondse stadsdienst maar zeker niet geweldig veel.(rit 4029)
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door mijack1985 »

IC t12740 was behoorlijk kort vond ik voor een zaterdag. Om 12.15 vanaf Zwolle een enkele ICMm III is erg krap vind ik. En wist niet dat er tussen Zwolle en Almere ook railcatering zat. Toen ik er vroeger werkte was het enkel Utrecht - Zwolle, Eindhoven, Amsterdam.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

Eindelijk in trein naar Eindhoven. Om 8:26 ben ik vanochtend begonnen met een busrit in Nijmegen naar het station en dan een dagje treinen met Frank over regionale lijnen in Achterhoek en Overijssel inclusief een kort uit uitstapje naar het centrum van Kampen op aanraden van een conducteur van Arriva. En geen enkele vertraging (die tussen Zwolle en Deventer ontliepen we omdat we Kampen gingen bekijken). En ik ben vandaag vaker gecontroleerd dan in de gehele periode van 16 maart 2013 tot vandaag :')
"Een touringcar is geen bus"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ronald »

mijack1985 schreef:IC t12740 was behoorlijk kort vond ik voor een zaterdag. Om 12.15 vanaf Zwolle een enkele ICMm III is erg krap vind ik. En wist niet dat er tussen Zwolle en Almere ook railcatering zat. Toen ik er vroeger werkte was het enkel Utrecht - Zwolle, Eindhoven, Amsterdam.
Wat versta je onder vroeger? Als dat langer dan 13 maanden geleden is, was die catering er inderdaad niet ;-)
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door mijack1985 »

Ronald schreef: Wat versta je onder vroeger? Als dat langer dan 13 maanden geleden is, was die catering er inderdaad niet ;-)
Periode 08-2005 tot 02-2007 ;)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Thom91 »

Railcatering over de Hanzelijn ja? Nog nooit meegemaakt
Komt wel goed schatje.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door mijack1985 »

Thom91 schreef:Railcatering over de Hanzelijn ja? Nog nooit meegemaakt
Ja vanaf Zwolle tot ik denk Almere (was zelf in Lelystad uitgestapt). Dacht eerst dat ze per ongeluk in de verkeerde trein was gestapt, maar ze ging vrolijk verder vanaf Lelystad. :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Somoht »

mijack1985 schreef:
Thom91 schreef:Railcatering over de Hanzelijn ja? Nog nooit meegemaakt
Ja vanaf Zwolle tot ik denk Almere (was zelf in Lelystad uitgestapt). Dacht eerst dat ze per ongeluk in de verkeerde trein was gestapt, maar ze ging vrolijk verder vanaf Lelystad. :mrgreen:
Al vanaf de eerste week van de Hanzelijn was er railcatering.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

Ik had met Frank afgesproken vandaag wat regionale lijntjes te gaan pakken in de Achterhoek en Overijssel zoals al in dit topic ter sprake is gekomen. Ik heb me daarvoor voor een deel laten inspireren door de reacties die ik daarop gekregen heb, waarvoor mijn dank. :D Reden? Ik had nog twee dagkaarten die opgemaakt moesten worden. Frank nam er eentje over. Ik heb gedurende de dag foto's gemaakt, maar gewoon voor mezelf. Ik heb ze op Facebook gezet omdat ik geen zin had in moeilijk geupload. Verwacht geen hoogstaande fotografie, het is gewoon een mobieltje van iemand die totaal geen verstand heeft van fotografie en daar ook niks omgeeft. Foto's zijn buiten genomen of binnen in de trein (al dan niet tijdens het rijden). Foto's op gezichtsboek

Een van de nuttige tips was "hou rekening met het daglicht", dat was wel een goeie. Ik zou om 9:03 de boemel van Nijmegen naar Arnhem pakken en alvast inchecken met beide kaarten, Frank stapte om 9:11 in Elst op de trein. Eerst ging het met lijn 4 van Breng naar het station waar ik eerst even een krantje kocht en nog even bij de Julia's een kopje koffie ging drinken. Daarna stapte ik de SGMm naar Arnhem, in Elst voegde Frank zich bij mij. In Arnhem stond de Spurt van Arriva naar Winterswijk al klaar. Deze lijn moest even opwarmen, maar routes door stedelijk gebied vind ik meestal niet zo interessant. Maar al spoedig werd het een aardig ritje door landelijk gebied. We zijn maar liefst twee keer gecontroleerd, door twee ploegen. Hoewel de tweede het eigenlijk wel geloofde dat we door hun collega's al waren gecontroleerd.

In Winterswijk zagen we bij het binnenrijden een Blauwe Engel staan. We liepen bij het uitstappen even terug om die nader te bekijken. De Arrivacontroleurs riepen ons nog, de uitgang was immers de andere kant op. We wisten duidelijk te maken dat we die trein gewoon even wilden bekijken. Weet iemand meer over die trein? Is het een museumtrein? Een van de andere stukken droeg de opschrift GOLS, een voormalige vervoerder.

Lang konden we niet blijven, de trein naar Zutphen stond al klaar. Daar werden we al snel "gecontroleerd" door dezelfde ploeg die ons de tweede keer in de Winterswijker controleerde. Er volgde een mooie afwisselende rit met bos, weiland en hier en daar een leuk dorpje. Deze trein was in mijn beleving een stuk drukker. Bij aankomst in Zutphen was het eerst even tijd voor koffie.

In Zutphen stond de LINT van Syntus al klaar voor de rit naar Oldenzaal, de laatste treindienst van Syntus. Deze trein kenmerkte zich door het feit dat er stopcontacten inzaten, tenminste bij de ziteilandjes. Mijn mobieltje slurpte tussen het foto's maken gretig sap (wat achteraf bij thuiskomst geen slecht idee bleek te zijn). In mijn ogen kenmerkte de dag zich door het feit dat de lijntjes steeds mooier en leuker werden. Aan station Lochem had ik nog herinneringen, dat is het enige regionale stationnetje in die regio waar ik ooit eerder ben geweest. Ook in deze trein werden wij gecontroleerd. Ik ging al grappen dat ik straks meer controles op deze dag ging hebben als heel 2013 bij elkaar. In Hengelo moesten overstappen. Heel duidelijk was het niet omgeroepen, ze zeiden alleen "het achterste stel blijft in Hengelo". Beetje vreemd als je met een enkel tweetje rijdt. Gingen ze hem uit elkaar trekken? Enfin een vlugge overstap en we gingen verder. In Oldenzaal hadden we iets meer dan vijf minuten, dus een vlugge excursie richting een rood haltebord was mogelijk. Daarna ging het terug naar Hengelo, een kort ritje.

Vanuit Hengelo gingen we (saai) met NS naar Almelo nadat ik even een sandwich had gehaald. Het was aardig druk in de IC, een ICMm drietje. In Almelo stond weer een LINT op ons te wachten, dit keer van Arriva en de eerste trein in de kleur van de Vechtdallijnen waar ik mee mocht kennismaken. Dit lijntje was wat mij betreft het hoogtepunt van de dag, echt pittoresk en door het geringe gebruik had het ook iets ouderwets. In het buitenland zou zo een lijn nooit 2x per uur kunnen rijden. De stationnetjes waren eveneens klein en "schattig". Er lang duurde het helaas niet voordat we in Mariënberg aankwamen.

We hoefden daar niet lang te wachten op de sneltrein (jaja, ze bestaan nog!) naar Emmen. Deze rit kenmerkte zich doordat we op een gegeven tussen twee grachten of kanalen of wat dan ook reden. Dat gaf een mooi uitzicht. Bij het instappen was me al een balie voor de conducteur opgevallen en het feit dat deze trein maar liefst drie eerste klasse compartimenten had, een beetje overkill. Ook was ik enorm blij dat deze trein een WC had (de Mariënberger had dat ook, maar de WC daar was afgesloten). Vlak voor Emmen kwam de conducteur. In Emmen hadden we ongeveer twintig minuten tijd, dus wat tijd voor meer koffie. Ook hebben we een blik op het busstation geworpen. Omdat het begon te regenen stapten we weer in. Het was dezelfde trein, alleen reed hij nu als stoptrein terug zodat we ook de overgeslagen stations dit keer wat beter konden bekijken.

Ons viel op dat de trein bij nader inzien maar 1 compartiment eerste klasse had, die andere twee waren weliswaar ook "luxer" dan de rest van de trein, maar gewoon tweede klasse. Achterin was het stiltecoupé dus namen we in het midden op deze "luxe" plekken plaats. Bij vertrek was er de conducteur weer, maar hij herkende ons. We raakten in een kort gesprek en hij vond het leuk dat we met onze dagkaarten wat aan het rondtoeren waren. Ik vroeg hem nog even naar die balie. Hij vond het ook maar onzin, je kunt er beter zitplaatsen van maken. Hijzelf zat er nooit, hij zat of tussen de mensen of in een cabine. Het voelde net een tram. Hij vroeg zich af of we nog ver gingen. Het plan was naar Zwolle om zo de hele lijn te zien en dan nog op en neer naar Kampen. Hij raadde ons aan in Kampen even wat tijd te nemen. De brug over en je was meteen in het centrum.

In Zwolle keek ik even naar de busstations, ik ben volgens mij maar 1 of 2x keer in Zwolle geweest, laatste keer was ergens in 2008. Het Connexxiongroen was inmiddels vervangen door Overijsselblauw. De Kampenaar kwam er al aan en veel tijd hadden we niet. Dit was volgens mij voor het eerst dat ik sinds de komst van Veolia op de Maaslijn weer in een Buffel gezeten heb (bij Veolia heb ik ze nooit gehad), dus dat was wel even genieten. Ook hier liet de conducteur zich even zien (de eerste NS-conducteur van de dag). In Kampen liepen we de brug over. Het was "pas" 16:00 uur (het voelde voor mij inmiddels eerder als 19:00 afgezien van het feit dat het nog licht was), dus de winkels was er nog open en er stonden ook wat marktkraampjes. We besloten rustig aan te doen, een frietje te eten, nog een klein rondje centrum te doen en tegen 17:00 terug te gaan. Bij vertrek in Zwolle hadden we gehoord van een sein- en overwegstoring tussen Zwolle en Deventer waardoor er vertraging was, maar dat zou tegen 17:00 opgelost zijn.

En dat was het ook. De trein kwam weliswaar iets te laat en vertrok drie minuten te laat, in Deventer lag hij alweer op schema. Na Zutphen kwam ik de laatste conducteur van de dag tegen. Bij Elst nam ik afscheid van Frank. Ik had eerder op de dag met het idee gespeeld terug naar Nijmegen te gaan en een avondje bordspellen te doen. Maar ik was dusdanig gaar toen we al naar Kampen gingen, dus dat plan heb ik maar afgeblazen. Ik bleef zitten tot 's-Hertogenbosch en ging toen naar Eindhoven en vandaar naar huis.

Het was een druk, maar zeker leuk dagje. De lijnen waren schitterend en ik heb eens met treintypen kunnen reizen die ik anders vrijwel nooit tegenkom. We hadden geen enkele minuut vertraging (afgezien van wat aankomst tijdens het rijden tussen Zwolle en Deventer, of misschien was het toch Zutphen). Dat was ook positief, want sommige overstappen waren maar vijf of zeven minuten, hoewel daar natuurlijk ook een kerende trein bij zat. Ik ben maar liefst negen keer gecontroleerd die dag en mijn uitspraak van eerder die dag is semi-waar. Op mijn "controlesheet" kon ik zien dat ik tussen 16 maart 2013 tot vandaag 8x keer gecontroleerd ben (en twee keer dat een conducteur wel voorbij kwam maar alleen vroeg of mensen reisinfo nodig hadden). Ik kijk zojuist thuis bij de "gearchiveerde" pagina's, ik was nog slechts een andere keer gecontroleerd in 2013, dus ik ben vandaag even vaak gecontroleerd als in geheel 2013 :')

Ter nuancering, ik had 26 reisdagen in 2013 (I know, not many). Maar dan nog, in 2014 vooralsnog 1 reisdag per trein.
Laatst gewijzigd door fogeltje op zo 12 jan 2014, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Ardan »

De Blauwe Engel is van de HSA, een museumorganisatie uit Winterswijk die ook wat bussen en een Sik met wat wagentjes heeft. De Engel staat normaal daar op spoor 20 en de Sik naast het GOLS-station.

En door de fb-link weten we ook eens wie je in het echt bent :P

Edit: Oh wacht, je zag die trein ook in Winterswijk :P Ik dacht dat die naar Zutphen was gekomen, je had Zutphen voor die alinea staan :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door Meltrain »

Leuk rondje hebben jullie gemaakt.
Bedoel je met 'Mariënberger' de trein Almelo - Mariënberg? Die heeft geen toilet, dus ook geen afgesloten toilet.
De LINTen van Syntus hebben wel een toilet, maar dat is afgelopen jaar pas ingebouwd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door fogeltje »

De Blauwe Engel stond in Ww ja. Mogelijk heb ik een schrijffout gemaakt. Een trein had een afgesloten wc. Ik dacht dat het de LINT was maar ik kan me vergist hebben. Het zal dan inderdaad wel de trein van Syntus zijn geweest. De trein naar Emmen had voor spoorbegrippen een best net toilet.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door waldo79 »

De officiële overstap van de s800 te Std ( 1 minuut) op de s6900 naar Hrl bleek finaal onhaalbaar vanwege een cargo die vanaf Wt voor ons uit tufte.
Laatst gewijzigd door waldo79 op zo 12 jan 2014, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in januari 2014

Bericht door julsteren »

Thom91 schreef:Railcatering over de Hanzelijn ja? Nog nooit meegemaakt
Oja? Nou ik wel, en ik vind het nog dure troep ook.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten